Identifying Data 2019/20
Subject (*) Actuación Ante Situacións de Emerxencia Code 750211512
Study programme
Diplomado en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
First Second Third Optional 4.5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A34 Colaborar cun equipo multidisciplinar de saúde na execución dos plans asistenciais, a promoción da saúde e a educación sanitaria da comunidade.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B11 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudio.
B12 Capacidade de xestión da información.
B16 Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B21 Habilidades interpersonais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir los conocimientos, actitudes y habilidades imprescindibles para actuar ante una situación de emergencia; que entraña riesgo vital o no, producida como consecuencia de un accidente o enfermedad repentina; hasta la intervención de los equipos de emergencia sanitaria. Integrar los conocimientos y habilidades básicas, más usuales, relacionados con los cuidados básicos en la atención de urgencia, planteando objetivos especificos de atención en la resolución de situaciones de riesgo para salud, a través de casos prácticos y simulaciones. El alumno deberá: 1 . Conocer y aplicar los pasos pertinentes en garantizar la seguridad de la victima y de las personas que prestan ayuda. 2. Valorar e informar adecuadamente a los servicios de emergencia de la situación urgente. 3. Actuar debidamente sobre la víctima o enfermo, aplicando las medidas de riesgo vital y urgencias en general. A34
B1
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B3
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B9
B11
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B16
B18
B19
B21
C1
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- GENERALIDADES EN LA ATENCIÓN DE URGENCIA


Tema 2.- REANIMACION CARDIOPULMONAR BASICA


Tema 3.- HEMORRAGIAS

Tema 4.- HERIDAS

Tema 5- QUEMADURAS.

Tema 6.- LESIONES PROVOCADAS POR AGENTES EXTERNOS.

Tema 7.- INTOXICACIONES Y REACCIONES ALERGICAS.

Tema 8.- TRAUMATISMOS
1.1. Principios y prioridades en la atención de urgencia.
1.2. Valoración primaria y secundaria.


2.1. Obstrucción de la vía aérea
2.2. Resucitación cardiopulmonar básica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test 2 0 2
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test El sistema de evaluación consiste en la realización de una prueba escrita que consta de dos partes:

• La primera parte es una prueba con preguntas test, que será superada si se cumplimenta correctamente el 75 % de las mismas. Esta parte puntuará el 40 %.
• La segunda parte consta de un caso práctico a resolver por el alumno, esta parte del examen puntuará el 60 % de la nota final.

Personalized attention
Methodologies
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test El sistema de evaluación consiste en la realización de una prueba escrita que consta de dos partes:

• La primera parte es una prueba con preguntas test, que será superada si se cumplimenta correctamente el 75 % de las mismas. Esta parte puntuará el 40 %.
• La segunda parte consta de un caso práctico a resolver por el alumno, esta parte del examen puntuará el 60 % de la nota final.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Buttaravoli, P. Urgencias menores de la A a la Z . Barcelona : Elsevier, 2010.

2. Castillo M. D, León M. T. Signos y síntomas en urgencias y emergencias. Alcalá la Real (Jaén): Formación Alcalá, 2009.

3. Pérez P, Campuzano J.M...Manual de técnicos de transporte sanitario. Madrid: Arán, 2009.

4.Garcia D, Mensa J, Nogue S . Terapéutica médica de urgencias 2008-2009. Madrid : Panamericana, 2009.

5. Jiménez L. Medicina de urgencias y emergencias: guía diagnóstica y protocolos de actuación. Barcelona: Elsevier, 2009.

6. Morillo j. Asistencia prehospitalaria urgente. Madrid: Elsevier, 2007.

7. Moya M. Guía rápida de actuación en urgencias. Madrid: Ed. Médica Panamericana, 2008.

8. Perales N, López J, Ruano M. Manual de soporte vital avanzado. 5ª edición. Barcelona: Masson, 2009.

Complementary


Recommendations
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