Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Estatística Código 730G05012
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Tarrio Saavedra, Javier
Correo electrónico
javier.tarrio@udc.es
Profesorado
Naya Fernandez, Salvador
Tarrio Saavedra, Javier
Correo electrónico
salvador.naya@udc.es
javier.tarrio@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os seus coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría naval e oceánica. A1
B1
B2
B3
Modelar estatiscamente sistemas e procesos complexos de todos os ámbitos da Enxeñaría Naval e Oceánica. A1
B6
C1
Resolver problemas con datos aplicando diversas técnicas estatísticas de forma efectiva para a enxeñería naval. B1
B2
C1
C2
C5

Contidos
Temas Subtemas
Descripción estatística dunha variable. Conceptos xerales.
Distribucións de frecuencias.
Representacións gráficas.
Medidas características.
Descripción estatística de varias variables. Vectores estadísticos.
Regresión lineal.
Correlación.
Probabilidade. Conceptos xerales.
Definición axiomática de Kolmogorov.
Asignación de probabilidades: regla de Laplace.
Probabilidade condicionada. Definición de probabilidade condicionada.
Independencia de sucesos.
Teoremas do producto, da probabilidad total e de Bayes.
Variables aleatorias unidimensionales. Concepto de variable aleatoria unidimensional.
Variables aleatorias discretas e continuas.
Transformación de variables aleatorias.
Medidas características dunha variable aleatoria. Desigualdade de Tchebychev.
Distribucións notables discretas. Variables aleatorias discretas notables: Distribución uniforme discreta. Distribución de Bernoulli. Distribución binomial. Distribución xeométrica. Distribución binomial negativa. Distribución de Poisson. Distribución Hiperxeométrica
Distribucións notables continuas. Variables aleatorias continuas notables: normal. O teorema central do límite. Aproximación entre distribucións. Distribución chi-cuadrado de Pearson. Distribución t de Student. Distribución F de Fisher-Snedecor.
Introducción á inferencia estatística. Conceptos xerales. Mostraxe. Xeración de variables aleatorias. Concepto de estimador puntual. A distribución no muestreo dun estimador puntual.
Estimación puntual. Propiedades dos estimadores. Métodos de obtención de estimadores. Estimador puntual da media. Estimador puntual da varianza. Estimador puntual dunha proporción.
Estimación por intervalos de confianza. Concepto de intervalo de confianza. Intervalos de confianza para a media. Intervalo de confianza para a varianza. Intervalo de confianza para unha proporción. Intervalos de confianza para a diferencia de medias. Intervalo de confianza para o cociente de varianzas. Intervalo de confianza para a diferencia de proporcións.
Contraste de hipótese Conceptos xerales. Nivel crítico e nivel de significación dun contraste. Potencia dun contraste. Procedimento xeneral de contrastes de hipótese. Contrastes para la media. Contraste para la varianza. Contraste para unha proporción. Contrastes para a diferencia de medias. Contraste para o cociente de varianzas. Contraste para a diferencia de proporcións. Contrastes de posición. Contrastes de bondad de axuste. Contrastes de independencia. Contrastes de homoxeneidade.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 B2 B3 C1 21 36.75 57.75
Solución de problemas B1 B6 C1 C2 21 36.75 57.75
Prácticas a través de TIC C1 9 13.5 22.5
Proba de resposta múltiple A1 B1 B2 C5 1.25 2.5 3.75
Proba obxectiva A1 B1 2.5 5 7.5
 
Atención personalizada 0.75 0 0.75
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Parte das clases prácticas realizaranse nun laboratorio informático, donde coa axuda dun paquete estatístico (software libre R) se realizarán distintas prácticas con datos reales ou simulados que terán sido proporcionadas con anterioridade aos estudantes.
Solución de problemas Se realizará una presentación da asignatura, donde ademais de describir os principales datos da misma, se establecerá un debate con resolución de problemas.
Prácticas a través de TIC Se realizarán clases maxistrales donde o profesor explicará, coa axuda de medios audiovisuales adecuadoas (ordenador portatil e cañón de vídeo), oos principales contenidos da asignatura.
Proba de resposta múltiple Examen tipo test de 10-20 cuestiones do temario
Proba obxectiva Se realizará unha proba ao finalizar o curso que consistirá na realización dunha serie de exercicos prácticos e a reolución dunha proba/exame de resposta múltiple.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
Realizaranse clases maxistrales donde o profesor explicará, coa axuda de medios audiovisuales adecuadoas (ordenador portatil e cañón de vídeo), os principales contenidos da asignatura. Fomentarare en todo momento o debate entre os alumnos e entre os alumnos e profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC C1 Presentación de traballos propostos polos profesores co software estatístico libre R. 30
Proba obxectiva A1 B1 Exame escrito tipo test entre 15-20 preguntas do curso e a resolución dun ou dous problemas, que poden estar en preguntas test. Se ponderará coa nota dos traballos (máximo 1.5 puntos) e coa asistencia a clase (1 punto), sendo preciso obtener ao menos un 3.5 en dito examen (sobre una nota de 10) para facer esta compensación. 50
Proba de resposta múltiple A1 B1 B2 C5 Exame tipo test de preguntas do temario con exercicios e problemas. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica http://www.r-project.org/ (). .
Cao R., Franciso M, Naya S., Presedo M., Vázquez M., Vilar J.A. y Vilar J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Editorial Pirámide
Montgomery, D. C. & Runger, G. C. (2004). Probabilidad y Estadística aplicadas a la Ingeniería.. Editorial Limusa-Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G01101
ÁLXEBRA/730G01106

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías