Identifying Data 2021/22
Subject (*) Dermatology Code 750G02124
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Gil Manso, Pedro
E-mail
pedro.gil.manso@udc.es
Lecturers
Gil Manso, Pedro
Janeiro Arocas, Julia Maria
Monteagudo Sánchez, Beningo
E-mail
pedro.gil.manso@udc.es
julia.janeiro@udc.es
benigno.monteagudo.sanchez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/
General description A materia de Dermatoloxía pretende proporcionar ao alumnado unha serie de coñecementos xerais de Dermatoloxía do membro inferior e o seu tratamento. O alumnado ao longo do curso adquirirá coñecementos sobre: Semioloxía, histopatoloxía e terapéutica dermatolóxica das principais afeccións dermatolóxicas que afectan ao pé. Afeccións do tecido conectivo. Lesións de orixe vascular. Afeccións zooparasitarias e fito parasitarias. Lesións cutáneas benignas, lesións precancerosas e tumores cutáneos. Cirurxía en dermatoloxía e cicatrices.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos Non se cambian os contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Recensión bibliográfica, Proba de resposta múltiple.

*Metodoloxías docentes que se modifican
As Sesión maxistrais e os Seminarios, para aqueles alumnos que por motivos de corentena ou confinamento non poidan acudir presencialmente (que deberán de acreditar adecuadamente a través do campus virtual da materia e comunicándoo o mesmo día ao docente da materia por correo electrónico), farase de forma telemática, se é posible participando en directo telemáticamente na sesión do TEAMs da Materia e se esta opción non fose posible polas circunstancias médicas do alumno ou o docente, participando en diferido entregando 10 preguntas tipo test do tema tratado na clase/seminario coa xustificación da corrección ou falsidade de cada unha das 4-5 opcións de resposta. Os seminarios prácticos no caso de non poder realizarse nas datas asignadas a cada grupo por illamento dun ou varios alumnos (debidamente acreditado), en primeira opción recuperaranse intercambiando as datas de todos o grupo co seguinte grupo que lle correspondería a práctica, se isto xa non fose posible ou non puidese realizarse pola situación epidemiolóxica e as restricións asociada, recuperaríanse en canto cando as condicións sanitarias permítano en datas acordadas polo docente.
Os alumnos que na data de convocatoria do exame (proba mixta) se encontren en situación de confinamiento/cuarentena por positivo en COVID19 ou contacto estreito (de xeito debidamente acreditado cun máximo de tres días posteriores o exame), faráse una convocatoria de exame presencial ó final dos días de confinamento protocolario, proba que deberá de realizarse antes do último día de peche de actas de esa oportunidade, non sendo posible en ningún caso realizar o exame de xeito telemático.
Só no caso de que as restricicions as activides presenciais xeneralizadas a docencia realizarase vía telemática mantendo as porcentaxes de cada metodoloxía de avaliación e só no caso destas incluán especificamente as convocatorias de exames oficiais (como no confinamento total por estado de excepción ou alarma) o exame (proba de resposta múltiple) farase a través do propio campus virtual da materia de forma telemática, na que cada alumno estará conectado simultaneamente a través de TEAMS mediante a pantalla e a cámara do seu propio teléfono móbil, que deberá de estar activa durante todo o proceso e mostrando todo o espazo de traballo. A través do TEAMS, comunicarase a clave de inicio do test e cada alumno poderá expor as dúbidas que teña (previa chamada de atención) de forma xenérica (que non identifique a resposta correcta), xa que será escoitada polo resto de estudantes.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Non cambian, faranse vía TEAMs

4. Modificacións na avaliación Só no caso dun confinamento total a realización do exame ( proba de resposta múltiple), clases e seminarios realizarase vía telemática mantendo as porcentaxes.
Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non cambiaría ningunha referencia pois todas ou xa están accesibles telemáticamante a través do campus virtual da materia a información precisa fornécese coas presentacións das clases.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A101 CE37 - - Identificar as lesións dermatolóxicas e coñecer o seu tratamento
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado coñece e identifica as lesións dermatolóxicas que afectan ao membro inferior e o seu tratamento. A101
B24
B28
B30
C9
C16

Contents
Topic Sub-topic
I. BASES DO DIAGNÓSTICO DERMATOLÓXICO I.1- Anatomía e fisioloxía da pel.
I.2- Lesións elementais da pel.
I.3- Lesións elementais das uñas.
I.4- Procedementos e dispositivos diagnósticos.
II. AFECCIÓNS DO TECIDO CONECTIVO.
III. LESIÓNS DE ORIXE VASCULAR. III.1.- Enfermidade arterial vascular periférica.
III.2.- Vasculitis.
III.3.- Enfermidade de Raynaud
III.4.- Eritema pernio
IV. INFECCIÓNS E INFESTACIÓNS IV.1.- Infeccións bacterianas.
IV.2.- Infeccións víricas.
IV.3.- Infeccións fúngicas.
IV.4.- Infestacións.
V. DERMATOSIS INFLAMATORIAS V.1. Psoriasis.
V.2. Liquen plano.
V.3. Eccemas/dermatitis.
VI. LESIÓNS CUTÁNEAS BENIGNAS, LESIÓNS PRECANCEROSAS E TUMORES CUTÁNEOS.
VII. CIRURXÍA EN DERMATOLOXÍA E CICATRICES.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A101 B28 B30 21 42 63
Seminar A101 B24 B30 C9 21 31.5 52.5
Critical bibliographical C9 C16 0 13.5 13.5
Multiple-choice questions A101 B28 B30 2 16 18
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral consistirá en clases teóricas expositivas telemáticas con métodos audiovisuais de apoio (presentacións, vídeos...) Facilitarase ao alumnado o material cos contidos teóricos básicos da materia, así como material para traballar na aula ou fóra dela. Todo o material se poñerá a disposición do alumnado por diferentes vías (plataforma virtual, papel, TEAMs...).

Todas as actividades presenciais reealizaránse con asentos preasignados, con máscara, ventilación, non permitindo o consumo de alimentos e bebidas e asegurando que se cumpran as medidas de prevención e hixiene do centro establecidas e publicadas en: https://udc.es/gl/fep/coronavirus/.
No caso de que o grupo de docencia maxistral chegue a superar as indicacións do aforo da aula estableceranse grupos rotativos de docencia híbrida, onde os estudantes que non caiban na aula seguirán esa semana a docencia de forma telemática e á seguinte de forma presencial, sendo outro grupo o que a realice de forma telemática, segundo planificación establecida polo docente da materia.
Seminar Os seminarios consistirán en actividades grupais onde se traballarán aspectos e conceptos relacionados co exposto na clase maxistral ou conceptos complementarios a estes. Favorecerase a participación e interacción profesor-alumno/a.
Critical bibliographical A recensión consistirá na lectura crítica de artigos científicos e outros documentos sobre Dermatoloxía Podolóxica ou temas relacionados coa mesma e a realización de actividades (Resúmenes, esquemas, traduccións,...) que no seu momento propoñeranse a través da facultade virtual.
Multiple-choice questions Exame presencial empregando o Campus Vitual da materia, con preguntas de proba obxectiva (70 preguntas tipo test). O exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, e como nas actividades de lectura de traballos científicos e artigos relacionados coa materia (Recensión Bibliográfica).

Personalized attention
Methodologies
Multiple-choice questions
Description
A atención personalizada está destinada a resolver calquera dúbida ou cuestión relacionada coa materia. Desenvolverase de maneira presencial de mutuo acordo co profesorado, ou de maneira virtual (vía telefónica, correo electrónico, plataforma de teleformación...etc).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A101 B28 B30 Valoraráse a asistencia e a participación activa e produtiva ás clases da materia. 10
Multiple-choice questions A101 B28 B30 O exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, e como nas actividades de lectura de traballos científicos e artigos relacionados coa materia (Recensión Bibliográfica).
Unha semana antes do exame facilitaráselle ao alumnado a puntuación das preguntas.
É necesario obter polo menos o 50% da nota total da proba mixta para superar a materia e poder sumar á cualificación final o resto de items da avaliación.

INSTRUCIÓNS DO EXAME TEST:
-Cada pregunta test respondidas de forma incorrecta descontará o valor de 1/5 dunha pregunta correcta. En cada pregunta test só hai unha resposta totalmente correcta.
- Unha vez aberto o cuestionario pregúntalas tipo irán aparecendo unha a unha (preguntas e respostas que son diferentes e en orde aleatoria para cada estudante), gardando tras cada paso á pregunta seguinte a resposta marcada (onde sempre hai unha engadida de Non sabe/Non contesta), non sendo posible volver atrás.
- Pregúntalas tipo test irán aparecendo consecutivamente e a resposta de cada unha quedará gardada e constará como enviada en canto pásese á seguinte, polo que en caso dalgún fallo puntual de conexión ou do sistema poderase volver conectar e volver á última pregunta non contestada, pero en ningún caso poderase volver atrás nas preguntas, polo que en caso de non marcar ningunha resposta antes de pasar á seguinte quedará rexistrada como non contestada.

NORMAS XERAIS DO EXAME:
- Depositar carteiras, maletíns, bolsos, abrigos, apuntamentos e dispositivos electrónicos (incluíndo teléfonos móbiles e reloxos de calquera tipo) nos percheros e mesas do fondo da clase.
- Non portar pantalóns curtos nin saias e levar pelo recolleito, cos pavillóns auditivos visibles.
- Durante o exame na mesa só deberán de estar o exame, a tarxeta identificativa do estudante (DNI ou tarxeta UDC) e un máximo de 2 bolígrafos azuis non borrables.
- A copia e o acceso con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles (incluíndo teléfonos móbiles, auriculares e reloxos de calquera tipo) será causa suficiente de expulsión da proba o que implicará a cualificación de suspenso (nota numérica de 0) na convocatoria da materia (en ambas as oportunidades).
- Non escribir baixo ningún concepto na mesa nin mobiliario da aula.
60
Critical bibliographical C9 C16 As actividades relacionadas coa recensión bibliográfica non son obrigatorias.
A finais do mes de outubro facilitaraselle ó alumnado (a través do campus virtual da materia) as pautas da sua realiación e a data límite de entrega, que será na segunda semana do mes de decembro.
10
Seminar A101 B24 B30 C9 A asistencia aos seminarios non é obrigatoria.
A puntuación deste apartado realizarase en función da asistencia do alumno e a participación do mesmo cunha valoración maior dos seminarios preseciais.
20
 
Assessment comments

Condicións para superar a materia: Para poder aprobar a materia a cualificación da "proba de resposta múltiple" é preciso sexa maior ou igual a 5 sobre 10. Se a cualificación é inferior a esta cifra (5), non se sumarán as cualificacións relativas aos apartados "seminario" e "recensión bibliográfica", e a cualificación será "SUSPENSO", coa nota numérica final a mesma que a do exame. Ademais, a nota total da suma das diferentes metodoloxías de avaliación ha de ser igual ou superior ao 50% da calificación total (5 sobre 10).

Os coñecementos a avaliar non se cinguirán ao que aparece escrito no material de traballo ou diapositivas entregadas polo profesorado. O alumnado deberá complementar a información e os contidos explicados na sesión maxistral e nos seminarios coa bibliografía recomendada. A información recollida nas diapositivas é meramente "informativa" e "de apoio" e non son os "APUNTAMENTOS DA MATERIA".

MATRICULA DE HONRA:  

O alumnado con nota igual ou superior a 9,5 poderán optar a matrícula de honra. A decisión tomarase pola nota máis altas e aparticipación na aula.


NON PRESENTADO: O alumnado que non se presenten á proba mixta serán avaliados como "NON PRESENTADOS", independentemente da participación noutras actividades.

MATRICULA PARCIAL: O alumnado con matricula parcial debe ter en conta que a presencialidade e participación nas diferentes actividades da materia é opcional. O alumno/a debe informar o profesorado desta situación como moito ata un mes despois do inicio das clases. A asistencia ós seminarios e clases poderá ser sustituida pola realización dun traballo sobre un tema DERMATOLÓXICO acordado co profesorado ó inicio do curso, traballo que suporá o 10% da nota da materia. Neste caso a proba obxectiva (de resposta múltiple) supoñerá o 80 % da cualificación e a recensión bibliográfica o 10%.

DISPENSA ACADÉMICA No alumnado con solicitude de dispensa a asistencia ós seminarios e clases será sustituida pola realización dun traballo sobre un tema DERMATOLÓXICO acordado co profesorado ó inicio do curso, traballo que suporá o 10% da nota da materia. Neste caso a proba obxectiva (de resposta múltiple) supoñerá o 80 % da cualificación e a recensión bibliográfica o 10%.

OPORTUNIDADE ADIANTADA. O alumnado que non teña pendente mais de 12 créditos, de materias das que xa estivese matriculado nalgún curso académico, ou de 18 créditos correspondentes ás prácticas, ademais do TFG, para finalizar os seus estudos poderá concorrer a unha oportunidade adiantada de avaliación, que se realizará antes da finalización das actividades académicas do 1º cuadrimestre, naquelas datas que se establezan no calendario académico aprobado polo Consello de Goberno. Neste caso a califición da proba de resposta múltiple suporá o 100% da nota da materia.

2ª OPORTUNIDADE. O alumnado presentado a 2ª oportunidade aplicaranse os mesmos criterios e porcentaxes que na primeira oportunidade. O alumnado que non participase no resto de actividades de avaliación (sesión maxistral, recensión bibliográfica e seminario) na primeira oportunidade, ten que superar a proba obxetiva e obter un 5 sobre 10 na evaluación final para superar a materia. Pudendo realizar un traballo en sustitución da nota da asistencia ós seminarios e entregar, de ser o caso, a tarefa de recensión bibliográfica (se non foi entregada no periodo da primeira oportunidade), en ambolos dous casos o plazo de entrega será 10 días antes do exame de segunda oportunidade.

2ª e POSTERIORES MATRÍCULAS. O alumnado que cursase a materia un ano e non supere a materia, gardaráselle as notas das partes superadas de sesións maxistrais, seminario e recensión bibliográfica, tendo que repetir as partes non superadas. 


Sources of information
Basic

- ALONSO PEÑA D. Atlas de Dermatología del Pie. 1ª Edición. 2007. Editorial Panamericana.

- GARCÍA CARMONA FJ. Dermatología podológica.  Guía práctica avanzada. Barcelona: Isdin-Ediciones Mayo 2009.

- VALERO SALAS J. Tumores de la piel y de las partes blandas del pie. Santander: Exa 2003.

- GARCÍA CARMONA FJ, FERNÁNDEZ MORATO D. Guía práctica de Dermatología Podológica. Barcelona: Isdin- Ediciones Mayo 2005.

- DAWBER R, BRISTOW I., TURNER W. Text Atlas of Podiatric Dermatology. 2001. Martin Dunitz.

- FITZPATRICK. Dermatología en Medicina General. 6ª Edición. 2005. Editorial Panamericana.

- FERRANDIZ C., Dermatología Clínica. 2ª edición. Madrid, Hacourt; 2001.

- GARCÍA CARMONA FJ, FERNÁNDEZ MORATO D. Abordaje quirúrgico de la patología subungueal. Madrid: Aula Médica 2005.

- Kumar, Abbas, Fausto, Mitchell; Robbins; Patología Humana. 2008. Elsevier. 




Complementary

- Revista Internacional de Ciencias Podológicas

- Journal of the American Podiatric Association (JAPMA)

- Journal of Dermatological Science

- http://www.dermfoot.com

- http://www.iqb.es/dermatologia/atlas/



Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy General/750G02103
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104
Human Physiology/750G02101
Microbiology and Parasitology/750G02107
Chiropody 1/750G02125
Chiropody 2/750G02126
General Pathology Applied in Podiatry/750G02102
Pharmacology/750G02109
General Concepts of Surgery/750G02127

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Practicum I/750G02134
Pharmacological Therapy/750G02122
Diabetic Foot/750G02131

Other comments

ADAPTACIÓN DA  PRESENCIALIDADE Á  SITUACIÓN EPIDEMIOLÓXICA: Todas as actividades presenciais reealizaránse con asentos  preasignados, con máscara, ventilación, non permitindo o consumo de alimentos e bebidas e asegurando que se cumpran as medidas de prevención e hixiene do centro establecidas e publicadas en: https://udc.es/gl/fep/coronavirus/.

 No caso de que o grupo de docencia chegue a superar as indicacións do aforo da aula estableceranse grupos rotativos de docencia híbrida, onde os estudantes que non caiban na aula seguirán esa semana a docencia de forma telemática e á seguinte de forma presencial, sendo outro grupo o que a realice de forma telemática, segundo planificación establecida polo docente da materia.


OBXECTIVOS DE DESENVOLVIMENTO SOSTIBLE: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.