Identifying Data 2020/21
Subject (*) Bases for the Interpretation of Scientific Knowledge Code 750G02108
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate Yearly
First Basic training 9
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Movilla Fernandez, Maria Jesus
E-mail
maria.jesus.movilla@udc.es
Lecturers
Fernández Basanta, Sara
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Seoane Pillado, María Teresa
Sobrido Prieto, María
E-mail
sara.fbasanta@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
maria.teresa.seoane.pillado@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web
General description A materia Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico establece os elementos metodolóxicos, cuantitativos e cualitativos, que necesita o/a estudante para ser consumidor crítico da información científica da sua disciplina no ámbito das Ciencias da Saude.
Ademáis permítelle ó /á estudante coñecer e manexar as fontes de información de interese para a Podoloxía e desenvolver habilidades de busca e revisión da literatura pertinente a un problema académico/ clínico/de investigación.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos.
Non se realizan cambios nos contidos da materia.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen.
Mantéñense todas as metodoloxias docentes.

*Metodoloxías docentes que se modifican.
Non se realizan cambios nas metodoloxias da materia.
As metodoloxias programadas previamente de xeito presencial pasarán a desenvolverse de xeito virtual.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: De uso para consultas, resolver dudas y hacer seguimiento de los trabajos
Moodle: Desarrollo del contenido teórico y práctico. Posibilidad de generar foros temáticos y de actividades específicas
Teams: Sesión semanal (no caso de que corresponda docencia virtual) en gran grupo para el avance de los contenidos teóricos y de los problemas prácticos en la franja horaria que tiene asignada la materia en el calendario de aulas de la facultad. Sesiones acordadas por grupos de alumnos para el seguimiento y desarrollo de los trabajos grupales planteados para la evaluación continua.


4. Modificacións na avaliación
Non se fan cambios na avaliación da materia

*Observacións de avaliación:
As diferentes actividades de avaliación continuada efectuaranse de xeito non presencial, mediante a plataforma Moodle e con de soporte en directo mediante Teams.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Disporán de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico.
A49 Establecer intercambio de información cos distintos profesionais e autoridades sanitarias implicadas na prevención, promoción e protección da saúde.
A78 CE14 -Coñecer e aplicar o concepto, método e uso da epidemioloxía
A81 CE17 - Coñecer e aplicar os métodos estatísticos utilizados nos estudos da área de ciencias da saúde
A82 CE18 - Coñecer os principios do método científico e comprender a investigación na área de ciencias da saúde nas súas diferentes metodoloxías
A83 CE19 - - Saber utilizar sistemas de procura e recuperación da información na área de ciencias da saúde e coñecer os métodos de organización e interpretación crítica de textos e información científica
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B9 Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión.
B12 Capacidade de xestión da información.
B14 Implicación na calidade e busca da excelencia.
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B27 CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B33 CG06 - Adquirir a capacidade para realizar unha xestión clínica centrada no paciente, na economía da saúde e o uso eficiente dos recursos sanitarios, así como a xestión eficaz da documentación clínica, con especial atención á súa confidencialidade
B34 CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación
B35 CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica
B36 CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía
B37 CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C10 CT02 -Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C13 CT05 -- Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C17 CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Describir e utilizar os métodos estatísticos mais frecuentes en estudos da área de Ciencias da Saúde A78
A81
A82
B25
B26
B27
Comprender a importancia da probabilidade na área de Ciencias da Saude A78
A81
A82
B23
B25
B35
C11
C16
Manexar un programa de análise estatística co fin de adquirir habilidade na análise estatística de datos reais A81
A82
B23
B27
B30
B33
B35
B36
B39
C9
C10
C11
C16
C17
Identificar a necesidade de investigar e formular preguntas de investigación relevantes. A78
A81
A82
B23
B24
B27
B33
B34
B35
B36
C9
C10
C13
C16
C17
Identificar e describir as características metodolóxicas da investigación cuantitativa A78
A81
A82
B24
B27
B28
B34
B35
B36
B37
C9
C10
C16
C17
Comprender os elementos necesarios para a execución dun estudio clínico epidemiolóxico. A78
A81
A82
B26
B27
B28
B35
B36
B39
C9
C10
C11
C16
C17
Identificar situacións de incertidumbre en estudos sanitarios A78
A81
A82
B23
B25
B26
B27
B28
B35
B36
C9
C10
C11
C16
C17
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, evaluar os métodos de traballo aplicados e difundir os resultados A78
A81
A82
B25
B26
B27
B28
B33
B34
B35
B36
C9
C10
C11
C16
C17
Capacidade de análise e síntese. Interpretar, analizar, sintetizar e criticar os resultados da investigación e as publicacións relacionadas coa especialidade. A78
A81
A82
B24
B25
B26
B27
B28
B35
B36
C9
C10
C11
C16
C17
Identificar e describir os principais fundamentos teóricos da investigación cualitativa. A82
B3
B24
B25
B26
B36
C9
C11
C16
Identificar e describir as características metodolóxicas da investigación cualitativa. A82
B3
B24
B25
B26
B27
B35
B36
C9
C11
C16
Describir os métodos e as técnicas para a obtención e análise de datos cualitativos. A82
B3
B24
B25
B26
B27
B28
B35
B36
B39
C9
C11
C16
Coñecer os diversos estudos (informes, artículos, guías clínicas) e a sua aplicación na prctica podolóxica. A10
A49
B1
B2
B3
B4
B6
B9
B12
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Coñecer a estructura dos traballos científicos nos seus diversos soportes. A10
A82
B2
B3
B9
B12
B14
B25
C1
C2
C6
C10
Evaluar a calidade da información científica. A82
B2
B3
B9
B12
B14
C1
C2
C3
C6
C8
Coñecer os sistemas de búsqueda e recuperación da información científica en ciencias da saude. A10
A82
A83
B1
B2
B3
B4
B9
B12
B14
C1
C2
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
FONTES DE INFORMACIÓN 1.- INTRODUCCIÓN

2.- AS REVISTAS CIENTÍFICAS
2.1.-Tipoloxía de artigos científicos
2.2.-Calidade e avaliación de publicacón científica
2.3.-Ética na publicación científica


3.- LITERATURA GRIS
BÚSCA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN CIENTÍFICA 1.- LOCALIZACIÓN DE LIBROS: OS CATÁLOGOS

2.- RECUPERACIÓN DE ARTIGOS: BASES DE DATOS
2.1.- Formular a pregunta de estudio
2.2.- Definir a estratexia de busca
2.3.- Identificación e manexo das principais bases de datos sanitarias
METODOLOXIA DE INVESTIGACIÓN CUANTITATIVA EN CIENCIAS DA SAUDE: EPIDEMIOLOXÍA Plan xeral dunha investigación

Tipos de estudos epidemiolóxicos

Medidas de frecuencia, asociación e risco
METODOLOXIA DE INVESTIGACIÓN CUANTITATIVA EN CIENCIAS DA SAUDE: BIOESTATÍSTICA Concepto de estatística e variables

Cálculo de probabilidades. Distribución Normal

Estatística descritiva

Estatística inferencial
METODOLOXIA DE INVESTIGACIÓN CUALITATIVA EN CIENCIAS DA SAUDE. Características da investigación cualitativa en Ciencias da Saude.

Deseño dunha proosta de investigación cualitativa en Ciencias da Saude.

Análise de datos cualitativos.

Rigor e calidade na investigación cualitativa en Ciencias da Saude.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A78 A81 A82 A83 B1 B3 B6 B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B33 B34 B35 B36 B37 C7 C9 C10 C11 C13 C16 C17 45 62 107
Supervised projects A10 A49 A82 B3 B4 B9 B12 B14 B24 B25 B26 B27 B28 B35 B36 B39 C1 C2 C3 C6 C8 C9 C11 C16 8 28 36
Problem solving A78 A81 A82 B2 B3 B25 B26 B28 B35 B36 C9 C11 0 10 10
ICT practicals A78 A81 A82 B23 B25 B26 B27 B28 B33 B36 C9 C11 C16 C17 28 19 47
Mixed objective/subjective test A82 B3 B24 B25 B27 B28 B36 C9 C16 0 25 25
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Problem solving Con axuda de software estatístico e epidemiolóxico o estudante realizará supostos propostos polo profesor e resolverá problemas concretos a partir dos coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais. Trátase dunha metodoloxía que permite avaliar as competencias do estudante á hora de aplicar e poñer en práctica os coñecementos adquiridos.
ICT practicals Realizaranse supostos prácticos con datos que serán analizados en computador por medio de software bioestatístico. Grazas a esta metodoloxía o estudante aplicará e poñerán en práctica os coñecementos adquiridos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Na parte correspondente aos contidos de Metodoloxía Cuantitativa realizarase unha proba escrita que combinará preguntas de resposta múltiple, resposta breve e solución de exercicios e interpretación de resultados sobre os contidos desenvoltos na materia.

Personalized attention
Methodologies
Description
PROF. MOVILLA: En esta parte da materia dedicaranse 2 horas a atención personalizada para seguemento do desenvolvemento do traballo proposto.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A82 B3 B24 B25 B27 B28 B36 C9 C16 - Na materia da PROF SEOANE realizarase unha proba que constará de preguntas de resposta breve ou tipo test e/ou exercicios decálculos relacionados cos contidos teóricos, as lecturas propostas e os problemas expostos no desenvolvemento da materia.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. O resultado desta proba representará o 50% da cualificación global desta parte da materia (un 19,5% da nota final da asignatura).

- Na materia da PROF. SOBRIDO (temas 4 e 5) realizarase un examen mixto, que suporá un total de 6 puntos sobre a nota final deste módulo
0
Problem solving A78 A81 A82 B2 B3 B25 B26 B28 B35 B36 C9 C11

- En la materia de la PROF SEOANE: Se propondrán pruebas de evaluación continua, casos y ejercicios que serán desenvueltos por el estudantado.
Planteamiento a los alumnos de casos prácticos y ejercicios que deben resolver haciendo uso de los conocimientos teóricos que se trabajan en la materia, y cuya entrega será puntuable en los casos en los que así se indique. Todos los trabajos se puntuarán sobre un mínimo de 0 y un máximo de 10.
La calificación media disteis trabajos junto con las PRACTICAS La TRAVES DE Tics representarán el 50% de la calificación global de esta parte de la materia (un 19,5% de la nota final de la asignatura)

La puntuación mínima para superar esta parte de la materia será de 5 puntos.
0
ICT practicals A78 A81 A82 B23 B25 B26 B27 B28 B33 B36 C9 C11 C16 C17 - Na materia da PROF SEOANE: probas de avaliación continua, traballos individuais ou en grupos nos que se desenvolverán supostos prácticos mediante o uso de paquetes estatísticos. A cualificación media destes traballos xunto coa SOLUCION DE PROBLEMAS representarán o 50% da cualificación global desta parte da materia (un 19,5% da nota final da asignatura)

- Na materia da PROF SOBRIDO (temas 4 e 5): Traballos realizados en clase, de modo grupal nos que se desenvolverán supostos prácticos sobre os distintos aspectos desenvolvidos na sesión maxistral. Este apartado no computará na avaliación.
0
Supervised projects A10 A49 A82 B3 B4 B9 B12 B14 B24 B25 B26 B27 B28 B35 B36 B39 C1 C2 C3 C6 C8 C9 C11 C16 - Na materia da PROF MOVILLA realizaranse a través dun proceso de avaliación continua unha serie de traballos tutelados en grupos de 5-6 estudantes que terán unha puntuación total de 2,2 puntos na nota da evaluación final da materia.
Para superar esta parte da materia o/a estudante debe alcanzar unha puntuación mínima de 1,1 puntos sobre os 2,2 puntos totais (22%) correspondentes á docencia impartida pola PROF. MOVILLA

- Na materia da PROF. SOBRIDO (temas 4 y 5): Realizaranse 4 traballos en grupos que terá unha puntuación máxima de 4 puntos (sobre 10) na nota da evaluación deste módulo da materia.
0
 
Assessment comments

NOTA IMPORTANTE.

A materia Bases para a Interpretación doCoñecemento Científico é impartida por 3 profesores: a Prof Dra Teresa SeoanePillado (3.5 ECTS), a Prof. Dra María Sobrido Prieto (3.5 ECTS) e a Prof DraMaría Jesús Movilla Fernández (2 ECTS).

A Profesora Responsable da materia e aProf Dra María Jesús Movilla Fernández.

Para superar a materia é necesario haber superado cada unha das 3 partes individualmente.

A nota final calculase según o peso en créditos ECTS de cada unha das partes, 39% da nota final corresponde a materia impartida pola Prof. Dra Teresa Seoane Pillado, outro 39% da nota final corresponde a materia impartida pola Prof. Dra María Sobrido Prieto e o 22% da nota final corresponde a materia impartida pola Prof. Dra María Jesús Movilla Fernández.

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Criterios de avaliación para as unidades didácticas de Metodoloxía Cuantitativa (PROF SEOANE)

A puntuación mínima para superar esta parte da materia será de 5 puntos.

A metodoloxía de avaliación descrita é obrigatoria para os/ as alumnos/ as de matrícula ordinaria en primeira oportunidade.

Criterios de avaliación para as unidades didácticas de Información e Documentación (PROF SOBRIDO)

Para aprobar este módulo é requisito indispensable:

  • Ter realizado o 100% de cada unha das metodoloxías.
  • Lograr a metade da puntuación en cada una das metodoloxías que computan na avaliación

Criterios de avaliación para as unidadesdidácticas de Metodoloxia Cualitativa (PROF MOVILLA)

A puntuación mínima para superar esta parte da materia será de 1,1 puntos sobre o total de 2,2 puntos.

A metodoloxía de avaliación continua descrita é obrigatoria para os/ as alumnos/ as de matrícula ordinaria en primeira oportunidade.

MATRICULA PARCIAL.

Os/as estudantes de matricula parcial deberán poñerse en contacto cas profesoras ó inicio do curso.

Prof. Seoane: Deberán realizar a avaliación continua (probas de avaliación e os boletins de exercicios) no tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados/as.

Prof Sobrido: Deberán entregar os traballos tutelados no tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados/as.

Prof. Movilla: Realizarán o mesmo proceso de avaliación continua que o descrito para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE

SEGUNDA OPORTUNIDADE E OUTRAS.

Prof Seoane:  Deberán realizar a avaliación continua (probas de avaliación e os boletins de exercicios) no tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados/as.

Prof. Sobrido: Para aprobar este módulo é requisito indispensable:

  • Ter realizado o 100% de cada unha das metodoloxías.
  • Lograr a metade da puntuación en cada una das metodoloxías que computan na avaliación

Prof. Movilla: Realizarán o mesmo proceso de avaliación continua que o descrito para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE.

OPORTUNIDADE ADIANTADA.

Prof Seoane: Os/As alumnos/as que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único examen que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade

Prof. Sobrido: Os/As alumnos/as que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por
escrito a través dun único examen que se corresponderá coas datas oficiais
aprobadas en Xunta de Facultade

Prof. Movilla: Os/As alumnos/as que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único examen que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade

MATRICULA DE HONRA.

Outorgarase ás puntuacions máis elevadassuperiores a 9 obtidas unha vez ponderadas e sumadas as dúas partes da materia.

NON PRESENTADO.

A calificación de Non Presentado corresponderá ó/á estudante que non fixera a proba mixta na parte da profesora Seoane e/ou que non realizara a proba mixta na parte da profesora Sobrido e/ou que non realizara polo menos 5 dos 8 traballos tutelados na parte da profesora Movilla.


Sources of information
Basic http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/ (). .
Flick U (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid. Morata
Arantzamendi M; López-Dicastillo O; Viivar C (2012). Investigación cualitativa. Manual para principiantes.. Ediaciones Eunate
Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J (1999). Métodos de investigación clínica y epidemiológica.. 2ª ed. HARCOURT
Ruiz Olabuénaga JI (2012). Teoría y práctica de la investigación cualitativa. Deusto

No módulo de Información e Documentación a bibliografía necesaria será ofrecidaa través da plataforma moodle coa impartición de cada un dos temas correspondentes.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- Materias que se recomenda haber cursado previamente.

Neste apartado non seleccionamos ninguna materia xa que Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico é unha materia anual de 1ºcurso. 

2.- Materias que continúan o temario. A materia Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico establece os elementos metodolóxicos, cuantitativos e cualitativos, que necesita o/a estudante para ser consumidor crítico da información científica da sua disciplina. E por isto que en todas aas materias posteriores dos cursos 2º, 3º e 4º do Grao de Podoloxia os/as estudantes de modo transversal terán que facer uso das competencias adquiridas en esta materia. Será unha necesidade, nas devanditas materias, profundizar dende un enfoque práctico e clínico na capacidade do estudante para consumir información científica, realizar unha análise crítica da mesma, aplicala no contexto de cada materia e nos casos que o precisen tomar decisions clínicas.

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
  • Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.

Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.

No caso de detectar traballos ou respostas as preguntas plaxiados doutros ou coincidentes entre eles non se admitirán para a súa avaliación e farase uso da avaliación oral individual do/da estudante.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.