Identifying Data 2020/21
Subject (*) Marine transport Code 730G05033
Study programme
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Carral Couce, Luis Manuel
E-mail
l.carral@udc.es
Lecturers
Carral Couce, Luis Manuel
E-mail
l.carral@udc.es
Web
General description Coñecemento do mercado e actividade do Transporte Marítimo
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
- Proba mixta
– Solución de problemas

*Metodoloxías docentes que se modifican
-Saidas de campo (non se realizará, xa que a avaliacións deste coñecementos se incorpora a
metodoloxía “Proba mixta”)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos
asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando
4. Modificacións na avaliación
- Proba mixta (90%)
- Solución de problemas (10%):
*Observacións de avaliación:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación.
3. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira
dixitalizada en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A30 Knowledge of the bases of the maritime traffic for its application to the distribution of the spaces of the ship.
B2 That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study
B3 That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind
C1 Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life.
C4 Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face.
C6 Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society.
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos fundamentos do tráfico marítimo para a súa aplicación á o proxecto do buque A30
B2
B3
C1
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques e temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación Introducción e fundamentos do comercio marítimo, o mercado do transporte marítimo, a explotación do buque, regulación da actividade marítima e accidentes da navegación, estuio dos tráficos principais.
PARTE I. INTRODUCIÓN - O COMERCIO MARÍTIMO
.
Tema 1. Os PRINCIPIOS ECONÓMICOS DO COMERCIO MARÍTIMO
.
Tema 2. DISTRIBUCIÓN XEOGRÁFICA DO COMERCIO MARÍTIMO .
PARTE II. O MERCADO DO TRANSPORTE MARITIMO .
Tema 3. A ORGANIZACIÓN ECONÓMICA DO MERCADO DO TRANSPORTE MARÍTIMO
.
Tema 4. OFERTA, DEMANDA E FRETE
.
Tema 5. Os CICLOS DO MERCADO DE TRANSPORTE MARÍTIMO .
Tema 6. O CATRO MERCADOS DO TRANSPORTE MARÍTIMO. .
PARTE III. A EXPLOTACION DO BUQUE

Tema 7. FLETAMENTO POR VIAXE, TEMPO E ARRENDAMENTO DO BUQUE.
.
Tema 8. LINEA REGULAR .
Tema 9. CUSTOS DE CONSTRUCCION E EXPLOTACION .
PARTE IV. REGULACIÓN DA SEGURIDADE E A NAVEGACIÓN

Tema 10. INSTITUCIÓNS QUE REGULAN O TRANSPORTE MARÍTIMO
.
Tema 11. Os REXISTROS DE BUQUES
.
Tema 12. O SEGURO MARITIMO - SEGURIDADE EN LA NAVEGACIÓN
.
PARTE V. Os TRAFICOS

Tema 13. TRAFICO DE GRANEIS - I
.
Tema 14. TRAFICO DE GRANEIS - II .
Tema 15. CARGA XERAL. Os SERVIZOS DE LINEAS REGULARES
.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A30 B2 B3 C1 C4 C6 30 30 60
Mixed objective/subjective test A30 B2 B3 C1 C4 C6 3 0 3
ICT practicals A30 B2 B3 C1 C4 C6 C7 6 6 12
Problem solving A30 B2 B3 C1 C4 C7 30 30 60
Field trip A30 B2 B3 C1 C4 C6 5 0 5
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desenrrolo dos contidos
Mixed objective/subjective test Proba escrita correspondiente a conceptos teóricos y contenidos prácticos.
ICT practicals Estudo de casos co a obxeto de coñecer os fundamentos do tráfico marítimo para a sua aplicación a o proxecto do buque
Problem solving Técnica pola que se debe resolver unha situación problemática específica, baseada no coñecemento
que se traballaron, isto pode ter máis dunha solución posible.
Field trip Visitas a instalacions portuarias así como complexos industriaiss, tales como un parque de almacenamento de carbón.

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Guest lecture / keynote speech
Description
NO SE ACEPTA LA DISPENSA ACADÉMICA

Visitas a peiraos e instalacións portuarias

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A30 B2 B3 C1 C4 C7 Participación activa no desenrrolo dos casos 10
Mixed objective/subjective test A30 B2 B3 C1 C4 C6 Contidos teorico e prácticos 80
Field trip A30 B2 B3 C1 C4 C6 participación na actividade 10
 
Assessment comments

 

 AVALIACIÓN

1 SISTEMA DE AVALIACIÓN Comprende ou conxunto dá valoración de todas as actividades realizadas a ou longo do cuadrimestre, máis a nota do exame correspondinte a convocatoria de xuño. A valoración detallada por actividades foi a siguinte:  A participación activa nas clases de problemas e saidas de campo representará ata un 20 % da nota. A participación activa nas prácticas, a realización dos casos prácticos correspondentes e a superación do exame de prácticas supoñerá un 40 % da nota.  A nota do exame teórico representará o 40 % da cualificación final do alumno, debendo obter en dicha proba unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10.  As notas de todas as actividades feitas polo alumno durante o cuadrimestre gardarase tamén para outras convocatorias.

2 CRITERIOS DE AVALIACIÓN A nota final da materia dependerá de:  Exame final parte teórica 40% Exame final parte práctica 40%.  Participación en clase de problemas e  saidas de campo un 20% Considerouse importante asistir a todas as clases e levar o traballo ao día, utilizando os recursos que se facilitarán a través da Facultade Virtual.

3 PAUTAS PARA A MELLORA E A RECUPERACIÓN Superada a nota mínima do exame poderanse obter puntos extra pola elaboración voluntaria de traballos dirixidos adicionais.


Sources of information
Basic STOPFORD MARTIN (2009). Maritime Economics. Routledge
Cota Mascuñana David; Castro Ponte Alberte; Carballo Sánchez Rodrigo; Carral Couce Luis; Fraguela Fo (2015). O comercio marítimo”. UNIDADES DIDÁCTICAS. Servizo de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela. ISBN 978-84-
Castro Ponte Alberte; Cota Mascuñana David; Carral Couce Carral; Vázquez Paula; Fraguela Formoso Jos (2015). O contrato de transporte. UNIDADES DIDÁCTICAS. Servizo de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela. ISBN 978-84-
PINACHO BOLAÑO- RIVADENEIRA, JAVIER (1996). Trafico Marítimo. FEIN

Bibliografía básica, composta por unha serie de monografías básicas para o seguimento dos temas máis importantes, analizando e comentando os contidos dos mesmos.

Bibliografía de consulta adicional que complementa e ampla algunhas das cuestións que os textos anteriores non poden abordar, e que debido ao carácter referencial, optamos por presentar ao final do capítulo.

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA

STOPFORD MARTIN

MARITIME ECONOMICS

Londres 2009

Editorial: Routledge

793 páxinas

- Trátase dun texto, que na súa terceira edición, establece unha valiosa introdución ao coñecemento integral do negocio do transporte marítimo. O autor como consecuencia da súa dilatada experiencia profesional e académica (profesor na Universidade de Cambridge), presenta un texto que combina aspectos moi variados do que poderiamos denominar "mercados do transporte marítimo". Este último feito resulta en especial reseñable, mentres a maioría dos tratados analizan unicamente o mercado de fretes, leste, enfócao a través do que o denomina como o catro mercados do transporte marítimo; o de fretes, o de compra / venda de buques, o de novas construcións e finalmente o de despezamentos. Este feito diferenciador resulta en extremo interesante para o enfoque da materia dentro da titulación de Enxeñaría Naval e Oceánica.

De igual modo deixar constancia do interesante contido da longa lista de figuras e táboas, gran número delas de elaboración propia, que permiten realizar unha análise completa da evolución do catro mercados anteriormente citados.

PINACHO BOLAÑO- RIVADENEIRA, JAVIER

TRÁFICO MARITIMO

Madrid 1996

Editorial: Fondo Editorial de Enxeñaría Naval - Colexio Oficial de Enxeñeiros Navais

560 pag.

- A obra indicada constitúe a segunda edición (actualizada ) dunha primeira publicación que data de 1975. Trátase por tanto dun manual de carácter xeral e xa clásico, máis destinado a alumnos profanos na materia, que a profesionais ou estudiosos. O Prof. Pinacho recompila na obra a súa experiencia ao longo da súa dilatada carreira docente universitaria.

A obra estrutúrase en dous apartados fundamentais; o mercado do transporte marítimo e a empresa armadora, contendo en total 27 capítulos. Apuntar, igualmente, os apéndices, que até un número de 14, conteñen unha interesante información complementaria.

A diversidade de contidos é importante, permitindo que a obra adquira ese carácter xeneralista, que permitirá ao alumno formarse unha idea previa do mundo do negocio marítimo.

BRANCO ÁLVAREZ AQUILINO

Os TRANSPORTES MARÍTIMOS DE LIÑA REGULAR

Valencia 1997

Editorial: Instituto Portuario de Estudos e Cooperación

Autoridade Portuaria de Valencia

243 páxinas

- Non cabe dúbida do espectacular desenvolvemento que determinou a evolución do transporte marítimo de liña regular no curso das últimas décadas do século XX . Ante esta situación cambiante, a monografía comentada, cobra especial relevancia pola súa amplitude de contidos e actualidade. Tocando aspectos portuarios e de consolidación da carga, que dalgún modo resultan tamén de interese no aspecto bibliográfico da materia de "Sistemas de Carga/Descarga", a obra resalta nos apartados dedicados á documentación da carga, as estruturas típicas da liña regular (conferencias de fretes, consellos de usuarios e a fórmula de cooperación entre servizos) e os transportes multimodales.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: ---“Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

            A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

             -  Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

             -  Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

            -  En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se empregarán plásticos

                 -      Realizaranse impresións a dobre cara.

                 -      Empregarase papel reciclado.

                 -      Evitarase a impresión de borradores.

- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.