Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Coidados Básicos en Enfermaría Código 750G01006
Titulación
Grao en Enfermaría
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Garcia Sanchez, Maria Matilde
Correo electrónico
matilde.garcia@udc.es
Profesorado
Garcia Sanchez, Maria Matilde
Correo electrónico
matilde.garcia@udc.es
Web
Descrición xeral - COIDADOS BÁSICOS DE ENFERMARÍA

Competencias do título
Código Competencias do título
A24 Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría.
A25 Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermaría, ao individuo, a familia e a comunidade.
A37 Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e sínteses.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B10 Capacidade para adaptarse ás situacións novas.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B13 Toma de decisións.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B18 Desenvolver a capacidade de liderado.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B21 Implicación na calidade e busca/procura da excelencia.
B22 Capacidade para motivarse e motivar a outros.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Valorar e planificar os cuidados básicos para a atención das necesidades fundamentais do ser human A24
A25
A37
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B18
B20
B21
B22
B24
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
MODULO 1. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAÚDE FÍSICA TEMA 1. NUTRICION E HIDRATACION
1.1. Introdución á nutrición
1.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa nutrición e a hidratación.

TEMA 2. ELIMINACION URINARIA
2.1. Introdución á eliminación
2.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa eliminación urinaria.

TEMA 3. ELIMINACION FECAL
3.1. Introdución á eliminación
3.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa eliminación fecal.

TEMA 4. RESPIRACION E CIRCULACION
4.1. Introdución á osixenación e circulación
4.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa respiración e circulación.

TEMA 5. HIXIENE E PROTECCION DA PEL
5.1. Introdución á hixiene e protección da pel.
5.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados coa hixiene e protección da pel.

TEMA 6. DESCANSO E SOÑO
6.1. Introdución ao descanso e soño
6.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados co descanso e soño.

TEMA 7. MOVERSE E ADOPTAR UNHA BOA POSTURA
7.1. introdución ao movemento e aliñación corporal.
7.2. Coidados básicos de enfermeria relacionados con moverse e adoptar unha boa postura.
MODULO 2. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAÚDE PSICOSOCIAL
MODULO 2. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAÚDE PSICOSOCIAL TEMA 1.SEGURIDADE E CONTORNA SEGURA
1.1. Introdución
1.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados cunha contorna segura.

TEMA 2. COMUNICACION
2.1. Introdución
2.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados coa comunicación.

TEMA 3. ESPIRITUALIDADE E CRENZAS
3.1. Introdución
3.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados coa espiritualidade.

TEMA 4. PERDIDA E DUELO
4.1. Introdución
4.2. Coidados báiscos relacionados de enfermaría relacionados coa perda e o duelo..

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A24 A61 B1 B3 B4 B8 B11 B16 B20 B21 C6 C7 C8 0 10 10
Proba de ensaio A24 A25 B2 B3 B8 B9 B10 B12 B13 2 0 2
Sesión maxistral B16 B24 C4 C6 C7 C8 21 31 52
Seminario A37 B22 B21 B18 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B1 C6 C7 12 24 36
Traballos tutelados B1 B3 B5 B8 B11 B12 B16 8 40 48
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lectura e estudo da bibliografía seleccionada previamente polo profesor, como fonte de información e profundización nos contidos da materia.
Proba de ensaio Proba escrita sobre os contidos teóricos do programa da materia, onde o estudante deberá responder a preguntas amplas onde se valorará que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento e adecuación aos contenidos da materia.
Sesión maxistral Método expositivo que consiste en sesións expositivas, explicativas e/ou demostrativas de contidos, con presentacións realizadas polo profesor e coa participación do alumno, co apoio dos medios audiovisuales necesarios.
Seminario Traballo en grupo coa participación e discusión para o estudo dos diferentes aspectos relacionados cos Coidados Básicos centrados nas necesidades da persoa. Son sesións presenciais de tipo monográfico supervisadas polo profesor nas que o estudante se converte no motor principal da clase. O obxectivo é que o alumno contraste a través de actividades, os coñecementos que lle permitan interpretar a realidade social, e as situacións obxecto de intervención profesional.
O material básico necesario para o desenvolvemento desta actividade será facilitado polo profesor durante o desenvolvemento desta actividade.
O alumno deberá entregar ao finalizar os seminarios establecidos polo profesor, un dossier no que se recollan todas as actividades desenvolvidas.
Traballos tutelados Traballo de revisión, de carácter obrigatorio, sobre contidos relacionados cos Coidados Básicos de Enfermaría vinculados á promoción da saúde física e psicosoacial. O obxectivo desta metodoloxía é fomentar a aprendizaxe autónoma do alumno, a través dun proceso tutelado polo profesor, de lectura e análise de fontes documentais, que finaliza coa entrega e defensa dun traballo. Este traballo se realizará en grupos de catro alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada, que se describe en relación a esta metodoloxía concíbense como actividades de tutoría que consisten en tempos de seguimento realizados polo profesor co obxectivo de acompañar a aprendizaxe do estudante, revisando conteniños e materiais presentados nas clases, e aclarando dúbidas no desenvolvemento do traballo autónomo do estudante.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación á actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da a signatura..

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A24 A25 B2 B3 B8 B9 B10 B12 B13 Proba escrita sobre os contidos do programa da materia de Coidados Básicos de Enfermaría onde o alumno deberá responder a preguntas de certa amplitud co fin de valorar a resposta esperada asi como a capacidade de razoamento e sintesis dos conocimientoa adquiridos.

Os contidos a evaluar nesta proba serán:

MODULO 1. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS CA PROMOCIÓN DA SAUDE FÍSICA

MODULO 2. COIDADOS DE ENFERMARÍA RELACIONADOS COA PROMOCIÓN DA SAUDE PSICOSOCIAI
80
Traballos tutelados B1 B3 B5 B8 B11 B12 B16 Entrega dun traballo de carácter obligatorio sobre un tema relacionado cos Cuidados Básicos de Enfermaría. Esta proba forma parte da evaluación correspondente a Convocatoria de Febreiro. Este traballo será entregado polo estudante o mismo día que faga a proba de ensaio/desarrollo.

20
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

A avaliación anteriormente descrita é OBRIGATORIA para todos os alumnos con MATRICULA COMÚN que se presenten á primeira oportunidade. 

Na avaliación aplicaranse as porcentaxes correspondentes a condición de que o alumno teña  as probas (Traballos Tutelados e Proba de ensaio/desarrolllo) superadas de maneira independente.

Cando o alumno non supere de maneira independente una ou máis probas suporá a cualificación de SUSPENSO en acta. Se a media aritmética supera o 5, ao non superar algunha das avaliacións, figurará cun 4,5 en acta.

O feito de non presentarse a algunha das probas implica figurar en acta como NON PRESENTADO.

As probas superadas na primeira oportunidade conservaranse para a segunda oportunidade, coa cualificación obtida.


SEGUNDA OPORTUNIDADE:

Para a Segunda Oportunidade o alumno será avaliado mediante un exame único escrito que incluirá a/s proba/s pendente/s ou non superadas, mantendo a porcentaxe establecida sobre a cualificación final.


MATRÍCULA PARCIAL:

Para os alumnos de MATRICULA PARCIAL poderán optar por examinarse por escrito en primeira e segunda oportunidade nun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade, onde se aplicarán as porcentaxes relativas a cada parte do contido da materia.

OPORTUNIDADE ADIANTADA:

Os alumnos que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade.


MATRÍCULA DE HONRA:

Poderán optar a matrícula de Honra aqueles alumnos cuxa media supere o 9,5. O profesor da materia poderá considerar criterios adicionais nos resultados obtidos polos estudantes en calquera das accións formativas programadas na guía docente da materia.

 


Fontes de información
Bibliografía básica Metas de Enfermería. (). . Ribarroja (Valencia): Difusión Avances de Enfermería
Revista Rol de enfermería. (). . Barcelona : Ediciones Rol
Enfermería clínica. (). . Ámsterdam : Elsevier Science Direct
Enfermería Global. (). . Murcia: Universidad de Murcia
Kozier y Erb (2013). Fundamentos de enfermería : conceptos, proceso y práctica. . Madrid : Pearson Prentice Hall
SORRENTINO S., REMMERT L. Y GOREK B. (2012). Fundamentos de Enfermería Práctica. 4ª ed.. Barcelona: Elsevier España
POTTER P., PERRY A. (2010). Fundamentos de Enfermería. 7º ed.. Madrid: Harcourt-Mosby
KOZIER B., ERB G. (2010). Técnicas de Enfermería Clínica.6ª ed.. Madrid: McGraw-Hill Interamericana

NOTA: O profesor facilitará a bibliografía de apoio ao estudo para cada un dos temas  ao longo do desenvolvemento da materia.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Anatomía/750G01001
Fisioloxía I/750G01005

Materias que continúan o temario
Enfermaría Comunitaria I/750G01014
Estancias Clinicas I/750G01025

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías