Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Traballo de fin de grao Código 750G02036
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía
Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Ciencias da Saúde
Coordinación
Rosende Bautista, Carolina
Correo electrónico
carolina.rosende@udc.es
Profesorado
Alonso Tajes, Francisco
Carballo Díaz, Juan Luis
Coronado Carvajal, Carmen
Gil Manso, Pedro
Gonzalez Martin, M. Cristina
López López, Daniel
Miguens Vázquez, Xoán
Mosquera Fernandez, Abian
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Pérez García, Sergio
Pértega Díaz, Sonia
Pombo Fernandez, Manuel Jose
Raposo Vidal, Isabel
Romero Soto, Manuel
Rosende Bautista, Carolina
Saleta Canosa, Jesus Luis
Santalla Borreiros, Fátima
Seoane Pillado, María Teresa
Sobrido Prieto, María
Souto Gestal, Antonio
Correo electrónico
francisco.alonso.tajes@udc.es
juan.carballo1@udc.es
carmen.coronado@udc.es
pedro.gil.manso@udc.es
cristina.gmartin@udc.es
daniel.lopez.lopez@udc.es
xoan.miguens.vazquez@udc.es
abian.mosquera.fernandez@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
sergio.perez.garcia@udc.es
s.pertega@udc.es
manuel.pombo@udc.es
isabel.raposo.vidal@udc.es
manuel.romero.soto@udc.es
carolina.rosende@udc.es
jesus.luis.saleta.canosa@udc.es
f.santalla@udc.es
maria.teresa.seoane.pillado@udc.es
maria.sobrido@udc.es
antonio.souto@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Proxecto ou Traballo de Fin de Grao consta de 6 ECTS que se realizará no 2º cuadrimestre de 4º curso.
Por tanto, os estudos de Grao de Podoloxía concluirán coa elaboración e defensa do Proxecto ou Traballo de Fin de Grao que estará orientado á avaliación das competencias asociadas ó título, tal como prevé o RD 1393/2007 e a Orde CIN/728/2009 polos que se establecen os requisitos para a verificación dos títulos universitarios oficiais que habilitan para o exercicio da profesión Podólogo.
Materia transversal cuxo traballo se realizará asociado a distintas materias, co obxectivo de integrar os coñecementos, habilidades, destrezas, valores e actitudes adquiridos durante o itinerario curricular do alumno.
A UDC e a memoria del Título de Grao en Podoloxía establecen que os estudantes poden matricularse no TFG unha vez exista constancia fidedigna de que superou un total de 180 ECTS, incluídos todos os da primeira metade del plan de estudos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A56 Utilizar elementos de documentación, estatística, informática e os métodos xerais de análise epidemiolóxicos.
A57 Aplicar os métodos de investigación e preparación científica.
A58 Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas.
A59 Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais.
A60 Integrar os coñecementos, habilidades, destrezas, valores e actitudes adquiridos durante o itinerario curricular do alumno.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B11 Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo.
B12 Capacidade de xestión da información.
B14 Implicación na calidade e busca da excelencia.
B16 Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B21 Habilidades interpersonais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Utilizar los elementos de documentación, estadística, informática y los métodos generales de análisis epidemiológicos A56
A57
A58
A59
A60
B2
B3
B4
B6
B9
B12
B16
C1
C2
C3
C6
Aplicar los métodos de investigación y preparación científica A56
A57
A58
A60
B2
B3
B11
B12
B19
C1
C2
C7
C8
Capacidad crítica sobre publicaciones científicas A56
A57
A58
A59
A60
B1
B2
B3
B12
B14
B16
C3
C4
C6
Comunicar en los foros científicos los avances profesionales A56
A57
A58
A59
A60
B7
B9
B12
B18
B21
C1
C2
C3

Contidos
Temas Subtemas

O traballo de final de grao tratará de xeito fundamental sobre temas e aspectos da profesión podolóxica.
Tratase dun proceso onde o estudante deberá optar entre os campos temático propostos.
Cada un dos subtemas poderá ofertar liñas concretas de investigación.

Temas ou campos:
Principios básicos e xerais en Podoloxía: Anatomía, Fisioloxía, Psicoloxía, Bioloxía, Microbiloxía e Parasitoloxía, Patoloxía Xeral, Farmacoloxía, Sistemas de información e comunicación en ciencias da saúde y Metodo científico e saúde publica.

Podoloxía Xeral e Biomecánica: Podoloxía Xeral, Biomecánica do membro inferior, Radiodiagnóstico e radioprotección, Podoloxía preventiva, Bioética, lexislación e xestión en Podoloxía.

Patoloxía Podolóxica, Tratamentos ortopodolóxicos, físicos e farmacolóxicos: Ortopodoloxía, Ortesioloxía dixital e calzadoterapia, Patoloxía podolóxica, Podoloxía física, Terapeútica farmacolóxica, Podoloxía deportiva, Dermatoloxía.

Quiropodoloxía e Cirurxía Podolóxica: Quiropodoloxía, Cirurxía Podolóxica, Pé de risco, técnicas e procedementos en prevención da infección.



Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A56 A58 C3 20 10 30
Traballos tutelados A56 A57 A58 A60 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B11 B12 B14 B16 B19 B21 C1 C2 C4 C6 C7 C8 0 105 105
Presentación oral A57 A59 A60 B7 B9 B18 B21 C1 C2 1 6 7
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais O inicio do cuatrimestre realizarase unha presentación do TFG e planificaranse unhas actividades metodolóxicas de inicio e seguimento do traballo.
Traballos tutelados O alumno debe desenrolar baixo a tutela do seu tutor/es un traballo seguindo as especificacions do regulamento para a elaboración dos traballos de fin de grao na facultade de enfermería e Podoloxía.
O traballo realizado deberá seguir o esquemas dunha das seguintes modalidades:
Revisión sistemática
Estudo dun caso
Proposta de investigación
Traballo de investigación
Presentación oral Unha vez que o/a alumno/a obteña a autorización de defesnsa do traballo por parte do seu titor/a deberá solicitar a defensa do mesmo seguindo o regulamento do TFG da Facultade de Enfermaría e Podoloxía.
Deberá de defender o traballo ante o tribunal asignado, seguindo o regulamento de TFG da Facultade de Enfermaría e Podoloxía.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

A atención persoalizada ten como finalidade orientar os/as alumnos/as no desenrolo e planificación do traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A57 A59 A60 B7 B9 B18 B21 C1 C2
O alumno defenderá publica e presencialmente o traballo presentado.
A defensa consistirá na exposición oral do traballo durante un tempo máximo de 10 minutos, en que se dará conta dos seus aspectos máis salientables. O alumno poderá axudarse dos medios informáticos e audiovisuais que estime pertinentes.
Logo da exposición, os membros do tribunal poderán formular as preguntas e solicitar as aclaracións que consideren oportunas para poder xulgar o traballo, as cales os alumnos deberán dar resposta. O tempo máximo establecido para esta defensa será de 15 minutos.
A nota máxima acadad neste apartado será de 2 puntos.
20
Traballos tutelados A56 A57 A58 A60 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B11 B12 B14 B16 B19 B21 C1 C2 C4 C6 C7 C8 A avaliación do TFG realizarse segundo os criterios aprobados pola comisión de docencia e xunta de facultade. Estos criterios serán expostos na plataforma Moodle para o coñecemento das partes implicadas.

O titor deberá de emitir unha calificación sobre o traballo realizado seguindo os criterios. A calificación máxima do titor será de 3 puntos.

O tribunal reunirase nunha sesión extraordinaria destinada a avaliar os TFG presentados polo alumnos . A calificación máxima neste apartado será de 5 puntos. Para poder aprobar a matería será necesario atinxir neste apartado cando menos 2,5 puntos sobre 5.
80
 
Observacións avaliación

O tribunal avaliador contará con todas as calificacións precisas para establecer a calificación final.

O/A  secretarío/a do tribunal cubrirá a acta e calificación final do TFG, que se fará públicaao finalizar a avaliación de todos os alumnos presentados nesa convocatoria.

No caso de que un/ha alumno/a sexa declarado/a non apto/a o tribunal faralles chegar tanto a el/a como ao/s titor/es do traballo as recomendacións que considere oportunas. 

No caso de non superar a avaliación do tribunal do traballo tutelado (calificación inferior a 2,5 puntos) a calificación que constará na acta de avaliación será a calificación acadad nese apartado en base 10.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Polit D, Hungler B (2000). Investigación científica en ciencias de la salud. Mexico:McGraw-Hill/Interamericana
- Mercado FJ, Gastaldo D, Calderon C (2002). Investigación cualitativa en salud en Iberoamerica. Mexico: Universidad de Guadalajara
- Burns N, Grove S (2004). Investigación en Enfermería. Madrid: Elsevier
- Cabrero J, Richart M (2001). Investigar en Enfermeria. Concepto y estado actual de la investigación en enfermería.. Alicante: Universidad de Alicante

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010
Método científico e Saude Pública/750G02011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
  • Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.

Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías