Identifying Data 2018/19
Subject (*) Dermatology Code 750G02026
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Santalla Borreiros, Fátima
E-mail
f.santalla@udc.es
Lecturers
Monteagudo Sánchez, Beningo
Santalla Borreiros, Fátima
E-mail
benigno.monteagudo.sanchez@udc.es
f.santalla@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A materia de Dermatoloxía pretende proporcionar ao alumnado unha serie de coñecementos xerais de Dermatoloxía do membro inferior e o seu tratamento. O alumnado ao longo do curso adquirirá coñecementos sobre: Semioloxía, histopatoloxía e terapéutica dermatolóxica das principais afeccións dermatolóxicas que afectan ao pé. Afeccións do tecido conectivo. Lesións de orixe vascular. Afeccións zooparasitarias e fito parasitarias. Lesións cutáneas benignas, lesións precancerosas e tumores cutáneos. Cirurxía en dermatoloxía e cicatrices.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Coñecer e identificar os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podolóxica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. Identificar as lesións dermatolóxicas e o seu tratamento. Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico.
B1 Aprender a aprender.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado coñece e identifica as lesións dermatolóxicas que afectan ao membro inferior e o seu tratamento. A19
B1
C1
C3
C4
C5
C7

Contents
Topic Sub-topic
I. BASES DO DIAGNÓSTICO DERMATOLÓXICO I.I.ANATOMÍA E FISIOLOXÍA DA PEL.
I.II.LESIÓNS ELEMENTAIS DA PEL.
I.III.LESIÓNS ELEMENTAIS DAS UÑAS.
I.IV. PROCEDEMENTOS E DISPOSITIVOS DIAGNÓSTICOS
II. AFECCIÓNS DO TECIDO CONECTIVO.
III. LESIÓNS DE ORIXE VASCULAR. III.I. ENFERMIDADE ARTERIAL VASCULAR PERIFÉRICA.
III.II.VASCULITIS.
III.III. ENFERMIDADE DE RAYNAUD
III.IV.ERITEMA PERNIO
IV. INFECCIÓNS E INFESTACIÓNS IV. I. INFECCIÓNS BACTERIANAS
IV.II. INFECCIÓNS VÍRICAS
IV.III. INFECCIÓNS FÚNGICAS
IV.IV. INFESTACIÓNS
V. DERMATOSIS INFLAMATORIAS V.I. PSORIASIS
V.II.LIQUEN PLANO
V.III. ECCEMAS/DERMATITIS
VI. LESIÓNS CUTÁNEAS BENIGNAS, LESIÓNS PRECANCEROSAS E TUMORES CUTÁNEOS.
VII. CIRURXÍA EN DERMATOLOXÍA E CICATRICES.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A19 B1 C3 C4 C7 21 42 63
Critical bibliographical A19 B1 C1 C3 C4 C7 0 13.5 13.5
Multiple-choice questions A19 B1 2 16 18
Seminar A19 B1 C1 C3 C4 C5 C7 21 31.5 52.5
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral consistirá en clases teóricas expositivas con métodos audiovisuais de apoio (presentacións, vídeos...) Facilitarase ao alumnado o material cos contidos teóricos básicos da materia, así como material para traballar na aula ou fóra dela. Todo o material se poñerá a disposición do alumnado por diferentes vías (plataforma virtual, papel, correo electrónico...).
Critical bibliographical A recensión consistirá na lectura crítica de artigos científicos e outros documentos sobre Dermatoloxía PodolóXica ou temas relacionados coa mesma e a realización de actividades (Resúmenes, esquemas, traduccións,...) que no seu momento propoñeranse a través da facultade virtual.
Multiple-choice questions Exame con preguntas de proba obxectiva (70 preguntas tipo test). O exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, e como nas actividades de lectura de traballos científicos e artigos relacionados coa materia (Recensión Bibliográfica).
Seminar Os seminarios consistirán en actividades grupais onde se traballarán aspectos e conceptos relacionados co exposto na clase maxistral ou conceptos complementarios a estes. Favorecerase a participación e interacción profesor-alumno/a. O alumno/a deberá expoñer polo menos unha actividade a determinar no transcurso da materia.

Personalized attention
Methodologies
Multiple-choice questions
Description
A atención personalizada está destinada a resolver calquera dúbida ou cuestión relacionada coa materia. Desenvolverase de maneira presencial de mutuo acordo co profesorado, ou de maneira virtual (vía telefónica, correo electrónico, plataforma de teleformación...etc).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A19 B1 O exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, e como nas actividades de lectura de traballos científicos e artigos relacionados coa materia (Recensión Bibliográfica). A máxima puntuación que se pode obter neste apartado son 7 puntos.
Unha semana antes do exame facilitaráselle ao alumnado a puntuación das preguntas.
É necesario obter polo menos o 50% da nota total da proba mixta para superar a materia e poder sumar á cualificación final o resto de items da avaliación.
70
Critical bibliographical A19 B1 C1 C3 C4 C7 As actividades relacionadas coa recensión bibliográfica son de carácter voluntario. Ó inicio do cuatrimestre facilitaraselle ó alumnado as pautas da sua realiación e a data límite de entrega. 10
Seminar A19 B1 C1 C3 C4 C5 C7 A asistencia aos seminarios non é obrigatoria. Realizarase un seguimento da asistencia do alumnado e a participación ós mesmos. A máxima puntuación que se pode obter neste apartado é 2 puntos. 20
 
Assessment comments

Para poder aprobar a materia a cualificación da "proba de resposta múltiple" ha de ser maior ou igual a 3,5 sobre 7. Se a cualificación é inferior a esta cifra (3,5), non se sumarán as cualificacións relativas aos apartados "seminario" e "recensión bibliográfica", e a cualificación será "SUSPENSO". Ademais, a nota total da suma das diferentes metodoloxías de avaliación ha de ser igual ou superior ao 50% da calificación total (5 sobre 10).

Os coñecementos a avaliar non se cinguirán ao que aparece escrito no material de traballo ou diapositivas entregadas polo profesorado. O alumnado deberá complementar a información e os contidos explicados na sesión maxistral e nos seminarios coa bibliografía recomendada. A información recollida nas diapositivas é meramente "informativa" e "de apoio" e non son os "APUNTAMENTOS DA MATERIA".

MATRICULA DE HONRA. O alumnado con nota igual ou superior a 9 poderán optar a matrícula de honra. A decisión tomarase pola nota máis altas.

NON PRESENTADO. O alumnado que non se presenten á proba mixta serán avaliados como "NON PRESENTADOS", independentemente da participación noutras actividades.

MATRICULA PARCIAL. O alumnado con matricula parcial debe ter en conta que a presencialidade e participación nas diferentes actividades da materia é opcional. Para superar a materia poden presentarse á proba mixta, pero a súa nota debe ser igual ou superior ao 50% da cualificación total da materia.  A asistencia ós seminarios poderá ser sustituida pola realización dun Traballo sobre un tema DERMATOLÓXICO acordado co profesorado ó inicio do curso. O alumno/a debe informar o profesorado desta situación como moito ata un mes despois do inicio das clases.

OPORTUNIDADE ADIANTADA. O alumnado que non teña pendente mais de 12 créditos, de materias das que xa estivese matriculado nalgún curso académico, ou de 18 créditos correspondentes ás prácticas, ademais do TFG, para finalizar os seus estudos poderá concorrer a unha oportunidade adiantada de avaliación, que se realizará antes da finalización das actividades académicas do 1º cuadrimestre, naquelas datas que se establezan no calendario académico aprobado polo Consello de Goberno. Os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.

2º O POSTERIORES OPORTUNIDADES. O alumnado presentado a 2º ou posteriores oportunidades gardaráselle as notas da parte de seminario e recensión bibliográfica sempre que participase e superase as diferentes actividades. O alumnado que non participase no resto de actividades de evaluación (recensión bibliográfica e seminario) ten que superar a proba obxetiva cunha nota igual o superior a un 5 sobre 7 para superar a materia (5 sobre 10 na evaluación final).


Sources of information
Basic

- ALONSO PEÑA D. Atlas de Dermatología del Pie. 1ª Edición. 2007. Editorial Panamericana.

- GARCÍA CARMONA FJ. Dermatología podológica.  Guía práctica avanzada. Barcelona: Isdin-Ediciones Mayo 2009.

- VALERO SALAS J. Tumores de la piel y de las partes blandas del pie. Santander: Exa 2003.

- GARCÍA CARMONA FJ, FERNÁNDEZ MORATO D. Guía práctica de Dermatología Podológica. Barcelona: Isdin- Ediciones Mayo 2005.

- DAWBER R, BRISTOW I., TURNER W. Text Atlas of Podiatric Dermatology. 2001. Martin Dunitz.

- FITZPATRICK. Dermatología en Medicina General. 6ª Edición. 2005. Editorial Panamericana.

- FERRANDIZ C., Dermatología Clínica. 2ª edición. Madrid, Hacourt; 2001.

- GARCÍA CARMONA FJ, FERNÁNDEZ MORATO D. Abordaje quirúrgico de la patología subungueal. Madrid: Aula Médica 2005.

- Kumar, Abbas, Fausto, Mitchell; Robbins; Patología Humana. 2008. Elsevier. 




Complementary

- Revista Internacional de Ciencias Podológicas

- Journal of the American Podiatric Association (JAPMA)

- Journal of Dermatological Science

- http://www.dermfoot.com

- http://www.iqb.es/dermatologia/atlas/



Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
General Human Anatomy /750G02001
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002
General Physiology/750G02003
Physiology of Systems/750G02004
Biology/750G02005
Microbiology and Parasitology/750G02007
General Pathology/750G02008
Pharmacology/750G02009
Chiropody 1/750G02027
Chiropody 2/750G02028
Infection Prevention Techniques and Procedures/750G02032

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Preventive Podiatry/750G02015
Podiatric Surgery 1/750G02029

Subjects that continue the syllabus
Pharmacological Therapy/750G02024
Podiatric Surgery 2/750G02030
Diabetic Foot/750G02031

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción

número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción

Green Campus Ferrol":

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio

natural

 3.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase

incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase

bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e

alumnas…).

4.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou

socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida

universitaria



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.