Identifying Data 2020/21
Subject (*) Radiology and Radiation Protection Code 750G02014
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Lecturers
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Nesta materia desenrolanse as competencias de radiodiagnóstico e radioproteccón aplicadas á Podoloxía
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: non se realizan cambios

4. Modificacións na avaliación:
- Traballo individual no que o alumno explique coas súas propias palabras os principios fundamentais de física de radiacións ionizantes así como a base de imaxe médica radiolóxica. Representará o 50% da calificación

- O alumnado deberá aportar unha imaxe coa súa correspondente explicación de cada técnica de imaxe en cada unha das localizacións anatómicas do membro inferior. Representará o 50% de calificación.

Avaliarase que a explicación reflexe os contidos aprendidos en cada caso entregado.
*Observacións de avaliación: A avaliación terá en conta especialmente a orixinalidade das imaxes e palabras empregadas na explicación así como a capacidade crítica do alumno.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Coñecer os diferentes sistemas diagnósticos, as súass características e a súa interpretación, así como a manipulación das instalacións de radiodiagnóstico podolóxico e a radio protección*. Estrutura atómica da materia. Radioactividade. Interacción dos electróns e fotóns coa materia.
A16 Desenvolver a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía. Equipos de raios X. Magnitudes e unidades de formación de imaxes. Detección de radiacións. Control de calidade e calibración das instalacións de radiodiagnóstico. Radiobioloxía e radioprotección. Lexislación. Coñecer outras técnicas de obtención de imaxes diagnósticas do pé. Técnicas radiolóxicas. Interpretación radiolóxica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B15 Sensibilidade cara temas medioambientais.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os diferentes sistemas diagnósticos,as suas características e a sua interpretación, así como a manipulación das instalacions de radiodiagnóstico podolóxico. A15
B1
B4
B19
C1
C6
Describir a estructura atómica da materia, o concepto de radioactividade e a interacción dos electrons e fotons coa materia. A15
B1
C1
Realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía, manexar equipos de raios X. A16
B2
B4
B19
Coñecer as técnicas de obtención de imáxenes diagnósticas do pe e as técnicas radiolóxicas e a sua interpretación radiolóxica A16
B1
B4
B19
C3
C8
Coñecer as magnitudes e unidades de formación de imáxenes, os métodos de detección de radiacións e os protocolos de control de calidade e calibración das instalacións de radiodiagnóstico. Lexislación A16
B1
B19
C6
Coñecer a radiobioloxía e a radioprotección. A16
B15
B19
Desenrolar a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía A16
B3
B4
B19
C6

Contents
Topic Sub-topic
1.-PHYSICS OF RADIATIONS 1-A: Atomic structure: Atomic structure. Atomic nuclei and radioactivity. Electromagnetic waves

1-B: Interaction of radiation with matter. Ionizing radiation: Concept and classification. X-rays: nature, production. Absorption of ionizing radiation. Interaction of photons with matter.

1-C: Magnitudes and Radiological Units
2.-X-RAY EQUIPMENT 2-A: The X-ray tube

2-B: Devices associated with the X-ray tube

2-C: Characteristics of the radiation produced by the X-ray tube

2-D: Imaging systems
3.-CONVENTIONAL RADIODIAGNOSTIC FOUNDATIONS 3-A: Geometry of the radiological image

3-B: Radiological densities: references and units of measurement

3-C: Physical Basis of X-ray

3-D: Radiological techniques and projections
4.-DETECTION AND MEASUREMENT OF RADIATIONS 4-A: Fundamentals of Radiation Detection
4-B: Dosimetry of ionizing radiation
4-C: Quality control of X-ray facilities
5.-RADIOBIOLOGY 5-A: Mechanisms of action of radiation. Cellular response
5-B: Total systemic and organic response to radiation
5-C: Effects of radiation
6.-RADIOLOGICAL PROTECTION 6-A: General radiological protection criteria
6-B: Operational radiological protection
6-C: Radiological specific protection in radiodiagnosis: general aspects
6-D: Particular aspects of the protection of patients and operating personnel in different radiodiagnostic units
6-E: Quality assurance in radiodiagnostic facilities
7.-LEGISLATION ON RADIODIAGNOSTIC INSTALLATIONS 7-A: General legal aspects and administration
7-B: Legal and administrative aspects at the national level. Technical and administrative management of facilities and personnel. Guidelines and standards at European level.
8.-IMAGING DIAGNOSIS 8-A: Radiology: Conventional Radiology. CT scan. Digital Radiology.
8-B: Ultrasound. Doppler
8-C: Magnetic Resonance
8-D: Nuclear Medicine
8-E: Methods of support in diagnostic imaging
9.-THERAPEUTIC INSTRUMENTATION 9-A: Interventional Radiology
9-B: Ultrasound
10.-RADIODIAGNOSIS IN PODOLOGY 10-A: Radiological anatomy of the foot and lower limb
10-B: Basic projections of the foot and lower limb
10-C: Other radiological projections of the foot and lower limb
10-D: Other imaging techniques in podiatry

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions B1 B2 B3 B4 B15 B19 C6 C8 0 78 78
Short answer questions A15 A16 C1 C3 0 68 68
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Short answer questions Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada. Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder cunha frase específica, palabra, cifra ou símbolo.

Personalized attention
Methodologies
Multiple-choice questions
Description
A atención personalizada realizarase mediante titorías personalizadas directas e virtuais a demanda, e previa cita, individuais e grupais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions B1 B2 B3 B4 B15 B19 C6 C8 Examen teorico - practico tipo test 55
Short answer questions A15 A16 C1 C3 Examen practico de imaxe diagnóstica 45
 
Assessment comments
Los aspectos y criterios que se tendrán en consideración al evaluar las actividades que se harán entorno a dicha metodología son la asistencia, participación y compromiso individual y grupal, coherencia de los contenidos abordados, conocimientos demostrados en los exámenes teóricos y prácticos y competencias referidas para esta asignatura. El sistema de calificaciones se expresará mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las titulaciones universitarias de carácter oficial y la validez en todo el territorio nacional.   Sistema de calificaciones: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honor (Graciable)

Sources of information
Basic Juan R Zaragoza (1992). Física e instrumentación médicas. Barcelona. Masson-Salvat
La Trobe University (). http://www.latrobe.edu.au/podiatry/Radiology/radiologyindex.html.
Universidad Autónoma de Barcelona (). http://www.radiologico.org/archivo/index.php.
Francisco J Cabrero Fraile (2004). Imagen radiológica: principios físicos e instrumentación. Barcelona. Masson
Kenneth L. Bontrager (2006). Proyecciones radiológicas con correlación anatómica. Madrid. Elsevier
Thomas H Berquist (2002). Radiología de pie y tobillo. Madrid. Marbán Libors S.L

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
General Human Anatomy /750G02001
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002
General Pathology/750G02008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- Recommendations for environmental sustainability.

To help achieve a sustainable immediate environment and meet the strategic objectives 1 and 2 of the "III Plan of Action of the Green Campus FCS Program (2018-2020)" the documentary works that are carried out in this subject:

- Mostly, they will be requested in virtual format and computer support.

b.- To be made on paper:

- Plastics will not be used.

- Double-sided impressions will be made.

- Recycled paper will be used.

- Drafting will be avoided.

2.- Case of fraud detection, copies or penalties.

In the event of detecting fraud, copy or plagiarism in the writing of the subject's work, it will imply a suspension of the opportunity of evaluation affected (0.0) and direct remission to the next opportunity. This attitude will be communicated to the Academic Committee and the rest of the professors of the degree. In case the irregularity is reiterated in a 2nd evaluation, the Commission may request the Rector the temporary or perpetual expulsion of the student from the degree course.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.