Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Os resultados de aprendizaxe que é razoable esperar despois de cursar estancias IV son:
- Competencias de traballo en equipo, facilitando que o alumno sexa capaz de incorporarse a un equipo dende o que prestar coidados autónomos e en colaboración con outros, sen perder a perspectiva multidisciplinar
- Competencias de comunicación e relación cos profesionais da saúde e coas persoas a quen dirixe os coidados; facendo da relación unha oportunidade para optimizar os coidados e crear relacións terapéuticas eficientes.
- Competencias relativas ao manexo da saúde nas diferentes etapas do ciclo vital e nos problemas de saúde prevalentes, familiarizando ao alumno cos principais problemas de saúde da poboación e o seu manexo dende a perspectiva dos coidados, pero especialmente facendo de él un axente de saúde da comunidade e un facilitador de coidados salutoxénicos ao longo de todo o ciclo de vida das persoas e familias da comunidade.
- Competencias relativas ao manexo eficiente do proceso enfermeiro, permitindo ao alumno que se optimice co rigor e a sistematización que brinda o método de traballo dos enfermeiros, dende modelos de coidados salutoxénicos e á vez promovendo a súa capacidade de adaptarse a calquera equipo que traballe dende outra perspectiva.
- Competencias relativas ao desempeño eficaz de técnicas e procedementos habituais que se realizan en atención primaria de saúde, sexa autónomamente ou en colaboración con outros membros do equipo, a fin de garantir un desempeño eficaz, seguro e responsable.
- Competencias relativas á ética profesional, garantindo que o alumno integrará unha praxe respetuosa e responsable, coherente cos valores da comunidade e da profesión, que lle permitirán ser capaz de realizar un exercicio eficiente de abogacía pola saúde nos termos descritos pola organización mundial da saúde.
|
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Prestación de coidados directos a persoas e familias da comunidade, tanto dende o centro de saúde coma nos seus fogares, e baixo a supervisón e titorización dun enfermeiro comunitario que traballa nun centro de saúde do Servicio Galego de Saúde. |
En este rotatorio de práctica clínica o alumno traballará:
- habilidades de relación e comunicación coas persoas da comunidade
- actitudes persoais que optimicen a relación terapéutica
- habilidades técnicas e procedimentais que aumenten a pericia na prestación de coidados
- manexo e xestión de recursos da comunidade para facilitar os coidados ás familias en diferentes escenarios sociais e sanitarios
- realización e rexistro do proceso de atención de enfermaría individual e familiar
- implementación de recomendacións derivadas da investigación na atención a crónicos
- utilización das ferramentas de xestión da información propias do sistema nacional de saúde
- características dunha conducta exemplar nun profesional de servicio no marco da ética e do ordeamento vixente. |
Deseño e execución dun proxecto de promoción da saúde na comunidade con grupos de persoas reais, mediante unha intervención de saúde local de corte intersectorial que realizará baixo a supervisión de un enfermeiro ou profesor con experiencia e/ou formación en intervencións de saúde local e metodoloxía APOC, isto é, atención primaria orientada á comunidade. |
Na execución de este proxecto o alumno traballará:
- destrezas na realización do proceso de atención de enfermaría cando o suxeito dos coidados é unha comunidade ou un grupo da mesma
- manexo de ferramentas de valoración do grao en que unha comunidade está comprometida con un estilo de vida promotor da saúde
- destrezas na execución de coidados salutoxénicos dirixidos a unha colectividade
- habilidades persoais e profesionais que faciliten o traballo intersectorial
- habilidades para a integración da metodoloxía APOC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas clínicas |
A62 B24 B22 B19 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B1 C1 C3 C7 C10 C12 |
266 |
0 |
266 |
Aprendizaxe servizo |
A62 B20 B16 B15 B14 B13 B12 B10 B9 B7 B6 B1 C1 C4 C10 C11 C12 |
16 |
12 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas clínicas |
As prácticas clínicas que se realizan en estancias IV constitúen unha oportunidade idónea de aprendizaxe e integración do traballo e das actitudes propias do enfermeiro comunitario, toda vez que se producen no escenario real de coidado en que éste desenvolve a súa praxe e no marco dunha equipa multidisciplinar.
En elas o alumno acompaña a un enfermeiro comunitario do que aprende primeiro por observación, reflexión e modelado da súa conducta e progresivamente pola asunción de responsabilidades na prestación de coidados directos ás personas que os precisan, baixo a supervisión do enfermeiro ao que acompaña. |
Aprendizaxe servizo |
A metodoloxía de aprendizaxe-servizo constitúe unha oportunidade de aprendizaxe idónea para o traballo con orientación comunitaria, porque combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, de xeito que o alumno aprende detectando e intervindo sobre necesidades reais de unha comunidade co fin de melloralas.
Na elaboración de este proxecto o alumno non só detecta necesidades de comunidades ou colectivos que a integran, senón tamén activos e fortalezas que poden ser potenciados mellorando a súa resiliencia, e recoñece aquelas situacións para as que está lexitimado a intervir como enfermeiro mediante a prestación de coidados promotores de saúde xa non dirixidos a persoas individuais ou no ámbito privado do grupo doméstico, senón a colectivos que viven e actúan na comunidade.
Este proxecto supón unha experiencia de aprendizaxe pero tamén de intervención real para mellorar a saúde de esa comunidade e faino a través de unha esixente e retadora colaboración intersectorial, identificando e estimulando a participar a outros actores sociais que teñen relación directa ou indirecta co resultado de saúde esperado, tal como se promove dende hai algúns anos na estratexia de promoción da saúde e prevención no sistema nacional de saúde. Así mesmo, o alumno plantexa a intervención para ser realizada no marco dunha atención primaria orientada á comunidade. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe servizo |
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
- Prácticas clínicas:
atención personalizada dirixida a crear un espacio confiable no que o alumno poida expresar as súas dificultades ou preocupacións ao longo das prácticas clínicas e recibir orientación que lle permita acadar as competencias propostas co maior grao de satisfacción e desempeño.
- Aprendizaxe-servizo:
atención personalizada que permita ao alumno consultar dúbidas específicas e particulares que poidan xurdir ao longo da realización do traballo tanto no proceso de aprendizaxe coma na labor relacional propia do traballo intersectorial |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe servizo |
A62 B20 B16 B15 B14 B13 B12 B10 B9 B7 B6 B1 C1 C4 C10 C11 C12 |
Cumpridos os criterios de asistencia presencial e actitude, o proxecto será avaliado de conformidade co seguinte criterio:
- 1 punto: Asistencia a lo menos ao 80% das horas presenciais para a titorización do proxecto e finalización e execución do proxecto na comunidade
- 0'5 puntos: Capacidade para detectar e dinamizar e levar ata o final a colaboración de diferentes sectores implicados no resultado final
- 0'5 puntos: idoneidade da intervención na comunidade onde de executa o proxecto |
20 |
Prácticas clínicas |
A62 B24 B22 B19 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B1 C1 C3 C7 C10 C12 |
Cumpridos os criterios de asistencia presencial, o alumno será avaliado polo profesor da asignatura a fin de determinar o grao en que acadou as competencias previstas, o que fará despois de recabar información do enfermeiro que titorizou ao alumno. |
80 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN DE ESTANCIAS IV:O primeiro requisito para poder ser avaliado pola realización das estancias IV é, ademáis de estar matriculado na materia- ter superadas as Estancias Clínicas I e II, tal como consta na memoria do Título de Grao. AVALIACIÓN DAS PRÁCTICAS CLÍNICAS:
- Asistencia: As competencias que se pretenden acadar coa realización das prácticas clínicas só se poden adquirir en presencia e baixo supervisión de un enfermeiro comunitario, por esta razón a avaliación queda supeditada á asistencia presencial a todas as horas prácticas planificadas, sen contemplarse o conceito de faltas xustificadas, polo que as ausencias debidamente xustificadas deberán recuperarse, sempre que non excedan o 50% das planificadas. A recuperación das prácticas realizárase no período establecido polo profesor antes do peche de actas. As ausencias non xustificadas suporán a calificación de suspenso.- Competencias de aprendizaxe:A avaliación e a emisión de unha cualificación numérica pola realización das prácticas clínicas está directamente vinculada á capacidade de alumno para acadar as competencias sinaladas como resultados de aprendizaxe esperados en esta guía. A cualificación será emitida polo profesor da materia -despois de recabar información do enfermeiro titor- mediante unha folla de valoración onde se sinalan os criterios cos que se acadan cada unha de esas competencias ou resultados de aprendizaxe. A puntuación máxima que será posible acadar coa realización das práctics clínicas é de 8 puntos, e será preiso acadar a lo menos 4 para superar esta parte da materia.
AVALIACIÓN DO PROXECTO DE APRENDIZAXE-SERVIZO:
-Asistencia:
Dado que as competencias que é posible acadar mediante a realización de este proxecto na comunidade precisan da titorización dun enfermeiro ou profesor coñecedor da metodoloxía de implementación de intervencións de saúde local mediante a metodoloxía coa que o Ministerio de Sanidade promove a implementación da estratexia de promoción da saúde e prevención no sistema nacional de saúde, é preciso que o alumno acuda a lo menos ao 80% das horas presenciais planificadas, debendo recuperar mediante atención personalizada aquelas ás que non poidese asistir nos horarios en que o profesor ou titor poidesen. A non asistencia ás horas minimas presenciais suporá a calificación de suspenso.
- Actitude persoal:
Dado que o proxecto que se plantexa nesta materia ten vocación de servizo á comunidade e realízase nun entorno real e sen simulación algunha, é imprescindible que o alumno amose unha conducta profundamente respetuosa con todos os actores sociais implicados no proxecto, así como unha disposición de apertura e facilitación constantes de cara a facilitar o traballo intersectorial. Calquer falta de respeto directa e acreditada, a algún-s dos actores sociais involucrados suporá a calificación de suspenso.
- Competencias ou resultados de aprendizaxe:
A avaliación e a emisión de unha cualificación numérica quedará supeditada aos requisitos de asistencia e actitude. Unha vez superados a nota emitirase en relación ás competencias que o alumno acade, os cais xa foron sinalados como resultados de aprendizaxe en esta guía. A nota máxima que é posible acadar con este proxecto é de 2 puntos. O alumno precisará acadar a lo menos 1 punto para poder aprobar esta parte da asignatura.
CONSIDERACIÓNS IMPORTANTES NA AVALIACIÓN DE ESTANCIAS IV:
- O feito de presentarse no centro de saúde para a realización das prácticas clínicas -ben polo tempo completo planificado ou só parte do mesmo- implicará ser avaliado en calquera das probas, o que supón figurar en acta como presentado coa calificación correspondente.
- Para superar a materia o alumnno precisa acadar as notas mínimas sinaladas para cada parte da asignatura.
- O sistema de calificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de calificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional.
Sistema de calificacións: 0-4.9 Suspenso. 5-6.9 Aprobado 7-8.9 Notable. 9-10 Sobresaínte. 9-10 Matricula de Honra (graciable).
AVALIACIÓN EN SEGUNDA OPORTUNIDADE:- En caso de non superar a materia ben porque non aprobara as prácticas clínicas, ou a execución do proxecto de aprendizaxe-servizo, deberá recuperar a parte suspensa pero gardaráselle a nota da outra parte, extraordinariamente e só con motivo de esta segunda oportunidade, para o ano académico en curso. Caso de non superar a materia nesta segunda oportunidade do curso, teranse por suspensas as dúas partes. - A recuperación das prácticas clínicas en segunda oportunidade terá lugar no centro de saúde que con motivo de organización se lle poida asignar, a fin de que poidan estar rematadas e avaliadas antes do peche das actas do mes de xullo.- A realización do proxecto de saúde local en segunda convocatoria será dirixido mediante sesións de atención personalizada polo profesor ou titor no horario en que poidese facelo; e quedará supeditada á existencia de tempo material que permita cumplir os requisitos de horas presenciais e de traballo autónomo que require o proxecto, a partires do momento en que o profesor saiba da solicite de tutorización para presentarse en segunda convocatoria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A bibliografía recomendada básica para esta materia está relacionada coas materias que se recomenda ter cursadas e as que se debe cursar simultaneamente. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Nutrición/750G01009 | Farmacoloxía/750G01011 | Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012 | Enfermaría Comunitaria I/750G01014 | Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/750G01016 | Enfermaría Comunitaria II/750G01019 | Farmacoterapia/750G01024 | Estancias Clinicas I/750G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para poder realizar as prácticas clínicas correspondentes é necesario estar matriculado na materia Estancias Clínicas IV e ter superadas as Estancias Clínicas I e II, tal como consta na memoria do Título de Grao. |
|