Identifying Data 2018/19
Subject (*) Podiatric Orthopedics 2 Code 750G02018
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Gonzalez Martin, M. Cristina
E-mail
cristina.gmartin@udc.es
Lecturers
Gonzalez Martin, M. Cristina
E-mail
cristina.gmartin@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Descrición e aplicación dos diversos métodos para fabricar diferentes tipos de ortesis plantares en relación cos diversos trastornos podológicos.
Criterios de selección das diferentes técnicas de medios obtección plantar

Study programme competencies
Code Study programme competences
A20 Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías.
A22 Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. A22
Conocer y desarrollar las técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico y pronóstico, y diseñar el plan de tratamiento ortopodológico de la patología de la extremidad inferior. Traumatismos óseos y músculo ligamentosos. Patología del antepié y del retropié. Deformidades congénitas. Lesiones neurológicas. Amputaciones. Asimetrías. A20
Aprender a aprender. B1
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. B9
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. B18
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica B19
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I.- Metodología de confección de soportes plantares.
I.1.Definicion de ortesis. Distintos tipos de ortesis.
I.2. Partes de una ortesis. Elementos de una ortesis.
I.3. Forma de confeccion de las distintas ortesis.Defectos en la adaptacion de las ortesis.
TEMA II. Materiales utilizados en la confeccion de las ortesis. Clasificacion. Criterios de eleccion. Comparativa de materiales.
II.1.Moldes.Tecnica de toma de moldes. Valoracion del negativo y positivo. Materiales utilizados
TEMA III. Tratamiento de las patologias de antepié. III.1 Antepié varo/valgo
III.2.Primer radio plantarflexionado.
III.3.Sesamoiditis.
III.4.Metatarsalgias
III.5.Neuroma de Morton.
TEMA IV. Tratamiento de las patologias de retropié. IV.1.Retropié varo.
IV.2.Fascitis plantar.
IV.3.Sindrome del canal tarsiano.
IV.4.Talalgias.
IV.5.Disfunción tibial posterior.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A20 B1 20 50 70
Supervised projects B1 B3 B9 B18 C1 C3 5 10 15
Mixed objective/subjective test B3 B19 C1 1 15 16
Laboratory practice A22 18 27 45
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación oral complementada polo uso dos medios de comunicación e introducindo algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe. As sesións principais incidir sobre os principais contidos do temario.
Supervised projects Realización e exposición dun tema relacionado coa materia
Mixed objective/subjective test A proba obxectiva contase con 40 preguntas de resposta breve(test) . As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practicas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% . A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame.
Laboratory practice As prácticas serán presenciais e obrigatorias. Será necesario para superar a materia o realizalas na súa totalidade.
O alumno deberá entregar o último día de prácticas as ortesis plantares que realizou para a súa cualificación. Para obter o apto nas prácticas deberase asistir ás mesmas e entregar as ortesis para a súa posterior avaliación.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Os alumnos en grupos de 5 realizarán un traballo tutelado, sobre algun contido do temario e farase un seguimento da súa aprendizaxe. O traballo expoñerase en clase.

Farase un seguimento individual dos coñecementos do alumno. Realizará varios tratamentos ortopodologicos que entregará para valorar os seus coñecementos. As prácticas son de asistencia obrigatoria.Débense ter as prácticas cursadas para poder aprobar a materia

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A22 As prácticas serán presenciales e obrigatorias. Será necesario superar o asunto facéndoas na súa totalidade.
O alumno deberá presentar o último día de prácticas das ortesis plantares que realizou para a súa cualificación. Para obter o apto nas prácticas, debes atender e entregar as ortesis para unha avaliación posterior.
20
Supervised projects B1 B3 B9 B18 C1 C3 Haberá un traballo en grupo de ata 5 persoas, sobre calquera dos contidos da materia. O traballo será obrigatorio para aprobar a materia e realizarase unha exposición en clase. O formulario de avaliación será a través de rubrica. Este traballo entregarase en formato dixital sen necesidade de imprimir. 10
Mixed objective/subjective test B3 B19 C1 Avaliaranse os coñecementos adquiridos.A proba obxectiva contase con 20 preguntas de resposta breve(test) e a realización dun máximo de 4 casos clínicos. As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practícalas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame 70
 
Assessment comments

Situacións especiais de avaliación:

1.Cualificación de matricula de honra: se concedera automaticamente ao alumno que obteña un 10 na cualificación media da materia. No caso de que houbese máis alumnos nesa situación, realizarase unha proba específica de desempate, que consistirá nun novo exame de características similares á proba obxectiva. Devandito exame fixásese en día e hora de acordo cos interesados, 3 días do cieree das actas.

2.Convocatorias de segunda e posteriores matrículas:Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame téorico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e recensión, do curso académico no que curse a materia e supere ditas probas.

3.Alumnos con matricula parcial:Deberan solicitala e aprobarse sempre ao comezo de curso, en caso de non aprobarse a avaliación realizásese da forma ordinaria.

4.Cualificación de non presentado:Outorgásese naqueles casos nos que o alumno ademais de non presentarse ao exame, non presentase nin o traballo nin asistise ás prácticas.

5. É obrigatorio asistir ao 100% das prácticas clínicas.Os estudantes que aínda non están xustificados para unha serie de prácticas superiores a 2 faltas e, aínda que só un non xustificado sexa unha suspensión na materia, deberá matricularse no próximo curso académico.

6. Situacións de plaxio:Na realización do traballo da materia, o plaxio ea utilización de material non orixinal, incluído o obtido a través de Internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, a autorización do seu autor, estará habilitado con suspenso (0,0) na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do procedemento correspondente

 

 

 


Sources of information
Basic Munuera Martínez, Pedro Vicente (2009). El primer radio: biomecanica y ortopodologia. Santander : Exa
Williams, Anita Ellen (2010). Footwear and foot orthoses. Edinburgh : Churchill Livingstone
M. Rueda (2004). Los desequilibrios del Pie . Paidolibro Barcelona
Levy Benasuly, Ana Esther (2003). Ortopodologia y aparato locomotor. Barcelona : Masson
Moreno de la Fuente,J.L (2009). Podologia general y biomecanica. Elsevier

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002
General Pathology/750G02008
General Podiatry/750G02012

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Biomechanics of the Lower Limb/750G02013
Podiatric Pathology 1/750G02021

Subjects that continue the syllabus
Podiatric Orthopedics 3/750G02019
Digital Orthopedics and Footwear Therapy/750G02020

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.