Identifying Data 2019/20
Subject (*) Técnicas de Administración de Medicamentos Code 750211508
Study programme
Diplomado en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
First Second Third Optional 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.udc.es
General description Unha vez rematada esta materia o estudante será capaz de:
- Desenrolar os coñecementos básicos teóricos expostos no desenrolo da materia.
- Adecuar e aplicar os coñecementos teóricos á parte práctica da materia,
- Executar adecuadamente as prácticas do programa da materia,

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 A terapéutica farmacolóxica, física, ortopodolóxica, quiropodolóxica e cirúrxica, e a profilaxis có fin de aplicala nas diversas patoloxías.
A17 Desenvolver a capacidade de establecer protocolos, executalos e avalialos.
A22 Prescribir, administrar e aplicar tratamentos farmacolóxicos, ortopodolóxicos, físicos e cirúrxicos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B17 Capacidade de motivarse e motivar a outros.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para aplicar de xeito práctico os coñecementos teóricos A7
B2
B4
Coñecemento da terapéutica farmacolóxica có fin de aplicala nas diversas patoloxías. A7
A22
B19
C6
C7
Traballar de forma colaborativa B3
B5
B7
C6
Administrar e aplicar tratamentos farmacolóxicos A7
A17
A22
B1
B2
B3
B4
B17
B19

Contents
Topic Sub-topic
U.D.I: Introducción
1.1.- Concepto de medicamento.
1.2.- Orixe e composición dos medicamentos.
1.3.- Formas medicamentosas
U.D. II: Vías de administración dos fármacos
2.1.- Vía de administración gastrointestinal.
2.2.- Vía de administración tópica e a través de mucosas.
2.3.- Vía de administración parenteral.
U.D. III: Farmacocinética 3.1.- Cinética dos fármacos no organismo.
3.2.- Aplicación tópica e sistémica.
3.3.- Absorción e vías de absorción de fármacos.
3.4.- Distribución dos fármacos no organismo.
U.D. IV: Metabolismo dos fármacos 4.1.- Metabolismo dos fármacos.
4.2.- Excreción e vías de excreción dos fármacos.
4.3.- Factores condicionantes da acción do fármaco.
U.D. V: Técnicas de administración de medicamentos (teoría) 5.1.- Técnica de administración intradérmica.
5.2.- Técnica de administración subcutánea.
5.3.- Técnica de administración intramuscular.
5.4.- Técnica de administración intravenosa.
U.D. VI: Técnicas de administración de medicamentos (práctica) 6.1.- Preparación do fármacos para administración vía parenteral.
6.2.- Execución administración intradérmica.
6.3.- Execución administración subcutánea.
6.4.- Execución administración intramuscular.
6.5.- Preparación sistema de perfusión intravenosa.
6.6.- Colocación catéter venoso periférico corto.
6.7.- Colocación acceso intravenoso con palomilla.
6.6.- Execución administración intravenosa en bolo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning 10 10 20
Laboratory practice 15.5 15 30.5
Objective test 2 10 12
Guest lecture / keynote speech 20 20 40
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Os contidos teóricos da materia serán expostos a través de lección expositiva- participativa na aula. Con anterioridade os estudantes disporán dos PDF dos contidos na Facultade Virtual, o que permitirá traballar de forma cooperativa no alcance de obxectivos e na solución de dúbidas da materia.
Laboratory practice As prácticas de laboratorio faranse mediante "aprendizaxe práctico-reflexivo".
Primeiro os estudantes en grupos de 6 faran a práctica guiados e supervisados polo profesor, despois entrégaselle a cada grupo un DVD ca práctica perfecta.
En grupo deberán ir perfeccionando a execución da prática ca tutoría do profesor, ata acadar un nivel que lles permita superar unha evalución práctica en grupo.
Objective test Realizarase unha proba obxectiva final consistente nun examen tipo test (30 preguntas) de resposta única e 3 preguntas de resposta corta.
A proba estará elaborada co fin de valorar o dominio dos coñecementos de tipo teórico dos que dispón o estudante.
Guest lecture / keynote speech Os contidos teóricos básicos da materia serán impartidos mediante sesión maxistral participativa.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Laboratory practice
Description
A atención personalizada será levada a cabo en forma de titorías a demanda por parte do estudante ou programadas en función dos obxectivos da materia.
Principalmente estará dirixida a que o estudante sexa capaz de dar o salto dende o coñecemento teórico a execución práctica, dende un enfoque crítico ó máis próximo posible a realidad profesional da titulación de Podoloxía.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test 1.- CONVOCATORIA ORDINARIA DE FEBREIRO:
Esta proba estará elaborada co fin de valorar o dominio dos coñecementos de tipo teórico dos que dispón o estudante.
Trátase dunha proba evaluatoria final consistente nun exame tipo test de 30 preguntas (30%) e 3 preguntas de resposta corta , para superar esta parte necesitase como mínimo un 3.
2.- CONVOCATORIA EXTRAORDINARIAS DE SETEMBRO E DECEMBRO:
Esta proba estará elaborada co fin de valorar o dominio dos coñecementos de tipo teórico dos que dispón o estudante.
Trátase dunha proba evaluatoria final consistente nun exame tipo test de 30 preguntas (30%) e 3 preguntas de resposta corta , para superar esta parte necesitase como mínimo un 3.
60
Laboratory practice 1.- CONVOCATORIA ORDINARIA DE FEBREIRO:
Realización das prácticas de laboratorio mediante o método práctico-reflexivo e o proceso de evaluación das mesmas.
Tanto as prácticas como a evaluación serán feitas en grupos de 6 estudantes e a nota será a alcanzada polo grupo en conxunto.
Esta proba representa un 40% (4 puntos) e para superala o estudante debe acadar un 2.
2.- CONVOCATORIAS EXTRAORDINARIAS DE SETEMBRO E DECEMBRO: O estudante debe ter feitas as prácticas de laboratorio con anterioridade e serán evaluadas cun exame práctico individual (40%) que se superará cun 2.
40
 
Assessment comments
Nas convocatorias extraordinarias o estudantes pode elxir o sistema de evaluación exposto para a convocatoria ordinaria (sempre teña feitas as actividades diseñadas para o curso) ou elexir a evalaución mediante un exame único.

Sources of information
Basic

- Administración de medicamentos en enfermería.Nursing Photobook. 1995. DOYMA.

- Terapéutica intravenosa en enfermería. Nursing Photobook. 1995. DOYMA.

- Kozier B, Erb G, Blais K, Wilkinson JM. Fundamentos de enfermería. Conceptos, proceso y práctica. Vol 1 y 2. 3ª ed. Madrid. McGraw-Hill/Interamericana de España. 1999.

- Potter P. Fundamentos de enfermería. Teoría y práctica. 3ª ed. Madrid.Mosby/Doyma. 1996.

- Farmacología Clínica. Serie de manuales de enfermería. 1 ed. Barcelona. Masson-Salvat enfermería. 1995.

- Carrero Caballero MC. Tratado de administración parenteral. DAE. 2006.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.