Identifying Data 2020/21
Subject (*) General Pathology Code 750G02008
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Vidan Martinez, Luciano
E-mail
l.vidan@udc.es
Lecturers
Vidan Martinez, Luciano
E-mail
l.vidan@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: Non existemodificación nos contidos da materia

2. Metodoloxías:
ó tratarse dunha materia en extinción non hai programación docente. O alumnado unicamente terá dereito a avaliación da materia.
Proba mixta: Nas plataformas virtuais da UDC

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Os mecanismos de atención persoalizada serán os medios oficiais da UDC, correo electrónico, Plataforma TEAMS e Moodle.

4. Modificacións na avaliación

O exame da materia no caso de que se deunha nova situación de confinamento que impida a realización de probas presenciais realizarase na plataforma Moodle e Teams simultaneamente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:O profesor da materiafacilitara ó alumnado os enlaces para acceder a bibliografía a través da plataforma Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer o concepto anatómico e funcional da enfermidade e a clasificación das enfermidades. Describir a patoloxía dos diferentes órganos, aparatos e sistemas. Semioloxía médica. Dermatoloxía. Reumatoloxía. Traumatoloxía. Neuroloxía. Endocrinoloxía. Procesos vasculares patolóxicos. Patoloxías sistémicas con repercusión no pé.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B13 Traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
B14 Implicación na calidade e busca da excelencia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as formas comúns de enfermar do organismo A4
Recoñecer as consecuencias sobre a función de órganos e sistemas dos diferentes procesos patolóxicos. B1
B3
B13
Describir as manifestacións secundarias as alteracións de órganos e sistemas; e coñecer cómo evalualas A4
B3
B13
B19
Recoñecer os obxectivos e plans de intervención terapéutica das enfermidades. B13
B14
B19
C6
Coñecer a semioloxía médica A4
B19
Coñecer as patoloxías sistémicas con repercusions no pe A4
B19

Contents
Topic Sub-topic
Unidade Didactica I: Patoloxía xeral

Tema 1. Concepto de Patoloxía. Saude e enfermidade.
Tema 2. Manifestacións clínicas das enfermidades. Dolor. Febre.
Tema 3. Patoloxía inducida por axentes externos: tóxicos, microorganismos, factores ambientais
Tema 4. Xenética médica.
Tema 5. Inmunoloxía clínica.
Tema 6. Principios xerais das enfermidades infecciosas.
Tema 7. Principios xerais das enfermidades neoplásicas
Unidade didáctica II: Patología Sistémica
TEMA 8. Patoloxía do aparello dixestivo: deglución, ulcus, alteracións do tránsito intestinal. Síndrome de malabsorción.
Tema 9. Bases fisiopatolóxicas do sistema respiratorio. Signos e síntomas da patoloxía pulmonar e pleural. Grandes síndromes de la patoloxía pulmonar e pleural. Insuficiencia respiratoria ea s súas consecuencias
TEMA 10 Manifestacións da patoloxía do corazón. Semioloxías arterial, venosa e linfática . Grandes síndromes cardiocirculatorios. Insuficiencia cardíaca. Arterioesclerosis..
TEMA 11. Patoloxía do sistema nefrourinario: semioloxía renal e das vías urinarias. Grandes síndromes.
TEMA 12. Patoloxía do sistema nervioso. Semioloxía y patoloxía do sistema nervioso. Grandes síndromes do sistema nervioso: da función motora, síndromes de primeira e segunda neurona motora. Patoloxía da coordinación motora. Patoloxía extrapiramidal. Patoloxía da sensibilidade xeral e trastornos sensoriais. Alteración das funcións cerebrais superiores. Patoloxía do sistema nervioso autónomo.
TEMA 13. Patoloxía osteoarticular: lesións articulares e óseas. Artrose, artrite. Trastornos do remodelamento óseo.
TEMA 14. Trastornos endocrino- metabólicos. Grandes síndromes. Diabetes mellitus.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A4 B1 B3 B13 B14 B19 C6 2 138 140
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test avalicións dos diferentes temas co preguntas cortas e resolución de problemas

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Description
asesoría os alumnos de recomendacións sobre cómo realizar os traballos e búsquedas bibliográficas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A4 B1 B3 B13 B14 B19 C6 avaliación con preguntas cortas e resolución de problemas. deberá superar o 50 % do examen. 100
 
Assessment comments


A cualificación de Matricula de Honra, dado o seu caracter graciable, concederase automaticamente ao alumnado que obteña 10 na cualificación media da materia. De haber mais alumnos/as con esa cualificación que matriculas se poidan outorgar pola cota oficial establecida, convocaranse a todos eles para a realización dunha proba específica de desempate. A proba consistirá nun novo exame de caracteristicas similares ás da proba mixta. O exame fixaráse en data e hora de acordo cos interesados.
Alumnado en matrícula parcial. O alumnado en matricula parcial debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comenzo do curso. Para este alumnado é obrigatorio a realización do 100% dos traballos tutelados.
Oportunidade adiantada de avaliación. O alumnado que se atope nos supostos recolleitos na normativa de xestión académica da UDC, disporá desta opción para superar a materia mediante unha proba escrita de características similares á a recollida no proceso de avaliación que terá un peso do 100% da cualificación final.


Sources of information
Basic Castro del Pozo, Sisinio (2003). Manual de patología general : etiología-fisiopatología. Masson, S.A
Pérez Arellano, J.L. y Castro del Pozo, S (2006). Manual de Patología General. 6ª. ed. . Masson;
GARCIA-CONDE J., MERINO SANCHEZ J., GONZALEZ MACÍAS (2000). Patología general. Semiología clínica y fisiopatología. Mac- Graw- Hill. Interamericana
Farreras Valentí, P. y Rozman, C (1997). Tratado de Medicina Interna.. Salvat Ediciones

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Pharmacology/750G02009
Dermatology/750G02026

Subjects that continue the syllabus
General Human Anatomy /750G02001
General Physiology/750G02003

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.