Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Elasticidade e resistencia dos materiais Código 730G05017
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Moreno Madariaga, Alicia
Correo electrónico
alicia.moreno@udc.es
Profesorado
Castro Santos, Laura
Moreno Madariaga, Alicia
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
alicia.moreno@udc.es
Web
Descrición xeral A resistencia de materiais é a materia basee do cálculo e análise de estruturas e sólidos mecánicos. Proporciona ao alumno, os conceptos básicos para comprender as consecuencias dos esforzos nos sólidos, desde o punto de vista da mecánica dos medios continuos e o campo elástico, sometidos a esforzos estáticos e dinámicos no que respecta ás tensións que se producen e deformacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A12 Coñecemento da elasticidade e resistencia de materiais, e capacidade para realizar cálculos de elementos sometidos a solicitudes diversas
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Análise e deseño de elementos estruturais suxeitos a tensión, compresión, torsión e flexión. A12
Análise e deseño de elementos estruturais suxeitos a tensión, compresión, torsión e flexión. A12
Adquirir os conceptos de elasticidade e inelasticidade. A12
Entender o comportamento resistente de estruturas e compoñentes mecánicos. A12
Adquirir os conceptos de elasticidade e inelasticidade. A12
B1
B2
B3
B5
B6
C1
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. - Introdución á resistencia de materiais
- Carga axial, torsión, esforzos cortantes e momentos flectores
- Análises de tensións e deformacións
- Flexión hiperestática
Tema 1: Introdución á resistencia de materiais. Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidad. Concepto de tensión nun sólido elástico. Tensións e deformacións.
Tema 2: Carga axial. Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicos e deformacións previas. Tensións sobre seccións inclinadas. Enerxía de deformación.
Tema 3. Torsión. Introdución. Deformacións a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E e G. Transmisión de potencia por medio de eixos circulares.
Tema 4. Esfuerzos cortantes y momentos flectores. Introdución. Tipos de vigas, cargas e reaccións. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacións entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de esforzo cortante e momento flector.
Tema 5. Tensións en vigas. Introdución. Flexión. Curvatura dunha viga. Tensións en sólidos sometidos a flexión simple. Deseño e cálculo de forma e dimensións de sólidos elásticos.
Tema 6. Deflexiones en vigas Introdución. Ecuacións diferenciais da curva de deflexión. Deflexiones por integración da ecuación do momento flector. Método área-momento. Enerxía de deformación por flexión. Métodos enerxéticos.
Tema 7. Flexión hiperestática Ecuacións diferenciais da curva de deflexión. Método área-momento. Método de superposición. Métodos enerxéticos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 B1 C1 30 30 60
Seminario B2 B3 B5 B6 10 8 18
Solución de problemas A12 C4 C5 C6 C7 20 34 54
Proba obxectiva A12 3 0 3
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación oral complementada coa utilización de medios audiovisuais, que ten como obxectivo transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe no campo da análise estrutural.
Seminario Grupo de traballo para resolver problemas por medio de exposición, debate, participación e cálculo.
Solución de problemas Metodoloxía e resolución de casos prácticos de exposición, debate e participación, o que axuda a comprensión da base teórica da materia e permite a explicación dos métodos máis comúns de aplicala.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Seminario
Descrición
Alumnado con dedicación completa:
a) Seminario: seguimento e resolución das dúbidas concretas xurdidas na solución dos problemas expostos.
b) Proba obxectiva: resolución de dúbidas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia

Alumnado a tempo parcial:
a) Seminario: seguimento e resolución das dúbidas concretas xurdidas na solución dos problemas expostos.
b) Proba obxectiva: resolución de dúbidas en tutorías individuais sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. Seguimento do traballo global do alumno.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A12 Se realiza individualmente, de forma presencial, al finalizar la asignatura, con una duración estimada de 4 horas 80
Solución de problemas A12 C4 C5 C6 C7 Son valorados os casos resoltos individualmente polos estudantes 20
 
Observacións avaliación

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 75%:

a) Solución de problemas: resolución de casos prácticos (20%)

c) Proba obxectiva: exame escrito sobre os contidos da materia (80%)

Segunda oportunidade:

a) Solución de problemas: resolución de casos prácticos (20%)

b) Proba obxectiva: exame escrito sobre os contidos da materia (80%)


Fontes de información
Bibliografía básica Gere, Timoshenko (2003). Mecánica de Materiales. Iberoamericana
Rodriguez Avial (1995). Problemas resueltos de Resistencia de Materiales. Editorial ETSII. Madrid
Vazquez, M. (1994). Resistencia de Materiales. Noela
Ortiz Berrocal (2003). Resistencia de Materiales. MacGrawHill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
MECANICA/730G01118
Cálculo/770G01001
Fisíca II/770G01007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
ESTRUTURAS NAVAIS 1/730G01125

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do Plan de Acción Green Campus Ferrol:
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático.
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
En caso de ser necesario realizalos en papel:

- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías