Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Electrotecnia Código 730G05014
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Menacho Garcia, Carlos Miguel
Correo electrónico
miguel.menacho@udc.es
Profesorado
Menacho Garcia, Carlos Miguel
Correo electrónico
miguel.menacho@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Nesta materia se estuda o análise de circuitos eléctricos e una breve introducción ao funcionamiento das máquinas eléctricas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Coñecemento da teoría de circuítos e das características das máquinas eléctricas, así como capacidade para realizar cálculos de sistemas en que interveñan os devanditos elementos
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar a lei de Ohm e as leis de Kirchhoff. Emplear correctamente os métodos xerales de análise de circuitos en corrente continua. Analizar calquera circuito de corrente continua, empleando o método máis axeitado. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
Interpretar e diferenciar os distintos tipos de potencia en corrente alterna. Empregar correctamente os métodos xerais de análise de circuitos en corrente alterna. Analizar calquera circuito de corrente alterna, empleando o método máis axeitado. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
Analizar o funcionamento dos circuitos trifásicos equilibrados e desequilibrados. Interpretar, diferenciar e medir os distintos tipos de potencia presentes en circuitos trifásicos. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
Entender a diferenza entre o réxime transitorio e o réxime permanente ou estado estacionario dun circuíto. Saber obter as condicións iniciais relevantes nun circuíto eléctrico. Identificar con claridade o estado estable final (transcorrido o suficiente tempo) esperable dun circuíto. Distinguir circuítos de primeira e segunda orde. Obter a ecuación diferencial representativa de cada circuíto en réxime transitorio. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
Coñecer os principios básicos da conversión de enerxía en sistema electromagnéticos. Coñecer os elementos básicos e os principios xerais de funcionamento das máquinas eléctricas. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5

Contidos
Temas Subtemas
Análise de circuitos en corrente continua Conceptos básicos
Elementos dos circuitos
Asociación de elementos
Formas de onda
Análise por correntes de malla
Análise por tensións de nó
Teoremas dos circuitos
Análise de circuitos en corrente alterna Conceptos básicos
Análise de circuitos en réxime permanente senoidal
Potencia e enerxía en réximen permanente senoidal
Teoremas en réximen permanente senoidal
Análise de circuitos trifásicos Xeralidades
Circuitos trifásicos equilibrados e desequilibrados
Potencia en circuitos trifásicos
Medida da potencia en circuitos trifásicos
Análise de circuitos en réximen transitorio Conceptos básicos
Circuitos de primer orde
Circuitos de segundo orde
Transformada de Laplace
Introdución ó funcionamento das máquinas eléctricas Circuitos magnéticos e conversión de enerxía
Principios xerais das máquinas eléctricas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A9 C5 1.5 0 1.5
Sesión maxistral A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 24 38 62
Solución de problemas A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 22 33 55
Prácticas de laboratorio A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 9 5 14
Proba obxectiva A9 B1 B2 2 12 14
Proba de resposta múltiple A9 B1 B2 0.5 2 2.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación da asignatura, en grupo grande (GG).
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas motivadoras dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Corresponde á clase de teoría, en grupo grande (GG).
Solución de problemas Técnica mediante a cal ha de se resolver unha situación problemática concreta, a partires dos coñecementos e procedementos que se teñen estudado e traballado.

Corresponde á clase de problemas, en grupo mediano (GM).
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes apliquen os coñecementos adquiridos, a través da realización de actividades de carácter práctico.

Corresponde á clase de prácticas de taller, en grupo pequeno (GP).
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe.

Co fin de valorar con maior rigor a consecución dos obxectivos, a proba consta de dúas partes diferenciadas: preguntas de resposta múltiple (ítems) e resolución de problemas.

Preguntas de resposta múltiple (ítems): constitúe un instrumento de medida, cuxo rasgo distintivo é que permite calificar as respostas dadas como correctas ou non; ademais de valorar os coñecementos adquiridos.

Resolución de problemas: parte na que se pretende evaluar contidos conceptuais, procedimentais e actitudinais.

Corresponde ao exame de teoría e problemas.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou como afirmación incompleta, con varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.

Corresponde ao exame de prácticas de taller.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Titorías de exame.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A9 B1 B2 A calificación será a suma da nota correspondente á asistencia e evaluación das prácticas de taller, que se valorará entre 0 e 5 puntos, e a nota do exame final (proba de resposta múltiple), que se valorará tamén entre 0 e 5 puntos. 10
Proba obxectiva A9 B1 B2 Esta proba consiste na resolución de problemas e/o ítems, e computarase entre 0 e 10 puntos. 80
Prácticas de laboratorio A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 A calificación será a suma da nota correspondente á asistencia e evaluación das prácticas de taller, que se valorará entre 0 e 5 puntos, e a nota do exame final (proba de resposta múltiple), que se valorará tamén entre 0 e 5 puntos. 10
 
Observacións avaliación

Para aprobar a asignatura é necesario aprobar a parte de teoría e
problemas e a parte de prácticas de laboratorio. A calificación final é a
suma da (nota de teoría e problemas)*0'80 e a (nota de prácticas de
laboratoria)*0'20 . Na presentación da asignatura (primeiro día de clase) poderanse
indicar actividades adicionáis cuia valoración sumarase á nota da
prueba obxetiva da parte de teoría e problemas. En cualquera caso, a nota
desta parte (teoría e problemas) no poderá ser superior a 10 puntos.


Fontes de información
Bibliografía básica Fraile Mora, J. (2012). Circuitos eléctricos. Madrid: Pearson
Paul, C.R. (2001). Fundamentals of electric circuits analysis. USA: John Willey and Sons
Alexander, C.K. y Sadiku, M.N.O. (2013). Fundamentos de circuitos eléctricos. Méjico: McGraw-Hill
Fraile Mora, J. (2008). Máquinas eléctricas. Madrid: McGraw-Hill
Eguiluz Morán, L.I. y Sánchez Barrios, P. (1989). Pruebas de examen de teoría de circuitos. Santander: Universidad de Cantabria
Eguiluz Morán, L.I. et al. (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Barañáin (Navarra): EUNSA
Eguiluz Morán, L.I. (1986). Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica. Madrid: Alhambra
Sánchez Barrios, P. et al. (2007). Teoría de circuitos: problemas y pruebas objetivas orientadas al aprendizaje.. Madrid: Pearson/Prentice Hall
Humet, L., Alabern, X. y García, A. (1997). Tests de Electrotecnia. Fundamentos de circuitos. Barcelona: Marcombo
Parra, V. et al. (1976). Unidades didácticas de teoría de circuitos (2 vols.). Madrid: UNED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CÁLCULO/730G03001
ÁLXEBRA/730G03006
FÍSICA II/730G03009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/730G03016
INSTALACIÓNS INDUSTRIAIS /730G03031

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías