Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Proxecto de buques e artefactos mariños 2 Código 730G05037
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
Profesorado
Bouza Fernandez, Javier
Díaz Casás, Vicente
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
javier.bouza@udc.es
vicente.diaz.casas@udc.es
fernando.junco@udc.es
Web
Descrición xeral O contido do curso abrangue o desenvolvemento de coñecementos e técnicas para o proxecto dunha embarcación ou dispositivo mariño con base nos requisitos esperados de actividade. Así, o obxectivo do curso é desenvolver o conxunto de cadernos que compoñen o proxecto dun barco.

Competencias do título
Código Competencias do título
A36 Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas de propulsión naval
A37 Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas auxiliares dos buques e artefactos
B1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C7 Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Desenvolvemento do proxecto de buques. Realización de cálculos aplicados ao proxecto do buque. Descrición de sistemas, equipos e construción do buque e dos seus compoñentes. A36
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Los bloques o temas siguientes desarrollan los contenidos establecidos en la ficha de la Memoria de Verificación, que son: Desarrollo general del proyecto del buque. Métodos de proyecto de buques y de su tecnología específica ; diseño y cálculo de los espacios habitables de los buques y artefactos marinos y de los servicios que se disponen en dichos espacios, e integración en la estructura de los equipos y sistemas del buque
Disposición xeral.
Justificación da disposición xeral.
Caderna mestra Xustificación de escantillóns e cálculos de resistencia lonxitudinal.
Plano de cuaderna maestra.
Francobordo e arqueo Cálculo de francobordo
Cálculo de arqueo
Definición da planta propulsora e seus auxiliares Xustificación do equipamento de propulsión.
Definición de servizos e equipos de propulsión auxiliar.
Estimación de consumo e verificación de autonomía.
Equilibrio térmico.
Esquema preliminar da cámara de máquinas
Definición da planta eléctrica Elección das características de distribución de enerxía eléctrica.
Justificación do balance eléctrico.
Diagrama xeral da instalación eléctrica.
Equipos e servizos Descripcción dos servicios e equipos do buque
Xustificación das características de servizos e equipamentos.
Orzamento Orzamento de servizos, materiais, equipos e man de obra.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A36 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 5 80 85
Sesión maxistral A36 A37 C6 C7 20 0 20
Prácticas a través de TIC A36 A37 C6 C7 10 0 10
Solución de problemas A36 A37 C6 C7 10 0 10
Estudo de casos A36 A37 B1 B2 B3 B4 15 5 20
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración do anteproyecto dun buque ou artefacto
Sesión maxistral Explicación dos coñecementos e técnicas da asignatura
Prácticas a través de TIC Elaboración do anteproyecto dun buque ou artefacto
Solución de problemas Elaboración do anteproyecto dun buque ou artefacto
Estudo de casos Estudio de casos particulares e principales dificultades no desenvolvimiento no proxecto do buque

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Estudo de casos
Descrición
Seguimento continuo do avance do proxecto.
Tutorías individualizadas o de grupos reducidos para resolver as incidencias o dificultades detectadas na elaboración no proxecto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A36 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 Desenvolvemento completo do proxecto co alcance definido no moodle da materia. 100
 
Observacións avaliación

Posto que a avaliación dúas traballos tuteados e ou estudo
de casos realizaráse  nas clases
presenciais será necesario asistir ao menos a un 75% dás mesmas para que sexan
avaliadas. No caso de ser xustificado adecuadamente poderáse eximir ao alumno
de cumprir con esta condición. Aínda cando o que se indica a continuación
correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos
expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os
anos nos que habemos imopartido este curso, 
por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o
seguinte dada a posibilidade de existir matriculados alumnos a tempo parcial
que solicitasen dispénsaa académica, segundo o establecido na Normativa que
regula o réxime de dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos
estudantes de grao e    máster
universitario na UDC (arts. 6.b) e 7.5), o profesorado encargado desta docencia
recolleu na guía docente de maneira específica as medidas de dedicación e
avaliación para este caso. En particular acéptase dispénsaa nesa materia e
neste caso , para a primeira oportunidade os criterios e actividades de
avaliación para este alumnado, o peso que terán na avaliación será o mesmo que
para o resto dos alumnos matriculados, e a porcentaxe que dispensa da
asistencia será como máximo do 65 %. Para a segunda oportunidade os criterios e
actividades de avaliación para este alumando e o peso que terán na avaliación.
serán os mesmos que para o resto dos alumnos. En resumo os criterios e
actividades de avaliación para este alumnado, e o peso que terán na avaliación,
serán os mesmos que para o resto dos alumnos


Fontes de información
Bibliografía básica Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency & Economy.
(). SOLAS.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que habemos imopartido este curso,  por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo dá acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do Plan de Acción Green Campus Ferrol:

            A entrega dúas traballos documentais que se realicen nesta materia:

               Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

             Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

              En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se empregarán plásticos

                 Realizaranse impresións a dobre cara.

                    Empregarase papel reciclado.

                    Evitarase a impresión de borradores.

     E ademais 

               Débese de facer un uso sustentable dous recursos e a prevención de impactos negativos sobre ou medio natural

               Débese ter en conta a importancia dous principios éticos relacionados cos valores dá sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

               Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos vos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas)

               Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

               Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías