Identifying Data 2020/21
Subject (*) Information and Communication Systems in Health Science Code 750G01004
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Lecturers
Pesado Cartelle, Jose Angel
Sobrido Prieto, María
Sobrido Prieto, Natalia
E-mail
j.pesado@udc.es
maria.sobrido@udc.es
natalia.sobrido@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A asignatura de Documentación e bases da Información ten como finalidade que o alumnado adquira os coñecementos necesarios para:

.- Conocer e manexar as fontes de información de interese para a Enfermaría.
.- Desenvolver habilidades de buca e revisión da literatura pertinente a un problema académico/ clínico/de investigación.
Contingency plan 1. MODIFICACIONES NOS CONTENIDOS
Non se realizan cambios nos contenidos da materia

2. METODOLOXÍAS

*Metodoloxías docentes que se manteñen
• Sesión maxistral
• Seminario
• Prácticas a través de TIC
• Traballos Tutelados (computa na avaliación)
• Lecturas (computa na avaliación)
• Proba de Ensaio (computa na avaliación)
• Proba Mixta (computa na avaliación)


*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se realizan cambios nas metodoloxías da materia
As metodoloxías programadas previamente de xeito presencial, pasarán a desenvolverse de xeito virtual.


3. MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA AO ALUMNADO
• Correo electrónico: De uso para facer consultas e resolver dúbidas.
• Videoconferencia (Teams): Exposición dos contenidos teóricos, na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario da facultade. Esta opción ser a aplicable tanto na sesión maxistral como nos seminarios.
• Moodle: Empregarase como repositorio do material documental e para a realización de tareas e actividades para o seguimento da materia.

4. MODIFICACIONES NA AVALIACIÓN
Non se realizan cambios na avaliación da materia


*Observacións de avaliación:
• As diferentes actividades de avaliación continuada efectuaranse de xeito non presencial, mediante a plataforma Moodle e con de soporte en directo mediante Teams.


5. Modificaciones da bibliografía ou webgrafía
• Disporán de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.
• Engádense ligazóns web na plataforma Moodle, como bibliografía complementaria a algún contido impartido de xeito non presencial, ao que terá acceso todo o alumnado


Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B8 Capacidade de análise e sínteses.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B13 Toma de decisións.
B17 Fomento de unha 2º lingua de interese para a profesión.
B19 Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio.
B21 Implicación na calidade e busca/procura da excelencia.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C10 CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C11 CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar os sistemas de procura e recuperación da información científica en ciencias da saúde. A10
B1
B2
B3
B4
B9
B11
B17
B19
B21
C2
C3
C6
C7
C8
Describir a estrutura, localización e finalidade das guías de práctica clínica B1
B2
B3
B4
B8
B9
B13
B17
B21
C2
C6
C7
C8
C10
C11
Identificar as Tecnoloxías da Información e Comunicación aplicadas a Ciencias da Saúde A10
B1
B19
C3
Describir los sistemas de información clínica A10
B1
B2
B3
B4
B8
B9
B11
B13
B19
B21
C3
C6
C7
C8
C10
C11

Contents
Topic Sub-topic
MÓDULO 1- INFORMACIÓN E DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA EN CIENCIAS DA SAUDE:







BLOQUE I. FONTES DE INFORMACIÓN

1.- INTRODUCCIÓN

2.- AS REVISTAS CIENTÍFICAS
2.1.-Tipoloxía de artigos científicos
2.2.-Ética na publicación científica
2.3.- Avaliación e calidade de publicación científica

3.- LITERATURA GRIS



BLOQUE II: RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA

4.- LOCALIZACIÓN DE LIBROS:OS CATÁLOGOS

5.- RECUPERACIÓN DE ARTÍGOS: BASES DE DATOS BIBLIOGRÁFICAS
5.1.-Formular a pregunta de estudio
5.2.- Definir a estratexia de búsca
5.3.- Identificación e manexo das principais bases de datos en ciencias da saúde



MÓDULO 2- TIC APLICADAS A CIENCIAS DA SAÚDE: Conceptos fundamentais na Tecnoloxía da Información e as Comunicacións

Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. Teleasistencia e Telecuidados en enfermería

Bases de datos clínicas. Sistemas de Historia Clínica Electrónica

Sistemas de Información en Ciencias da Saúde
Avaliación de Sistemas Informáticos Sanitarios. Estándares en informática clínica

Seguridade en Sistemas Informáticos e Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. Sistemas de cifrado e firma electrónica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B21 C7 C8 21 52.5 73.5
ICT practicals A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 C2 C3 C6 C10 C11 15 0 15
Long answer / essay questions B2 B3 B8 B9 C6 2 0 2
Workbook A10 B1 B3 B4 B8 B9 B11 B17 B19 B21 C3 C6 C7 C8 C10 C11 0 9 9
Seminar B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C6 C7 C8 C11 6 0 6
Mixed objective/subjective test B2 B3 B8 B9 C10 C11 2 0 2
Supervised projects A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 0 40 40
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral realizada na aula por parte do profesor e aberta á participación do alumno, que será complementada co uso dos medios audiovisuais necesarios.
ICT practicals Prácticas con soporte informático, aplicadas a ciencias da saúde
Long answer / essay questions Prueba sobre os contidos teóricos da materia.
Workbook Profundización na materia mediante textos de diferentes fontes documentais escollidos e seleccionados previamente polo profesor.
Resolución de exercicios de autoavaliación, baseados nestes contidos.
Seminar Traballo en grupo a través da participación e discusión para o estudo dos diferentes aspectos relacionados coa materia

O material básico necesario facilitarase durante o desenvolvemento dos mesmos.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Supervised projects Elaboración de exercicios para promover o aprendizaxe da materia.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Seminar
Description
Refírese ao traballo presencial do alumno e o profesor implicando a súa participación.
A programación realizarase adecuándoa a cada actividade.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A10 B1 B3 B4 B8 B9 B11 B17 B19 B21 C3 C6 C7 C8 C10 C11 Resolución de exercicios de autoavaliación, baseados nos contidos da materia. 21
Supervised projects A10 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B17 B19 B21 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 Entrega e defensa de traballos de carácter obligatorio 26
Long answer / essay questions B2 B3 B8 B9 C6 Proba escrita sobre os contidos do programa 33
Mixed objective/subjective test B2 B3 B8 B9 C10 C11 Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
20
 
Assessment comments


A asignatura de “Sistemas da información e comunicación en ciencias da saúde” está constituida por duas unidades:


a.- Información e documentación científica en Ciencias da Saúde (60% da asignatura)


b.- TICS aplicadas a Ciencias da Saúde (40% da asignatura)


 


Os sistemas de avaliación para cada unha das unidades son as que se presentan a continuación:


 


A) PRIMEURA E SEGUNDA OPORTUNIDADE:


INFORMACIÓN E DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA EN CIENCIAS DA SAÚDE


Proba de ensaio..................................................70%


Traballos tutelados..............................................20%


Prácticas a través das tics (búsca bibliográfica)..... 10%


 


***Para poder superar esta unidade é requisito indispensable aprobar cada unha das partes de modo independiente, alcanzando un mínimo do 50% da nota máxima a obter.


 


TICS APLICADAS A CIENCIAS DA SAÚDE


Prácticas a traves das TIC...... 30%


Proba de ensaio................... 70%


***Para poder aprobar esta parte da asignatura é requisito indispensable cumplir os seguintes requisitos:


      .- Haber realizado o 100% dos traballos prácticos.


      .- Haber obtido na proba de ensaio, como mínimo o 50% da nota máxima a alcanzar.


B) MATRÍCULA PARCIAL EN PRIMERA Y SEGUNDA OPORTUNIDAD


Dada a no obligatoriedade de asistencia nesta materia, aplicaránse os mesmos criterios que para a matrícula ordinaria.


OBSERVACIONS XERAIS DA ASIGNATURA


 A) A aplicación dos porcentaxes correspondientes realizaráse, SEMPRE E CANDO, o alumno tenga todas as probas superadas.


No caso de suspender solo un dos módulos (Información e Documentación en Ciencias de la Salud o TICS aplicadas a Ciencias de la Salud):


.- Na primeira oportunidade conservaráse a parte aprobada.


.- En sucesivas convocatorias, o alumno terá que evaluarse da materia na súa totalidade.


B) Os criterios para determinar a calificación de "Non Presentado" rexiránse polos establecidos nas "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO" da UDC.


C) Os criterios para a convocatoria adiantada rexiranse polos establecidos nas "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO" da UDC.


Sources of information
Basic

A bibliografía necesaria será ofrecida coa impartición de cada un dos modulos correspondentes

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Bases for the Interpretation of Scientific Knowledge/750G01008

Subjects that continue the syllabus
Final Dissertation/750G01033

Other comments

Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero:

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.