Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Tecnoloxía Médica Código 750211509
Titulación
Diplomado en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Primeiro Segundo Terceiro Optativa 3.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Os diferentes sistemas de diagnósticos, as súas características e interpretación, así como a manipulación das instalacións de radiodiagnóstico podolóxico e a radioprotección.
A13 Desenvolver a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía.
A14 Interpretar os resultados das probas complementarias e a racionalización do seu uso.
A26 Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes.
B1 Aprender a aprender.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Formación en los fundamentos y aplicaciones de los principales recursos diagnósticos y terapéuticos en Medicina A4
A13
A26
B1
B19
C6
C8
Conocimiento de los mecanismos de las bases de la electrología médica y sus aplicaciones. A4
B1
B19
C6
C8
Conocimiento de las características principales de los métodos de diagnóstico por imagen, particularidades e indicaciones. A4
A13
A14
B1
B19
C6
C8
Conocimiento de otros recursos tecnológicos de empleo habitual en el medio sanitario A4
A26
B1
B19
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. INSTRUMENTACIÓN DIAGNÓSTICA
1.1 Generalidades
1.2 Electrodiagnóstico
1.2.1 Electrocardiograma
1.2.2 Electroencefalograma. Potenciales evocados
1.2.3 Electromiografía
1.3 Diagnóstico por imagen
1.3.1 Radiología
1.3.1.1 Radiología convencional. Técnicas radiográficas especiales
1.3.1.2 Tomografía computarizada
1.3.1.3 Radiología digital
1.3.2 Ecografía. Doppler
1.3.3 Resonancia Nuclear Magnética
1.3.4 Medicina Nuclear
1.3.4.1 Gammagrafía
1.3.4.2 SPECT
1.3.4.3 PET
1.3.5 Métodos de apoyo en diagnóstico por imagen
1.3.5.1 Tratamiento de las imágenes digitales
1.3.5.2 Reconstrucción en 3 dimensiones. Planificadores y Navegadores
1.3.5.3 Transmisión de imágenes. Diagnóstico por imagen e internet
2. INSTRUMENTACIÓN TERAPÉUTICA 2.1 Radiología intervencionista
2.2 Ultrasonidos
2.3 Láser
2.4 Radioterapia
2.5 Radiación ultravioleta

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 7 14 21
Seminario 4 8 12
Traballos tutelados 7 35 42
Presentación oral 2 8 10
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
La atención personalizada se realizará mediante tutorías personalizadas directas y virtuales a demanda y previa cita, individuales y grupales.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario Relacionados con los contenidos de la materia. Se evaluará la asistencia y la participación activa 25
Traballos tutelados Realizados en grupos reducidos sobre un tema de la asignatura recomendado por el profesor. 50
Presentación oral El objeto de la presentación oral será la exposición en clase por todos los miembros del grupo que realiza los trabajos. Se valorarán los contenidos, exposición y calidad de la presentación 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Universidad Autónoma de Barcelona (). .
Juan R Zaragoza (1992). Física e instrumentación médicas. Barcelona. Masson-Salvat
Francisco J Cabrero Fraile (2004). Imagen radiológica: principios físicos e instrumentación. Barcelona. Masson
Kenneth L. Bontrager (2006). Proyecciones radiológicas con correlación anatómica. Madrid. Elsevier

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías