Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Proxecto de buques e artefactos mariños 1 Código 730G05032
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 7.5
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
Profesorado
Díaz Casás, Vicente
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
fernando.junco@udc.es
Web
Descrición xeral O contido desta materia abarca o desenvolvemento dos coñecementos e técnicas de realizar o anteproxecto dun buque partindo dos requirimentos previstos de actividade. Estudaranse os diferentes parámetros que definen a súa arquitectura, relacións paramétricas, coeficientes, ecuacións de pesos e elementos que constitúen as variables de tipo económico para a súa construción e explotación

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 Capacidade para o deseño e cálculo dos espazos habitables dos buques e artefactos mariños, e dos servizos que se dispoñen nos devanditos espazos
A24 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas propulsores, tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A25 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas auxiliares tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A26 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas eléctricos tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A27 Capacidade para a integración a bordo dos sistemas electrónicos de control e de navegación, tendo en conta o seu empacho, peso, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc.
A28 Coñecemento dos métodos de proxecto da súa tecnoloxía específica
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
DEsenvolvemento do proxecto de buques. A23
A24
A25
A26
A27
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Realización dos cálculos aplicados ao proxecto do buque. A23
A24
A25
A26
A27
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de verificación que son : Ecuacións básicas de dimensionamiento de buques. Selección de configuración. Elección da solución máis favorable. Deseño das formas e do compartimentado do buque. Ecuacións de peso e desprazamento do buque:
Introducción Definicións
Requirimentos previstos de actividade
Actividades básicas no proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento Clasificación de buques
Diagramas básicos do proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento
O libro de conceptos dun buque
Libro de conceptos, especificación e contrato de construción A especificación do buque
Características e exemplo dunha especificación tipo
O contrato de construción: Características máis importantes relacionadas co proxecto do buque
Costo inicial y costo de operación Descrición do custo inicial dun buque e os seus diferentes partidas
Criterios e métodos de avaliación económica.
Criterios e métodos de avaliación económica O orzamento do buque e criterio de mérito
Criterio de avaliación técnica e selección de dimensións e coeficientes
Dimensións e relacións entre as dimensións do buque
Tipos de buques Clasificación
Descripción de buques
Selección de configuración, dimensións e coeficientes Xeneralidades
Variables independentes e dependentes
Selección da cifra de merito. Buques de referencia
Selección da configuración inicial
Selección de solucións e alternativas
Xogo típico de dimensións e coeficientes
Proxecto de formas Xeneralidades
Formulación do problema
Aspecto da curva de áreas seccionales
Contorno de proa. bulbo de popa
Métodos convencionais de proxecto de formas
Proxecto de formas a partir de series sistemáticas
Proxectos de pormas por distorsión de formas existentes
Cálculo de desprazamento Ecuación do desprazamento
Peso en rosca
Estimación do peso de aceiros e métodos para calcular o peso da estrutura do buque
Formulario vario para cálculo de pesos de diferentes compoñentes do peso en rosca do buque
Definición e distribución do peso en rosca
Peso morto
lastro
Cálculo de compartimentado Caracterización dos espazos do buque
Compartimentado horizontal, vertical e transversal do buque.
Cálculos de estabilidad en estado intacto y criterios de estabilidad Condiciones de carga
Criterios de estabilidad aplicables
Corrección por superficies libres
Propulsión y gobierno Caracterización del sistema de propulsión y gobierno. Cálculo de la potencia de propulsión y cálculo del propulsor

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A23 A24 A25 A26 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 7.5 60 67.5
Estudo de casos A23 A24 A25 A26 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 20 25 45
Solución de problemas C2 C3 C4 10 40 50
Sesión maxistral A23 A24 A25 A26 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 4 2 6
 
Atención personalizada 19 0 19
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración e defensa do anteproxecto dun buque ou artefacto
Estudo de casos Análisise dos distintos casos / problemas abordados narealización do anteproxecto do buque.
Solución de problemas Dimensionamiento dun buque a partir duns requirimentos
Sesión maxistral Explicación dos coñecementos e técnicas da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Seguimiento continuo del avance del proyecto.
Tutorías individualizadas o de grupos reducidos para resolver las incidencias o dificultades detectadas en la elaboración del proyecto.
Aun cuando lo que se indica a continuación se corresponde con los criterios de comportamiento y actitud ante los asuntos planteados por parte de los profesores encargados de esta docencia durante todos los años en los que hemos imopartido estos curso, por imperativo legal nos vemos obligados a especificar en concreto lo siguiente de acuerdo, con la Normativa que regula el régimen de dedicación al estudio y permanencia y la progresión de los estudiantes de grado y máster universitario en la UDC (arts. 6.b) y 7.5),, se recoge en la guía docente QUE SI se acepta la dispensa en esa materia y en este caso las medidas de atención personalizada específicas (dinámicas de traballo) que se desenvolverán con este alumnado para el estudio de la materia serán las mismas que las establecidas para el resto d elos alumnos


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A23 A24 A25 A26 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 Elaboración dun anteproxecto co alcance descrito non moodle dá materia. Só conta nunha avaliación 100
 
Observacións avaliación

Posto
que a avaliación dúas traballos tuteados e ou estudo de casos realizaráse  nas clases presenciais será necesario asistir
ao menos a un 75% dás mesmas para que sexan avaliadas. No caso de ser
xustificado adecuadamente poderáse eximir ao alumno de cumprir con esta
condición. Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos
criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos
profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que habemos
imopartido este curso,  por imperativo
legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte dada a
posibilidade de existir matriculados alumnos a tempo parcial que solicitasen
dispénsaa académica, segundo o establecido na Normativa que regula o réxime de
dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos estudantes de grao e    máster universitario na UDC (arts. 6.b) e
7.5), o profesorado encargado desta docencia recolleu na guía docente de
maneira específica as medidas de dedicación e avaliación para este caso. En
particular acéptase dispénsaa nesa materia e neste caso , para a primeira
oportunidade os criterios e actividades de avaliación para este alumnado, o
peso que terán na avaliación será o mesmo que para o resto dos alumnos
matriculados, e a porcentaxe que dispensa da asistencia será como máximo do 65
%. Para a segunda oportunidade os criterios e actividades de avaliación para
este alumando e o peso que terán na avaliación. serán os mesmos que para o
resto dos alumnos. En resumo os criterios e actividades de avaliación para este
alumnado, e o peso que terán na avaliación, serán os mesmos que para o resto
dos alumnos


Fontes de información
Bibliografía básica Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency & Economy.
(). SOLAS ,MARPOL Y REGLAS DE SSCC.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009
Debuxo naval/730G05010
Hidrodinámica naval/730G05023
Hidrostática e estabilidade/730G05020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Proxecto de buques e artefactos mariños 2/730G05037

Observacións

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que habemos imopartido este curso,  por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo dá acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do Plan de Acción Green Campus Ferrol:

            A entrega dúas traballos documentais que se realicen nesta materia:

               Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

             Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

              En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se empregarán plásticos

                 Realizaranse impresións a dobre cara.

                    Empregarase papel reciclado.

                    Evitarase a impresión de borradores.

     E ademais 

               Débese de facer un uso sustentable dous recursos e a prevención de impactos negativos sobre ou medio natural

               Débese ter en conta a importancia dous principios éticos relacionados cos valores dá sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

               Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos vos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas)

               Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

               Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías