Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Método científico e Saude Pública Código 750G02011
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Pértega Díaz, Sonia
Correo electrónico
s.pertega@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico. Concepto, método e uso da epidemioloxía.
Adquirir o concepto de saúde e enfermidade. Coñecer os determinantes da saúde na poboación. Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseño de protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. O sistema sanitario en España e a súa xestión. Saúde pública e organización sanitaria. O equipo multidisciplinar e interdisciplinar.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Adquirir o concepto de saúde e enfermidade. Coñecer os determinantes da saúde na poboación. Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseño de protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. Saúde pública e organización sanitaria. Concepto, método e uso da epidemioloxía.
A10 Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico.
A57 Aplicar os métodos de investigación e preparación científica.
A58 Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas.
A59 Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B12 Capacidade de xestión da información.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar e describir as características metodolóxicas da investigación cuantitativa A8
A10
A57
A58
A59
B1
B3
B12
B19
C6
C8
Comprender os elementos necesarios para a execución dun estudo clínico-epidemiolóxico A8
A10
A57
A58
A59
B1
B3
B12
B19
C1
C3
C6
C8
Describir e utilizar os métodos estatísticos mais frecuentes en estudos da área de Ciencias da Saúde A8
A10
A57
A58
A59
B1
B3
B12
B19
C1
C3
C6
C8
Coñecer os determinantes da saude na poboación A8
B1
B3
C1
Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseñar protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. B19
Coñecer o concepto de saude pública e organización sanitaria A8

Contidos
Temas Subtemas
UNIDADE I. Epidemioloxía 1.1 Plan xeral dunha investigación
1.2.Estrutura e planificación dun proxecto de investigación
1.3 Mostraxe. Tipos de mostraxe
1.4 Tipos de estudos epidemiolóxicos
1.5 Medidas de frecuencia da enfermidade
1.6 Medidas de asociación. Medidas de impacto
1.7 A decisión clínica. Significación estatística vs relevancia clínica
1.8 Aplicación dos estudos transversais á práctica clínica
1.9 Concordancia diagnóstica. Índice Kappa
1.10 Validez e precisión dos estudos epidemiolóxicos
UNIDADE II. Estatística 2.1 Concepto de estatística. Variables
2.2 Tabulación e representación gráfica das variables
2.3 Análise descritiva dos datos. Medidas de tendencia central e de dispersión
2.4 A curva Normal. Características e aplicacións
2.5 Estimación de parámetros. Cálculo do tamaño da mostra
2.6 Inferencia estatística
2.7 Relación entre variables categóricas. Proba de ji-cadrado
2.8 Comparación de medias
2.9 Análise da varianza
2.10 Regresión lineal e regresión loxística
UNIDADE III. Saúde Pública 3.1 A saúde e os seus determinantes
3.2 Modelos explicativos do proceso saúde-enfermidade
3.3 Deseño de protocolos de prevención
3.4 Sistema sanitario español

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 2 0 2
Solución de problemas A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 0 20 20
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Ó finalizar o curso realizarase unha proba escrita que combinará preguntas de resposta múltiple, resposta breve e a resolución de exercicios de analise estatística de datos e interpretación de resultados, sobre os contidos desenvolvidos na materia.

Solución de problemas Plantearase ós alumnos diferentes problemas que deben resolver de xeito individual mediante a aplicación dos coñecementos trabajados no resto da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
O profesor supervisará o traballo personal de cada alumno/a, resolvendo as dudas que podan plantear durante o desenvolvemento das prácticas plantexadas.

Para cada unha das tarefas propostas, o profesor supervisará a resolución da mesma e resolverá as dudas que os alumnos/as podan plantexar

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 Ó finalizar o curso realizarase unha proba escrita que combinará preguntas de resposta múltiple, resposta breve e a resolución de exercicios de analise estatística de datos e interpretación de resultados, sobre os contidos desenvolvidos na materia. 80
Solución de problemas A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 Durante todo o curso plantearase ós alumnos diferentes problemas prácticos que deben resolver de xeito individual mediante a aplicación dos coñecementos traballados no resto da materia. Estos problemas deberán entregarse resoltos ó profesor da asignatura, valorándose:
- A entrega da totalidade dos traballos propostos
- A adecuación das respostas proporcionadas
- A presentación e a claridade na descripción dos resultados
- A utilización das ferramentas informáticas e os recursos web axeitados para a resolución do problema
20
 
Observacións avaliación

Garantiranse os
dereitos académicos dos/as alumnos/as matriculados/as no Grao de Podoloxía na
UDC ata o curso académico 2018/2019, de acordo co establecido na instrución
1/2012-2013, da Vicerrectoría de títulos, Calidade e novas tecnoloxías,
mediante a cal se establecen as garantías dos dereitos académicos dos/as
alumnos/as de títulos oficiais de grao e master, que estean inmersos en
procesos de modificación, supresión ou extinción dos seus títulos ou dos seus
plans de estudos.

Seguindo a
instrución cuarta, unha vez extinguido o 1º curso, os/ as alumnos/ as
matriculados/ as disporán dunha convocatoria con dúas oportunidades de exame en
cada un dos dous cursos académicos seguintes, incluído o curso 2019-2020, para
superar esta materia.

Seguindo a
instrución quinta, devanditos/ as alumnos/ as non terán dereito a recibir docencia,
nin teórica nin práctica, das materias correspondentes aos cursos en extinción.

No caso de que
un/a alumno/a esgote as convocatorias, ou que por vontade propia solicite o
cambio ao novo plan de estudos, poderán continuar os seus estudos polos novos plans
de estudos aprobados, mediante o recoñecemento de créditos proposto.

A avaliación final da asignatura realizarase segundo as seguintes
porcentaxes:

- PROBA MIXTA ..................... 80%

- SOLUCIÓN DE PROBLEMAS ... 20%

Para poder superar a asignatura é imprescindible obter unha nota
superior ó 50% da puntuación máxima que se pode acadar tras sumar as
puntuacións de cada un dos dous aspectos anteriores.

Non presentado. Considerarase "non presentado" a calquer
alumno que non se presente á proba mixta.

Matrícula de honra: outorgarase ós alumnos que, obtendo
calificación de 9,5 puntos ou superior, teñan as puntuacións máis elevadas e,
en caso de empate, outorgaraselle ó que obteña unha maior  puntuación na
proba mixta.

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumprir o
obxectivo estratéxico 9 do "I Plan de Sostenibilidad Medio-Ambiental Green
Campus FCS", os traballos documentais que se realicen nesta materia
maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte
informático. De realizarse en papel:  

a.- Non se empregarán plásticos.

b.- Realizaranse impresións a dobre cara.

c.- Empregarase papel reciclado.

d.- Evitarase a impresión de borradores, moi
especialmente en cor.


Fontes de información
Bibliografía básica http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/ (). .
- Norman y Streiner (1996). Bioestadística. Mosby / Doyma
Piedrola Gil (2008). Medicina preventiva y salud pública 11ª edición. Elsevier Masson
- Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J (1999). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. 2ª ed. HARCOURT

Bibliografía complementaria (). Material didáctico sobre metodología de la investigación y estadística de la Unidad de Epidemiología Clínica y Bioestadística del Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña. http://www.fisterra.com/mbe/investiga/index.asp


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010

Materias que continúan o temario
Traballo de fin de grao/750G02036

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías