Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Actuación Ante Situacións de Emerxencia Código 750211512
Titulación
Diplomado en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Primeiro Segundo Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A34 Colaborar cun equipo multidisciplinar de saúde na execución dos plans asistenciais, a promoción da saúde e a educación sanitaria da comunidade.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B11 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudio.
B12 Capacidade de xestión da información.
B16 Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B21 Habilidades interpersonais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir los conocimientos, actitudes y habilidades imprescindibles para actuar ante una situación de emergencia; que entraña riesgo vital o no, producida como consecuencia de un accidente o enfermedad repentina; hasta la intervención de los equipos de emergencia sanitaria. Integrar los conocimientos y habilidades básicas, más usuales, relacionados con los cuidados básicos en la atención de urgencia, planteando objetivos especificos de atención en la resolución de situaciones de riesgo para salud, a través de casos prácticos y simulaciones. El alumno deberá: 1 . Conocer y aplicar los pasos pertinentes en garantizar la seguridad de la victima y de las personas que prestan ayuda. 2. Valorar e informar adecuadamente a los servicios de emergencia de la situación urgente. 3. Actuar debidamente sobre la víctima o enfermo, aplicando las medidas de riesgo vital y urgencias en general. A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B11
B12
B16
B18
B19
B21
C1
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- GENERALIDADES EN LA ATENCIÓN DE URGENCIA


Tema 2.- REANIMACION CARDIOPULMONAR BASICA


Tema 3.- HEMORRAGIAS

Tema 4.- HERIDAS

Tema 5- QUEMADURAS.

Tema 6.- LESIONES PROVOCADAS POR AGENTES EXTERNOS.

Tema 7.- INTOXICACIONES Y REACCIONES ALERGICAS.

Tema 8.- TRAUMATISMOS
1.1. Principios y prioridades en la atención de urgencia.
1.2. Valoración primaria y secundaria.


2.1. Obstrucción de la vía aérea
2.2. Resucitación cardiopulmonar básica.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 2 0 2
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta El sistema de evaluación consiste en la realización de una prueba escrita que consta de dos partes:

• La primera parte es una prueba con preguntas test, que será superada si se cumplimenta correctamente el 75 % de las mismas. Esta parte puntuará el 40 %.
• La segunda parte consta de un caso práctico a resolver por el alumno, esta parte del examen puntuará el 60 % de la nota final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta El sistema de evaluación consiste en la realización de una prueba escrita que consta de dos partes:

• La primera parte es una prueba con preguntas test, que será superada si se cumplimenta correctamente el 75 % de las mismas. Esta parte puntuará el 40 %.
• La segunda parte consta de un caso práctico a resolver por el alumno, esta parte del examen puntuará el 60 % de la nota final.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Buttaravoli, P. Urgencias menores de la A a la Z . Barcelona : Elsevier, 2010.

2. Castillo M. D, León M. T. Signos y síntomas en urgencias y emergencias. Alcalá la Real (Jaén): Formación Alcalá, 2009.

3. Pérez P, Campuzano J.M...Manual de técnicos de transporte sanitario. Madrid: Arán, 2009.

4.Garcia D, Mensa J, Nogue S . Terapéutica médica de urgencias 2008-2009. Madrid : Panamericana, 2009.

5. Jiménez L. Medicina de urgencias y emergencias: guía diagnóstica y protocolos de actuación. Barcelona: Elsevier, 2009.

6. Morillo j. Asistencia prehospitalaria urgente. Madrid: Elsevier, 2007.

7. Moya M. Guía rápida de actuación en urgencias. Madrid: Ed. Médica Panamericana, 2008.

8. Perales N, López J, Ruano M. Manual de soporte vital avanzado. 5ª edición. Barcelona: Masson, 2009.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías