Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Patoloxía Podolóxica I Código 750G02119
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Rosende Bautista, Carolina
Correo electrónico
carolina.rosende@udc.es
Profesorado
Pérez García, Sergio
Rosende Bautista, Carolina
Correo electrónico
sergio.perez.garcia@udc.es
carolina.rosende@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
Descrición xeral A materia de Patoloxía podológica I, integrará os temas necesarios para adquirir os coñecementos para realizar un diagnóstico, prognóstico e plan de tratamento dos procesos patolóxicos, morfolóxicos e funcionais do pé. A abordaxe do estudo as diferentes patologias e afeccións realizarase desde o punto de vista clínico e funcional, integrandose deste xeito o estudo da semiología das patologias podológicas e as manobras de exploración física así como o uso e interpretación de probas complementarias nos diferentes procesos patolóxicos do pé. A Patoloxía Podológica atópase dividida en dúas materias no actual título de grao, esta primeira materia que aborda un estudo xeral das patologias e alteracións morfofuncionales do pé que no curso posterior completarase co estudo das patologias do pé asociadas a procesos sistémicos e cos procesos patolóxicos característicos de diferentes etapas da vida. Os contidos a desenvolver na materia son: Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento integral da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepié e do retropié. Deformidades congénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos:
As competencias prácticas manuais da materia serán dificilmente adquiridas de non se poder desenrolar as sesions presenciais das mesmas. Facilitarase ó alumnado material virtual no que poder adquirir os conceptos teóricos prácticos básicos da materia.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Seminarios
Estudo de casos
Resumo
Proba obxectiva

*Metodoloxías docentes que se modifican
Practicas de laboratorio
Proba práctica

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico do profesorado da materia, atenderáse diariamente para solicitude de atención persoalizada.
Foros vistuais: para xestionar a resolución de dúbidas haberá na plataforma Moodle foros vistuais para as actividades e metodoloxías propostas.
Videoconferencia: Poderán solicitarse videoconferencias individuais ou en grupo ó profesorado da materia para traballar todos os aspectos relacionados coa mesma

4. Modificacións na avaliación
Casos clínicos:
Actividades individuais (10%)
Proba de casos clínicos (15%)
Actividades de seminarios( 15%)
Resumos: A entrega dos resumos nas data pautadas será obrigatoria (10%)
Proba mixta final: 50%. A proba será realizada de xeito presencial sempre que a situación sanitaria o permita. No caso de non ser posible a proba realizarase nas plataformas da UDC.


*Observacións de avaliación:
O alumnado deberá superar o 50% da proba mixta e o 50% da proba de casos clínicos para superar a materia.
Todas actividades propostas debrán estar entregadas 9 días antes da data do exame final para poder computar na calificación final.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
O profesorado da materia facilitará os materiais necesarios para o estudo da mesma

Competencias do título
Código Competencias do título
A100 CE36 Coñecer e diferenciar, segundo os parámetros clínicos, os procesos patolóxicos do pé, as afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor, as patoloxías de membro inferior e os procesos sistémicos con repercusión podolóxica
A103 CE39 - Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico de acordo aos obxectivos terapéuticos
A105 CE41 -Coñecer, diagnosticar e tratar as patoloxías do pé: Traumatismos óseos e músculo-ligamentosos, patoloxía de antepe e retropé, deformidades conxénitas e adquiridas, lesións neurolóxicas, Amputacións e Asimetrías
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B27 CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C10 CT02 -Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
C15 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C17 CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Reconocer, diagnósticar y orientar el manejo de las principales patologías del pie A100
A103
A105
B27
B28
B29
B30
B39
C9
C10
C16
C17
Conocer el desarrollo de la extremidad inferior y las características de la marcha en las diferentes etapas de la vida. A100
A103
A105
B24
B25
B28
B30
B39
C9
C10
C16
C17
Conocer las alteraciones morfológicas del raquis y miembro inferior y reconocer, diagnósticar y orientar el manejo de las alteraciones que causan en el pie A100
A103
A105
B24
B25
B28
B29
B30
B39
C9
C10
C15
C16
Conocer e identificar las deformidades morfologicas y estructurales del pie que afectan en las diferentes etapas de la vida. A100
A103
A105
B24
B25
B27
B28
B29
B30
B39
C9
C10
C15
C16
C17
Conocer, utilizar racionalmente e interpretar los parámetros clínicos, las técnicas de exploración y las pruebas complementarias en podología, necesarias para el diagnóstico de los procesos patológicos, morfológicos y funcionales del pie A100
A103
A105
B24
B25
B27
B28
B29
B30
C9
C10
C15
C16

Contidos
Temas Subtemas
UNIDAD DIDÁCTICA I: Bases do diagnóstico Podolóxico Tema 1: Conceptos teóricos do diagnóstico en Podoloxía

Tema 2: Conceptos xerais de las patoloxías podolóxicas

Tema 3: Bases conceptuais e Modelos teóricos da función del pe
UNIDAD DIDÁCTICA II: Desenrolo da extremidade inferior e marcha humana Tema 4: Embrioloxía y desenrolo morfolóxico da extremidade inferior.

Tema 5: A marcha humana nas diferentes etapas da vida: Características de normalidade e determinantes da marcha
UNIDAD DIDÁCTICA III: ALTERACIONS MORFOLÓXICAS Y ESTRUCTURAIS DEL PE Tema 6: Deformidades morfolóxicas y estructurais da articulación Tibioperoneaastragalina: Tobillo equino e Talo

Tema 7: Deformidades morfolóxicas y estructurais de retrope conxénitas e adquiridas

Tema 8: Deformidades morfolóxicasy estructurais de antepe conxénitas e adquiridas.

Tema 9: Deformidades morfolóxicas y estructurais dos arcos plantares: Pe plano y Pe cavo

Tema 9: Deformidades morfolóxicas y estructurais de primero radio

Tema 10: deformidades morfológicas y estructurales de los dedos.
UNIDAD DIDÁCTICA IV: ALTERACIONS MORFOLÓXICAS E ESTRUCTURAIS DO RAQUIS, COXA E XEONLLO Tema 11: Alteracions de la columna vertebral:valoración e abordaxe podológico

Tema 12: Alteracions de coxa: Valoración e abordaxe podolóxico

Tema 13: Alteracions do xeonllo: Valoración e abordaxe podolóxico

Tema 14: Alteraciones rotacionais y lonxitudinais del membro inferior, valoración e abordaxe podolóxico.
UNIDAD DIDÁCTICA V: EXPLORACIÓN PODOLÓXICA DA EXTREMIDADE INFERIOR: TÉCNICAS E INTERPRETACIÓN CLÍNICA Tema 15: Semioloxía da exploración física

Tema 16: Parámetros clínicos anormais da exploración en descarga.

Tema 17: Parámetros clínicos anormais da exploración en bipedestación e dinámica

Tema 18 : análise da pegada plantar e a marcha en situacións patolóxicas


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A100 A103 B24 B25 B28 B30 9 9 18
Seminario A103 A105 B24 B27 B28 B39 8 32 40
Estudo de casos A103 A105 B24 B25 B27 B30 C9 C10 6 18 24
Proba mixta A100 A103 A105 B24 B25 B27 B28 B29 B30 C10 C16 C17 2 20 22
Proba práctica A103 B24 B28 B30 C9 C16 C17 1 8 9
Resumo A100 A103 A105 B25 B27 B28 C9 C10 0 11 11
Sesión maxistral A100 A103 A105 B24 B27 B28 B29 B30 C9 C15 C16 21 0 21
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Actividad formativa que permite que los estudiantes aprendan de forma efectiva a través de la
realización de actividades de carácter práctico, tales como demostraciones, ejercicios, experimentos e investigaciones.
Las normas del Plan de prevención Covid-19 de la facultad de enfermería y Podología para el curso 2020/21 son de obligado cumplimiento durante la realización de las prácticas de laboratorio. El no cumplimiento de las mismas ocasionaría la imposibilidad de realizarlas y la calificación de NO apto en las prácticas.Será obligatorio (salvo presentación de certificación médica) la asistencia a las prácticas presenciales para todos los alumnos.
Seminario Actividad formativa orientada a la aplicación de aprendizajes, en la que se pueden combinar diversas metodologías y
pruebas, a través de las cuales el alumno desarrolla tareas sobre un tema específico, con apoyo y supervisión del profesorado.
El plan de prevención Covid-19 de la FEP, obligará a fraccionar los grupos para la realización de seminarios y a virualizar parte de las horas de los mismos.
Será obligatorio (salvo presentación de certificación médica) la asistencia a los seminarios presenciales para todos los alumnos con excepción de los alumnos de matrícula parcial que deberán realizar las actividades propuestas por el profesorado de la materia.
Estudo de casos Metodología en la cual el sujeto se enfrenta a la descripción de una situación específica que suscita un
problema que tiene que ser comprendido, valorado y resuleto por un grupo de personas, a través de un proceso de discusión. El
alumno se situa ante el problema concreto, que le describe una situación real de la vida profesional, y deb de ser capaz de analizar
una serie de hechos, referentes a un campo particular del conocimiento o de la acción, para llegar a una decisión razonada a través
El plan de prevención Covid-19 de la FEP, obligará a fraccionar los grupos para la realización de sesiones presenciales de esyudio de casos y a virtualizar parte de las horas de los mismos.
Será obligatorio (salvo presentación de certificación médica) la asistencia a las sesiones de estudios de casos presenciales para todos los alumnos con excepción de los alumnos de matrícula parcial que deberán realizar las actividades propuestas por el profesorado de la materia.
de un proceso de discusión en pequeños grupos de trabajo
Proba mixta Prueba que integra preguntas tipo de pruebas de ensayo y preguntas tipo de pruebas objetivas. En cuanto a
preguntas de ensayo, recoge preguntas abiertas de desarrollo. Además, en cuanto preguntas objetivas, puede combinar preguntas de
respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación
Proba práctica Prueba en la cual el alumno debe de demostrarla adquisición de las competencias prácticas vinculadas con la materia
Resumo Consiste en una síntesis de los principales contenidos trabajados. ES un recurso excelente para facilitar la comprensión
del texto y la concentración personal sobre lo material objeto de estudio. Es también una ayuda importante para el repaso y la
preparación de exámenes.
Metodología implementada en el curso 2020/21 con el objetivo de facilitar el seguimiento continuo de la materia puesto que el plan de Prevención Covid-19 de la FEP impedirá el desarrollo de las sesiones magistrales de forma presencial.
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas
preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. La clase magistral es
también conocida cómo conferencia, método expositivo o lección magistral. Esta última modalidad se suene reservar a un tipo
especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y
basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Durante el curso 2020/21 el plan dePrevención Covid-19 de la FEP impedirá el desarrollo de las sesión en el aula, por los cúal las sesiones magistrales serán impartidas de forma virtual de forma síncrona en el horario aprobado por la junta de Facueltad de la FEP y quedarán a disposición del alumnado que no pueda seguir dichas sesiones.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Seminario
Estudo de casos
Descrición
O alumnado disporá de atención persoalizada durante as sesións presenciais de prácticas e estudos de casos.
Ademáis o profesorado da materia porá a súa disposición o horario de titorias para tratar todos os temas relacionados coa materia que precisen.
Durante o curso 2020/21 para cumprir o plan de prevención Covid-19 a atención persoalizada realizarase a través das plataformas dixitais da UDC (correo electrónico, teams e foros de dúbidas en Moodle).
O alumnado contactará co profesorado da materia para concertar as datas e horarios das sesións de atención persoalizada que poderán ser individuais ou en grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A100 A103 B24 B25 B28 B30 O alumnado deberá asistir o 100% das prácticas, con excepción dos casos de enfermidade xustificados de forma axeitada. A asistencia as prácticas e obrigatoria para superar a materia.
O alumnado deberá presentar un boletín das práticas de xeito obrigatorio que computará un 5% da calificación final da materia.
5
Seminario A103 A105 B24 B27 B28 B39 O alumnado deberá realizar as actividades propostas nos seminarios, a presencialedade nas sesions presenciais programadas computara un 2% na calificación final da materia.
A entrega de actividades realizarase na Plataforma Moodle a entrega e obtención do 50% da calificación das mesmas será obrigatoria para superar a materia. As actividades propostas computarán un 8% da calificación final da materia.
O alumnado de matricula parcial deberá entregar as actividades e obter o 50% da puntuación que nestos casos será o 10% da puntuación total da materia.
En segunda oportunidade e oportunidade adiantada o alumnado deberá contestar a preguntas especícas dos temas traballados nos seminarios e alcanzar o 50% da puntuación das mesmas para superar a materia.
10
Estudo de casos A103 A105 B24 B25 B27 B30 C9 C10 O alumnado deberá realizar as actividades propostas nos estudos de casos, a presencialedade nas sesions presenciais programadas computara un 2% na calificación final da materia.
A entrega de actividades realizarase na Plataforma Moodle a entrega e obtención do 50% da calificación das mesmas será obrigatoria para superar a materia.
As actividades propostas computarán un 8% da calificación final da materia.
O alumnado de matricula parcial deberá entregar as actividades e obter o 50% da puntuación que nestos casos será o 10% da puntuación total da materia.
Na proba mixta incluiráse un caso que o alumnado debe resolver de forma individual e obter 0 50% da puntuación da mesma para superar a materia. A proba de estudo de caso computará un 15% da puntuación final da materia.
En segunda oportunidade e oportunidade adiantada de non ter entregadas e superadas asactividades no cursa anterior o caso a resolver na proba mixta final computará o 25% da calificación final da materia.
25
Proba mixta A100 A103 A105 B24 B25 B27 B28 B29 B30 C10 C16 C17 O alumnado deberá realizar unha proba mixta, con preguntas test obxectivas e preguntas de desarrollo na data fixada polo calendario oficial da FEP.
Nas preguntas test incluiranse os contidos das sesions maxistrais e seminarios.
Nas preguntas de desarrollo so se incluirá a materia impartida nas sesións maxistrais.
O alumnado debrá superar o 50% de ambas probas para poder superar a materia.
Na segunda oportunidade e oprtunidade adiantada o exame terá a mesma metodoloxia e puntuación.
45
Proba práctica A103 B24 B28 B30 C9 C16 C17 Na mesma data do exame final da materia realizarase unha proba práctica na que ó alumnado deberá demostrar a adquisición de competencias das prácticas (10%)
Na segunda opotunidade e Oportunidade adiantada deberá realizarse a proba práctica de xeito obrigatorio.
10
Resumo A100 A103 A105 B25 B27 B28 C9 C10 O alumnado presentar´de forma opcional un resumo dos contidos impartidos na sesión maxistral e dos materiais facilitados nos 7 días posteriores a impartición da mesma.
As actividades de resumo son opcionais, o alumnado que quera optar a calificación de matrícula de honra deberá alcanzar a puntuación do 50% nesta actividad.
5
 
Observacións avaliación
  1. Para superar a materia é obrigatorio asistir ás prácticas de laboratorio e superar  (50% do seu valor total) as actividades propostas nos seminarios e casos clínicos así como a proba mixta e a proba práctica.
  2. As cualificacións das prácticas, estudos de casos  e os seminarios só computarán na cualificación final se se supera o 50% da cualificación da proba mixta. No caso de non presentarse ou non superar a proba mixta na primeira oportunidade, as  cualificacións das prácticas, estudo de casos e  os seminarios computarán na segunda oportunidade se se supera nesa oportunidade o 50% da cualificación da proba mixta. A cualificación que figurará no acta en caso de non superar a proba mixta, será a cualificación do exame calculada sobre o 100% da avaliación. 
  3. En segunda e sucesivas matrículas só computarán as cualificacións das prácticas dos cursos anteriores. O alumnado deberá facer unha proba práctica e superar a proba mixta que inclue o estudo de casos e materia dos seminarios.
  4. A cualificación de Non Presentado outorgarase no caso de que non se presente á proba mixta ou non realice o 100% das prácticas.
  5. A cualificación de matrícula de honra, dado o seu carácter graciable, concederase automáticamente ao alumnado que obteña un 10 na cualificación media da materia. De darse o caso de que haxa máis alumnos/as con esa cualificación que matrículas se poidan outorgar pola cota oficial establecida, convocarase a todos os alumnos/as para a realización dunha proba específica de desempate, que consistirá en unha proba de características similares ás da proba mixta, exame que se fixará en data e hora de acordo cos interesados/as. En caso de non existir ningún alumno/a con cualificación de 10, todo o alumnado que obteña unha cualificación media igual ou superior a 9.5, poderán optar á matrícula de honra previa solicitude ao profesor e mediante a superación da proba anteriormente descrita. No caso de que non existan solicitudes expresas de opción a matrícula, o profesor se reserva a potestade de outorgalas naqueles casos que, cumprindo o requisito de cualificación media, puidesen ser merecedores de matrícula pola aptitude e a actitude demostradas durante o desenvolvemento da materia
  6. Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado é obrigatorio ao 100% a realización das prácticas.O alumnado entregara as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. 
  7. Oportunidade adiantada de avaliación: O alumnado que se atope nos supostos recollidos na normativa de xestión académica da UDC dispoñerá desta opción para superar a materia mediante unha proba escrita e proba práctica de características similares á recollida no proceso de avaliación que terá, nesta oportunidade, un peso do 100% da cualificación final ( proba de estudo de casos 25%, Proba práctica 10% e proba mista 65%)
  8. PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.

Fontes de información
Bibliografía básica

MICHAUD, T.C. Foot Orthoses and Other Forms of Conservative Foot Care. Baltimore: Williams Wilkins, 1993.

MICHAUD, T.CHuman Locomotion. The conservative Management of Gait_related disorders.Massachusetts. Newton Biomechanics.2011

VALMASSY, RL. Clinical Biomechanics of the lower extremities. St. Louis: Mosby, 1996

TACHDJIAN, M.O. Ortopedia Clínica Pediátrica. Diagnóstico y tratamiento. Buenos Aires: Médica Panamericana, 1999

M. O. SEIBEL, Función del pie: texto programado, Madrid, Ortocen, 1994

ROOT M, Normal and abnormal function of the foot, Vol. 2, Clinical Biomechanics Corporation, 1997

Root. M. Función Normal y Anormal del pie. Ed. Base. Barcelona. 2012

ROOT M. Exploración biomecánica del pie, Vol 1. Madrid: Ortocen Editores, 1991

MUNUERA P. El primer radio: Biomecánica y ortopodología. Santander :EXA Editores, 2008

A. DIMEGLIO 1999 ORTOPEDIA INFANTIL COTIDIANA Barcelona: Masson

Tachdjian 1999 Ortopedia Clinica Pediatríca Madrid: Panamericana

Drenann 2010 The child´s Foot & Ankle Philadelphia: Wolters Kluwer

Minguella 2003 Malformaciones del Pie Barcelona: Masson

Thomson & Volpe 2001 Introduction to podopediatrics London: Churchill livingstone

Angela M Evans 2010 The Pocket Podiatry Guide. Paediatrics London: Churchill Livingstone

MCRAE R. Exploración clínica ortopédica. Madrid: Ed Harcourt Brace, 1998

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Anatomía xeral/750G02103
Anatomía específica do membro inferior/750G02104
Fisioloxía Humana/750G02101
Biomecánica do Membro Inferior/750G02111
Patoloxía Xeral Aplicada en Podoloxía /750G02102
Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico/750G02108

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ortopodoloxía II/750G02116

Materias que continúan o temario
Patoloxía Podolóxica II/750G02120
Ortopodoloxía Clínica/750G02118
Podoloxía Deportiva/750G02123
Podoloxía Física/750G02121

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranse en formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
  • Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.

Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías