Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Estruturas mariñas 1 Código 730G05025
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
Profesorado
Junco Ocampo, Fernando
Lago Rodriguez, Fernando
Mendez Diaz, Abel
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
f.lago@udc.es
abel.mendez@udc.es
Web
Descrición xeral La asignatura de Estruturas Mariñas 01 se divide en tres partes claramente diferenciadas.

El objetivo de la primera parte de la asignatura, La Estructura del Buque, es el transmitir al alumno las particularidades del cálculo de las estructuras marinas, frente a otros tipos de estructuras, e introducirle en la práctica del diseño estructural tanto de buques como de todo tipo de unidades destinadas a operar en la agresividad del medio marino. Se presenta el escenario general del diseño de los Sistemas Estructurales Marinos, así como las distintas metodologías aplicables.

El principal objetivo de la segunda parte de la asignatura, Reglas de las Sociedades de Clasificación, es enseñar al alumno a manejar la reglamentación de las Sociedades de Clasificación en el ámbito del diseño y cálculo de estructuras, por ser esta una de las actividades más relevantes en el futuro ejercicio de la profesión.
Se trata esta segunda parte de la asignatura de una temática eminentemente práctica, donde se introducirá al alumno en el uso de las herramientas informáticas habitualmente empleadas en el sector.

De esta segunda parte de la asignatura se derivará el realizar la práctica obligatoria de proponer y escantillonar la Cuaderna Maestra de un buque tipo. Se proporcionará información dimensional general y en base a los conocimientos proporcionados durante la primera parte en cuanto a tipología de estructuras de buques y los proporcionados en la segunda parte en cuanto a herramientas de dimensionamiento el alumno procederá a realizar el diseño.

Competencias do título
Código Competencias do título
A22 Capacidade para o deseño e cálculo de estruturas navais
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Cálculo y Diseño de Estructuras Complejas en ambientes marinos. A22
B2
B4
B5
B6
C1
C4
C5
C6
C7
Cálculo y Diseño de Estructuras Complejas en ambientes marinos. A22
B2
B4
B5
B6
C1
C4
C5
C6
Procedimientos a seguir a la hora de diseñar una estructura marina. A22
B2
B4
B5
B6
C1
C4
C5
C6
C7
Procedimientos a seguir a la hora de diseñar una estructura marina. A22
B2
B4
B5
B6
C1

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificacion 1) Conceptos Xerais do Deseño de Sistemas Estruturais Mariños (particularidades do cálculo das estruturas mariñas). 2) Deseño Estrutural mediante Regulamentos de Sociedades de Clasificación. 3) Cálculo directo xeneral de sistemas estruturais: Cálculo matricial de estruturas.
1.- A Estrutura do Buque

1.1.- Aspectos Básicos do Deseño Estrutural
1.1.1.- Espiral do Deseño Estrutural
1.1.2.- Cálculo Directo fronte a Métodos Empíricos
1.1.3.- Por que as Estruturas Mariñas son Complexas?
1.1.4.- Definicións
1.1.5.- Metodoloxía Xeral do Deseño Estrutural
1.2.- Parámetros de Deseño
1.2.1.- Tipos de cargas
1.2.2.- Modos de Fallo
1.2.3.- Tipos de Análises de Resposta
1.2.4.- Xerarquía de Tensións
1.2.5.- Cálculo Probabilístico de Estruturas
1.2.6.- Descrición Estrutural de Distintos Tipos de Buques
1.3.- Resistencia Longitudinal: Resposta da Viga %ou2013 Buque
1.3.1.- Aplicación da teoría do buque viga
1.3.2.- Características Principais das Curvas de MM.FF: e FF.CC.
1.3.3.- Cargas en Augas Tranquilas e en Ondas
1.3.4.- Tensións de Flexión no Buque-Viga
1.3.5.- Resistencia e Rixidez
1.3.6.- Cálculo do Módulo da Sección Mestra
1.3.7.- Materiais con diferente módulo de elasticidade
1.3.8.- Módulo Mínimo para Evitar o Fallo por Fatiga da Viga-Buque
1.3.9.- Tensións Tangenciales Debidas a Forzas Cortantes
1.4.- Tensións Tangenciales debidas a Forzas Cortantes
1.5.- Cálculo da vida de fatiga das Estruturas Mariñas
1.5.1.- Métodos determinísticos e probabilísticos
1.5.2.- Métodos baseados na distribución a longo prazo e a hipótese de Palgrem-Miner
1.5.3.- Curvas S-N do DoE para análise de fatiga e clasificación das unións soldadas
1.5.4.- Requirimento de módulo da cuaderna mestra para evitar o fallo por fatiga da viga - buque


2.- Regras das Sociedades de Clasificación

2.1.- Concepto de Clasificación e Estrutura das Regras
2.2.- Resistencia Longitudinal segundo as Sociedades de Clasificación
2.2.1.- Envolvente M.F. vertical inducido polas ondas. Arrufo e quebranto
2.2.2.- Módulo resistente mínimo. Módulo resistente baseado en máxima tensión normal. Momento de inercia mínimo
2.2.3.- Envolvente da F.C. vertical inducida polas ondas. Máxima tensión tangencial
2.2.4.- Modificación de F.C. en augas tranquilas en buques con carga en adegas alternas
2.2.5.- Tratamento de brazolas de escotillas continuas. Efectividade do material longitudinal entre ocos de escotillas

2.3.- Elementos do fondo e dobre fondo
2.3.1.- Cálculo dos ferros do fondo, consideracións de presión e de estabilidade do panel
2.3.2.- Cálculo de ferros do dobre fondo, consideracións de presión, carga local e erosión pola carga
2.3.3.- Longitudinales de fondo e dobre fondo
2.3.4.- Varengas e Vagras. Limitacións xerais. Escantillones mínimos. Cálculo directo
2.4.- Elementos do forro
2.4.1.- Escantillonado por carga local. Consideracións de presión exterior e eventual presión interior
2.4.2.- Comprobación do espesor por forza cortante
2.4.3.- Cuadernas de adega e de tanques. Cuadernas de entrepuentes. Reforzado na zona de proa
2.4.4.- Bulárcamas. Función principal, escantillonado
2.5.- Cubertas
2.5.1.- Funcións a desempeñar. Tipos de cargas
2.5.2.- Escantillones das cubertas resistentes
2.5.3.- Cubertas de carga
2.5.4.- Baos e Longitudinales
2.5.5.- Esloras, Baos fortes e Puntais
2.6.- Mamparos Estancos
2.6.1.- Misións principais
2.6.2.- Distinción entre mamparos estancos e de tanques. Escantillonado de ferros
2.6.3.- Escantillonado de reforzo primarios e secundarios
2.6.4.- Mamparos corrugados
2.6.5.- O fenómeno de sloshing
2.7.- As Common Structural Rules (CSR)



3.- Deseño da Cuaderna Mestra (Práctica)
no se plantean

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A22 B2 B4 B5 B6 C1 C4 C5 C6 C7 32 0 32
Solución de problemas A22 B2 B4 10 32 42
Sesión maxistral A22 B2 B4 B5 B6 C1 C4 C5 C6 C7 30 32 62
 
Atención personalizada 14 0 14
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Realización de maneira individual dunha Cuaderna Mestra
Solución de problemas Os propios que se expoñen na docencia
Sesión maxistral Explicación do contido do programa

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Realización de una cuaderna maestra

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A22 B2 B4 B5 B6 C1 C4 C5 C6 C7 traballo practico obrigatorio e preguntas teóricas 100
 
Observacións avaliación

Posto que a avaliación dúas traballos tuteados e ou estudo
de casos realizaráse  nas clases
presenciais será necesario asistir ao menos a un 75% dás mesmas para que sexan
avaliadas. No caso de ser xustificado adecuadamente poderáse eximir ao alumno
de cumprir con esta condición. Aínda cando o que se indica a continuación
correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos
expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os
anos nos que habemos imopartido este curso, 
por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o
seguinte dada a posibilidade de existir matriculados alumnos a tempo parcial
que solicitasen dispénsaa académica, segundo o establecido na Normativa que
regula o réxime de dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos estudantes
de grao e    máster universitario na UDC
(arts. 6.b) e 7.5), o profesorado encargado desta docencia recolleu na guía
docente de maneira específica as medidas de dedicación e avaliación para este
caso. En particular acéptase dispénsaa nesa materia e neste caso , para a
primeira oportunidade os criterios e actividades de avaliación para este
alumnado, o peso que terán na avaliación será o mesmo que para o resto dos
alumnos matriculados, e a porcentaxe que dispensa da asistencia será como
máximo do 65 %. Para a segunda oportunidade os criterios e actividades de
avaliación para este alumando e o peso que terán na avaliación. serán os mesmos
que para o resto dos alumnos. En resumo os criterios e actividades de
avaliación para este alumnado, e o peso que terán na avaliación, serán os
mesmos que para o resto dos alumnos


Fontes de información
Bibliografía básica

- “Cálculo de Estructuras – Complemento a los Métodos Tradicionales de Cálculo” – SAEZ-BENITO

- “Cálculo de Estructuras – Problemas Resueltos (Volumen I)” – SAEZ-BENITO (Hay varios volúmenes)

- “Curso de Análisis Estructural “ - CELIGÜETA


1.- “Ship Structural Design.A rationally-based, computer aided, optimization approach” – Owen Hughes, Editorial John Wiley & Sons.

2.- “Ship Structural Design Concepts” – J.Evans, Editorial Cornell Maritime Press

3.- “Principles of Naval Architecture – Vol.I” – Varios, SNAME

4.- Reglas de las SS.CC.: ABS, DnV, LRS, BV.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que habemos imopartido este curso,  por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo dá acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do Plan de Acción Green Campus Ferrol:

            A entrega dúas traballos documentais que se realicen nesta materia:

               Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

             Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

              En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se empregarán plásticos

                 Realizaranse impresións a dobre cara.

                    Empregarase papel reciclado.

                    Evitarase a impresión de borradores.

     E ademais 

               Débese de facer un uso sustentable dous recursos e a prevención de impactos negativos sobre ou medio natural

               Débese ter en conta a importancia dous principios éticos relacionados cos valores dá sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

               Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos vos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas)

               Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

               Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías