Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Proxecto de buques e artefactos mariños 1 Código 730G05032
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 7.5
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
Profesorado
Díaz Casás, Vicente
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
fernando.junco@udc.es
Web
Descrición xeral O contido desta materia abarca o desenvolvemento dos coñecementos e técnicas de realizar o anteproxecto dun buque partindo dos requirimentos previstos de actividade. Estudaranse os diferentes parámetros que definen a súa arquitectura, relacións paramétricas, coeficientes, ecuacións de pesos e elementos que constitúen as variables de tipo económico para a súa construción e explotación

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 Capacidade para o deseño e cálculo dos espazos habitables dos buques e artefactos mariños, e dos servizos que se dispoñen nos devanditos espazos
A24 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas propulsores, tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A25 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas auxiliares tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A26 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas eléctricos tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A27 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas electrónicos de control e de navegación, tendo en conta o seu empacho, peso, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A28 Coñecemento dos métodos de proxecto da súa tecnoloxía específica
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
DEsenvolvemento do proxecto de buques. A23
A24
A25
A26
A27
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C5
C6
C7
Realización dos cálculos aplicados ao proxecto do buque. A23
A24
A25
A26
A27
B3
B4
B5
B6
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Definicións
Requirimentos previstos de actividade
Actividades básicas no proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento Clasificación de buques
Diagramas básicos do proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento
O libro de conceptos dun buque
Libro de conceptos, especificación e contrato de construción A especificación do buque
Características e exemplo dunha especificación tipo
O contrato de construción: Características máis importantes relacionadas co proxecto do buque
Costo inicial y costo de operación Descrición do custo inicial dun buque e os seus diferentes partidas
Criterios e métodos de avaliación económica.
Criterios y métodos de evaluación económica O orzamento do buque e criterio de mérito
Criterio de avaliación técnica e selección de dimensións e coeficientes
Dimensións e relacións entre as dimensións do buque
Tipos de buques Clasificación
Descripción de buques
Selección de configuración, dimensiones y coefficientes Xeneralidades
Variables independentes e dependentes
Selección da cifra de merito. Buques de referencia
Selección da configuración inicial
Selección de solucións e alternativas
Xogo típico de dimensións e coeficientes
Proxecto de formas Xeneralidades
Formulación do problema
Aspecto da curva de áreas seccionales
Contorno de proa. bulbo de popa
Métodos convencionais de proxecto de formas
Proxecto de formas a partir de series sistemáticas
Proxectos de pormas por distorsión de formas existentes
Cálculo de desplazamiento Ecuación do desprazamento
Peso en rosca
Estimación do peso de aceiros e métodos para calcular o peso da estrutura do buque
Formulario vario para cálculo de pesos de diferentes compoñentes do peso en rosca do buque
Definición e distribución do peso en rosca
Peso morto
lastro
Cálculo de compartimentado Caracterización dos espazos do buque
Compartimentado horizontal, vertical e transversal do buque.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A23 A24 A25 A26 A27 A28 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C5 C6 C7 7.5 60 67.5
Proba obxectiva A23 A24 A25 A26 A27 A28 B5 B6 3 0 3
Estudo de casos A23 A24 A25 A26 A27 A28 B4 B6 20 25 45
Sesión maxistral A23 A24 A25 A26 A27 A28 B2 B3 40 20 60
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración e defensa do anteproxecto dun buque ou artefacto
Proba obxectiva Proba escrita de evaluación dos coñecementos da materia e das capacidad para resolver os problemas abordados na mesma.
Estudo de casos Análisise dos distintos casos / problemas abordados narealización do anteproxecto do buque.
Sesión maxistral Explicación dos coñecementos e técnicas da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Seguimiento continuo del avance del proyecto.
Tutorías individualizadas o de grupos reducidos para resolver las incidencias o dificultades detectadas en la elaboración del proyecto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A23 A24 A25 A26 A27 A28 B5 B6 Examen escrito para evaluar a adquisición das competencias específicas da materia. 70
Estudo de casos A23 A24 A25 A26 A27 A28 B4 B6 Resolución e entrega de distintos problemas exercicios plantexados ao largo do curso 5
Traballos tutelados A23 A24 A25 A26 A27 A28 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C5 C6 C7 Elaboración dun anteproxecto co alcance descrito no moodle da materia 25
 
Observacións avaliación

Posta que a evaluación dos traballos tuteados e o estudo de casos realizaráse  nas clases presenciais será necesario asistir ao menos a un 75% das mesmas para que sexan evaluadas. No caso de ser justificado adecuadamente poderáse eximir ao alumno de cumplir con esta condición. 




Para computar los puntos das diferentes metodologías, a calificación do estudio de casos e traballos tutelados debe de ser como mínimo de 5 sobre 10 e a da proba un 4 sobre 10



Fontes de información
Bibliografía básica Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency & Economy.
(). SOLAS.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías