Identifying Data 2020/21
Subject (*) Podiatric Pathology 1 Code 750G02021
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Rosende Bautista, Carolina
E-mail
carolina.rosende@udc.es
Lecturers
Pérez García, Sergio
Rosende Bautista, Carolina
E-mail
sergio.perez.garcia@udc.es
carolina.rosende@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A materia de Patoloxía podológica I, integrará os temas necesarios para adquirir os coñecementos para realizar un diagnóstico, prognóstico e plan de tratamento dos procesos patolóxicos, morfolóxicos e funcionais do pé.
A abordaxe do estudo as diferentes patologias e afeccións realizarase desde o punto de vista clínico e funcional, integrandose deste xeito o estudo da semiología das patologias podológicas e as manobras de exploración física así como o uso e interpretación de probas complementarias nos diferentes procesos patolóxicos do pé.
A Patoloxía Podológica atópase dividida en dúas materias no actual título de grao, esta primeira materia que aborda un estudo xeral das patologias e alteracións morfofuncionales do pé que no curso posterior completarase co estudo das patologias do pé asociadas a procesos sistémicos e cos procesos patolóxicos característicos de diferentes etapas da vida.

Os contidos a desenvolver na materia son: Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento integral da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepié e do retropié. Deformidades congénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos:
Non hai modificacions de contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Proba Mixta
Proba Práctica

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Manteranse os entornos virtuais para facer a atnción persoalizada ó alumnado.

4. Modificacións na avaliación
Proba mixta 100%

*Observacións de avaliación:
En caso dunha nova situación de confinamento a avaliación pasará a realizarse nun entorno virtual constando como proba mixtana que se incluirán os contidos das sesions maxistrais, seminarios estudo de casos e prácticas de laboratorio.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Coñecer e identificar os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podolóxica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. Identificar as lesións dermatolóxicas e o seu tratamento. Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico.
A20 Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B11 Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo.
B12 Capacidade de xestión da información.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e identificar as causas biomecánicas dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. A19
A20
B1
B3
B9
B11
B18
C1
C3
C7
Coñecer, utilizar racionalmente e interpretar as probas complementarias necesarias para o diagnóstico dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. A19
A20
B1
B3
B7
B11
C1
C3
C7
O alumno/a coñece e desenvolve as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico. A19
A20
B1
B3
B7
B9
B11
B12
B18
B19
C1
C3
C4
C7
Coñece e deseña o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Coñece a patoloxía do antepié e do retropié. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. A19
A20
B1
B3
B7
B9
B11
B12
B18
B19
C1
C3
C7
O alumno/a coñece e identifica os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podológica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. A19
A20
B1
B3
B7
B9
B11
B12
B18
B19
C1
C3
C4
C7

Contents
Topic Sub-topic
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico Tema 1: Conceptos teóricos do diagnóstico en Podoloxía
Tema 2: Modelos teóricos sobre a función/ disfunción do pé
Parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica Tema 3: Alteracións da columna vertebral
Tema 4: Alteracións da articualción coxofemoral e o xeonllo e o morna
Tema 5: Alteracións lonxitudinais do membro inferior

Patoloxía do retropié Tema 6: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación tibioperonea astragalina
Tema 7: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación subastragalina
TEMA 8: Sindromes dolorosos: Talaxias
Patoloxía do antepie Tema 9: Alteracións morfolóxicas e funcionais do antepiei
Tema 10: Síndromes dolorosas: Metatarsalgias
Tema 11: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do primeiro raio
Tema 12: Alteracións dos sesamoideos
Tema 13: Alteracións morfolóxicas e Funcionais dos dedos
Tema 14: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do quinto raio
Amputacións. Pé de risco. Lesións neurolóxicas. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas Tema 15: Introdución ao pé de risco: definición e fisiopatoloxía.
Tema 16: Introdución ás amputacións: Definición, epidemioloxía e custo social.
Tema 17: Lesións neurolóxicas. . Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas
UNIDADE TEÓRICO PRÁCTICA
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento integral da patoloxía da extremidade inferior
Tema 18: Semioloxía da exploración física
Tema 19: Parámetros clínicos anormais da exploración en descarga.
Tema 20: Parámetros clínicos anormais da exploración en bipedestación e dinámica
Tema 21: análise da pegada plantar e a marcha en situacións patolóxicas
Tema 22: Solicitude e interpretación de probas complementarias

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Practical test: A20 B1 B12 B18 B19 C3 1 10 11
Mixed objective/subjective test A19 A20 B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19 C1 C3 C4 C7 2 130 132
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Practical test: O alumnado que non teña superadas as prácticas en cursos anteriores, deberá facer unha proba práctica na que demostre a adquisición de competencias vinculadas ó modulo práctico.
No caso de non ter cursadas as prácticas ó alumnado poderá incorporarse as prácticas da materia Patoloxía Podolóxica 1 do novo plan de estudos e facer a proba práctica da mesma.
Mixed objective/subjective test Exame con 30 preguntas de proba obxectiva e 3 preguntas de proba de desenvolvemento. No exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, e o estudo de casos.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Description
A atención personalizada desenvolverase de forma programada nos horarios do profesor de atención ao alumno esta atención poderá desenvolverse de forma virtual ou presencial.
O alumno deberá realizar unha entrega dos traballos indicados en ambas as metodoloxías e o profesor poderá realizar cuestións sobre os mesmos durante a atención personalizada. Establecerase ao longo do curso o momento obrigatorio de asistencia a esta atención.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A19 A20 B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19 C1 C3 C4 C7 Realizarase un exame con 20 preguntas de proba obxectiva e 3 preguntas de proba ensaio. Os contidos que se avaliarán neste exame serán os desenvolvidos durante as sesións maxistrais, as prácticas de laboratorio e os seminarios do curso académico 2019/2020.
Na proba haberá preguntas sobre os contidos de toda a materia

80
Practical test: A20 B1 B12 B18 B19 C3 Realizarase unha proba práctica oral no laboratorio durante a cual ó alumnado debrá demostrar ter adquiridas as competencias asignadas ó modulo práctico. 20
 
Assessment comments

Ao ser unha materia en extinción o alumnado non terá programadas actividades presenciais. Terá acceso aos materiais da materia na Plataforma Moodle.

No caso de non ter cursadas as prácticas en cursos anteriores o alumnado terá que incorporarse ás prácticas da materia Patoloxía Podológica I do novo plan de estudos.


Sources of information
Basic

MICHAUD, T.C. Foot Orthoses and Other Forms of Conservative Foot Care. Baltimore: Williams Wilkins, 1993.

MICHAUD, T.CHuman Locomotion. The conservative Management of Gait_related disorders.Massachusetts. Newton Biomechanics.2011 

VALMASSY, RL. Clinical Biomechanics of the lower extremities. St. Louis: Mosby, 1996

TACHDJIAN, M.O. Ortopedia Clínica Pediátrica. Diagnóstico y tratamiento. Buenos Aires: Médica Panamericana, 1999

M. O. SEIBEL, Función del pie: texto programado, Madrid, Ortocen, 1994

ROOT M, Normal and abnormal function of the foot, Vol. 2, Clinical Biomechanics Corporation, 1997 

Root. M. Función Normal y Anormal del pie. Ed. Base. Barcelona. 2012

ROOT M. Exploración biomecánica del pie, Vol 1. Madrid: Ortocen Editores, 1991

MUNUERA P. El primer radio: Biomecánica y ortopodología. Santander :EXA Editores, 2008

MCRAE R. Exploración clínica ortopédica. Madrid: Ed Harcourt Brace, 1998

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002
Information and Communication Systems in Health Science/750G02010
General Podiatry/750G02012
Biomechanics of the Lower Limb/750G02013
Podiatric Orthopedics 1/750G02017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Pharmacology/750G02009
Radiology and Radiation Protection/750G02014
Podiatric Orthopedics 2/750G02018

Subjects that continue the syllabus
Podiatric Orthopedics 3/750G02019
Podiatric Pathology 2/750G02022
Physical Podiatry/750G02023
Sports Podiatry/750G02025
Diabetic Foot/750G02031
Practicum 1/750G02033
Practicum 2/750G02034
Practicum 3/750G02035

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranse en formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
  • Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.

Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.