Identifying Data 2021/22
Subject (*) Podiatric Orthopedics II Code 750G02116
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Gonzalez Martin, M. Cristina
E-mail
cristina.gmartin@udc.es
Lecturers
Gonzalez Martin, M. Cristina
Veiga Seijo, Raquel
E-mail
cristina.gmartin@udc.es
raquel.veiga.seijo@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.gal/
General description No campo da Ortopodoloxía 2 combínase durante o 2º semestre do curso de 2º grao en podoloxía. Combínanse teoría e práctica. Coñecemento das técnicas máis comúns e básicas en ortopedia. Dende un punto de vista práctico, desenvolveranse habilidades básicas.
Contingency plan 1. Modificacións no contido -Non se farán cambios 2. Metodoloxías * Metodoloxías de ensino que se manteñen -Mestra sesión -Seminarios (con atención personalizado) (computa na avaliación) -Traballos tutelados (con atención personalizado) (computa na avaliación) -A atención personalizada * Metodoloxías profesores que se modifican -Proba final obxectivo: Non se realizará. A avaliación destes o coñecemento incorpórase á metodoloxía de Seminarios e traballos supervisados) - Prácticas de laboratorio: Non se realizarán. Os seus contidos incorporaranse a Metodoloxías para seminarios e traballos supervisados ??3. Mecanismos de atención personalizado para estudantes -Email: diaria. Usar para facer consultas, solicitar titoría virtual e resolución de dúbidas relacionadas con calquera das metodoloxías da materia -Moodle: Diariamente segundo as necesidades do Estudantes para formular as consultas necesarias -Equipos: -1 sesión semanal en grupo xenial para o avance de contido teórico na franxa horaria asignada a el o suxeito -Sesións en pequeno grupo de frecuencias para determinar segundo as necesidades dos estudantes para o seguimento, apoio e resolución de dúbidas relacionadas co realización dos traballos e seminarios supervisados. Esta dinámica permite a seguimento normalizado e axustado ás necesidades de aprendizaxe dos estudantes 4. Modificacións na avaliación -Traballadas obras (50%): En relación cos traballos Valoraranse titores: –Adecuación metodolóxica -Densidade de contidos - Uso da lingua propia en Ciencias da Saúde -Utilización de fontes documentais complementarios actuais e relevantes para a asignatura -Presentación, claridade e conciencia na súa elaboración -Utilización de textos escritos en inglés (50%): En relación cos seminarios, valorarase o seguinte: - O rendemento e a entrega puntual de todos actividades relacionadas cos Seminarios. -Capacidade de razoar e reflexionar críticas demostradas polos alumnos -Uso dunha lingua específica para a disciplina- Presentación e claridade na elaboración das actividades relacionadas con elas. -Responde correctamente aos cuestionarios relacionados cos seminarios será o material necesario para a boa realización de ambas as metodoloxías subministrado a estudantes en formato dixital. Porase en contacto cos estudantes datas de antelación e formato de entrega suficientes * Observacións de avaliación: Mantéñase o mesmo que aparece na guía docente, agás que: -Como referencias a ou o cómputo ofrece asistencia, que só se realizará con respecto á sesión que a persoa houbo ou o tempo para non ser suspendido para as actividades presenciais. 1. SITUACIÓNS A) Estudantes con dedicación plena: Asistencia / participación en actividades de clase mínima 80%: a) Preparación das obras supervisadas (100%) b) Completar as actividades relacionados cos Seminarios (100%) B) Estudantes con recoñecemento de dedicación a exención académica a tempo parcial e académica, segundo o establecido na "NORMATIVA NORMATIVA OU RIM DE DEDICACIÓN PARA O ESTUDIO DOS ALUMNOS DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/05/212): a) Asistencia / Participación no actividades dunha clase mínima do 80%: b) Preparación das obras supervisadas (100%) c) Completar as actividades relacionadas cos Seminarios (100%) 2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA: 1. Seguimento e participación en todos actividades / metodoloxías da materia 2. Obtén unha puntuación do 50% en cada unha das metodoloxías que se computan na avaliación (seminarios e traballos tutelados) 3. Entrega de todas as actividades relacionadas con Seminarios e traballos supervisados na data e baixo o formato requirido. 4. A oportunidade de xullo estará suxeita a os mesmos criterios que o 5 de xuño. Modificacións da bibliografía ou webgrafía -Non se coñecen farán cambios. Os alumnos terán todos os materiais de traballo necesarios dixitalizado.
Estudante confinado: estará conectado coa charla e seminarios por equipos e as prácticas e avaliacións posporanse ata a súa incorporación.
• Grupo de estudantes confinados: serán conectados coa charla por equipos e os seus seminarios, prácticas e avaliación posporanse (ou intercambiaranse grupos).

Study programme competencies
Code Study programme competences
A103 CE39 - Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico de acordo aos obxectivos terapéuticos
A104 CE40 - Desenvolver a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos ortopodolóxicos identificando os riscos derivados da actividade e implementando as medidas de seguridade necesarias
A106 CE42 -Obter os coñecementos e capacidade para deseñar, obter e aplicar as orteses plantares, ortesis dixitais, próteses e férulas mediante o uso de diferentes técnicas e materiais
A108 CE44 - Coñecer e diferenciar as propiedades dos materiais utilizados na confección ortoprotésica
A109 CE45 -Coñecer e aplicar as técnicas de obtención de moldes do segmento pé-perna
A110 CE46 - Adquirir a capacidade de prescribir tratamentos ortopédicos da extremidade inferior
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B27 CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B31 CG04 -Adquirir unha experiencia clínica adecuada en cada un dos contidos podolóxicos, levados a cabo en Centros acreditados para a formación universitaria de Podoloxía, fomentando a interrelación e comunicación eficaz con pacientes, familiares, e membros do equipo multidisciplinar
B32 CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes
B35 CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica
B38 CG11 -Incorporar os principios éticos e legais da profesión na práctica, actuando sempre en base ao cumprimento das obrigacións deontolóxicas, da lexislación vixente e dos criterios de normopraxis, integrando os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C15 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C17 CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los principios y fundamentos de la metodología de prescripción, fabricación y evaluación de las ortesis plantares en función de su tipología y su objetivo biomecánico y clínico. A103
A104
A106
A108
A109
A110
Obtener los conocimientos y obtener habilidades para realizar los procedimientos necesarios para la elaboración de ortesis plantares: técnicas de reproducción de segmento anatómico, procedimiento de adaptación de diversos materiales y las metodologías de confección de ortesis plantares con diferentes funcionalidades. B23
B24
B25
B26
B27
B28
B30
B31
B32
B35
B38
B39
Obtener conocimiento y habilidades en la planificación, ejecución y evaluación de un tratamiento ortopodológico para las patologías morfológicas y estructurales del pie. C9
C11
C15
C16
C17

Contents
Topic Sub-topic
Tema I.Metodoloxía de preparación de soportes plantares. I.1.Definicion de ortesis. Distintos tipos de ortesis.
I.2. Partes de una ortesis. Elementos de una ortesis.
I.3. Forma de confeccion de las distintas ortesis.Defectos en la adaptacion de las ortesis
TEMA II. Materiais utilizados na preparación de orteses. Clasificación Criterios de elección. Comparación de materiais II.1.Técnica de moldes. Avaliación do negativo e positivo. Materiais empregados
TEMA III. Tratamento de patoloxías do antepie III.1 Antepié varo/valgo
III.2.Primer radio plantarflexionado.
III.3.Sesamoiditis.
III.4.Metatarsalgias
III.5.Neuroma de Morton.
III.6. Outras alteracións
TEMA IV. Tratamiento de las patologias de retropié IV.1.Retropié varo.
IV.2.Fascitis plantar.
IV.3.Sindrome del canal tarsiano.
IV.4.Talalgias.
IV.5.Disfunción tibial posterior
IV.6. Outras alteracións
Prácticas de laboratorio: 1. Elaboración de moldes nos diferentes métodos empregados
2.Materiais empregados en orteses plantares
3. Realización de orteses para diferentes patoloxías
4. Coñecer o método de pulido das orteses

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A103 A104 A106 A108 A109 B28 B30 18 18 36
Mixed objective/subjective test B24 B25 1 16 17
Aprendizaxe servizo B24 B25 B26 B27 B30 B31 B35 B38 B39 C9 C15 C16 C17 5 10 15
Supervised projects B24 B25 B26 B27 B30 B31 B35 B38 B39 C9 C11 C15 C16 C17 5 10 15
Online forum B23 B25 B26 B27 C9 C11 0.5 0.5 1
Guest lecture / keynote speech A110 B23 B24 B31 B32 B35 B38 16 46 62
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice A supervisión e asistencia a prácticas virtuais e presenciais de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade (100%) e o seu obxectivo xeral é que os estudantes desenvolvan habilidades en ortopodoloxía. A ausencia de tales prácticas xustificarase só no caso de que se produza algunha das seguintes causas debidamente xustificadas e documentadas (documento xustificativo datado o mesmo día da ausencia que se entregará antes dos 7 días posteriores á ausencia do profesor responsable de o asunto): enfermidade ou lesión que desactiva a práctica, a morte dunha familia ata o segundo grao, chamada e / ou asistencia a unha sesión do Senado ou Consello de Goberno da UDC que coincida coa data da práctica de laboratorio.
Os estudantes terán dereito a non repetir as prácticas de laboratorio ata un máximo de 1 prácticas, un maior número de faltas implicará a suspensión das prácticas.
Realizaranse controis de asistencia e / ou participación.
Os estudantes deben manter un comportamento axeitado en todo momento co resto de compañeiros e persoal da UDC, respectando a normativa e recomendacións da UDC na prevención do COVID-19. Son aspectos obrigatorios.
Mixed objective/subjective test A proba obxectiva contase con 50 preguntas de resposta breve(test) . As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practicas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% . A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame.
Aprendizaxe servizo Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo. Desta forma, inclúe o aprendizaxe no marco curricular da materia, o servizo á comnidade, e a práctica reflexiva.
Facer esta actividade implica non desenvolver os traballos tutelados, constituíndo polo tanto esta metodoloxía o 20% da nota.
Basease nun proxecto innovador no ámbito da Podoloxía, baseado nun enfoque de adquisición de competencias de forma completa e holística, cunha perspectiva participativa. Os contidos desta metodoloxía serán expostas na aula o primeiro día de clase, de forma que o estudantado coñeza dende un primeiro momento a índole de facer aprendizaxe servizo ou o traballo tutelado, xa que desenvolverán unha das dúas metodoloxías.
Plantearase cumprindo as condicións sanitarias estabrecidas en cada momento.
Supervised projects Realizarase un traballo grupal supervisado obrigatoriamente relacionado co tema.
As directrices para a súa realización, así como a data e o formato de entrega serán detalladas en tempo suficiente e publicaranse na plataforma virtual da UDC.
Na nota final consideraranse: comprensión do tema tratado, rigor científico, capacidade de síntese e crítica, adaptación e actualización da bibliografía consultada, claridade e capacidade para explicar adecuadamente o tema tratado.
Esta metodoloxía ten como obxectivo avaliar a capacidade da creatividade e o traballo en grupo dos estudantes.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar o traballo titorizado.
A non realización ou a non participación na elaboración do traballo supervisado supón o fracaso da materia.
A calificación correspondente con esta parte da materia é dun 20%, xa que facer a actividade de ApS é excluínte de facer esta actividade.
Neste caso, os estudantes terán que responder a 30 preguntas da proba relacionadas cos distintos temas abordados na convocatoria de xullo.
Online forum Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se
desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona
(foro). Tamén poderán adoptarse outros recursos e ser valorados noutras actividades, como durante as clases interactivas ou prácticas.
Guest lecture / keynote speech As sesións mestras terán lugar practicamente como clases expositivas con importante soporte audiovisual.
A través da plataforma virtual da UDC e/ ou Teams ofreceranse materiais didácticos para apoiar os contidos da axenda.
NOTA:
Segundo a normativa da UDC, aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial terán dereito preferente a elixir unha quenda cando haxa 2 ou máis grupos con horas diferentes nunha determinada materia e un réxime de asistencia á clase flexible.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Online forum
Description
A atención personalizada descrita en relación a estes
As metodoloxías concíbense como momentos de traballo co profesor
presencial ou virtual.
Como e cando se desenvolverá a atención
indicaranse personalizadas correspondentes a cada actividade
do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A103 A104 A106 A108 A109 B28 B30 As prácticas serán presenciales e obrigatorias. Será necesario superar o asunto facéndoas na súa totalidade.
O alumno deberá presentar o último día de prácticas das ortesis plantares que realizou para a súa cualificación. Para obter o apto nas prácticas, debes atender e entregar as ortesis para unha avaliación posterior.
25
Mixed objective/subjective test B24 B25 Avaliaranse os coñecementos adquiridos.A proba obxectiva contase con 50 preguntas de resposta breve(test). As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practícas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto/a débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do examen. 50
Supervised projects B24 B25 B26 B27 B30 B31 B35 B38 B39 C9 C11 C15 C16 C17 As pautas para a súa finalización, así como a data e o formato de entrega detallaranse a tempo e publicaranse na plataforma virtual da UDC.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar o traballo titorizado. Non realizar ou non participar na preparación do traballo supervisado significa o suspenso da materia.
Esta metodoloxía é excluínte como se comentou no apartado previo do Aprendizaxe Servizo, polo que terá unha puntuación dun 20%.
10
Aprendizaxe servizo B24 B25 B26 B27 B30 B31 B35 B38 B39 C9 C15 C16 C17 Tal e como se comentou en apartado de Planificación/Metodoloxía, facer esta actividade é excluínte de elaborar os traballos tutelados, tras unha decisión participativa e baseada na voluntariedade, a partires da exposición dos contidos da materia, o proceso de ensinanza-aprendizaxe, e as competencias fundamentais a adquirir na materia.
Polo tanto, esta metodoloxía ao ser excluínte dos traballos tutelados terá unha porcentaxe total dun 20%.
10
Online forum B23 B25 B26 B27 C9 C11 A participación e implicación na materia será avaliado na nota final. Esta participación será avaliada mediante foros virtuais, pero tamén en diferentes propostas elaboradas durante as clases da materia (todas as metodoloxías que conforman a materia). Isto corresponderase cunha porcentaxe dun 5%. 5
 
Assessment comments

Situacións especiais de avaliación:

1.Cualificación de matricula de honra: se concedera automaticamente ao alumno que obteña un 10 na cualificación media da materia. No caso de que houbese máis alumnos nesa situación, realizarase unha proba específica de desempate, que consistirá nun novo exame de características similares á proba obxectiva. Devandito exame fixásese en día e hora de acordo cos interesados, 3 días do cieree das actas.

2.Convocatorias de segunda e posteriores matrículas:Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame téorico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e recensión, do curso académico no que curse a materia e supere ditas probas.

3.Alumnos con matricula parcial:Deberan solicitala e aprobarse sempre ao comezo de curso, en caso de non aprobarse a avaliación realizásese da forma ordinaria.

4.Cualificación de non presentado:Outorgásese naqueles casos nos que o alumno ademais de non presentarse ao exame, non presentase nin o traballo nin asistise ás prácticas.

5. É obrigatorio asistir ao 100% das prácticas clínicas.Os estudantes que aínda non están xustificados para unha serie de prácticas superiores a 2 faltas e, aínda que só un non xustificado sexa unha suspensión na materia, deberá matricularse no próximo curso académico.

6. Situacións de plaxio:Na realización do traballo da materia, o plaxio ea utilización de material non orixinal, incluído o obtido a través de Internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, a autorización do seu autor, estará habilitado con suspenso (0,0) na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do procedemento correspondente.

7. Convocatorias da oportunidade adiantada de avaliación: Para aqueles estudantes que solicitasen a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos e concédaselle poderán presentarse ao exame teórico final cuxa cualificación suporá o 100% da cualificación da materia.

 8. ADAPTACIÓN DA PRESENTIALIDADE Á SITUACIÓN EPIDEMIOLÓXICA: Todas as actividades presenciais realizaranse con asentos preasignados, con máscara, ventilación, non permitindo o consumo de alimentos e bebidas e asegurando que as medidas de prevención e hixiene do centro establecido e publicado en:: //udc.es/es/fep/coronavirus/.

No caso de que o grupo de ensinanza mestre supere as indicacións da capacidade da aula, estableceranse grupos de ensino híbridos rotativos, onde os alumnos que non encaixen na aula seguirán a ensinanza de xeito telemático esa semana e presencialmente a seguinte., Sendo outro grupo a que o realiza de forma telemática, segundo a planificación establecida polo profesor da materia.

No caso de confinamentos grupais ou individuais, farase todas as adaptación posibles e precisas, de acordo a situación de pandemia na que nos encontremos, para que as/os estudantes poidan adquirir as competencias precisas da materia sen verse perxudifcados.

9. OBXECTIVOS DE DESENVOLVEMENTO SOSTIBLE: Axudar a acadar un contorno inmediato sostible e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Ensinanza e investigación ambiental e social saudables e sostibles" do "Plan de acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se leven a cabo nesta materia farase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de facerse en papel: non se utilizarán plásticos, farase a impresión a dobre cara feitos, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural, tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade no comportamento persoal e profesional.

Facilitarase a plena integración de estudantes que, por razóns físicas, sensoriais, mentais ou socioculturais, experimentan dificultades para un acceso ideal, igual e rendible á vida universitaria.


Sources of information
Basic

Viladot, A. 20 lecciones sobre patología del pie. 2009.Ed. Axon.

Vazquez B. Manual de ortopodología. 2009.Ed. Axon

Khan MN, Jacobs BC, Ashbaugh S. Considerations in footwear and orthotics. Prim Care. 2013;40(4):1001-x. doi:10.1016/j.pop.2013.08.013

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy General/750G02103
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104
Biomechanics of the Lower Limb/750G02111
General Podiatry/750G02110

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Digital Orthopedics and Footwear Therapy/750G02117
Biomechanics of the Lower Limb/750G02111

Subjects that continue the syllabus
Practicum II/750G02135
Practicum III/750G02136
Practicum I/750G02134
Clinical Orthopedics/750G02118

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.