Identifying Data 2018/19
Subject (*) Specific Anatomy of the Lower Limb Code 750G02002
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinador
Facio Villanueva, Angel
E-mail
angel.facio@udc.es
Lecturers
Facio Villanueva, Angel
E-mail
angel.facio@udc.es
Web http://moodle.udc.es/
General description A materia versará sobre a descripción e coñocemento da anatomía especifica do membro inferior incluíndo a osteoloxía, artroloxía, mioloxía, vascularización e inervación. Asemesmo se abordará a anatomía topográfica, de gran importancia para a semioloxía clínica así como a postura humana e elementos básicos para a marcha. Ademais da aplicación de técnicas de imaxe no estudo do pe.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer o desenvolvemento embriolóxico nas distintas etapas de formación. A anatomía e fisioloxía humana. Estudo dos diferentes órganos, aparatos e sistemas. Esplacnoloxía vascular e nerviosa. Eixes e planos corporais. Anatomía específica do membro inferior.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B21 Habilidades interpersonais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumno/a coñece e identifica as estruturas anatómicas do corpo humano. Os diferentes órganos, aparellos e sistemas, e máis profundamente o membro inferior. A1
B1
B2
B4
B5
B6
B7
C1
Coñecer o desenvolvemento embriolóxico nas distintas etapas de formación. A anatomía e fisioloxía humana. Estudo dos diferentes órganos, aparatos e sistemas. Esplacnoloxía vascular e nerviosa. Eixes e planos corporais. Anatomía específica do membro inferior. A1
B1
B4
B5
B7
B21
Capacidad para describir a estrutura e relación das distintas estruturas da extremidade inferior do corpo humán nas condicións de normalidade diferenciándoos de aquelas situacións patolóxicas. A1
B1
B2

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: Introdución ao estudo da extremidade inferior.
TEMA 2: Tarso. Metatarso. Dedos.
TEMA 3: Fémur. Rótula. Morna. Peroné.
TEMA 4: Óso ilíaco. Sacro. Cóccix. Pelvis en conxunto.
TEMA 5: Articulacións tibioperoneas, do nocello e do pé.
TEMA 7: Articulacións do xeonllo.
TEMA 8: Articulación coxo-femoral.
TEMA 9: Articulacións da cintura pelviana.
TEMA 10: Músculos do pé e da perna. Anatomía funcional.
TEMA 11: Músculos da coxa. Anatomía funcional.
TEMA 12: Músculos da pelvis. Anatomía funcional.
TEMA 13: Vascularización e inervación do pé.
TEMA 14: Vascularización da extremidade inferior.
TEMA 15: Inervación da extremidade inferior.
TEMA 16: Postura humana, a súa relación co pé.
TEMA 17: Análise do pé en conxunto. Bóveda plantar: arco interno, arco externo, arco anterior. Factores que inflúen na morfoloxía da bóveda plantar.
TEMA 18: Anatomía topográfica do pé.
TEMA 19: Anatomía topográfica da extremidade inferior: rexión da coxa, rombo poplíteo, rexións da perna.
TEMA 20: Técnicas de imaxe no estudo do pé.
Introdución xeral ás ciencias anatómicas.
Introdución ás técnicas de disección.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 1 2 3
Workshop A1 B1 B4 B5 B7 B21 5 20 25
Student portfolio A1 B1 B2 B4 5 20 25
Directed discussion A1 B1 B5 B7 B21 C1 3 9 12
Laboratory practice A1 B1 B2 B4 B5 B7 B21 5 10 15
Guest lecture / keynote speech A1 21 42 63
Problem solving A1 B1 B2 B4 B6 2 4 6
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Exame con preguntas tipo test relacionadas cos contidos teóricos, leituras e traballos colaborativos.
Workshop Realizaranse obradoiros específicos con materiais audiovisuais e maquetas.
Student portfolio O alumno realizará actividades orientadas a unha aplicación dos contidos teóricos e as leituras recomendadas.
Directed discussion Ralizaranse sesións de debate de temas baseados nos contidos plantexados aos alumnos.
Laboratory practice Realizaranse práticas cas maquetas e material audiovisual. Ademáis cumplimentaranse cadernos de prácticas baseados nos contidos do temario en formato electrónico (seguindo as recomendacións do Green Campus).
Guest lecture / keynote speech Exporase o temario en sesións presenciais.
Problem solving Realizaranse sesións de posta en común de problemas.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
As distintas actividades requiren un apoio continuado para poder desenvolvelas adecuadamente. É necesario planificar as actividades e orientar o seu desenrollo para conseguir un alto nivel de aproveitamento.
A participación activa é clave e por iso debe favorecerse a interrelación alumnos - profesor en todas as fases da aprendizaxe.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 Exame con 60 preguntas tipo test de catro opcións posible cunha única resposta válida. Para superar este apartado será necesario conseguir un 60% de respostas válidas. 80
Workshop A1 B1 B4 B5 B7 B21 Farase unha avaliación da actitude, participación e coñecementos achegados. 5
Laboratory practice A1 B1 B2 B4 B5 B7 B21 Realización de prácticas con maquetas e elaboración dun cadernillo de prácticas. Asistencia a seminario de disección anatómica no caso da súa organización no curso. 10
Problem solving A1 B1 B2 B4 B6 Sesións debate de dúbidas e problemas. 5
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario asistir á totalidade das prácticas e superar a avaliación final das mesmas con polo menos 5 sobre 10, así como obter unha media de 6 (sobre 10) na cualificación do exame e 5 sobre 10 no total da materia. 

Convocatorias de segunda e posteriores matrículas: Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame teórico fará media coas cualificacións das prácticas, talleres, traballos tutelados e clases maxistrais do curso académico no que cursase as prácticas.
 Para os alumnos con matrícula parcial: poderán obter a cualificación da materia coa modalidade ordinaria ou modalidade na que a proba mixta supón o 90% da cualificación e o outro 10% a elaboración do caderno pequeno de prácticas. Nesta modalidade será obrigatorio superar ambas as partes para superar a materia.
 Convocatorias da oportunidade adiantada de avaliación: Para aqueles alumnos/as que solicitasen a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos e concédaselle poderán presentarse ao exame teórico final cuxa cualificación suporá o 100% da cualificación da materia.
 A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles alumnos que non se presentan ao exame nin a ningunha das prácticas.

Sources of information
Basic (). .
1.AAVV. Terminología anatómica. Panamericana, 1ª ed, 2001. 2. Abrahams PH, Hutchings RT, Marks SC. Gran atlas McMinn de Anatomía Humana. Oceano, 2ª ed, 2009. 3. Agur FR, Dalley F. Grant. Atlas de anatomía. Panamericana, 11ª ed, 2007. 4. Bouchet A, Cuilleret J. Anatomía descriptiva, topográfica y funcional. Panamericana, 1º ed, 1997. 5.Canby CA. Anatomía basada en la resolución de problemas. Elsevier - Masson, 1ª ed, 2007. 6. Chung KW. Colección temas clave: Anatomía. 6ª ed. 2008. 7. Dauber W. Feneis. Nomenclatura anatómica ilustrada, Elsevier Masson, 5ª ed, 2006. 8. Delgado L. Prácticas de anatomía humana. Panamericana, 1ª ed, 2010. 9. Detton AJ. Grant. Manual de disección. Wolters Kluwer. 16ª ed, 2017. 10. Dufour M. Anatomía del aparato locomotor. Tomo 1: Miembro inferior. Masson, 1ª ed, 2003. 11. Drake RL, Vogl A. Gray. Anatomía para estudiantes. Elsevier, 2º ed, 2010. 12.Dykes M, Watson W. Lo esencial en anatomía. Elsevier Mosby, 3ª ed, 2011. 13. Escuredo B, Sánchez JM, Borras SX, Serrat J. Estructura y función del cuerpo humano. McGraw-Hill Interamericana, 1995. 14. Fraga H. Anatomía básica. Galinova, 1ª ed, 2003. 15. García-Porrero J. Anatomía humana. McGraw-Hill – Interamericana, 1ª ed, 2005. 16. Grine FE. Manual de laboratorio de anatomía humana. 3ª ed, 2008. 17. Gosling JA, Harris PF, Hunpherson JR. Anatomía Humana. Mosby/Doyma, 2ª ed, 1994. 18. Guzmán S, Eizondo RE. Anatomía humana en casos clínicos. Panamericana, 2ª ed, 2012. 19. Hansen JT. Netter. Flashcards de anatomía. Elsevier. 4ª ed, 2017. 20. Jacob S. Atlas de anatomía humana. Elsevier Science, 1ª ed, 2003. 21. Kamina P. Anatomía general. Panamericana, 1997. 22. Kapit W, Elson LM. Anatomía. Ariel, 1ª ed, 2014. 23. Latarjet M, Ruiz Liard A. Anatomía Humana. Panamericana, 4ª, 2004. 24. Lippert H. Anatomía. Marban, 1ª ed, 1999. 25. Llusá M, Merí, Ruano D. Manual y atlas fotográfico de anatomía del aparato locomotor. Panamericana, 1ª ed, 2004. 26. Lütjen-Drecoll E, Rohen JW. Anatomía. Panamericana, 1ª ed, 2012. 27. Möller TB, Reil E, Stark P. Atlas de anatomía radiológica. Marban, 3º ed, 2011. 28. Moore KL, Agur FR. Fundamentos de anatomía con orientación clínica. Panamericana, 6ª ed, 2008. 29. Moore KL, Dalley F, Agur AM. Anatomía con orientación clínica. Wolters Kluwer, 6ª edición, 2008. 30. Netter FH. Atlas de anatomía humana. Elsevier Masson, 5ª ed, 2011. 31. Nielsen M, Miller S. Atlas de anatomía humana. Panamericana, 1ª ed, 2012. 32. Olinger AB. Atlas de anatomía humana. Lippincott 1ª ed, 2016. 33. Pansky B, Gest T. Anatomía concisa e ilustrada de Lippincott, volumen 1: espalda, miembro superior e inferior. AMOLCA 1ª ed, 2017. 34.Platzer W. Atlas de anatomía con correlación clínica. Tomo 1. Aparato locomotor. Editorial médica Panamericana, 9ª ed, 2008. 35. Paulsen F, Waschke J. Sobotta. Atlas de disección. Elsevier. 2ª ed. 2017. 36. Pró E. Anatomía clínica. Editorial médica Panamericana, 1ª ed, 2011. 36.Putz R, Pabst R. Atlas de Anatomía Humana Sobotta (I y II). Panamericana, 22ª ed, 2006. 37.Rouviere H y Delmas A. Anatomía humana. Masson, 11ª ed, 2005. 38.Sadler, TW. Langman Embriología médica. Wolters Kluwer, 11ª ed, 2009. 39.Schunke M, Schulltze E, Schumacher U, Voll M, Wesker K. Texto y atlas de anatomía. Tomo I. Anatomía general y aparato locomotor. Panamericana, 1ª ed, 2005. 40.Smith-Agreda JM. Escolar. Reconstrucciones humanas por planos de disección. Editorial Panamericana, 5ª ed, 2009. 41.Suárez Quintanilla JA, Iturrieta Zuazo I, Rodríguez Pérez AI, García Esteo FJ. Anatomía humana para estudiantes de ciencias de la salud. Elsevier. 1ª ed., 2017. 42. Tank PW. LWW Atlas de anatomía. Wolters Kluwer. 1ª ed, 2009. 43.Thibodeau GA, Patton KT. Anatomía y fisiología. Elsevier Mosby, 6ª ed, 2007. 44. Thibodeau GA, Patton KT. Estructura y función del cuerpo humano. Elsevier Mosby, 13ª ed, 2011. 45.Tixa S. Atlas de anatomía palpatoria. Tomo 2: Miembro inferior, Elsevier Masson, 2ª ed, 2006. 46. Thompson JC,. Atlas práctico de anatomía ortopédica. Elsevier, 2ª ed, 2011. 47. Tortora GJ, Derrikson BH. Principios de anatomía y fisiología. Editorial Panamericana, 13ª ed, 2013. 48. Ullmann HF. Atlas de anatomía. Ed Ullmann, 1ª ed, 2103. 49. Vilensky JA, Hoffman LA. Rohen. Atlas de anatomía humana. Wolters Kluwer, 8ª ed, 2015. 50. Waschke J, Drenckhahn D. Compendio de anatomía. Editorial Panamericana, 1ª ed, 2009. 51. Weir J, Abrahams PH, Spratt JD. Atlas de anatomía humana por técnicas de imagen. Elsevier. 4ª ed, 2011.
Complementary

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Biomechanics of the Lower Limb/750G02013
Podiatric Pathology 1/750G02021
Podiatric Pathology 2/750G02022

Other comments
A introducción á anatomía xeral e a introdcucción ás ciencias anatómicas deben ser un paso previo e básico para o aprendizaxe da materia.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.