Identifying Data 2020/21
Subject (*) Pharmacology Code 750G02109
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Nuñez Fernández, Lucia
E-mail
lucia.nunez@udc.es
Lecturers
Nuñez Fernández, Lucia
E-mail
lucia.nunez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A Farmacoloxía é a ciencia biolóxica que estuda as accións e propiedades dos fármacos nos organismos. Podemos definir fármaco como toda sustancia química utilizada no tratamento, a
curación, a prevención ou o diagnóstico dunha enfermidade, ou para evitar a aparición dun proceso fisiológico non desexado.
Os principais contidos da materia son:
Introdución á farmacoloxía e á lexislación vixente.
Uso Racional do medicamento. Farmacoeconomía.
Principios xerais de acción de fármacos: farmacocinética (Vías de administración de medicamentos).
Principios xerais de acción de fármacos: farmacodinámica (Acción e efectos).
Factores fisiológicos e patolóxicos que condicionan a resposta aos fármacos.
Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Reaccións adversas aos medicamentos. Estudos de toxicidade.
Interacción de fármacos.
Introdución á Farmacoloxía clínica (Produtos naturais, descrición grupos farmacolóxicos e fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones).
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

– Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As clases maxistrales seguirán siendo virtuales.
Aqueles seminarios que xa estaba previsto que foran virtuales seguirán sendo virtuales.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Virtualizarase os seminarios que estaba previsto que fosen presenciales.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

– Correo electrónico: Diariamente. De uso para hacer consultas, solicitar tutorías virtuales por teams para resolver dudas y para hacer seguimiento de trabajos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Se crearán foros de dudas en cada tema.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para el avance de los contenidos teóricos en las clases magistrales. 1 sesión semanal en grupos medianos para la realización de seminarios sobre el tema visto en la clase magistral.

4. Modificacións na avaliación
Mantense os mesmos porcentaxes de avaliación. En caso de que a proba de resposta múltiple no poida ser presencial, realizarase a través de moodle.

*Observacións de avaliación:

- 75% a proba de resposta múltiple: O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas (45 dos temas vistos nas clases maxistrais e 5 do traballo realizado nos obradoiros) tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Non puntúa negativo. O aprobado (5) estará no 70% das respostas correctas, é dicir, o número de respostas correctas para aprobar é de 35. É necesario obter un aprobado no exame para poder aprobar a materia. As respostas serán evaluadas únicamente na plantilla de respostas do examen.
- 25 % obradoiros: Avaliarase en función da asistencia e a participación do alumno nas actividades a realizar nos seminarios. Na proba de opción múltiple, incluirase 5 preguntas da materia que se vexan nos obradoiros.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- Non se realizarán cambios


Study programme competencies
Code Study programme competences
A75 CE11 - Coñecer os grupos farmacolóxicos e os procesos cinéticos dos medicamentos no organismo, identificando os fármacos de uso habitual as súas indicacións, contraindicacions, reaccións adversas, interaccións e vías de administración
A76 CE12 -- Coñecer os principios de deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos, Receitas, Estudos de toxicidade e produtos naturais de utilización terapéutica
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B36 CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Know the design of drugs and the development of drugs. Know the toxicity of drugs. Know the use of the recipe. A76
B25
B36
C16
Know and apply the principles of pharmacokinetics in the use and indications of drugs. Know the routes of administration of medications. A75
B30
C16
Know and apply the principles of pharmacodynamics in the use and indications of drugs. A75
B25
B30
B36
C16
Know the action, effects, adverse reactions and pharmacological interactions. A75
Know and describe the different pharmacological groups. Commonly used drugs, indications and contraindications. Know the natural products for therapeutic use. A75
B24
B25
B30
B36
C16

Contents
Topic Sub-topic
Introdución á Farmacoloxía e lexislación vixente. 1. Introdución á Farmacoloxía.
2. Lexislación vixente.
3. Desenvolvemento e comercialización dos medicamentos.
4. Prescrición e uso de medicamentos. Receita.
5. Uso racional de medicamentos.
6. Información e selección de medicamentos.
7. A avaliación económica da utilización de medicamentos. Tipos de estudos farmacoeconómicos.
Principios xerais de acción de fármacos: farmacocinética (Vías de administración de medicamentos). 8. Absorción de fármacos.
9. Distribución de fármacos.
10. Biotransformación de fármacos: Metabolismo e Eliminación.
Principios xerais de acción de fármacos: farmacodinámica (Acción e efectos). 11. Interaccións fármaco-receptor.
12. Mecanismos moleculares de acción.
Factores fisiolóxicos e patolóxicos que condicionan a resposta aos fármacos.
13. Factores fisiológicos que condicionan a resposta a fármacos.
14. Factores patolóxicos que condicionan a resposta a fármacos.
Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Reaccións adversas aos medicamentos. Estudos de toxicidade. 15. Reaccións adversas aos medicamentos.
16. Ensaio clínico controlado.
17. Farmacovixilancia.
Interaccións farmacolóxicas. 18. Interacción de fármacos.
19. Anamnesis farmacolóxica.
Introdución á Farmacoloxía clínica (Produtos naturais, descrición grupos farmacolóxicos e fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones). 20. Produtos naturais de utilización terapéutica.
21. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos.
22. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A75 A76 B30 B36 C16 20 50 70
Workshop A75 A76 B24 B25 B30 B36 C16 20 42 62
Multiple-choice questions A75 A76 B24 B30 2 12 14
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral e con medios audiovisuais dos temas que compoñen o programa da materia.
Workshop Sesións sobre os temas expostos na sesión maxistral co fin de aclarar puntos craves e/ou dúbidas dos alumnos. Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, casos clínicos, etc) a través do que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado
Multiple-choice questions 50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección polas respostas non acertadas.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
During the master sessions, any doubts that may arise could be asked. Later and via e-mail, questions can also be expressed about the topics presented in class. There will be a question forum/chat on moodle to raise questions.
During the workshops, personalized attention will be provided to resolve any doubts or problems that may arise for the student.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A75 A76 B24 B30 The student must take a test of 50 test-type questions (45 of the topics seen in the lectures and 5 of those worked in the workshops) with multiple answers, a correct one of 5 possible. Do not score negative. The pass (5) will be in 70% of the correct answers, ie the number of correct answers to pass is 35. It is necessary to obtain a pass in the exam in order to pass the subject. 75
Workshop A75 A76 B24 B25 B30 B36 C16 It will be evaluated according to the participation of the student and the realization of the activities to realize in the seminars. The multiple choice test will include 5 questions from the material seen in the workshops. 25
 
Assessment comments
The rating system will be expressed by numerical rating in accordance with the provisions of art. 5 of Royal Decree 1125/2003 of 5 September (BOE 18 September), which establishes the European credit system and the system of qualifications in university degrees of an official nature and valid throughout the national territory. Rating system: 
0-4.9 = Failed, 
5-6.9 = Passed, 
7-8.9 = Notable,
 9-10 = Outstanding, 
9-10 Honors (Graceful). 
Graceful Honor Enrollment will be awarded to the student with the highest overall score as long as it is greater than 9. In the event that the number of enrollments that can be awarded is less than the number of students with the highest overall score, honors enrollment will be awarded to those students. with the highest grade on the exam. If the number of honorary registrations that can be awarded continues to be lower, the grade of the workshops in which oral presentations were made will be taken into account.

Students with part-time registration (they must send an e-mail to the teacher indicating their situation at the beginning of the course): the evaluation of the workshops will be carried out by the delivery of the exercises presented in each workshop on the moodle platform. The evaluation of the multiple choice test will be performed following the directions in this guide.
Students with second registration and later (they must send an e-mail to the teacher indicating their situation at the beginning of the course): the evaluation of the workshops will be maintained from the previous registration. It will be possible to raise the note returning to realize the exercises exposed in the workshops in that matrícula. The evaluation of the multiple choice test will be performed following the directions in this guide.
It will be considered not presented: that student who delivers less than 50% of the exercises exposed in the workshop and does not attend the final exam.

Sources of information
Basic

1. Rang HP, Dale MM, Ritter JM,Flower RJ. Farmacología. 7ª ed. Madrid: Elsevier, 2012.

2.Flórez J. Farmacología Humana. 5ª ed. Barcelona: Masson, 2008.

3.Lorenzo-Velázquez B, Lorenzo Fernández P. Farmacologíabásica y clínica. 18ªed. Madrid: Médica Panamericana, 2013.

4. Goodman y Gillman. Las bases farmacológicas de la terapéutica. 11 edición. EditorialPanamericana, 2006.

5.Martindale JFK. The extraPharmacopoeia . The Pharmaceutical Press. 31 edición. 1996.

Complementary

1. Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona:Nexus Médica Editores S.L. 2016.

2. J. Ignacio de Ahumada Vázquez, M.ª Luisa Santana Falcón, José S. Serrano Molina.Ignacio de. Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud: (enfermería, fisioterapia, podología): con autoevaluación. Madrid : Díaz deSantos, 2002.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
General Human Anatomy /750G02001
General Physiology/750G02003
Physiology of Systems/750G02004
General Pathology/750G02008
Microbiology and Parasitology/750G02107

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Pharmacological Therapy/750G02122

Other comments

In the delivery of works it is recommended to the students that present documents in paper, preferably recycled, printed in both sides and that do not use plastics for the delivery of several sheets, better stapled documents.

Students should be clear that the application of UDC regulations on plagiarism situations will be reviewed by teachers.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.