Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Proxecto de buques e artefactos mariños 2 Código 730G05037
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
Profesorado
Díaz Casás, Vicente
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
fernando.junco@udc.es
Web
Descrición xeral O contido do curso abrangue o desenvolvemento de coñecementos e técnicas para o proxecto dunha embarcación ou dispositivo mariño con base nos requisitos esperados de actividade. Así, o obxectivo do curso é desenvolver o conxunto de cadernos que compoñen o proxecto dun barco.

Competencias do título
Código Competencias do título
A36 Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas de propulsión naval
A37 Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas auxiliares dos buques e artefactos
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para o deseño de desenvolvemento completo de un barco. Capacidade de realizar cálculos aplicados para enviar deseño. Capacidade de describir e calcular os sistemas, equipos e construción do barco e os seus compoñentes. A36
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Situacións de carga e resistencia lonxitudinal Cálculo de condicións de carga normativas.
Valores aplicables de estabilidade e criterios de estabilidade.
Curva de forzas de cisallamento e momentos de flectores
Previsión de potencia e deseño de hélices e timón. Estimando potencia de propulsión.
Métodos e resultados do cálculo do motor.
Cálculo do timón.
Esbozo do perfil do codaste, skeg e timón.
Disposición xeral.
Justificación da disposición xeral.
Caderna mestra Xustificación de escantillóns e cálculos de resistencia lonxitudinal.
Plano de cuaderna maestra.
Francobordo e arqueo Cálculo de francobordo
Cálculo de arqueo
Definición da planta propulsora e seus auxiliares Xustificación do equipamento de propulsión.
Definición de servizos e equipos de propulsión auxiliar.
Estimación de consumo e verificación de autonomía.
Equilibrio térmico.
Esquema preliminar da cámara de máquinas
Definición da planta eléctrica Elección das características de distribución de enerxía eléctrica.
Justificación do balance eléctrico.
Diagrama xeral da instalación eléctrica.
Equipos e servizos Descripcción dos servicios e equipos do buque
Xustificación das características de servizos e equipamentos.
Orzamento Orzamento de servizos, materiais, equipos e man de obra.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A37 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 5 80 85
Sesión maxistral A36 A37 B3 C1 C6 C7 40 0 40
Estudo de casos A37 A36 B1 B2 B3 B4 15 5 20
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración do anteproyecto dun buque ou artefacto
Sesión maxistral Explicación dos coñecementos e técnicas da asignatura
Estudo de casos Estudio de casos particulares e principales dificultades no desenvolvimiento no proxecto do buque

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Estudo de casos
Descrición
Seguimento continuo do avance do proxecto.
Tutorías individualizadas o de grupos reducidos para resolver as incidencias o dificultades detectadas na elaboración no proxecto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A37 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 Desenvolvemento completo do proxecto co alcance definido no moodle da materia. 100
 
Observacións avaliación

Posto que a evaluación dos traballos tutelados realizaráse nas clases presenciais será necesario asistir a lo menos a un 75% das mesmas para que sexan evaluadas. En casos debidamente xustificados poderase dispensar ao alumno deste requerimiento.


Fontes de información
Bibliografía básica Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency & Economy.
(). SOLAS.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías