Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Método científico e Saude Pública Código 750G02011
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Pértega Díaz, Sonia
Correo electrónico
s.pertega@udc.es
Profesorado
Pértega Díaz, Sonia
Correo electrónico
s.pertega@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico. Concepto, método e uso da epidemioloxía.
Adquirir o concepto de saúde e enfermidade. Coñecer os determinantes da saúde na poboación. Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseño de protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. O sistema sanitario en España e a súa xestión. Saúde pública e organización sanitaria. O equipo multidisciplinar e interdisciplinar.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

El 100% de la calificación se corresponderá con la nota obtenida en una prueba objetiva que se desarrollará vía Moodle/Teams. La prueba consistirá en preguntas tipo test relacionadas con los contenidos de la asignatura.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Adquirir o concepto de saúde e enfermidade. Coñecer os determinantes da saúde na poboación. Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseño de protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. Saúde pública e organización sanitaria. Concepto, método e uso da epidemioloxía.
A10 Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico.
A57 Aplicar os métodos de investigación e preparación científica.
A58 Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas.
A59 Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B12 Capacidade de xestión da información.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar e describir as características metodolóxicas da investigación cuantitativa A8
A10
A57
A58
A59
B1
B3
B12
B19
C6
C8
Comprender os elementos necesarios para a execución dun estudo clínico-epidemiolóxico A8
A10
A57
A58
A59
B1
B3
B12
B19
C1
C3
C6
C8
Describir e utilizar os métodos estatísticos mais frecuentes en estudos da área de Ciencias da Saúde A8
A10
A57
A58
A59
B1
B3
B12
B19
C1
C3
C6
C8
Coñecer os determinantes da saude na poboación A8
B1
B3
C1
Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseñar protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. B19
Coñecer o concepto de saude pública e organización sanitaria A8

Contidos
Temas Subtemas
UNIDADE I. Epidemioloxía 1.1 Plan xeral dunha investigación
1.2.Estrutura e planificación dun proxecto de investigación
1.3 Mostraxe. Tipos de mostraxe
1.4 Tipos de estudos epidemiolóxicos
1.5 Medidas de frecuencia da enfermidade
1.6 Medidas de asociación. Medidas de impacto
1.7 A decisión clínica. Significación estatística vs relevancia clínica
1.8 Aplicación dos estudos transversais á práctica clínica
1.9 Concordancia diagnóstica. Índice Kappa
1.10 Validez e precisión dos estudos epidemiolóxicos
UNIDADE II. Estatística 2.1 Concepto de estatística. Variables
2.2 Tabulación e representación gráfica das variables
2.3 Análise descritiva dos datos. Medidas de tendencia central e de dispersión
2.4 A curva Normal. Características e aplicacións
2.5 Estimación de parámetros. Cálculo do tamaño da mostra
2.6 Inferencia estatística
2.7 Relación entre variables categóricas. Proba de ji-cadrado
2.8 Comparación de medias
2.9 Análise da varianza
2.10 Regresión lineal e regresión loxística
UNIDADE III. Saúde Pública 3.1 A saúde e os seus determinantes
3.2 Modelos explicativos do proceso saúde-enfermidade
3.3 Deseño de protocolos de prevención
3.4 Sistema sanitario español

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 2 145 147
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Ó finalizar o curso realizarase unha proba escrita de preguntas tipo test sobre os contidos desenvolvidos na materia.


Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 Ó finalizar o curso realizarase unha proba escrita con preguntas tipo test sobre os contidos da materia 100
 
Observacións avaliación

Garantiranse os
dereitos académicos dos/as alumnos/as matriculados/as no Grao de Podoloxía na
UDC ata o curso académico 2018/2019, de acordo co establecido na instrución
1/2012-2013, da Vicerrectoría de títulos, Calidade e novas tecnoloxías,
mediante a cal se establecen as garantías dos dereitos académicos dos/as
alumnos/as de títulos oficiais de grao e master, que estean inmersos en
procesos de modificación, supresión ou extinción dos seus títulos ou dos seus
plans de estudos.

Seguindo a
instrución cuarta, unha vez extinguido o 1º curso, os/ as alumnos/ as
matriculados/ as disporán dunha convocatoria con dúas oportunidades de exame en
cada un dos dous cursos académicos seguintes, incluído o curso 2019-2020, para
superar esta materia.

Seguindo a
instrución quinta, devanditos/ as alumnos/ as non terán dereito a recibir docencia,
nin teórica nin práctica, das materias correspondentes aos cursos en extinción.

No caso de que
un/a alumno/a esgote as convocatorias, ou que por vontade propia solicite o
cambio ao novo plan de estudos, poderán continuar os seus estudos polos novos plans
de estudos aprobados, mediante o recoñecemento de créditos proposto.

O 100% da avaliación final da asignatura corresponderase coa calificación obtida nunha proba obxectiva que consistirá en preguntas tipo test sobre os contidos da materia.

Non presentado. Considerarase "non presentado" a calquer
alumno que non se presente á proba mixta.

Matrícula de honra: outorgarase ós alumnos que, obtendo
calificación de 9,5 puntos ou superior, teñan as puntuacións máis elevadas e,
en caso de empate, outorgaraselle ó que obteña unha maior  puntuación na
proba mixta.


Fontes de información
Bibliografía básica http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/ (). .
- Norman y Streiner (1996). Bioestadística. Mosby / Doyma
Piedrola Gil (2008). Medicina preventiva y salud pública 11ª edición. Elsevier Masson
- Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J (1999). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. 2ª ed. HARCOURT

Bibliografía complementaria (). Material didáctico sobre metodología de la investigación y estadística de la Unidad de Epidemiología Clínica y Bioestadística del Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña. http://www.fisterra.com/mbe/investiga/index.asp


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010

Materias que continúan o temario
Traballo de fin de grao/750G02036

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías