Identifying Data 2020/21
Subject (*) Diagnostic Imaging Code 750G02112
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Lecturers
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Web
General description Nesta asignatura o alumnado traballará nos conceptos físicos necesarios para comprender a realización e obtención das diferentes modalidades de técnicas de imaxe diagnóstica. Recoñecer as diferentes imaxes así como a información que se espera obter en cada caso fundamentarán a elección da técnica máis axeitada a cada circunstancia clínica. Os contidos prácticos permitirán identificar correctamente cada técnica de imaxe e a visión anatómica que ofrece.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Sesion magistral
Seminarios
Estudos de casos
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Portafolios do alumno

*Metodoloxías docentes que se modifican: ninguna

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
– Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Segundo a necesidade do alumando para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.

4. Modificacións na avaliación:
- Sesión magistral: 30%
- Seminario: 20% -Traballo individual no que o alumno explique coas súas propias palabras os principios fundamentais de física de radiacións ionizantes así como a base de imaxe médica radiolóxica.
- Traballos tutelados: 20%
- Estudo de casos: 20% - Deberá aportar unha imaxe coa súa correspondente explicación de cada técnica de imaxe en cada unha das localizacións anatómicas do membro inferior.

*Observacións de avaliación:
Optarán á cualificación de Matrícula de Honra aquel alumno que obtendo unha cualificación global superior ao 95% sexa a mellor cualificación da clase.
A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles/es alumnos/as que non presenten as actividades pendentes nin participasen de ningún escenario.
Segunda oportunidade: Para aquel alumnado que non superase a materia na primeira oportunidade de avaliación, manterase as mesmas porcentaxes de avaliación a cada metodoloxía que na primeira oportunidade e o alumno poderá volver realizar calquera das tarefas avalidadas, que estime convenientes, neste caso de forma individual (mesmo as que inicialmente eran en grupo) e deberá entregalas 7 días antes da data do exame. As tarefas que non repita manterase a cualificación da primeira oportunidade.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: no se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A66 CE2 -Coñecer a anatomía específica do membro inferior
A67 CE3 - Adquirir coñecementos sobre a composición e organización da materia dos seres vivos, bioloxía celular e tisular, histoloxía e xenética
A94 CE30 -Coñecer e utilizar os diferentes sistemas diagnósticos de imaxe do pé e as súas características, desenvolver a habilidade de realizar e interpretar probas radiolóxicas propias da Podoloxía
A95 CE31 - Coñecer as instalacións de radiodiagnóstico aplicables en Podoloxía, os principios básicos do manexo de equipos de radiodiagnóstico e os principios e técnicas de radioprotección respectando a lexislación vixente
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B32 CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes
B33 CG06 - Adquirir a capacidade para realizar unha xestión clínica centrada no paciente, na economía da saúde e o uso eficiente dos recursos sanitarios, así como a xestión eficaz da documentación clínica, con especial atención á súa confidencialidade
B37 CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C15 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C17 CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To know the different diagnostic systems, their characteristics and their interpretation, as well as the manipulation of podiatric radiodiagnosis facilities. A94
A95
Describe the atomic structure of matter, the concept of radioactivity and the interaction of electrons and photons with matter. B23
B39
C9
C11
C16
Perform the radiological activities of podiatry, manage X-ray equipment. A66
A67
A94
A95
B24
To know the techniques of obtaining diagnostic images of the foot and radiological techniques and their radiological interpretation A66
A67
A94
A95
B29
B32
B33
C11
C16
Know the magnitudes and imaging units, the radiation detection methods and the quality control and calibration protocols of the radiodiagnosis facilities. Legislation B24
B25
B30
C15
Know the radiobiology and the radioprotection. B29
Develop the ability to perform the radiological activities of podiatry A94
A95
B29
B37
C14
C17

Contents
Topic Sub-topic
1.-PHYSICS OF RADIATIONS 1-A: Atomic structure: Atomic structure. Atomic nuclei and radioactivity. Electromagnetic waves

1-B: Interaction of radiation with matter. Ionizing radiation: Concept and classification. X-rays: nature, production. Absorption of ionizing radiation. Interaction of photons with matter.

1-C: Magnitudes and Radiological Units
2.-X-RAY EQUIPMENT 2-A: The X-ray tube

2-B: Devices associated with the X-ray tube

2-C: Characteristics of the radiation produced by the X-ray tube

2-D: Imaging systems
3.-CONVENTIONAL RADIODIAGNOSTIC FOUNDATIONS 3-A: Geometry of the radiological image

3-B: Radiological densities: references and units of measurement

3-C: Physical Basis of X-ray

3-D: Radiological techniques and projections
4.-DETECTION AND MEASUREMENT OF RADIATIONS 4-A: Fundamentals of Radiation Detection
4-B: Dosimetry of ionizing radiation
4-C: Quality control of X-ray facilities
5.-RADIOBIOLOGY 5-A: Mechanisms of action of radiation. Cellular response
5-B: Total systemic and organic response to radiation
5-C: Effects of radiation
6.-RADIOLOGICAL PROTECTION 6-A: General radiological protection criteria
6-B: Operational radiological protection
6-C: Radiological specific protection in radiodiagnosis: general aspects
6-D: Particular aspects of the protection of patients and operating personnel in different radiodiagnostic units
6-E: Quality assurance in radiodiagnostic facilities
7.-LEGISLATION ON RADIODIAGNOSTIC INSTALLATIONS 7-A: General legal aspects and administration
7-B: Legal and administrative aspects at the national level. Technical and administrative management of facilities and personnel. Guidelines and standards at European level.
8.-IMAGING DIAGNOSTIC TECHNIQUES 8-A: Radiology: Conventional Radiology. CT scan. Digital Radiology.
8-B: Ultrasound. Doppler
8-C: Magnetic Resonance
8-D: Nuclear Medicine
8-E: Methods of support in diagnostic imaging
9.-THERAPEUTIC INSTRUMENTATION 9-A: Interventional Radiology
9-B: Ultrasound
10.-RADIODIAGNOSIS IN PODOLOGY 10-A: Radiological anatomy of the foot and lower limb
10-B: Basic projections of the foot and lower limb
10-C: Other radiological projections of the foot and lower limb
10-D: Other imaging techniques in podiatry

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A66 A67 B23 B24 B25 B29 2 10 12
Student portfolio B25 C9 C11 C16 0 12 12
Guest lecture / keynote speech A94 A95 B30 C16 C14 55 0 55
Case study B32 B33 B37 B39 C9 C11 C15 C17 30 10 40
Seminar A94 B30 B33 B37 16 0 16
Collaborative learning B39 C9 C11 C15 C16 10 0 10
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Ten como finalidade a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor.
Os contidos incluidos nesta modalidade serán os fundamentos físicos da imaxe diagnóstica.
Complementase coa aprendizaje colaborativa nos contidos de artefactos de imaxe.
Student portfolio O alumnado deberá dispor de xeito ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, os rexistros produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno que incluen: apuntes ou notas de clases, resumes, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais con preguntas interactivas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Esta modalidad empregarase para proporcionar o alumnado experiencia derivada da practica clínica, que habitualmente non se presenta na bibliografía e por tanto difícil de acadar sen práctica asistencial
Case study O alumnado enfrontarase a un problema concreto (caso), que lle describe unha situación clínica real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar os feitos, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. Esta decisión pode fundamentar tanto a elección de técnica de imaxe más axeitada como as diferentes opcions diagnósticas posibles.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Collaborative learning Aplicaráse fundamentalmente na evolución dos contidos físicos que fundamentan a imaxe diagnóstica e os seus artefactos. Ben de forma presencial ou telemática os alumnado traballará de xeito colaborativo en pequenos grupos coordinados para acatar a resolución das tarefas asignadas.
Deste xeito optimizarase a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Description
A atención personalizada realizarase mediante titorías personalizadas directas e virtuais a demanda, e previa cita, individuais e grupais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio B25 C9 C11 C16 contidos actualizados segundo o ritmo de desenrolló da materia 5
Guest lecture / keynote speech A94 A95 B30 C16 C14 Exame tipo test de resposta única. 40
Case study B32 B33 B37 B39 C9 C11 C15 C17 traballo escrito de exposición razonada que fundamente a resposta ao problema presentado en base os contidos da materia 15
Seminar A94 B30 B33 B37 Exame tipo test resposta unica 20
Collaborative learning B39 C9 C11 C15 C16 constancia na participación 10
Supervised projects A66 A67 B23 B24 B25 B29 contidos actualizados acorde o desenrolló da materia e as indicacións do profesor 10
 
Assessment comments

Work planning according to established schedule that students must share in time and form


Sources of information
Basic

Eugene D. Frank, Bruce W. Long, Barbara J. Smith. Merrill: Atlas de posiciones radiográficas y procedimientos radiológicos. Editorial Elsevier. 11ª edición

William Herring. Radiología básica (aspectos fundamentales). Editorial Elsevier. 3ª edición

José Luis Del Cura Rodríguez, Ángel Gayete Cara, Àlex Rovira Cañellas, Salvador Pedraza Gutiérrez. Radiología esencial. SERAM Sociedad Española de Radiología Médica. Editorial Panamericana. 2ª edición

Miguel Ángel de Gregorio. Anatomía radiológica para estudiantes. Editorial Watson. 1ª edición

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy General/750G02103
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104
Biomechanics of the Lower Limb/750G02111

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- Recommendations for environmental sustainability.

To help achieve a sustainable immediate environment and meet the strategic objectives 1 and 2 of the "III Plan of Action of the Green Campus FCS Program (2018-2020)" the documentary works that are carried out in this subject:

- Mostly, they will be requested in virtual format and computer support.

b.- To be made on paper:

- Plastics will not be used.

- Double-sided impressions will be made.

- Recycled paper will be used.

- Drafting will be avoided.

2.- Case of fraud detection, copies or penalties.

In the event of detecting fraud, copy or plagiarism in the writing of the subject's work, it will imply a suspension of the opportunity of evaluation affected (0.0) and direct remission to the next opportunity. This attitude will be communicated to the Academic Committee and the rest of the professors of the degree. In case the irregularity is reiterated in a 2nd evaluation, the Commission may request the Rector the temporary or perpetual expulsion of the student from the degree course.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.