Identifying Data 2020/21
Subject (*) Mechanics Code 730G05018
Study programme
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Lopez Diaz, Ana Jesus
E-mail
ana.xesus.lopez@udc.es
Lecturers
Lopez Diaz, Ana Jesus
E-mail
ana.xesus.lopez@udc.es
Web
General description O obxectivo xeral é o desenvolvemento das destrezas e actitudes necesarias para a aplicación dos principios fundamentais da mecánica á resolución de problemas de interese na enxeñaría. Abórdase a estática, cinemática e dinámica do punto material, dos sistemas e do sólido ríxido dende a formulación newtoniana e dende a formulación lagrangiana. Esta materia contribuirá á mellora da capacidade de análise e de construción de modelos matemáticos que describen os efectos das forzas e os movementos sobre unha gran variedade de estruturas e máquinas incorporando as hipóteses físicas e as aproximacións matemáticas axeitadas.
Contingency plan
1. Modificacións nos contidos
– Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral (usando as ferramentas de teleformación dispoñibles na UDC)
Solución de problemas (usando as ferramentas de teleformación dispoñibles na UDC)
Traballos tutelados (usando as ferramentas de teleformación e videoconferencia dispoñibles na UDC)
Proba mixta (usando as ferramentas de teleformación e videoconferencia dispoñibles na UDC)
*Metodoloxías docentes que se modifican
– Non hai
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tutorías por TEAMS semanalmente
Correo electrónico: semanalmente
4. Modificacións na avaliación
– Non se realizarán cambios
*Observacións de avaliación:
– Non hai
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
– Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Knowledge of the mechanism and of the components of you hatch
B2 That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study
B4 That the students can transmit information, ideas, problems and solutions to a public as much specialized as not specialized
B5 That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy
C1 Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender a cinemática do sólido ríxido, e ser quen de aplicar a composición dos movementos. A13
B2
B4
B5
C1
Coñecer e comprender o método dos traballos virtuais e do potencial para a súa aplicación na resolución dos problemas de estática. A13
B2
B4
B5
C1
Coñecer e comprenderas leis da dinámica, tanto na formulación vectorial como na analítica A13
B2
B4
B5
C1

Contents
Topic Sub-topic
Cinemática do sólido ríxido. Composición de movementos.
Estática: método dos traballos virtuais e do potencial.
Dinámica de sistemas: formulación vectorial e analítica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 B2 B4 B5 C1 30 30 60
Problem solving A13 B2 B4 B5 B2 B4 B5 C1 C1 30 45 75
Supervised projects A13 B2 B4 B5 C1 3 3 6
Mixed objective/subjective test A13 B2 B4 B5 C1 7 0 7
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición na aula dos distintos temas nos que se desenvolven os contidos da materiai ncluindo demostracións, exemplos, exercicios...
Problem solving Resolución de problemas e exercicios relacionados cos temas que se van desenvolvendo nas sesións maxistrais.
Supervised projects Traballo individual deseñado para promover a aprendizaxe autónoma. O tema incluirá a aplicación dos coñecementos desenvolvidos na materia pero tamén poderá incluir aspectos non tratados nas clases maxistrais para desenvolver a capacidade de investigación e auto aprendizaxe.
Mixed objective/subjective test Proba escrita que consta de preguntas de diferente tipo (resposta curta, ensaio, exercicios ou problemas) sobre os contidos da materia.


Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Problem solving
Description
Recoméndase a cada estudante que acuda ás titorías pra recibir unha orientación personalizada sobre os métodos de resolución dos problemas, dificultades, dúbidas, etc., na resolución dos problemas así como nos conceptos desenvolvidos nas clases maxistrales e todas as dúbidas que poidan encontrar na preparación das probas de avaliación.
No traballo tutelado existe o deber de asistir a un mínimo de entrevistas de titorización. Estas entrevistas teñen como obxecto definir o contido do traballo e o seu alcance, así como comprobar o progreso do mesmo.
Esta atención levarse a cabo nas horas de titorías (6h/semana) publicado na web da UDC.
Quen teña dispensa académica poderá solicitar a realización das titorías nun horario diferente ao publicado na web da UDC.





Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A13 B2 B4 B5 C1 As catro probas mixtas terán carácter de avaliación continua polo que en cada proba se incluirán os contidos de todas as anteriores.
O peso de cada proba será 10%, 20%, 30% e 40%, respectivamente do total da proba mixta.
As datas destas probas serán as que figuren no calendario da planificación do curso publicado polo centro.


80
Supervised projects A13 B2 B4 B5 C1 O traballo será de carácter individual e penalizarase a copia de resultados ou do método utilizado.
Cada estudante deberá entregar o seu informe no prazo establecido e asistir ás titorías obrigatorias no calendario establecido. En caso de non cumprir estas condicións o traballo puntuarase como 0.
A entrega realizarase a través da plataforma de teleformación da UDC.
20
 
Assessment comments

Soamente se cualificará como NON PRESENTADO quen non concorra a ningunha das probas mixtas.

Admítese a dispensa académica nos termos establecidos no punto 5
de artigo 7º da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a
permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na
universidade da Coruña”, aprobada polo Consello Social do 04/05/2017. Polo tanto, quen teña recoñecida a dispensa académica avaliarase  en primeira
oportunidade utilizando o mesmo sistema que o resto do alumnado, é dicir,
traballo tutelado 20% + proba mixta 80%. 

Na 2ª oportunidade non será posible a avaliación
continua polo que a cualificación  do traballo será a recibida na  1ª oportunidades e a
proba mixta consistirá nunha única proba que se realizará na data establecida para a proba final no
calendario de exames do centro.


Sources of information
Basic Meriam, James L. / Kraige, L. G. (2000). Mecánica para Ingenieros. Reverté
Bastero de Eleizalde, José María / Casellas Roure, Joaquín / Bastero de Eleizalde, Carlos (2011). Curso de Mecánica. EUNSA
CARLOS F. GONZALEZ FERNANDEZ (2003). Mecánica del sólido rígido. Ariel

LIBROS DE PROBLEMAS:

SPIEGEL, M.: "Teoría y Problemas de Mecánica Teórica". McGraw-Hill

CARRIL, R.D., FANO, J.: "Mecánica. Problemas Explicados". Jucar (1987)

MESHERSKI, I.: "Problemas de Mecánica Teórica". Mir 2ªed (1985)

LUMBROSO, H.: "Problemas resueltos de mecánica…". Reverté (1986)

ESTELLÉS, H: "Problemas de Dinámica". UPV 2ªed (1989)

SEELY, ENSIGN: "Mecánica Analítica para Ingenieros". UTEHA 3ªed (1992) KOTKIN, SERBO: "Problemas de Mecánica Clásica". MIR 2ª ed (1988)

WELLS, D. A.: "Teoría y Problemas de Dinámica de Lagrange". McGraw-Hill

Prieto Alberca, Manuel (1986-1994). Curso de mecánica racional. Aula Documental de Investigación

Fernández-Rañada, Antonio (1990). Dinámica clásica. Alianza 

Goldstein, Herbert (2002). Classical Mechanics. San Francisco : Addison Wesley

Complementary Alberto Ramil Rego et al. (). Problemas de mecánica Fundamental. . Servicios Reprográficos Universitarios
Patrick Hamill (2014). A student´s Guide to Lagrangians and Hamiltonians. Cambridge
Daniel Fleisch (2012). A student´s Guide to Vectors and Tensors. Cambridge


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics 1/730G05001
Physics 1/730G05002
Mathematics 2/730G05005
Physics 2/730G05006

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Differential equations/730G05011

Subjects that continue the syllabus
Naval hydrodynamics/730G05023
Marine structures 1/730G05025
Marine structures 2/730G05026
Ship noise and vibrations/730G05031
Fluid mechanics/730G05019
Hydrostatic and stability/730G05020

Other comments

Nesta materia non se solicita a entrega de materiais, agás as probas mixtas. Polo tanto non se requerirá ningunha entrega en papel; estando así en consonancia coas recomendacións do GREEN CAMPUS.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria tratarase de incorporar a perspectiva de xénero nesta materia; asimesmo, traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.