Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico. |
A57 |
Aplicar os métodos de investigación e preparación científica. |
A58 |
Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas. |
A59 |
Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais. |
A60 |
Integrar os coñecementos, habilidades, destrezas, valores e actitudes adquiridos durante o itinerario curricular do alumno. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B11 |
Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B13 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. |
B14 |
Implicación na calidade e busca da excelencia. |
B17 |
Capacidade de motivarse e motivar a outros. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Habilidades interpersonais. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B9 B11 B13 B17 B21
|
C2 C3 C6 C7 C8
|
Conocer la estructura de los trabajos científicos en sus diversos soportes |
A10 A57 A58 A60
|
B1 B2 B3 B5 B11 B12
|
C2 C3 C7 C8
|
Fundamentar las intervenciones de cuidados en pruebas/evidencias científicas |
A10 A57 A58 A59
|
B1 B2 B3 B4 B12 B19
|
C2 C3 C6 C7 C8
|
Evaluar la calidad de la información científica. Calidad de la información para ciudadanos y pacientes en Internet |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12 B13 B18
|
C2 C3 C4
|
Conocer los diversos estudios, informes de agencias, revisiones sistemáticas, guías de práctica clínica y su aplicación en la práctica podológica. |
A10
|
B1 B2 B3 B9 B11 B14
|
C2 C3 C7 C8
|
El alumno/a identifica y aplica los conceptos de bioestadística, usa los sistemas de búsqueda e información biomédica |
A10 A58
|
B19
|
C3 C6
|
Valora críticamente y sabe utilizar las tecnologías y fuentes de información biomédica, para obtener, organizar, interpretar y comunicar información científica y sanitaria El alumno/a conoce, maneja y discrimina la información biomédica e interpreta textos científicos. |
A10 A57 A58
|
B12
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN
|
1.- INTRODUCCIÓN:
2-O ARTIGO CIENTÍFICO
2.1.-O ARTIGO ORIXINAL
Estructura IMRYD
Clasificación de artígos científicos
2.2.-O ARTIGO DE SINTESE
Revisións sistemáticas
Guías de práctica clínica
3.- LITERATURA GRIS E OUTRAS FORMAS DE COMUNICACIÓN CIENTÍFICA
3.1.- A COMUNICACIÓN ORAL NO ÁMBITO CIENTÍFICO
|
TEMA II: ÉTICA NA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA |
Principais faltas de ética na publicación científica |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A10 A57 B1 B2 B3 B5 B11 B12 B14 B21 C6 C8 |
14 |
3 |
17 |
Sesión maxistral |
A57 A58 A59 A60 B1 B2 B3 B12 B14 B19 C4 C6 C7 C8 |
21 |
67 |
88 |
Proba de ensaio |
A56 A57 A60 B1 B2 B3 B5 B14 B19 B21 C6 C8 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A57 A58 A59 A60 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12 B13 B17 B18 B19 B21 C3 C2 |
7 |
20 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
13 |
0 |
13 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolvemento de exercicios prácticos na aula e fora da aula. |
Sesión maxistral |
Exposición e desenvolvemento do temario. Exposición e explicación interactiva cos alumnos. Desenvolvemento de actividades prácticas cos ordenadores. |
Proba de ensaio |
Desenvolvemento de probas prácticas. |
Traballos tutelados |
Elaboración dun traballo práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Traballo presencial co profesor na aula, onde se desenvolverán de modo práctico, os temas tratados nas sesións presenciais |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A10 A57 B1 B2 B3 B5 B11 B12 B14 B21 C6 C8 |
Realización de exercicios prácticos en clase. |
0 |
Proba de ensaio |
A56 A57 A60 B1 B2 B3 B5 B14 B19 B21 C6 C8 |
Examen teórico práctico da materia |
60 |
Traballos tutelados |
A57 A58 A59 A60 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12 B13 B17 B18 B19 B21 C3 C2 |
Desenvolvemento dun traballo práctico. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, é obligatorio ter superado os traballos tutelados tanto na convocatoria de Xaneiro, como na de Xullo. Nos traballos tutelados e na proba de ensaio teráne que superar ol 50% dos contidos. B) CALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO. A calificación de NON PRESENTADO se otorgará no suposto de que o alumno/a no se presente ó examen teórico. C) CONVOCATORIA ADIANTADA: Neste suposto, o alumno/a terá que superar o examen teórico e uns traballos prácticos. D) MATRÍCULA DE HONRA: Poderán optar a matrícula de Honra os alumnos cuxa media supere o 9,5. En caso de existir mas candidatos que matrículas se puedan otorgar, se realizará una prueba específica. E). MATRICULA PARCIAL: Os traballos prácticos podrán ser realizados de forma autónoma.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A bibliografía necesaria será ofrecida coa impartición de cada un dos modulos correspondentes |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Método científico e Saude Pública/750G02011 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo de fin de grao/750G02036 |
|
Observacións |
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero:
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co
obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia
realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais 3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por
razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria |
|