Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Electrotecnia Código 730G05014
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Gomollon Garcia, Jesus angel
Correo electrónico
jesus.gomollon@udc.es
Profesorado
Gomollon Garcia, Jesus angel
Vazquez Rodriguez, Santiago
Correo electrónico
jesus.gomollon@udc.es
santiago.vazquez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Nesta materia se estuda o análise de circuitos eléctricos e una breve introducción ao funcionamiento das máquinas eléctricas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se modifican os contidos.

2. Metodoloxías

Mantéñense todalas metodoloxías docentes modificando únicamente o seu carácter presencial.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Ferramentas: Moodle, Teams e correo eléctrónico.

4. Modificacións na avaliación

Mantéñense as metodoloxías de evaluación e a súa ponderación, exceptuando o seu carácter presencial.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non hai modificacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Coñecemento da teoría de circuítos e das características das máquinas eléctricas, así como capacidade para realizar cálculos de sistemas en que interveñan os devanditos elementos
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Seleccionar e aplicar a metodoloxía adecuada na análise de circuítos en corrente continua e corrente alterna, tanto en réxime permanente como en réxime transitorio. A9
Analizar e resolver circuítos trifásicos equilibrados e desequilibrados. A9
Coñecer os principios básicos de funcionamento das máquinas eléctricas convencionais. A9
Avanzouse no desenvolvemento de competencias transversales non relacionadas directamente co contido da asignatura. B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5

Contidos
Temas Subtemas
Análise de circuitos en corrente continua Conceptos básicos
Elementos dos circuitos
Asociación de elementos
Formas de onda
Análise por correntes de malla
Análise por tensións de nó
Teoremas dos circuitos
Análise de circuitos en corrente alterna Conceptos básicos
Análise de circuitos en réxime permanente senoidal
Potencia e enerxía en réximen permanente senoidal
Teoremas en réximen permanente senoidal
Análise de circuitos trifásicos Xeralidades
Circuitos trifásicos equilibrados e desequilibrados
Potencia en circuitos trifásicos
Medida da potencia en circuitos trifásicos
Análise de circuitos en réximen transitorio Conceptos básicos
Circuitos de primer orde
Circuitos de segundo orde
Transformada de Laplace
Introdución ó funcionamento das máquinas eléctricas Circuitos magnéticos e conversión de enerxía
Principios xerais das máquinas eléctricas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais C2 C5 2 0 2
Sesión maxistral A9 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 30 0 30
Solución de problemas A9 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 20 0 20
Prácticas de laboratorio A9 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 10 10 20
Traballos tutelados A9 B2 B3 B4 B6 C1 0 20 20
Proba mixta A9 B2 2.5 54.5 57
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación da asignatura.
Sesión maxistral Explicación de contidos por parte do profesor.
Solución de problemas Os alumnos resolven problemas de cálculo propostos polo profesor.
Prácticas de laboratorio Montaxe e operación de circuítos eléctricos e aparellos de medida, control e manobra.
Traballos tutelados Os alumnos realizan de forma autónoma, individualmente ou en grupos, seguindo as indicacións do profesor, os traballos propostos por este. Os traballos entregaranse utilizando os medios telemáticos dispoñibles na UDC.
Proba mixta Resposta a preguntas ou resolución de exercicios sen medios de consulta ou con medios de consulta restrinxidos, nun espazo de tempo concreto limitado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
O profesor responde de forma individualizada ou en grupo, ás preguntas ou consultas realizadas polos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A9 B2 B3 B4 B6 C1 Na corrección dos traballos tutelados poderase ter en conta entre outros factores:
O axuste as instrucións recibidas.
A calidade técnica do traballo
O manexo e a cita adecuada de fontes de información
A correcta organización e indexación.
A corrección e propiedade da linguaxe empregada.
20
Proba mixta A9 B2 Na corrección das probas mixtas se poderán ter en conta entre outros factores:
O seguimento das instruccions para a sua realización.
A corrección técnica dos cálculos e resultados.
A orde, limpeza e organización do material entregado.
A correcta expresión das ideas e razoamentos empregados.
70
Prácticas de laboratorio A9 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 Valorarase a asistencia e interese na realización das prácticas. Tamén se poderá realizar unha proba escrita para a avaliación da aprendizaxe nas sesións de prácticas. 10
 
Observacións avaliación



A avaliación divídese en

Actividades realizadas durante o periodo lectivo (porcentaxe de cualificación 60%) distribuídas do seguinte xeito:

Actividades non recuperables:

  • Prácticas de laboratorio: porcentaxe de cualificación 10%

  • Traballos tutelados: porcentaxe de cualificación 20%
Actividades recuperables:

  • Probas mixtas intermedias: porcentaxe de cualificación 30% (poden recuperarse na proba mixta final)


Proba mixta final (porcentaxe de cualificación 40%) que terá dúas oportunidades.

  • Nesta proba mixta pode recuperarse ou mellorarse a cualificación obtida nas probas mixtas intermedias.

Redondeo


Os cálculos dos puntos de cualificación obtidos realízanse con todas as
cifras decimales que permita o programa de cálculo empregado. A
cualificación final obtida redondéase e exprésase cunha única cifra
decimal. Así por exemplo, unha cualificación de 4,92 equivale a 4,9 e é
suspenso, mentres que unha cualificación a partir de 4,95 equivale a 5 e
é aprobado.



Dispensa académica


Os procedementos de avaliación descritos son aplicables a todos os alumnos, teñan ou non dispensa académica.



Convocatoria adiantada


A cualificación que pode obterse na proba adiantada é únicamente a
correspondente á porcentaxe de cualificación correspondente ás probas
mixtas (70%). En casos xustificados poderán sumarse aos puntos obtidos
nesta proba mixta as cualificacións correspondentes a outras metologías
cursadas nos dous cursos inmediatamente anteriores.

Actividades de Avaliación Non Presenciales:


Nas actividades de avaliación non presenciais o profesor poderá
requirir a cada alumno a resposta por videoconferencia a preguntas
relacionadas cos contidos entregados. A resposta non satisfactoria ás
preguntas do profesor poderá reducir a cualificación obtida nunha
porcentaxe de ata un 80%.


Fontes de información
Bibliografía básica Fraile Mora, J. (2012). Circuitos eléctricos. Madrid: Pearson
Ortega Jiménez, Jesús; Parra Prieto, Valentín; Pastor Gutiérrez, Antonio; Pérez Coyto, Ángel (2003). Circuitos Eléctricos Vol. I. Madrid: UNED
Alexander, C.K. y Sadiku, M.N.O. (2013). Fundamentos de circuitos eléctricos. Méjico: McGraw-Hill
Fraile Mora, J. (2008). Máquinas eléctricas. Madrid: McGraw-Hill
Eguiluz Morán, L.I. y Sánchez Barrios, P. (1989). Pruebas de examen de teoría de circuitos. Santander: Universidad de Cantabria
Eguiluz Morán, L.I. et al. (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Barañáin (Navarra): EUNSA
Eguiluz Morán, L.I. (1986). Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica. Madrid: Alhambra
Gomollón García, Jesús; Vázquez Rodríguez, Santiago (2003). Teoría de Circuitos. Santiago de Compostela: Andavira
Sánchez Barrios, P. et al. (2007). Teoría de circuitos: problemas y pruebas objetivas orientadas al aprendizaje.. Madrid: Pearson/Prentice Hall
Humet, L., Alabern, X. y García, A. (1997). Tests de Electrotecnia. Fundamentos de circuitos. Barcelona: Marcombo
Parra, V. et al. (1976). Unidades didácticas de teoría de circuitos (2 vols.). Madrid: UNED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas 1/730G05001
Física 1/730G05002
Matemáticas 2/730G05005
Física 2/730G05006
Ecuacións diferenciais/730G05011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ecuacións diferenciais/730G05011

Materias que continúan o temario
Sistemas eléctricos e electrónicos do buque/730G05036
Automatismos. control e electrónica/730G05016

Observacións

"Para axudar a acadar un ambiente inmediato sostido e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Ensino e investigación ambiental e social  sostible" do "Plan de Acción do Campus Verde de Ferrol":

             A entrega dos traballos documentais feitos neste asunto:

               • Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático

               • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías