Identifying Data 2019/20
Subject (*) Tecnoloxía Médica Code 750211509
Study programme
Diplomado en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
First Second Third Optional 3.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Os diferentes sistemas de diagnósticos, as súas características e interpretación, así como a manipulación das instalacións de radiodiagnóstico podolóxico e a radioprotección.
A13 Desenvolver a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía.
A14 Interpretar os resultados das probas complementarias e a racionalización do seu uso.
A26 Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes.
B1 Aprender a aprender.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Formación en los fundamentos y aplicaciones de los principales recursos diagnósticos y terapéuticos en Medicina A4
A13
A26
B1
B19
C6
C8
Conocimiento de los mecanismos de las bases de la electrología médica y sus aplicaciones. A4
B1
B19
C6
C8
Conocimiento de las características principales de los métodos de diagnóstico por imagen, particularidades e indicaciones. A4
A13
A14
B1
B19
C6
C8
Conocimiento de otros recursos tecnológicos de empleo habitual en el medio sanitario A4
A26
B1
B19
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. INSTRUMENTACIÓN DIAGNÓSTICA
1.1 Generalidades
1.2 Electrodiagnóstico
1.2.1 Electrocardiograma
1.2.2 Electroencefalograma. Potenciales evocados
1.2.3 Electromiografía
1.3 Diagnóstico por imagen
1.3.1 Radiología
1.3.1.1 Radiología convencional. Técnicas radiográficas especiales
1.3.1.2 Tomografía computarizada
1.3.1.3 Radiología digital
1.3.2 Ecografía. Doppler
1.3.3 Resonancia Nuclear Magnética
1.3.4 Medicina Nuclear
1.3.4.1 Gammagrafía
1.3.4.2 SPECT
1.3.4.3 PET
1.3.5 Métodos de apoyo en diagnóstico por imagen
1.3.5.1 Tratamiento de las imágenes digitales
1.3.5.2 Reconstrucción en 3 dimensiones. Planificadores y Navegadores
1.3.5.3 Transmisión de imágenes. Diagnóstico por imagen e internet
2. INSTRUMENTACIÓN TERAPÉUTICA 2.1 Radiología intervencionista
2.2 Ultrasonidos
2.3 Láser
2.4 Radioterapia
2.5 Radiación ultravioleta

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 7 14 21
Seminar 4 8 12
Supervised projects 7 35 42
Oral presentation 2 8 10
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Oral presentation
Description
La atención personalizada se realizará mediante tutorías personalizadas directas y virtuales a demanda y previa cita, individuales y grupales.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar Relacionados con los contenidos de la materia. Se evaluará la asistencia y la participación activa 25
Supervised projects Realizados en grupos reducidos sobre un tema de la asignatura recomendado por el profesor. 50
Oral presentation El objeto de la presentación oral será la exposición en clase por todos los miembros del grupo que realiza los trabajos. Se valorarán los contenidos, exposición y calidad de la presentación 25
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Universidad Autónoma de Barcelona (). .
Juan R Zaragoza (1992). Física e instrumentación médicas. Barcelona. Masson-Salvat
Francisco J Cabrero Fraile (2004). Imagen radiológica: principios físicos e instrumentación. Barcelona. Masson
Kenneth L. Bontrager (2006). Proyecciones radiológicas con correlación anatómica. Madrid. Elsevier

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.