Identifying Data 2019/20
Subject (*) Mechanics Code 730G05018
Study programme
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Lopez Diaz, Ana Jesus
E-mail
ana.xesus.lopez@udc.es
Lecturers
Lopez Diaz, Ana Jesus
E-mail
ana.xesus.lopez@udc.es
Web
General description O obxectivo xeral é o desenvolvemento das destrezas e actitudes necesarias para a aplicación dos principios fundamentais da mecánica á resolución de problemas de interese na enxeñaría. Abórdase a estática, cinemática e dinámica do punto material, dos sistemas e do sólido ríxido dende a formulación newtoniana e dende a formulación lagrangiana. Esta materia contribuirá á mellora da capacidade de análise e de construción de modelos matemáticos que describen os efectos das forzas e os movementos sobre unha gran variedade de estruturas e máquinas incorporando as hipóteses físicas e as aproximacións matemáticas axeitadas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Knowledge of the mechanism and of the components of you hatch
B2 That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study
B4 That the students can transmit information, ideas, problems and solutions to a public as much specialized as not specialized
B5 That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy
C1 Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender a cinemática do sólido ríxido, e ser quen de aplicar a composición dos movementos. A13
B2
B4
B5
C1
Coñecer e comprender o método dos traballos virtuais e do potencial para a súa aplicación na resolución dos problemas de estática. A13
B2
B4
B5
C1
Coñecer e comprenderas leis da dinámica, tanto na formulación vectorial como na analítica A13
B2
B4
B5
C1

Contents
Topic Sub-topic
Cinemática del sólido rígido. Composición de movimientos.
Estática: método de los trabajos virtuales y del potencial.
Dinámica de sistemas: formulación vectorial y analítica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 B2 B4 B5 C1 28 28 56
Problem solving A13 B2 B4 B5 B2 B4 B5 C1 C1 28 28 56
Mixed objective/subjective test A13 B2 B4 B5 C1 5 5 10
 
Personalized attention 28 0 28
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición na aula dos distintos temas nos que se desenvolven os contidos da materiai ncluindo demostracións, exemplos, exercicios...
Problem solving Resolución de problemas e exercicios relacionados cos temas que se van desenvolvendo nas sesións maxistrais.
Mixed objective/subjective test É unha proba escrita que consta de dúas partes (teoría e problemas) de unha duración total máxima de 4 horas. A proba de teoría constará de arredor de 5 cuestións de diversa amplitude e grao de concreción sobre os contidos desenvolvidos no programa. A proba de problemas consistirá na resolución de entre 1 e 4 problemas de diversa complexidade sobre os contidos do programa.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Problem solving
Description
Orientación personalizada sobre os métodos de resolución, dificultades, dúbidas, etc., na resolución dos exercicios propostos así como nos conceptos desenvolvidos nas clases maxistrales e todas as dúbidas que podan encontrar na preparación das probas de avaliación.
A profesora promoverá a utilización e aproveitamento por parte do alumnado deste recurso para orientar a cada alumna ou alumno os conceptos que requiren dun maior afondamento e a maneira máis adecuada de abordar o seu estudo
Esta atención levarse a cabo nas horas de titorías (6h/semana).




Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A13 B2 B4 B5 C1 É unha proba escrita que consta de 2 partes: teoría e problemas.
A proba de teoría (peso do 40% na cualificación da proba) constará de arredor de 5 cuestións de diversa amplitude sobre os contidos do programa.
A proba de problemas (peso do 60% na cualificación da proba) consistirá na resolución de 1 a 4 problemas de diverso grao de complexidade sobre os contidos do programa.
Na parte de teoría valóranse a exposición razoada dos fundamentos teóricos da materia e a súa aplicación a cuestións concretas.
Na parte de problemas valórase tanto a formulación como o desenvolvemento para chegar a unha solución.
Cada parte terá unha duración aproximada de entre 1 e 2.5 horas e a proba en total terá unha duración máxima de 4 horas.

Realizaranse dúas probas parciais no curso. A primeira realizarase á metade do cuatrimestre e a segunda terá lugar ao rematar o cuatrimestre.




80
Problem solving A13 B2 B4 B5 B2 B4 B5 C1 C1 Propoñeranse problemas sobre os distintos contidos do programa que deberán ser resoltos de forma individual e explicados e entregados nos prazos sinalados pola profesora. 20
 
Assessment comments

A Cualificación final da materia será a media das cualificacións das dúas probas parciais (80% da cualificación) e a nota da resolución dos problemas propostos ( 20% da cualificación)

Quen non supere a materia na primeira oportunidade poderá
realizar unha proba final que abrangue todos os temas do programa no período da segunda oportunidade. Os criterios de avaliación serán os mesmos que na 1ª oportunidade (80% proba mixta, 20% poblemas propostos)


As datas destas probas serán as que figuran no calendario de exames e na
planificación do curso publicados polo centro.

Soamente se cualificará
como NON PRESENTADO/A quen non concorra a ningunha das probas parciais.

En esta materia non se contempla a Dispensa Académica


Sources of information
Basic Meriam, James L. / Kraige, L. G. (2000). Mecánica para Ingenieros. Reverté
Bastero de Eleizalde, José María / Casellas Roure, Joaquín / Bastero de Eleizalde, Carlos (2011). Curso de Mecánica. EUNSA
CARLOS F. GONZALEZ FERNANDEZ (2003). Mecánica del sólido rígido. Ariel

LIBROS DE PROBLEMAS:

SPIEGEL, M.: "Teoría y Problemas de Mecánica Teórica". McGraw-Hill

CARRIL, R.D., FANO, J.: "Mecánica. Problemas Explicados". Jucar (1987)

MESHERSKI, I.: "Problemas de Mecánica Teórica". Mir 2ªed (1985)

LUMBROSO, H.: "Problemas resueltos de mecánica…". Reverté (1986)

ESTELLÉS, H: "Problemas de Dinámica". UPV 2ªed (1989)

SEELY, ENSIGN: "Mecánica Analítica para Ingenieros". UTEHA 3ªed (1992) KOTKIN, SERBO: "Problemas de Mecánica Clásica". MIR 2ª ed (1988)

WELLS, D. A.: "Teoría y Problemas de Dinámica de Lagrange". McGraw-Hill

Prieto Alberca, Manuel (1986-1994). Curso de mecánica racional. Aula Documental de Investigación

Fernández-Rañada, Antonio (1990). Dinámica clásica. Alianza 

Goldstein, Herbert (2002). Classical Mechanics. San Francisco : Addison Wesley

Complementary Alberto Ramil Rego et al. (). Problemas de mecánica Fundamental. . Servicios Reprográficos Universitarios
Patrick Hamill (2014). A student´s Guide to Lagrangians and Hamiltonians. Cambridge
Daniel Fleisch (2012). A student´s Guide to Vectors and Tensors. Cambridge


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics 1/730G05001
Physics 1/730G05002
Mathematics 2/730G05005
Physics 2/730G05006

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Differential equations/730G05011

Subjects that continue the syllabus
Naval hydrodynamics/730G05023
Marine structures 1/730G05025
Marine structures 2/730G05026
Ship noise and vibrations/730G05031
Fluid mechanics/730G05019
Hydrostatic and stability/730G05020

Other comments

En esta materia non se solicita a entrega de materiais, agás as probas mixtas dos parciais. Polo tanto non se requerirá ningunha entrega en papel; estando así en consonancia coas recomendacións do GREEN CAMPUS.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria tratarase de incorporar a perspectiva de xénero nesta materia; asimesmo, traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.