Identifying Data 2022/23
Subject (*) Differential equations Code 730G05011
Study programme
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Díaz Díaz, Ana María
E-mail
ana.ddiaz@udc.es
Lecturers
Díaz Díaz, Ana María
E-mail
ana.ddiaz@udc.es
Web
General description A materia Ecuacións Diferenciais plantexa como resultados da aprendizaxe: capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan plantexarse na enxeñaría; aptitude para aplicar os coñecementos sobre ecuacións diferenciais e en derivadas parciais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Skill for the resolution of the mathematical problems that can be formulated in the engineering. Aptitude for applying the knowledge on: linear algebra; geometry; differential geometry; differential and integral calculation; differential equations and in partial derivatives; numerical methods; algorithmic numerical; statistics and optimization
B2 That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study
B3 That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind
B5 That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy
B6 Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas.
C4 Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face.
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Modelizar determinados procesos -relacionados cas distintas áreas da enxeñaría- nos termos propios das ecuacións diferenciais A1
C4
C7
Afianzar e/ou desenvolver os coñecementos básicos necesarios na materia (álxebra lineal, integración en variable real, transformada de Laplace, series, variable complexa) A1
B2
C7
Ser capaz de analizar unha ecuación diferencial para determinar á súa solución mediante o método máis sinxelo. Discernir as diferentes posibilidades dependendo tamén dos valores iniciais ou problemas de contorno. A1
B2
B3
B5
B6
C4
Dar unha solución correcta, concreta e ben definida, ao problema físico ou matemático exposto mediante o uso e resolución de ecuacións diferenciais A1
B6

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, os cales son:
Bloque I. Ecuaciones y sistemas de ecuaciones diferenciales ordinarias.
Bloque II. Ecuaciones diferenciales en derivadas parciales
Ecuacions diferenciaies ordinarias de primer orden; ecuacions diferenciais ordinarias de orden superior a un; transformada de Laplace; ecuacions definidas por series; sistemas de ecuacions diferenciais; métodos numéricos de integración: problema de valor inicial; ecuacions en derivadas parciais; ecuacions en diferenciales totais e en derivadas parciales non lineais; cálculo en variable complexa
0. INTRODUCCIÓN -
1. ECUACIÓNS DIFERENCIAIS ORDINARIAS: PRIMEIRA ORDE.
-
2. ECUACIÓNS DIFERENCIAIS DE ORDE SUPERIOR. -
3. INTRODUCIÓN Á TRANSFORMADA DE LAPLACE. -
4. SOLUCIÓNS DE ECUACIÓNS DIFERENCIAIS DEFINIDAS POR SERIES. -
5. SISTEMAS DE ECUACIÓNS DIFERENCIAIS. -
6. ECUACIÓNS EN DERIVADAS PARCIAIS. -
7. ECUACIÓNS EN DIFERENCIAIS TOTAIS. -
8. ECUACIÓNS EN DERIVADAS PARCIAIS NON LINEAIS. -
9. FUNCIÓNS DE VARIABLE COMPLEXA. -

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A1 B2 B3 B5 B6 25 25 50
Mixed objective/subjective test A1 B2 B3 B5 B6 C4 C7 4 6 10
Supervised projects A1 B2 B3 B5 B6 4 24 28
Guest lecture / keynote speech A1 B2 B3 B5 B6 30 30 60
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Aplicación de diferentes métodos de resolución das ecuacións diferenciais a casos prácticos.
Mixed objective/subjective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.
Supervised projects Estudio e desenrolo dun caso concreto para promover o aprendizaxe autónomo do estudiante, baixo a tutela do profesor
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Supervised projects
Description
Pode desenvolverse en dúas modalidades principais: - Presencial: directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho. - Non presencial: a través do correo electrónico, do campus virtual ou medios similares.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 B2 B3 B5 B6 C4 C7 ver observacións 80
Supervised projects A1 B2 B3 B5 B6 Consistirá en elaborar un traballo a partir da información da que se disporá no curso Moodle da asignatura; a exposición do mesmo será en horario de tutoría ante os docentes da asignatura. 20
 
Assessment comments
The evaluation will be made on the basis of the results of various objective tests throughout the course, including official calls.
Students with recognition of part-time dedication and academic exemption from attendance may opt for 100% of the mark by taking the objective tests that are specified during the course.

Sources of information
Basic https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/60259 (). .
https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/69222 (). .
https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/48684 (). .
Kent Nagle y EdwardB. Saff (). Fundamentos de ecuaciones diferenciales. MT.E63
Puig Adam (). Curso teórico práctico de Ecuaciones Diferenciales.
Ross: (). Ecuaciones diferenciales. MT.E51
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 
1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 
2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 
3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 
4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) 
5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 
6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 
7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.