Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Atención ante situacions de urxencia [a extinguir] Código 750G02038
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Castro Pastor, Avelino
Correo electrónico
avelino.castro.pastor@udc.es
Profesorado
Castro Pastor, Avelino
Correo electrónico
avelino.castro.pastor@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/
Descrición xeral Situacións de urxencia relacionadas co estado de saúde: urxencias neurológicas,respiratorias, endocrinolóxicas, shock. Avaliación e valoración. Situacións de urxencia relacionadas con accidentes traumáticos. Traumatismos craniais, toraco-abdominais,espinais, de extremidades. Inmovilización. Situacións de urxencia especiais: axentes físicos, queimaduras, conxelacións, intoxicacións, mordeduras e picaduras.

Competencias do título
Código Competencias do título
A34 Coñecer os métodos de reanimación cardiopulmonar e resucitación en casos de emerxencia. DEA.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B12 Capacidade de xestión da información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Intervenir inmediatamente ante un accidente o enfermedad repentina A34
B1
B2
B3
C6
Identificar e valorar situacións habituais de emerxencia A34
B1
B3
C6
Realizar a valoración inicial do paciente e a primeira atención para salvar a vida ou minimizar as secuelas derivadas dunha situación de emerxencia A34
B1
B2
B3
C6
Tomar decisións en situacións de urxencia con priorización e adecuación da resposta A34
B2
B3
B12
C6
Realizar os procedementos máis usuais empregados no coidado e soporte vital básico do individuo ante unha situación urxente A34
B1
B2
B3
B12
C1
C6

Contidos
Temas Subtemas
UNIDADE 1. ATENCION ANTE SITUACIÓNS DE URXENCIA. EVALUACION E VALORACION.

1.1. Principios e prioridades na atención de urxencia.
1.2. Valoración primaria e secundaria.
1.3. Principios básicos na atención ante accidente traumático e enfermidade repentina

UNIDADE 2. ATENCION ANTE SITUACIÓNS DE RISCO VITAL 2.1. Obstrución da vía aérea
2.2. Resucitación cardiopulmonar básica
2.3. Hemorraxia severa
UNIDADE 3. SITUACIÓNS DE URXENCIA ESPECIAIS 3.1. Feridas
3.2. Queimaduras
3.3. Lesións provocadas por axentes fisicos.
3.4. Mordeduras e picaduras
3.5. Intoxicacións



UNIDADE 4. SITUACIÓNS DE URXENCIA RELACIONADAS CON ACCIDENTES TRAUMATICOS 4.1. Traumatismos cranioencefálicos
4.2. Traumatismos espinales
4.3. Traumatismos toraco-abdominais
4.4. Traumatismos en extremidades superiores e inferiores
4.5. Inmovilización
UNIDADE 5. SITUACIÓNS DE URXENCIA RELACIONADAS CO ESTADO DE SAÚDE 5.1. Urxencias neurolóxicas.
5.2. Urxencias respiratorias
5.3. Urxencias cardiovasculares
5.4. Urxencias endocrino-metabólicas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A34 B1 B2 B3 B12 C6 12 42 54
Simulación A34 B1 B2 B3 C6 7 10.5 17.5
Lecturas B3 B9 B12 C6 0 10 10
Proba mixta A34 B2 B3 B12 C1 C6 2.5 0 2.5
Sesión maxistral A34 B1 B12 C6 21 42 63
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario A atención personalizada, que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo onde se traballan contidos de forma máis explicita apoiándose na resolución de casos prácticos, o que implica unha participación activa do alumno na actividade. A través da plataforma virtual, o profesor programará as actividades correspondentes segundo o plan de traballo da materia.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.
Simulación Baséase na configuración de situacións de risco que necesitan dunha atención de emerxencia, similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe,co obxectivo de pór ao alumno ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba a súa comportamiento, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Permite adquirir as competencias xenéricas asignadas a esta materia.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.
Lecturas Lectura e estudo da bibliografía seleccionada previamente polo profesor, como fonte de información e profundización nos contidos da materia.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.
Proba mixta O exame da materia consistirá nunha proba de preguntas tipo test de resposta única ou de preguntas de tipo resposta curta.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.
Sesión maxistral Método expositivo de contidos utilizando moodle e teams polo profesor, coa participación do alumno e co apoio dos medios audiovisuais necesarios.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.

Atención personalizada
Metodoloxías
Simulación
Seminario
Descrición
A atención personalizada, que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial para o alumno co profesor, polo que implica a participación do alumno. A forma e o momento en que se desenvolverá se indicará en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A34 B2 B3 B12 C1 C6 realizaranse preguntas curtas e/ou tipo test dos contidos publicados nesta guía docente, supora o 100% da cualificación final.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.
50
Seminario A34 B1 B2 B3 B12 C6 A asistencia e participación activa a través dos grupos de traballo, onde se avaliará a adquisición de competencias específicas e transversais.

Materia en extinción, debido a esta circunstancia non ten docencia, só dereito a exame.
50
 
Observacións avaliación

Cada unha das metodoloxías de avaliación manteranse superadas durante o mesmo curso académico sempre que superen a puntuación mínima de cada proba.

MATRICULA PARCIAL Os alumnos/as de matricula parcial, deben entregar os traballos en tempo e forma  que se lles solicite para ser avaliados

SEGUNDA OPORTUNIDADE E OUTRAS Os alumnos/as de segunda oportunidade e outras, deben entregar os traballos en tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados

OPORTUNIDADE ADIANTADA Os alumnos/as da oportunidade adiantada, deben entregar os traballos en tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados

MATRICULA DE HONRA Segundo normativa académica

NON PRESENTADO Ausencia o día da proba obxectiva

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto lla comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".

SOLICITUDE DE DISPENSA  ACADÉMICA POR PARTE DOS ALUMNOS CON MATRICULA PARCIAL SEGUN A NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DÚAS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UNIVERSIDADE DA CORUÑA (Aprobada polo Consello Social do 04/05/2017)


Fontes de información
Bibliografía básica Morillo J. (2007). Asistencia prehospitalaria urgente.. Madrid: Elsevier,
Moya M. (2008). Guía rápida de actuación en urgencias. Madrid: Ed. Médica Panamericana
Pérez P, Campuzano J.M. (2009). Manual de técnicos de transporte sanitario. Madrid: Arán
Rivas Jimenez, M. (2013). Manual de Urgencias. Madrid: Médica Panamericana
SemFYC (2012). Manual de urgencias y emergencias. Barcelona:SemFYC
A.H.A (2015). Recomendaciones RCP. Red
Consejo Europeo de Resucitación (2015). Recomendaciones RCP. Red
Castillo M. D, León M. T. (2009). Signos y síntomas en urgencias y emergencias.. Alcalá la Real (Jaén): Formación Alcalá
Garcia D, Mensa J, Nogue S . (2009). Terapéutica médica de urgencias 2008-2009. Madrid: Panamericana,
Navarro Campoamor, J. (2016). Urgencias Domiciliarias: guia rápida de actuación. Madrid: Panamericana
Buttaravoli, P (2010). Urgencias menores de la A a la Z. Barcelona : Elsevier

A bibliografia seleccionada serve como soporte para ampliar os contidos da materia, ademais o profesor incluirá lecturas e articulos que puntualmente irá incorporando á plataforma Moodle, para complementar a bibliografia recomendada.

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Anatomía humana xeral [extinguida]/750G02001
Fisioloxía xeral [extinguida]/750G02003
Patoloxía xeral [extinguida]/750G02008
Quiropodoloxía 2 [extinguida]/750G02028

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/o soporte informático

1.2. Realizarase en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- "Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/asde ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e #actitude sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas."

5.- Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades aínda acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria

PLAXIO:

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto lla comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías