Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Sistemas auxiliares do buque 1 Código 730G05028
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Carral Couce, Luis Manuel
Correo electrónico
l.carral@udc.es
Profesorado
Carral Couce, Luis Manuel
Villa Caro, Raul
Correo electrónico
l.carral@udc.es
raul.villa@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento, proxecto e deseño dos equipos, servizos e sistemas auxiliares do buque. Ventilacion y climatización, detección y extinción de incendios, dispòsitivos de salvamento
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
– Solución de problemas (computa na avaliacion)
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican
-Proba mixta (non se realizará, xa que a avaliacións deste coñecementos se incorpora a
metodoloxía dos “Traballos tutelados”)
-Saidas de campo (non se realizará, xa que a avaliacións deste coñecementos se incorpora a
metodoloxía dos “Traballos tutelados”)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos
asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos
tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do
alumando para desenvolver o traballo da materia.
4. Modificacións na avaliación
- Traballos tutelados (99 %):
- Solucion de problemas (1 %)
En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
*Observacións de avaliación:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados).
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira
dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A33 Coñecemento dos equipos e sistemas auxiliares navais
A37 Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas auxiliares dos buques e artefactos
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento, proxecto e deseño dos equipos, servizos e sistemas auxiliares do buque. A33
A37
B2
B3
B4
B6
C1
C4
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1. Dous sistemas de buques, tipoloxía e normativa aplicable. Sistemas comúns Sistemas especiais Sistemas de buques. Sistemas de máquinas. Tipoloxía de buques mercantes segundo a súa actividade. Tipoloxía de buques mercantes segundo a súa propulsión. Normativa aplicable (Administración, acordos internacionais, sociedades de clasificación).
Acceso e subministración desde fóra e dentro do buque. Escala real. Planchado de desembarco. Lado de escala e práctico. Davit.
Bloque 2. Medios e dispositivos de rescate. Dispositivos de rescate individuais. Embarcacións de supervivencia. Barcos de rescate. Dispositivos de lanzamento e embarque. Outros dispositivos de salvamento Regulación aplicable.
Bloque 3. Sistemas para a prevención, detección e extinción de incendios Prevención de incendios. Factores do lume. Sistemas de protección activa. Sistemas de protección pasiva. Regulación aplicable.
Bloque 4. Sistemas de ventilación e climatización. Bombas Necesidades de ventilación nos buques. Ventilación xeral Extracción localizada. Cálculo da ventilación. Aire acondicionado Fans Normativa aplicable
Bloque 5. Habilitación. Espazos de aloxamento. Principios de deseño dos espazos de aloxamento. Condicionamento térmico. Acondicionamento acústico. Condicionado de luz

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A37 B4 C4 C6 30 30 60
Saídas de campo A33 B2 B3 B6 5 0 5
Traballos tutelados A33 B2 B3 B6 C1 9 51 60
Solución de problemas A37 B3 B6 C7 6 6 12
Proba mixta A33 B2 B3 C1 C7 10 0 10
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Sesións de clases maxistrais do contido do curso.
Saídas de campo Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.

AS VISITAS PROPOSTAS BASEARASE NO COÑOCEMENTO DE BUQUES DOTADOS DAS INSTALACIONS E SERVIZOS ESTUDADOS NA ASIGNATURA

Traballos tutelados

Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Solución de problemas Relacionado co traballo supervisado que se fará no curso.
Proba mixta Proba mixta.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba mixta
Saídas de campo
Traballos tutelados
Descrición
NO SE ACEPTA LA DISPENSA ACADÉMICA

Resolucions de dubidas e cuestions relacionadas coas materias dos contidos da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A37 B3 B6 C7 Relacionado co traballo supervisado que se fará no curso. 1
Proba mixta A33 B2 B3 C1 C7 realización dunha proba escrita de opción múltiple que incluirá conceptos teóricos. O peso desta proba será de 4 puntos sobre 10 40
Saídas de campo A33 B2 B3 B6 Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. 10
Traballos tutelados A33 B2 B3 B6 C1 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
49
 
Observacións avaliación

A
avaliación da materia basearase na realización dunha proba escrita na que se inclúen conceptos teóricos e prácticos, o peso desta proba é de 4 puntos sobre 10. Asistencia e participación nas actividades programadas (visitas a buques e instalación industriais navales) se valorarán con 1 punto sobre 10. A realización dos traballos tutelados propostos en clase supondrá 5 puntos sobre 10


NO SE PERMITE LA DISPENSA ACADÉMICA

Fontes de información
Bibliografía básica Organización Marítima Internacional (). REGULAMENTOS, RESOLUCIÓNS E OUTROS. OMI
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Acondicionamiento sonoro.
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Acondicionamiento térmico.
Fraguela Formoso, José Ánge (2014). Bombas. Apuntes de clase
UNIÓN EUROPEA (). Directiva 2014/90/UE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de julio de 2014, sobre equipos marinos. Unión Europea
Fraguela Formoso, José Ángel (1994). Instalaciones de Protección Contra Incendios. El Instalador
International Organization for Standardization (). Normas del Grupo Naval. ISO
Asociación Española de Normalización (). Normas del Grupo Naval. AENOR
Comité Europeo de Normalización (). Normas del Grupo Naval. CEN
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Principios de diseño de los espacios de alojamiento y alojamientos.
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Sistemas de comunicación .
JOSE ANGEL FRAGUELA FORMOSO (). Sistemas de Ventilación.
Raúl Villa Caro; Luis Carral Couce; José Ángel Fraguela Formoso (2014). VENTILACION en BUQUES: CALCULO de CONDUCTOS. Createspace Independent Pub

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
CONSTRUCIÓN NAVAL E SISTEMAS DE PROPULSIÓN/730G01112

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
REGULAMENTACIÓN TÉCNICA APLICABLE AO BUQUE/730G01142

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: ---“Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

            A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

             -  Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

             -  Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

            -  En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se empregarán plásticos

                 -      Realizaranse impresións a dobre cara.

                 -      Empregarase papel reciclado.

                 -      Evitarase a impresión de borradores.

- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías