Identifying Data 2020/21
Subject (*) Podiatric Orthopedics 2 Code 750G02018
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Gonzalez Martin, M. Cristina
E-mail
cristina.gmartin@udc.es
Lecturers
Gonzalez Martin, M. Cristina
Veiga Seijo, Raquel
E-mail
cristina.gmartin@udc.es
raquel.veiga.seijo@udc.es
Web
General description A materia de Ortopodoloxía 2 combínase durante o 2º semestre do 2º curso de
Licenciatura, teoría e práctica co obxectivo xeral de situar aos estudantes no marco
Conceptual das técnicas máis comúns e básicas en ortopodoloxía. O asunto
Pretende achegar aos estudantes a algúns coñecementos na área de ortopedia. Dende o punto de vista
Práctica persegue o desenvolvemento de habilidades básicas.
Contingency plan Modificacións no contido -Non se farán cambios
Metodoloxías: Proba final: Realizarse unha proba individual obxectiva final que constará de preguntas test nunha data aprobada e publicada no calendario académico.
Esta proba incluirá preguntas relacionadas co tema da parte teórica. O día en que se realice facilitarase a información relativa á puntuación das preguntas e o directrices para a súa implementación. É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superalo.
Practicas: O alumno debe ter aprobado as prácticas de cursos anteriores, se non, será obrigatorio realizar as prácticas co novo plan de estudos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A20 Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías.
A22 Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica B19
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. B18
Aprender a aprender. B1
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. B9
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. A22
Conocer y desarrollar las técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico y pronóstico, y diseñar el plan de tratamiento ortopodológico de la patología de la extremidad inferior. Traumatismos óseos y músculo ligamentosos. Patología del antepié y del retropié. Deformidades congénitas. Lesiones neurológicas. Amputaciones. Asimetrías. A20

Contents
Topic Sub-topic
Tema I.Metodoloxía de preparación de soportes plantares. I.1.Definicion de ortesis. Distintos tipos de ortesis.
I.2. Partes de una ortesis. Elementos de una ortesis.
I.3. Forma de confeccion de las distintas ortesis.Defectos en la adaptacion de las ortesis.
TEMA II. Materiais utilizados na preparación de orteses. Clasificación Criterios de elección. Comparación de materiais II.1.Técnica de moldes. Avaliación do negativo e positivo. Materiais empregados
TEMA III. Tratamento de patoloxías do antepie III.1 Antepié varo/valgo
III.2.Primer radio plantarflexionado.
III.3.Sesamoiditis.
III.4.Metatarsalgias
III.5.Neuroma de Morton.
III.6. Outras alteracións
TEMA IV. Tratamiento de las patologias de retropié IV.1.Retropié varo.
IV.2.Fascitis plantar.
IV.3.Sindrome del canal tarsiano.
IV.4.Talalgias.
IV.5.Disfunción tibial posterior
IV.6. Outras alteracións

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A20 A22 B1 B3 B9 C3 1 149 150
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Haberá unha proba individual obxectiva final que constará de 40 preguntas de proba nunha data aprobada e publicadas no calendario académico.
Esta proba incluirá preguntas relacionadas co tema da parte teórica e coas prácticas de laboratorio. O día en que se realice facilitarase a información relativa á puntuación das preguntas e o
directrices para a súa implementación.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superalo.

Personalized attention
Methodologies
Description
A atención personalizada descrita en relación a estes
As metodoloxías concíbense como momentos de traballo co profesor
presencial ou virtual.
Como e cando se desenvolverá a atención
indicaranse personalizadas correspondentes a cada actividade
do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A20 A22 B1 B3 B9 C3
A proba obxectiva terá 40 preguntas de resposta curta (proba). As preguntas están relacionadas co contido das sesións mestras e dos seminarios. Para obter a nota de superación deberás superar como mínimo o 50%.
100
 
Assessment comments



Situacións especiais de avaliación:


1.Cualificación de matricula de honra: se concedera
automaticamente ao alumno que obteña un 10 na cualificación media da materia.
No caso de que houbese máis alumnos nesa situación, realizarase unha proba
específica de desempate, que consistirá nun novo exame de características
similares á proba obxectiva. Devandito exame fixásese en día e hora de acordo
cos interesados, 3 días do cierre das actas.




4.Cualificación de non presentado:Outorgásese naqueles
casos nos que o alumno ademais de non presentarse ao exame, non presentase
nin o traballo nin asistise ás prácticas.



Sources of information
Basic (). .

Viladot, A. 20 lecciones sobre patología del pie. 2009.Ed. Axon.

Vazquez B. Manual de ortopodología. 2009.Ed.Axon

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
General Human Anatomy /750G02001
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Biomechanics of the Lower Limb/750G02013
Podiatric Pathology 1/750G02021

Subjects that continue the syllabus
Podiatric Orthopedics 3/750G02019

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.