Identifying Data 2020/21
Subject (*) Pharmacology Code 750G02009
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Nuñez Fernández, Lucia
E-mail
lucia.nunez@udc.es
Lecturers
Nuñez Fernández, Lucia
E-mail
lucia.nunez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A Farmacoloxía é a ciencia biolóxica que estuda as accións e propiedades dos fármacos nos organismos. Podemos definir fármaco como toda sustancia química utilizada no tratamento, a
curación, a prevención ou o diagnóstico dunha enfermidade, ou para evitar a aparición dun proceso fisiológico non desexado.
Os principais contidos da materia son:
Introdución á farmacoloxía e á lexislación vixente.
Uso Racional do medicamento. Farmacoeconomía.
Principios xerais de acción de fármacos: farmacocinética (Vías de administración de medicamentos).
Principios xerais de acción de fármacos: farmacodinámica (Acción e efectos).
Factores fisiológicos e patolóxicos que condicionan a resposta aos fármacos.
Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Reaccións adversas aos medicamentos. Estudos de toxicidade.
Interacción de fármacos.
Introdución á Farmacoloxía clínica (Produtos naturais, descrición grupos farmacolóxicos e fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones).
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

– Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
O ser unha asignatura do plan antigo non hay docencia.
*Metodoloxías docentes que se modifican


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

– Correo electrónico: Diariamente. De uso para hacer consultas, solicitar tutorías virtuales por teams para resolver dudas y para hacer seguimiento de trabajos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Se crearán foros de dudas en cada tema.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para el avance de los contenidos teóricos en las clases magistrales. 1 sesión semanal en grupos medianos para la realización de seminarios sobre el tema visto en la clase magistral.

4. Modificacións na avaliación
O examen será a través da plataforma de moodle.
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- No se realizarán cambios


Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética e farmacodinámica. Acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicacións. Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Receitas. Estudos de toxicidade. Produtos naturais de utilización terapéutica. Vías de administración de medicamentos.
A26 Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o deseño dos fármacos e o desenvolvemento dos medicamentos. Coñecer a toxicidade dos fármacos. Coñecer o uso da receita. A7
B1
B3
C1
C3
C4
C6
C8
Coñecer e aplicar os principios de farmacodinamia no uso e indicacións dos fármacos. A7
B3
B19
C3
C6
Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética no uso e indicacións dos fármacos. Coñecer as vías de administración de medicamentos. A7
A26
B3
B19
C3
C6
Coñecer a acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. A7
B1
B3
B19
C6
C8
Coñecer e describir os distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones. Coñecer os produtos naturais de utilización terapéutica. A7
B1
B3
B19
C4
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introdución á Farmacoloxía e lexislación vixente. 1. Introdución á Farmacoloxía.
2. Lexislación vixente.
Uso racional do medicamento. Receita. Farmacoeconomía. 3. Desenvolvemento e comercialización dos medicamentos.
4. Prescrición e uso de medicamentos. Receita.
5. Uso racional de medicamentos.
6. Información e selección de medicamentos.
7. A avaliación económica da utilización de medicamentos. Tipos de estudos farmacoeconómicos.
Principios xerais de acción de fármacos: farmacocinética (Vías de administración de medicamentos). 8. Absorción de fármacos.
9. Distribución de fármacos.
10. Biotransformación de fármacos: Metabolismo e Eliminación.
Principios xerais de acción de fármacos: farmacodinámica (Acción e efectos). 11. Interaccións fármaco-receptor.
12. Mecanismos moleculares de acción.
Factores fisiolóxicos e patolóxicos que condicionan a resposta aos fármacos.
13. Factores fisiológicos que condicionan a resposta a fármacos.
14. Factores patolóxicos que condicionan a resposta a fármacos.
Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Reaccións adversas aos medicamentos. Estudos de toxicidade. 15. Reaccións adversas aos medicamentos.
16. Ensaio clínico controlado.
17. Farmacovixilancia.
Interaccións farmacolóxicas. 18. Interacción de fármacos.
19. Anamnesis farmacolóxica.
Introdución á Farmacoloxía clínica (Produtos naturais, descrición grupos farmacolóxicos e fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones). 20. Produtos naturais de utilización terapéutica.
21. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos.
22. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions A7 A26 B1 B3 B19 C1 C3 C4 C6 C8 2 144 146
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions 50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección polas respostas non acertadas.

Personalized attention
Methodologies
Description
Durante as sesións maxistrais poderase interromper ao profesor para expor as dúbidas que xurdan. Posteriormente e vía correo electrónico tamén se poden expor dúbidas sobre os temas expostos en clase.
Durante os talleres realizarase atención personalizada para resolver as dúbidas e problemas que lle xurdan ao alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A7 A26 B1 B3 B19 C1 C3 C4 C6 C8 O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas (45 dos temas vistos nas clases maxistrais e 5 do traballo realizado nos obradoiros) tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Non puntúa negativo. O aprobado (5) estará no 70% das respostas correctas, é dicir, o número de respostas correctas para aprobar é de 35. 100
 
Assessment comments

The rating system will be expressed by numerical rating in accordance with the provisions of art. 5 of Royal Decree 1125/2003 of September 5 (BOE September 18), which establishes the European credit system and the system of qualifications for university degrees of an official nature and valid throughout the national territory

Grading system: 

 0-4.9 = Failed

5-6.9 = Approved 

 7-8.9 = Remarkable 

 9-10 = Outstanding 

 9-10 Honor Registration (Graceful)
 

Graceful Honor Enrollment will be awarded to the student with the highest overall score as long as it is greater than 9. In the event that the number of enrollments that can be granted is less than the number of students with the highest overall score, enrollment of honor to those students with the highest marks on the exam. If the number of honors that can be granted continues to be lower, the mark of the workshops in which oral presentations were made will be taken into account.

Students with part-time enrollment (they must send an email to the teacher indicating their situation at the beginning of the course): the evaluation of the workshops will be carried out by delivering the exercises proposed in each workshop on the moodle platform. The evaluation of the multiple-choice test will be carried out following the instructions in this guide.

Students with second and subsequent enrollment (they must send an email to the teacher indicating their situation at the beginning of the course): they can present an academic waiver and the evaluation of the workshops will be maintained from the previous enrollment. The grade may be raised by re-performing the exercises proposed in the workshops in that enrollment. The evaluation of the multiple-choice test will be carried out following the instructions in this guide.

The student who submits less than 50% of the exercises proposed in the workshop and does not attend the final exam will be considered not presented.


Sources of information
Basic

1. Rang HP, Dale MM, Ritter JM,Flower RJ. Farmacología. 7ª ed. Madrid: Elsevier, 2012.

2.Flórez J. Farmacología Humana. 5ª ed. Barcelona: Masson, 2008.

3.Lorenzo-Velázquez B, Lorenzo Fernández P. Farmacologíabásica y clínica. 18ªed. Madrid: Médica Panamericana, 2013.

4. Goodman y Gillman. Las bases farmacológicas de la terapéutica. 11 edición. EditorialPanamericana, 2006.

5.Martindale JFK. The extraPharmacopoeia . The Pharmaceutical Press. 31 edición. 1996.

Complementary

1. Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona:Nexus Médica Editores S.L. 2015.

2. J. Ignacio de Ahumada Vázquez, M.ª Luisa Santana Falcón, José S. Serrano Molina.Ignacio de. Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud: (enfermería, fisioterapia, podología): con autoevaluación. Madrid : Díaz deSantos, 2002.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
General Human Anatomy /750G02001
General Physiology/750G02003
Physiology of Systems/750G02004
General Pathology/750G02008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Na entrega de traballos recoméndase aos alumnos que presenten documentos en papel, preferentemente reciclados, impresos en ambos os lados e que non empreguen plásticos para a entrega de varias follas, mellor documentos grapados.

Os alumnos deben estar claros que a aplicación da normativa da UDC sobre as situacións de plaxio será revisada polo profesorado.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.