Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude Código 750G02010
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Profesorado
Rodríguez Otero, María del Carmen
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
carmen.rodriguez.otero@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://https://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=274890 / moodle.udc.es
Descrición xeral A asignatura de Documentación e bases da Información ten como finalidade que o alumnado adquira os coñecementos necesarios para:

.- Conocer e manexar as fontes de información de interese para a Podoloxía.
.- Desarrollar habilidades de buca e revisión da literatura pertinente a un problema académico/ clínico/de investigación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico.
A57 Aplicar os métodos de investigación e preparación científica.
A58 Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas.
A59 Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais.
A60 Integrar os coñecementos, habilidades, destrezas, valores e actitudes adquiridos durante o itinerario curricular do alumno.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B11 Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo.
B12 Capacidade de xestión da información.
B13 Traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
B14 Implicación na calidade e busca da excelencia.
B17 Capacidade de motivarse e motivar a outros.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B21 Habilidades interpersonais.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. A10
B1
B2
B3
B4
B9
B11
B13
B17
B21
C2
C3
C6
C7
C8
Conocer la estructura de los trabajos científicos en sus diversos soportes A10
A57
A58
A60
B1
B2
B3
B5
B11
B12
C2
C3
C7
C8
Fundamentar las intervenciones de cuidados en pruebas/evidencias científicas A10
A57
A58
A59
B1
B2
B3
B4
B12
B19
C2
C3
C6
C7
C8
Evaluar la calidad de la información científica. Calidad de la información para ciudadanos y pacientes en Internet A10
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
B18
C2
C3
C4
Conocer los diversos estudios, informes de agencias, revisiones sistemáticas, guías de práctica clínica y su aplicación en la práctica podológica. A10
B1
B2
B3
B9
B11
B14
C2
C3
C7
C8
El alumno/a identifica y aplica los conceptos de bioestadística, usa los sistemas de búsqueda e información biomédica A10
A58
B19
C3
C6
Valora críticamente y sabe utilizar las tecnologías y fuentes de información biomédica, para obtener, organizar, interpretar y comunicar información científica y sanitaria El alumno/a conoce, maneja y discrimina la información biomédica e interpreta textos científicos. A10
A57
A58
B12
C3

Contidos
Temas Subtemas
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN
1.- INTRODUCCIÓN

2.- O ARTIGO CIENTÍFICO
2.1.-A estructura IMRYD
2.2.-Clasificación de artígos científicos
2.3.-Requisitos de Uniformidade para manuscritos.

3.- LITERATURA GRIS

4.- ENFERMERIA BASEADA NA EVIDENCIA
4.1.- Revisions sistemáticas
4.2.- Guías de Práctica Clínica
TEMA II: CALIDADE e EVALUACIÓN DA INVESTIGACIÓN 5.- EVALUACIÓN DA CALIDADE NA INFORMACIÓN CIENTÍFICA

6.- CONSIDERACIONES ÉTICAS EN LA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA
TEMA III: SISTEMAS DE INFORMACION CIENTÍFICA. RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA 7.- LOCALIZACIÓN DE LIBROS:OS CATÁLOGOS

8.- RECUPERACIÓN DE ARTÍGOS: BASES DE DATOS BIBLIOGRÁFICAS
8.1.-Formular a pregunta de estudio
8.2.- Definir a estratexia de búsca
8.3.- Identificación de bases de datos sanitarias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A10 A57 B1 B2 B3 B5 B11 B12 B14 B21 C6 C8 14 3 17
Sesión maxistral A57 A58 A59 A60 B1 B2 B3 B12 B14 B19 C4 C6 C7 C8 21 67 88
Proba de ensaio A56 A57 A60 B1 B2 B3 B5 B14 B19 B21 C6 C8 5 0 5
Traballos tutelados A57 A58 A59 A60 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12 B13 B17 B18 B19 B21 C2 C3 7 20 27
 
Atención personalizada 13 0 13
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Desenvolvemento de exercicios prácticos na aula e fora da aula.
Sesión maxistral Exposición e desenvolvemento do temario. Exposición e explicación interactiva cos alumnos. Desenvolvemento de actividades prácticas cos ordenadores.
Proba de ensaio Desenvolvemento de probas prácticas.
Traballos tutelados Elaboración dun traballo práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Trabajo presencial con el profesor, que implica una participación obligatoria para el alumno. La forma y el momeno en que se desarrollará, se indicará a lo largo del trabajo de la materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A10 A57 B1 B2 B3 B5 B11 B12 B14 B21 C6 C8 Realización de los exercicios prácticos en clase. 0
Proba de ensaio A56 A57 A60 B1 B2 B3 B5 B14 B19 B21 C6 C8 Examen teórico práctico da materia 60
Traballos tutelados A57 A58 A59 A60 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12 B13 B17 B18 B19 B21 C2 C3 Desenvolvemento dun traballo práctico. 40
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, é obligatorio ter superado os traballos tutelados tanto na convocatoria de Xaneiro, como na de Xullo. Nos traballos tutelados e na proba de ensaio teráne que  superar ol 50% dos contidos. 

B) CALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO. A calificación de NON PRESENTADO se otorgará no suposto de que o alumno/a no se presente ó examen teórico.

C) CONVOCATORIA ADIANTADA: Neste suposto, o alumno/a terá que superar o examen teórico e uns traballos prácticos.

D) MATRÍCULA DE HONRA: Poderán optar a matrícula de Honra os alumnos cuxa media supere o 9,5. En caso de existir mas candidatos que matrículas se puedan otorgar, se realizará una prueba específica.

E). MATRICULA PARCIAL: Os traballos prácticos podrán ser realizados de forma autónoma.


Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía necesaria será ofrecida coa impartición de cada un dos modulos correspondentes

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Método científico e Saude Pública/750G02011

Materias que continúan o temario
Traballo de fin de grao/750G02036

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías