Identifying Data 2021/22
Subject (*) General Pathology Applied in Podiatry Code 750G02102
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Rosende Bautista, Carolina
E-mail
carolina.rosende@udc.es
Lecturers
Rosende Bautista, Carolina
Vidan Martinez, Luciano
E-mail
carolina.rosende@udc.es
l.vidan@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.gal/
General description A materia Patoloxía Xeral aplicada en Podoloxía aporta ó alumnado os conceptos teóricos básicos para coñecer as patoloxías máis frecuentes na poboación de diferentes idades e principalmente as patoloxías sistémicas que teñen repercusións nos pes.
É unha materia de formación básica para os profesionais de ciencias da saúde na que o estudo das principais patoloxias dos diferentes órganos e sistemas do corpo humano permite identificar os signos e síntomas das patoloxías máis frecuentes.
Introducese ó alumnado na patoloxía podolóxica co estudo das patoloxias sistémicas con repercusións no pe.
Contingency plan As presentes medidas de plan de continxencia recollen liñas xerais que poden sufrir modificacións en función da evolución da pandemia COVID-19 e a promulgación de decretos e normativas que podan afectar a o normal desenvolvemento da asignatura.

ALUMNADO EN CONFINAMIENTO / CUARENTENA
Os alumnos/as en confinamiento/cuarentena por positivo en COVID19 ou contacto estreito deberán seguir as medidas previstas por sanidade e a normativa da UDC. Durante este periodo poderán participar nas actividades de metodoloxía presencial non práctica por vía telemática.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A70 CE6 - - Coñecer o concepto anatómico e funcional da enfermidade e a clasificación de enfermidades, adquirindo capacidade de describir as patoloxías máis prevalentes do ser humano
A71 CE7 - Coñecer as patoloxías sistémicas con repercusión no pé: alteracións reumatolóxicas, traumatolóxicas, neurolóxicas, endocrinolóxicas e vasculares
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B37 CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado coñece o concepto de Saúde e Enfermedad e o concepto de Patoloxía A70
B23
B25
B29
B39
C11
C14
C16
O alumnado coñece a fisiopatoloxía e os fundamentos etiolóxicos dos procesos patolóxicos A70
B23
B25
B29
B30
B37
C9
C11
C14
C16
¡O alumnado recoñece as consecuencias dos diferentes procesos patolóxicos sobre o funcionamento dos órganos e sistemas. A70
A71
B25
B26
B29
B30
C9
C11
C16
O alumnado coñece como evaluar as manifestacións secundarias as alteracións de órganos e sistemas A70
A71
B25
B29
B30
C9
C11
C16
O alumnado coñece a Semioloxía médica A70
B25
C11
C16
O alumnado coñece as patoloxías sistémicas con repercusions no pe A71
B25
B29
B30
B39
C9
C11
C16

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE DIDÁCTICA I : Concepto y fundamentos etiológicos de la Patología en el ser humano Tema 1. Concepto de Patoloxía. Saude e enfermidade.
Tema 2. Manifestacións clínicas das enfermidades. Dolor. Febre.
Tema 3. Patoloxía inducida por axentes externos: tóxicos, microorganismos, factores ambientais
Tema 4. Xenética médica.
Tema 5. Inmunoloxía clínica.
Tema 6. Principios xerais das enfermidades infecciosas.
Tema 7. Principios xerais das enfermidades neoplásicas
UNIDADE DIDÁCTICA II: Patoloxía sistémica TEMA 8 Manifestacións da patoloxía do corazón. Semioloxías arterial, venosa e linfática . Grandes síndromes cardiocirculatorios. Insuficiencia cardíaca. Arterioesclerosis..
TEMA 9. Patoloxía osteoarticular: lesións articulares e óseas. Artrose, artrite. Trastornos do remodelamento óseo.
TEMA 10. Patoloxía do sistema nervioso. Semioloxía y patoloxía do sistema nervioso. Grandes síndromes do sistema nervioso: da función motora, síndromes de primeira e segunda neurona motora. Patoloxía da coordinación motora. Patoloxía extrapiramidal. Patoloxía da sensibilidade xeral e trastornos sensoriais. Alteración das funcións cerebrais superiores. Patoloxía do sistema nervioso autónomo.
TEMA 11 Trastornos endocrino- metabólicos. Grandes síndromes. Diabetes mellitus.
TEMA 12 Patoloxía do aparello dixestivo: deglución, ulcus, alteracións do tránsito intestinal. Síndrome de malabsorción.
Tema 13. Bases fisiopatolóxicas do sistema respiratorio. Signos e síntomas da patoloxía pulmonar e pleural. Grandes síndromes de la patoloxía pulmonar e pleural. Insuficiencia respiratoria ea
s súas consecuencias
TEMA 14. Patoloxía do sistema nefrourinario: semioloxía renal e das vías urinarias. Grandes síndromes.
UNIDADE DIDÁCTICA III: PATOLOXÍA DO MEMBRO INFERIOR TEMA 15: Alteracións vasculares do membro inferior: Conceptos xerais, principios diagnósticos.
Tema 16: Alteracións traumatológicas e reumatológicas no membro inferior: Conceptos xerais, principios diagnósticos
Tema 17: Alteracións musculares e tendinosas do membro inferior: Conceptos xerais, principios diagnósticos
Tema 18: Alteracións neurológicas do membro inferior: conceptos xerais, principios diagnósticos


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A71 B23 B26 B29 B39 C9 C11 C16 9 9 18
Case study A71 B23 B25 B29 B30 C9 C16 4 28 32
Mixed objective/subjective test A70 A71 B23 B26 B29 C9 C11 2 23 25
Oral presentation A70 B23 B25 B26 C9 C11 3 9 12
Guest lecture / keynote speech A70 A71 B23 B25 B30 B37 C14 C16 45 18 63
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Realización de traballos en grupo de temas sinalados polo profesor, realizarase unha tutorización continua do proceso de documentación, redacción, elaboración escrita do traballo e exposición do mesmo.
Os traballos serán expostos ante todos os alumnos matriculados na materia e os contidos formarán parte dos contidos a avaliar na proba da materia.
Sempre que a situación da Pandemia COVID 19 o permita as sesións desenrolarse nas instalacións da Facultade de Enfermaría e Podoloxía cumprindo as medidas previstas polo Plan de prevención COVID-19. Se houbera impedimentos para o desenrolo ordinario da docencia pasariase a impartir a docencia nos medios dixitais ( Plataforma Moodle)
Case study O estudo da Unidade diactica III irá vinculado a metodoloxía de estudos de casos. O alumno deberá recoñecer as diferentes patoloxías sistémicas con repercusión podolóxica analizando síntomas e signos, así como datos de probas complementarias facilitadas.
Sempre que a situación da Pandemia COVID 19 o permita as sesións desenrolarse nas instalacións da Facultade de Enfermaría e Podoloxía cumprindo as medidas previstas polo Plan de prevención COVID-19. Se houbera impedimentos para o desenrolo ordinario da docencia pasariase a impartir a docencia nos medios dixitais ( Plataforma Moodle)
Mixed objective/subjective test Prueba que integra preguntas tipo de pruebas de ensayo y preguntas tipo de pruebas objetivas. En cuanto a preguntas de ensayo, recoge preguntas abiertas de desarrollo. Además, en cuanto preguntas objetivas, puede combinar preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta.
Sempre que a situación da Pandemia COVID 19 o permita, a proba será realizada de xeito presencial nas instalacions da facultade de Enfermaría e Podoloxía cumprindo as medidas previstas polo Plan deprevención COVID-19.
Oral presentation Exposición oral dos traballos tutelados coa utilización dos medios necesarios.
O plan de prevención COVID da facultade de Enfermería e Podoloxía obriga a virtualización das sesións de exposición dos traballos no curso académico 2020/21.
Sempre que a situación da Pandemia COVID 19 o permita as sesións desenrolarse nas instalacións da Facultade de Enfermaría e Podoloxía cumprindo as medidas previstas polo Plan de prevención COVID-19. Se houbera impedimentos para o desenrolo ordinario da docencia pasariase a impartir a docencia nos medios dixitais ( Plataforma Moodle)
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
Sempre que a situación da Pandemia COVID 19 o permita as sesións desenrolarse nas instalacións da Facultade de Enfermaría e Podoloxía cumprindo as medidas previstas polo Plan de prevención COVID-19. Se houbera impedimentos para o desenrolo ordinario da docencia pasariase a impartir a docencia nos medios dixitais ( Plataforma Moodle)

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Oral presentation
Mixed objective/subjective test
Case study
Description
O profesorado da materia realizará diferentes sesións programadas de atención persoalizada ó alumnado para a titorización dos traballos da materia.

O alumnado podrá consultar co profesorado nas horas de titoria todas aquelas inquedanzas ou dúbidas que atope na materia

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A71 B23 B26 B29 B39 C9 C11 C16 Avaliarase o proceso de elaboración ds traballos e os resultado final do mesmo. 10
Oral presentation A70 B23 B25 B26 C9 C11 Calificación das capacidades do alumnos para transmitir os contidos principais sintetizados do traballo realizado. 5
Mixed objective/subjective test A70 A71 B23 B26 B29 C9 C11 Prueba que integra preguntas tipo de pruebas de ensayo y preguntas tipo de pruebas objetivas. En cuanto a preguntas de ensayo, recoge preguntas abiertas de desarrollo. Además, en cuanto preguntas objetivas, puede combinar preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta 75
Case study A71 B23 B25 B29 B30 C9 C16 Avaliarase o razoamento do alumnado e os coñecementos dos contidos traballados a través do estudo de casos 10
 
Assessment comments

As cualificacións dos
traballos tutelados, da sua exposición e do estudo de casos, so computarán na cualificación final,
se se supera o 50% da cualificación da proba mixta. 

No estudo de casos distribuirase a avaliación entre a resolución de casos realizada polo alumno como traballo continuo  e unha proba de casos realizada xunto coa proba mixta final da materia.

No caso de non presentarse
ou non superar a proba mixta na primeira oportunidade, as cualificacións dos
traballos tutelados e a súa presentación e do estudo de casos, computarán nas seguintes
oportunidades se se supera o 50% da calificación da proba mixta.

A cualificación de Non Presentado, outorgarase no caso de que non se presente á
proba mixta ou non realice os traballos tutelados e a súa presentación. No momento en que o alumno sexa evaluado dalgunha metodoloxía constará unha calificación nas actas desa oportunidade, a calificación será a calificación obtida no total dos 3,5 puntos da avaliación continua.


A cualificación de Matricula de Honra, dado o seu caracter graciable,
concederase automaticamente ao alumnado que obteña 10 na cualificación media da
materia. De haber mais alumnos/as con esa cualificación que matriculas se
poidan outorgar pola cota oficial establecida, convocaranse a todos eles para a
realización dunha proba específica de desempate. A proba consistirá nun novo
exame de características similares ás da proba mixta. O exame fixaráse en data
e hora de acordo cos interesados.


Alumnado en matrícula parcial que lle fora concedida a dispensa académica.
O/A alumno/a debe de
comunícalo a profesora responsable da materia, no caso de obter a dispensa académica debe informar a responsable da materia  nos primeiros 15 días do cuatrimestre para acollerse a un plan de actividades específico que non precisan presencialidade, coa excepción da asistencia as sesións de casos clínicos.Para este alumnado é obrigatório a realización do 100% dos traballos tutelados e do estudo de casos.

Sempre que a situación da Pandemia COVID 19 o permita as sesións desenrolarse nas instalacións da Facultade de Enfermaría e Podoloxía cumprindo as medidas previstas polo Plan de prevención COVID-19. Se houbera impedimentos para o desenrolo ordinario da docencia pasariase a impartir a docencia  nos medios dixitais ( Plataforma Moodle)


Oportunidade adiantada de avaliación
. O alumnado que se atope nos supostos
recollidos na normativa de xestión académica da UDC, disporá desta opción para
superar a materia mediante unha proba escrita de características similares á a
recollida no proceso de avaliación que terá un peso do 100% da cualificación
final.

Sources of information
Basic Olazabal Ulacia, JC (2013). Averroes, Manuel de terapia en atención primaria. Salamanca: Evisciencce
Muñoz Calvo, B (2009). Cliniguía; actualización de diagnóstico y terapeútica. Eviscience
S. Porter, Robert (2010). Manual Merk de signos y síntomas del paciente. Madrid, Panamericana

Castro del Pozo, Sisinio (2003). Manual de patología general : etiología-fisiopatología. Masson, S.A

Pérez Arellano, J.L. y Castro del Pozo, S (2006). Manual de Patología General. 6ª. ed. . Masson;

GARCIA-CONDE J., MERINO SANCHEZ J., GONZALEZ MACÍAS (2000). Patología general. Semiología clínica y fisiopatología. Mac- Graw- Hill. Interamericana

Farreras Valentí, P. y Rozman, C (1997). Tratado de Medicina Interna.. Salvat Ediciones

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy General/750G02103
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104
Human Physiology/750G02101

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Podiatric Surgery 2/750G02129
Dermatology/750G02124
Practicum I/750G02134
Podiatric Pathology I/750G02119
Pharmacological Therapy/750G02122

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranse en formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
  • Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.

Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.