Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude Código 750G02010
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web http://https://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=274890 / moodle.udc.es
Descrición xeral Esta materia ten como finalidade que o alumnado adquira os coñecementos necesarios para:

.- Coñecer e manexar as fontes de información de interese para a Podoloxía.
.- Desenvolver habilidades de busca e revisión da literatura pertinente a un problema académico/ clínico/de investigación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico.
A57 Aplicar os métodos de investigación e preparación científica.
A58 Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas.
A59 Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais.
A60 Integrar os coñecementos, habilidades, destrezas, valores e actitudes adquiridos durante o itinerario curricular do alumno.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B11 Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo.
B12 Capacidade de xestión da información.
B13 Traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
B14 Implicación na calidade e busca da excelencia.
B17 Capacidade de motivarse e motivar a outros.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B21 Habilidades interpersonais.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. A10
B1
B2
B3
B4
B9
B11
B13
B17
B21
C2
C3
C6
C7
C8
Conocer la estructura de los trabajos científicos en sus diversos soportes A10
A57
A58
A60
B1
B2
B3
B5
B11
B12
C2
C3
C7
C8
Fundamentar las intervenciones de cuidados en pruebas/evidencias científicas A10
A57
A58
A59
B1
B2
B3
B4
B12
B19
C2
C3
C6
C7
C8
Evaluar la calidad de la información científica. Calidad de la información para ciudadanos y pacientes en Internet A10
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
B18
C2
C3
C4
Conocer los diversos estudios, informes de agencias, revisiones sistemáticas, guías de práctica clínica y su aplicación en la práctica podológica. A10
B1
B2
B3
B9
B11
B14
C2
C3
C7
C8
El alumno/a identifica y aplica los conceptos de bioestadística, usa los sistemas de búsqueda e información biomédica A10
A58
B19
C3
C6
Valora críticamente y sabe utilizar las tecnologías y fuentes de información biomédica, para obtener, organizar, interpretar y comunicar información científica y sanitaria El alumno/a conoce, maneja y discrimina la información biomédica e interpreta textos científicos. A10
A57
A58
B12
C3

Contidos
Temas Subtemas
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN
1.- INTRODUCCIÓN

2.- AS REVISTAS CIENTÍFICAS
2.1.-Tipoloxía de artigos científicos
2.2.-Ética na publicación científica


3.- LITERATURA GRIS
TEMA II: BÚSQUEDA Y RECUPERACIÓN DE LA INFORMACIÓN CIENTÍFICA 1.- LOCALIZACIÓN DE LIBROS: LOS CATÁLOGOS

2.- RECUPERACIÓN DE ARTIGOS: BASES DE DATOS
2.1.- Formular a pregunta de estudio
2.2.- Definir a estratexia de busca
2.3.- Identificación e manexo das principais bases de datos sanitarias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de ensaio A56 A57 A60 B1 B2 B3 B5 B14 B19 B21 C6 C8 5 0 5
 
Atención personalizada 13 0 13
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de ensaio Desenvolvemento de probas prácticas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Traballo presencial co profesor na aula, onde se desenvolverán de modo práctico, os temas tratados nas sesións presenciais

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A56 A57 A60 B1 B2 B3 B5 B14 B19 B21 C6 C8 Examen teórico práctico da materia 100
 
Observacións avaliación

O alumno será avaliado mediante un examen único escrito, en la modalidad de Proba Mixta

  • CALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO. A calificación de NON PRESENTADO se otorgará no suposto de que o alumno/a no se presente ó examen teórico.
  • MATRÍCULA DE HONRA: Poderán optar a Matrícula de Honra os alumnos cuxa media supere o 9,5. En caso de existir mas candidatos que matrículas se puedan otorgar, se realizará una prueba específica.

Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía necesaria será ofrecida coa impartición de cada un dos modulos correspondentes

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Método científico e Saude Pública/750G02011

Materias que continúan o temario
Traballo de fin de grao/750G02036

Observacións

Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero:

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 

2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías