Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Ortopodoloxía II Código 750G02116
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Gonzalez Martin, M. Cristina
Correo electrónico
cristina.gmartin@udc.es
Profesorado
Gonzalez Martin, M. Cristina
Veiga Seijo, Raquel
Correo electrónico
cristina.gmartin@udc.es
raquel.veiga.seijo@udc.es
Web
Descrición xeral No campo da Ortopodoloxía 2 combínase durante o 2º semestre do curso de 2º grao en podoloxía. Combínanse teoría e práctica. Coñecemento das técnicas máis comúns e básicas en ortopedia. Dende un punto de vista práctico, desenvolveranse habilidades básicas.
Plan de continxencia 1. Modificacións no contido -Non se farán cambios 2. Metodoloxías * Metodoloxías de ensino que se manteñen -Mestra sesión -Seminarios (con atención personalizado) (computa na avaliación) -Traballos tutelados (con atención personalizado) (computa na avaliación) -A atención personalizada * Metodoloxías profesores que se modifican -Proba final obxectivo: Non se realizará. A avaliación destes o coñecemento incorpórase á metodoloxía de Seminarios e traballos supervisados) - Prácticas de laboratorio: Non se realizarán. Os seus contidos incorporaranse a Metodoloxías para seminarios e traballos supervisados ??3. Mecanismos de atención personalizado para estudantes -Email: diaria. Usar para facer consultas, solicitar titoría virtual e resolución de dúbidas relacionadas con calquera das metodoloxías da materia -Moodle: Diariamente segundo as necesidades do Estudantes para formular as consultas necesarias -Equipos: -1 sesión semanal en grupo xenial para o avance de contido teórico na franxa horaria asignada a el o suxeito -Sesións en pequeno grupo de frecuencias para determinar segundo as necesidades dos estudantes para o seguimento, apoio e resolución de dúbidas relacionadas co realización dos traballos e seminarios supervisados. Esta dinámica permite a seguimento normalizado e axustado ás necesidades de aprendizaxe dos estudantes 4. Modificacións na avaliación -Traballadas obras (50%): En relación cos traballos Valoraranse titores: –Adecuación metodolóxica -Densidade de contidos - Uso da lingua propia en Ciencias da Saúde -Utilización de fontes documentais complementarios actuais e relevantes para a asignatura -Presentación, claridade e conciencia na súa elaboración -Utilización de textos escritos en inglés (50%): En relación cos seminarios, valorarase o seguinte: - O rendemento e a entrega puntual de todos actividades relacionadas cos Seminarios. -Capacidade de razoar e reflexionar críticas demostradas polos alumnos -Uso dunha lingua específica para a disciplina- Presentación e claridade na elaboración das actividades relacionadas con elas. -Responde correctamente aos cuestionarios relacionados cos seminarios será o material necesario para a boa realización de ambas as metodoloxías subministrado a estudantes en formato dixital. Porase en contacto cos estudantes datas de antelación e formato de entrega suficientes * Observacións de avaliación: Mantéñase o mesmo que aparece na guía docente, agás que: -Como referencias a ou o cómputo ofrece asistencia, que só se realizará con respecto á sesión que a persoa houbo ou o tempo para non ser suspendido para as actividades presenciais. 1. SITUACIÓNS A) Estudantes con dedicación plena: Asistencia / participación en actividades de clase mínima 80%: a) Preparación das obras supervisadas (100%) b) Completar as actividades relacionados cos Seminarios (100%) B) Estudantes con recoñecemento de dedicación a exención académica a tempo parcial e académica, segundo o establecido na "NORMATIVA NORMATIVA OU RIM DE DEDICACIÓN PARA O ESTUDIO DOS ALUMNOS DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/05/212): a) Asistencia / Participación no actividades dunha clase mínima do 80%: b) Preparación das obras supervisadas (100%) c) Completar as actividades relacionadas cos Seminarios (100%) 2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA: 1. Seguimento e participación en todos actividades / metodoloxías da materia 2. Obtén unha puntuación do 50% en cada unha das metodoloxías que se computan na avaliación (seminarios e traballos tutelados) 3. Entrega de todas as actividades relacionadas con Seminarios e traballos supervisados na data e baixo o formato requirido. 4. A oportunidade de xullo estará suxeita a os mesmos criterios que o 5 de xuño. Modificacións da bibliografía ou webgrafía -Non se coñecen farán cambios. Os alumnos terán todos os materiais de traballo necesarios dixitalizado.

Competencias do título
Código Competencias do título
A103 CE39 - Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico de acordo aos obxectivos terapéuticos
A104 CE40 - Desenvolver a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos ortopodolóxicos identificando os riscos derivados da actividade e implementando as medidas de seguridade necesarias
A106 CE42 -Obter os coñecementos e capacidade para deseñar, obter e aplicar as orteses plantares, ortesis dixitais, próteses e férulas mediante o uso de diferentes técnicas e materiais
A108 CE44 - Coñecer e diferenciar as propiedades dos materiais utilizados na confección ortoprotésica
A109 CE45 -Coñecer e aplicar as técnicas de obtención de moldes do segmento pé-perna
A110 CE46 - Adquirir a capacidade de prescribir tratamentos ortopédicos da extremidade inferior
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B27 CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B31 CG04 -Adquirir unha experiencia clínica adecuada en cada un dos contidos podolóxicos, levados a cabo en Centros acreditados para a formación universitaria de Podoloxía, fomentando a interrelación e comunicación eficaz con pacientes, familiares, e membros do equipo multidisciplinar
B32 CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes
B35 CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica
B38 CG11 -Incorporar os principios éticos e legais da profesión na práctica, actuando sempre en base ao cumprimento das obrigacións deontolóxicas, da lexislación vixente e dos criterios de normopraxis, integrando os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C15 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C17 CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los principios y fundamentos de la metodología de prescripción, fabricación y evaluación de las ortesis plantares en función de su tipología y su objetivo biomecánico y clínico. A103
A104
A106
A108
A109
A110
Obtener los conocimientos y obtener habilidades para realizar los procedimientos necesarios para la elaboración de ortesis plantares: técnicas de reproducción de segmento anatómico, procedimiento de adaptación de diversos materiales y las metodologías de confección de ortesis plantares con diferentes funcionalidades. B23
B24
B25
B26
B27
B28
B30
B31
B32
B35
B38
B39
Obtener conocimiento y habilidades en la planificación, ejecución y evaluación de un tratamiento ortopodológico para las patologías morfológicas y estructurales del pie. C9
C11
C15
C16
C17

Contidos
Temas Subtemas
Tema I.Metodoloxía de preparación de soportes plantares. I.1.Definicion de ortesis. Distintos tipos de ortesis.
I.2. Partes de una ortesis. Elementos de una ortesis.
I.3. Forma de confeccion de las distintas ortesis.Defectos en la adaptacion de las ortesis
TEMA II. Materiais utilizados na preparación de orteses. Clasificación Criterios de elección. Comparación de materiais II.1.Técnica de moldes. Avaliación do negativo e positivo. Materiais empregados
TEMA III. Tratamento de patoloxías do antepie III.1 Antepié varo/valgo
III.2.Primer radio plantarflexionado.
III.3.Sesamoiditis.
III.4.Metatarsalgias
III.5.Neuroma de Morton.
III.6. Outras alteracións
TEMA IV. Tratamiento de las patologias de retropié IV.1.Retropié varo.
IV.2.Fascitis plantar.
IV.3.Sindrome del canal tarsiano.
IV.4.Talalgias.
IV.5.Disfunción tibial posterior
IV.6. Outras alteracións
Prácticas de laboratorio: 1. Elaboración de moldes nos diferentes métodos empregados
2.Materiais empregados en orteses plantares
3. Realización de orteses para diferentes patoloxías
4. Coñecer o método de pulido das orteses

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A103 A104 A106 A108 A109 B28 B30 18 18 36
Proba mixta B24 B25 1 16 17
Traballos tutelados B26 B27 B39 C9 C11 C15 C16 C17 0 15 15
Sesión maxistral A110 B23 B24 B31 B32 B35 B38 21 57 78
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio A supervisión e asistencia a prácticas virtuais e presenciais de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade (100%) e o seu obxectivo xeral é que os estudantes desenvolvan habilidades en ortopodoloxía. A ausencia de tales prácticas xustificarase só no caso de que se produza algunha das seguintes causas debidamente xustificadas e documentadas (documento xustificativo datado o mesmo día da ausencia que se entregará antes dos 7 días posteriores á ausencia do profesor responsable de o asunto): enfermidade ou lesión que desactiva a práctica, a morte dunha familia ata o segundo grao, chamada e / ou asistencia a unha sesión do Senado ou Consello de Goberno da UDC que coincida coa data da práctica de laboratorio.
Os estudantes terán dereito a non repetir as prácticas de laboratorio ata un máximo de 1 prácticas, un maior número de faltas implicará a suspensión das prácticas.
Realizaranse controis de asistencia e / ou participación.
Os estudantes deben manter un comportamento axeitado en todo momento co resto de compañeiros e persoal da UDC, respectando a normativa e recomendacións da UDC na prevención do COVID-19. Son aspectos obrigatorios.
Proba mixta A proba obxectiva contase con 60 preguntas de resposta breve(test) . As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practicas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% . A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame.
Traballos tutelados Realizarase un traballo grupal supervisado obrigatoriamente relacionado co tema.
As directrices para a súa realización, así como a data e o formato de entrega serán detalladas en tempo suficiente e publicaranse na plataforma virtual da UDC.
Na nota final consideraranse: comprensión do tema tratado, rigor científico, capacidade de síntese e crítica, adaptación e actualización da bibliografía consultada, claridade e capacidade para explicar adecuadamente o tema tratado.
Esta metodoloxía ten como obxectivo avaliar a capacidade da creatividade e o traballo en grupo dos estudantes.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar o traballo titorizado.
A non realización ou a non participación na elaboración do traballo supervisado supón o fracaso da materia.
Neste caso, os estudantes terán que responder a 30 preguntas da proba relacionadas cos distintos temas abordados na convocatoria de xullo.
Sesión maxistral As sesións mestras terán lugar practicamente como clases expositivas con importante soporte audiovisual.
A través da plataforma virtual da UDC e/ ou Teams ofreceranse materiais didácticos para apoiar os contidos da axenda.
NOTA:
Segundo a normativa da UDC, aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial terán dereito preferente a elixir unha quenda cando haxa 2 ou máis grupos con horas diferentes nunha determinada materia e un réxime de asistencia á clase flexible.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
A atención personalizada descrita en relación a estes
As metodoloxías concíbense como momentos de traballo co profesor
presencial ou virtual.
Como e cando se desenvolverá a atención
indicaranse personalizadas correspondentes a cada actividade
do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A103 A104 A106 A108 A109 B28 B30 As prácticas serán presenciales e obrigatorias. Será necesario superar o asunto facéndoas na súa totalidade.
O alumno deberá presentar o último día de prácticas das ortesis plantares que realizou para a súa cualificación. Para obter o apto nas prácticas, debes atender e entregar as ortesis para unha avaliación posterior.
30
Proba mixta B24 B25 Avaliaranse os coñecementos adquiridos.A proba obxectiva contase con 60 preguntas de resposta breve(test). As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practícalas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do examen 50
Traballos tutelados B26 B27 B39 C9 C11 C15 C16 C17 As pautas para a súa finalización, así como a data e o formato de entrega detallaranse a tempo e publicaranse na plataforma virtual da UDC.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar o traballo titorizado. O traballo farase en grupos.
Non realizar ou non participar na preparación do traballo supervisado significa o fracaso do alumno.
20
 
Observacións avaliación

Situacións especiais de avaliación:

1.Cualificación de matricula de honra: se concedera automaticamente ao alumno que obteña un 10 na cualificación media da materia. No caso de que houbese máis alumnos nesa situación, realizarase unha proba específica de desempate, que consistirá nun novo exame de características similares á proba obxectiva. Devandito exame fixásese en día e hora de acordo cos interesados, 3 días do cieree das actas.

2.Convocatorias de segunda e posteriores matrículas:Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame téorico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e recensión, do curso académico no que curse a materia e supere ditas probas.

3.Alumnos con matricula parcial:Deberan solicitala e aprobarse sempre ao comezo de curso, en caso de non aprobarse a avaliación realizásese da forma ordinaria.

4.Cualificación de non presentado:Outorgásese naqueles casos nos que o alumno ademais de non presentarse ao exame, non presentase nin o traballo nin asistise ás prácticas.

5. É obrigatorio asistir ao 100% das prácticas clínicas.Os estudantes que aínda non están xustificados para unha serie de prácticas superiores a 2 faltas e, aínda que só un non xustificado sexa unha suspensión na materia, deberá matricularse no próximo curso académico.

6. Situacións de plaxio:Na realización do traballo da materia, o plaxio ea utilización de material non orixinal, incluído o obtido a través de Internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, a autorización do seu autor, estará habilitado con suspenso (0,0) na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do procedemento correspondente

 


Fontes de información
Bibliografía básica

Viladot, A. 20 lecciones sobre patología del pie. 2009.Ed. Axon.

Vazquez B. Manual de ortopodología. 2009.Ed. Axon

Khan MN, Jacobs BC, Ashbaugh S. Considerations in footwear and orthotics. Prim Care. 2013;40(4):1001-x. doi:10.1016/j.pop.2013.08.013

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Anatomía xeral/750G02103
Anatomía específica do membro inferior/750G02104
Biomecánica do Membro Inferior/750G02111
Podoloxía xeral /750G02110

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ortesioloxía Dixital e Calzadoterapia /750G02117
Biomecánica do Membro Inferior/750G02111

Materias que continúan o temario
Prácticum II/750G02135
Prácticum III/750G02136
Prácticum I/750G02134
Ortopodoloxía Clínica/750G02118

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías