Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Proxecto de buques e artefactos mariños 2 Código 730G05037
Titulación
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Díaz Casás, Vicente
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
Profesorado
Bouza Fernandez, Javier
Díaz Casás, Vicente
García San Gabino, Carlos Segundo
Puente Varela, Basilio
Correo electrónico
javier.bouza@udc.es
vicente.diaz.casas@udc.es
c.gsangabino@udc.es
basilio.puente@udc.es
Web
Descrición xeral O contido do curso abrangue o desenvolvemento de coñecementos e técnicas para o proxecto dunha embarcación ou dispositivo mariño con base nos requisitos esperados de actividade. Así, o obxectivo do curso é desenvolver o conxunto de cadernos que compoñen o proxecto dun barco.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se fai ningunha modificación no contido.

2. Metodoloxías
As metodoloxías de ensino mantéñense pasando a cara a internet por medio de plataformas institucionais.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes
Mantéñense mecanismos de atención personalizada, convertendo a cara a internet a través de plataformas institucionais.

4. Modificacións na avaliación

Non se realizan cambios na avaliación.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se fan modificacións na bibliografía.

Competencias do título
Código Competencias do título
A36 Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas de propulsión naval
A37 Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas auxiliares dos buques e artefactos
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse
C5 Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e aplicar os métodos de proxecto dos sistemas auxiliares e a propulsión de buques e artefactos. A36
A37
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Los bloques o temas siguientes desarrollan los contenidos establecidos en la ficha de la Memoria de Verificación, que son: Bloque I. Potencia de propulsión, hélice e timón
Bloque II. Viabilidade do sistema de propulsión y de xeneración de enerxía eléctrica
Bloque III. Especificacion e cálculo dos principais equipos e servicios do buque
Disposición xeral. Potencia de propulsión, hélice e timón
Caracterización do sistema de propulsión e goberno. Cálculo da potencia de propulsión e cálculo do propulsor
Caderna mestra Xustificación de escantillóns e cálculos de resistencia lonxitudinal.
Plano de cuaderna maestra.
Francobordo e arqueo Cálculo de francobordo
Cálculo de arqueo
Definición da planta propulsora e seus auxiliares Xustificación do equipamento de propulsión.
Definición de servizos e equipos de propulsión auxiliar.
Estimación de consumo e verificación de autonomía.
Equilibrio térmico.
Esquema preliminar da cámara de máquinas
Definición da planta eléctrica Elección das características de distribución de enerxía eléctrica.
Justificación do balance eléctrico.
Diagrama xeral da instalación eléctrica.
Equipos e servizos Descripcción dos servicios e equipos do buque
Xustificación das características de servizos e equipamentos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A36 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 5 55 60
Sesión maxistral A36 A37 C6 19 0 19
Prácticas a través de TIC A36 A37 C6 10 25 35
Solución de problemas A36 A37 C6 C7 10 0 10
Presentación oral A36 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 1 0 1
Proba mixta A36 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 1 0 1
Solución de problemas A36 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 15 5 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración do anteproyecto dun buque ou artefacto
Sesión maxistral Explicación dos coñecementos e técnicas da asignatura
Prácticas a través de TIC Elaboración do anteproyecto dun buque ou artefacto
Solución de problemas Elaboración do anteproyecto dun buque ou artefacto
Presentación oral Defensa do traballo tutelado realizado.
Proba mixta Proba escrita sobre os contidos da materia
Solución de problemas Estudio de casos particulares e principales dificultades no desenvolvimiento no proxecto do buque

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Seguimento continuo do avance do proxecto.
Tutorías individualizadas o de grupos reducidos para resolver as incidencias o dificultades detectadas na elaboración no proxecto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A36 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Defensa do traballo tutelado realizado. 10
Proba mixta A36 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Proba escrita sobre os contidos da materia 20
Traballos tutelados A36 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Elaboración dun anteproxecto co alcance descrito non moodle dá materia.

O seguimiento contínuo dos traballos está condicionado ao cumprimento dos prazos estabrecidos, en caso contrario só evaluarase a entrega final.
70
 
Observacións avaliación

Na segunda oportunidade o alumnado terá que
realizar novamente a proba mixta así como a entrega da totalidade dos traballos tutelados e a
presentación oral do mesmo. 

Dado que a asistencia ás clases non
se evalúa dentro da asignatura, os requisitos que aqueles alumnos con
dispensa de asistencia a clase terán que cumprir, tanto en primeira como
en segunda oportunidade, serán os mesmos requisitos que aqueles sen
esta dispensa, sendo necesaria a entrega en prazo dos traballos
tutelados e realización da presentación oral do mesmo.


A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

    Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
    Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.


Fontes de información
Bibliografía básica Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency & Economy.
(). SOLAS.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Máquinas mariñas e sistemas de propulsión 1/730G05027
Sistemas auxiliares do buque 1/730G05028
Proxecto de buques e artefactos mariños 1/730G05032
Máquinas mariñas e sistemas de propulsión 2/730G05034
Sistemas auxiliares do buque 2/730G05035
Sistemas eléctricos e electrónicos do buque/730G05036

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Debe haber un uso sostible de dous recursos e previr os impactos negativos no medio natural

 

       Hai que ter en conta dous principios éticos relacionados cos valores da sostibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

 

       A perspectiva de xénero incorpórase ao ensino desta materia (empregarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autores de ambos sexos, fomentarase a intervención en clase de alumnos)

 

       Farase traballo para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e o ambiente será influído para modificalos e promover valores de respecto e igualdade.

 

 Deben detectarse situacións de discriminación e propoñer accións e medidas para corrixilos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías