Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Mecánica Código 730G05018
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Lopez Diaz, Ana Jesus
Correo electrónico
ana.xesus.lopez@udc.es
Profesorado
Lopez Diaz, Ana Jesus
Correo electrónico
ana.xesus.lopez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo xeral é o desenvolvemento das destrezas e actitudes necesarias para a aplicación dos principios fundamentais da mecánica á resolución de problemas de interese na enxeñaría. Abórdase a estática, cinemática e dinámica do punto material, dos sistemas e do sólido ríxido dende a formulación newtoniana e dende a formulación lagrangiana. Esta materia contribuirá á mellora da capacidade de análise e de construción de modelos matemáticos que describen os efectos das forzas e os movementos sobre unha gran variedade de estruturas e máquinas incorporando as hipóteses físicas e as aproximacións matemáticas axeitadas.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos
– Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral (usando as ferramentas de teleformación dispoñibles na UDC)
Solución de problemas (usando as ferramentas de teleformación dispoñibles na UDC)
Traballos tutelados (usando as ferramentas de teleformación e videoconferencia dispoñibles na UDC)
Proba mixta (usando as ferramentas de teleformación e videoconferencia dispoñibles na UDC)
*Metodoloxías docentes que se modifican
– Non hai
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tutorías por TEAMS semanalmente
Correo electrónico: semanalmente
4. Modificacións na avaliación
– Non se realizarán cambios
*Observacións de avaliación:
– Non hai
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
– Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Coñecemento da mecánica e dos compoñentes de máquinas
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender a cinemática do sólido ríxido, e ser quen de aplicar a composición dos movementos. A13
B2
B4
B5
C1
Coñecer e comprender o método dos traballos virtuais e do potencial para a súa aplicación na resolución dos problemas de estática. A13
B2
B4
B5
C1
Coñecer e comprenderas leis da dinámica, tanto na formulación vectorial como na analítica A13
B2
B4
B5
C1

Contidos
Temas Subtemas
Cinemática do sólido ríxido. Composición de movementos.
Estática: método dos traballos virtuais e do potencial.
Dinámica de sistemas: formulación vectorial e analítica.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A13 B2 B4 B5 C1 30 30 60
Solución de problemas A13 B2 B4 B5 B2 B4 B5 C1 C1 30 45 75
Traballos tutelados A13 B2 B4 B5 C1 3 3 6
Proba mixta A13 B2 B4 B5 C1 7 0 7
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición na aula dos distintos temas nos que se desenvolven os contidos da materiai ncluindo demostracións, exemplos, exercicios...
Solución de problemas Resolución de problemas e exercicios relacionados cos temas que se van desenvolvendo nas sesións maxistrais.
Traballos tutelados Traballo individual deseñado para promover a aprendizaxe autónoma. O tema incluirá a aplicación dos coñecementos desenvolvidos na materia pero tamén poderá incluir aspectos non tratados nas clases maxistrais para desenvolver a capacidade de investigación e auto aprendizaxe.
Proba mixta Proba escrita que consta de preguntas de diferente tipo (resposta curta, ensaio, exercicios ou problemas) sobre os contidos da materia.


Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
Recoméndase a cada estudante que acuda ás titorías pra recibir unha orientación personalizada sobre os métodos de resolución dos problemas, dificultades, dúbidas, etc., na resolución dos problemas así como nos conceptos desenvolvidos nas clases maxistrales e todas as dúbidas que poidan encontrar na preparación das probas de avaliación.
No traballo tutelado existe o deber de asistir a un mínimo de entrevistas de titorización. Estas entrevistas teñen como obxecto definir o contido do traballo e o seu alcance, así como comprobar o progreso do mesmo.
Esta atención levarse a cabo nas horas de titorías (6h/semana) publicado na web da UDC.
Quen teña dispensa académica poderá solicitar a realización das titorías nun horario diferente ao publicado na web da UDC.





Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A13 B2 B4 B5 C1 As catro probas mixtas terán carácter de avaliación continua polo que en cada proba se incluirán os contidos de todas as anteriores.
O peso de cada proba será 10%, 20%, 30% e 40%, respectivamente do total da proba mixta.
As datas destas probas serán as que figuren no calendario da planificación do curso publicado polo centro.


80
Traballos tutelados A13 B2 B4 B5 C1 O traballo será de carácter individual e penalizarase a copia de resultados ou do método utilizado.
Cada estudante deberá entregar o seu informe no prazo establecido e asistir ás titorías obrigatorias no calendario establecido. En caso de non cumprir estas condicións o traballo puntuarase como 0.
A entrega realizarase a través da plataforma de teleformación da UDC.
20
 
Observacións avaliación

Soamente se cualificará como NON PRESENTADO quen non concorra a ningunha das probas mixtas.

Admítese a dispensa académica nos termos establecidos no punto 5
de artigo 7º da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a
permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na
universidade da Coruña”, aprobada polo Consello Social do 04/05/2017. Polo tanto, quen teña recoñecida a dispensa académica avaliarase  en primeira
oportunidade utilizando o mesmo sistema que o resto do alumnado, é dicir,
traballo tutelado 20% + proba mixta 80%. 

Na 2ª oportunidade non será posible a avaliación
continua polo que a cualificación  do traballo será a recibida na  1ª oportunidades e a
proba mixta consistirá nunha única proba que se realizará na data establecida para a proba final no
calendario de exames do centro.


Fontes de información
Bibliografía básica Meriam, James L. / Kraige, L. G. (2000). Mecánica para Ingenieros. Reverté
Bastero de Eleizalde, José María / Casellas Roure, Joaquín / Bastero de Eleizalde, Carlos (2011). Curso de Mecánica. EUNSA
CARLOS F. GONZALEZ FERNANDEZ (2003). Mecánica del sólido rígido. Ariel

LIBROS DE PROBLEMAS:

SPIEGEL, M.: "Teoría y Problemas de Mecánica Teórica". McGraw-Hill

CARRIL, R.D., FANO, J.: "Mecánica. Problemas Explicados". Jucar (1987)

MESHERSKI, I.: "Problemas de Mecánica Teórica". Mir 2ªed (1985)

LUMBROSO, H.: "Problemas resueltos de mecánica…". Reverté (1986)

ESTELLÉS, H: "Problemas de Dinámica". UPV 2ªed (1989)

SEELY, ENSIGN: "Mecánica Analítica para Ingenieros". UTEHA 3ªed (1992) KOTKIN, SERBO: "Problemas de Mecánica Clásica". MIR 2ª ed (1988)

WELLS, D. A.: "Teoría y Problemas de Dinámica de Lagrange". McGraw-Hill

Prieto Alberca, Manuel (1986-1994). Curso de mecánica racional. Aula Documental de Investigación

Fernández-Rañada, Antonio (1990). Dinámica clásica. Alianza 

Goldstein, Herbert (2002). Classical Mechanics. San Francisco : Addison Wesley

Bibliografía complementaria Alberto Ramil Rego et al. (). Problemas de mecánica Fundamental. . Servicios Reprográficos Universitarios
Patrick Hamill (2014). A student´s Guide to Lagrangians and Hamiltonians. Cambridge
Daniel Fleisch (2012). A student´s Guide to Vectors and Tensors. Cambridge


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas 1/730G05001
Física 1/730G05002
Matemáticas 2/730G05005
Física 2/730G05006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ecuacións diferenciais/730G05011

Materias que continúan o temario
Hidrodinámica naval/730G05023
Estruturas mariñas 1/730G05025
Estruturas mariñas 2/730G05026
Vibracións e ruídos/730G05031
Mecánica de fluídos/730G05019
Hidrostática e estabilidade/730G05020

Observacións

Nesta materia non se solicita a entrega de materiais, agás as probas mixtas. Polo tanto non se requerirá ningunha entrega en papel; estando así en consonancia coas recomendacións do GREEN CAMPUS.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria tratarase de incorporar a perspectiva de xénero nesta materia; asimesmo, traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías