Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Quiropodoloxía 1 Código 750G02125
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Janeiro Arocas, Julia Maria
Correo electrónico
julia.janeiro@udc.es
Profesorado
Janeiro Arocas, Julia Maria
Correo electrónico
julia.janeiro@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral A materia de Quiropodología I forma parte do plan de estudos do título de Grao en Podoloxía como materia obrigatoria. Impártese no primeriro cuadrimestre e consta de 6 créditos (4 Cr. teóricos e 2 Cr. prácticos).
Proporciona ao alumnado coñecementos sobre: Técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento das feridas, úlceras e procesos infecciosos que afectan ao pé. Mecanismos de reparación e cicatrización. Apósitos e vendaxes. Técnicas e tratamentos quiropodológicos e de administración de fármacos. Características do servizo de Quiropodoloxía: Aparataxe e Instrumental. Protocolo de traballo no servizo de Quiropodoloxía Diagnóstico e tratamento dos procesos vasculares e neurolóxicos periféricos susceptibles de tratamento quiropodológico. Métodos de reanimación cardiopulmonar e resucitación en casos de emerxencia. Lesións térmicas: complicacións secundarías a tratamentos quiropodolóxicos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A113 CE49 -Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. *Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal
A114 CE50 -Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos
A115 CE51 - Coñecer e aplicar as técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento das feridas, úlceras e procesos infecciosos que afectan ao pé. Coñecer os mecanismos de reparación e cicatrización
A117 CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis
A118 CE54 - Coñecer e empregar os métodos da toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación
A119 CE55 - Coñecer, diagnosticar e tratar os procesos vasculares e neurolóxicos periféricos que afectan ao pé e susceptibles de tratamento quiropodolóxico
A120 CE56 - - Coñecer e aplicar os métodos de estudo, probas complementarias e valoración do paciente candidato a tratamento quiropodolóxico
A121 CE57 -Coñecer e aplicar os protocolos diagnósticos e de catalogación de risco cirúrxico
A123 CE59 - Coñecer e empregar a historia clínica, valorar e aplicar o protocolo preoperatorio e o consentimento informado
A124 CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica
A128 CE64 -Coñecer e aplicar de métodos de reanimación cardiopulmonar e resucitación en casos de emerxencia
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B34 CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación
C9 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C16 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C17 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer o concepto e ámbito de aplicación da Quiropodología e empregar as técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento das feridas, úlceras, queimaduras, reaccións cutáneas ao frío e procesos infecciosos que afectan ao pé, así como os mecanismos de reparación e cicatrización tisular. A115
A117
A118
A119
A120
A121
A123
B24
B25
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. A114
A124
B26
B29
C11
C14
C16
C17
Coñecer e empregar o instrumental en quiropodología e a toma de mostras para cultivos. A117
A118
B24
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
C17
Coñece, diagnostica e trata as dermatopatías bacterianas e os procesos vasculares e neurolóxicos periféricos que afectan ao pé e susceptibles de tratamento quiropodológico. A113
A114
A115
A118
A119
A120
A121
A123
B24
B25
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
C17
Coñece e aplica os métodos de reanimación cardiopulmonar e resucitación en casos de emerxencia. A123
A128
C9
C11
C16
C17

Contidos
Temas Subtemas
UNIDADE DIDACTICA I Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada
UNIDADE DIDÁCTICA 2 Tema 1: Concepto de Quiropodoloxia. Historia e evolución da quiropodoloxía.
UNIDADE DIDÁCTICA 3 Tema 2: Organización e acreditación dunha consulta de Quiropodoloxía. Aparataxe. Instrumental.
UNIDADE DIDÁCTICA 4 Tema 3: Probas diagnósticas, constantes vitais e Hª Clínica.
UNIDADE DIDÁCTICA 5 Tema 4: Vendaxes. Concepto, clasificación e utilización.
Tema 5: Feridas e curas en quiropodoloxia, concepto, tipos e tratamento. Hemorraxia e Hemostasia.
Tema 6: Reaccións cutaneas ao frito: Perniosis; Conxelación; Pé de Trincheira. Concepto; Tipos e
tratamento.
Tema 7: Estudo das Queimaduras: Concepto; Etiología; Clasificación; Tratamento. Tratamento avanzado.
UNIDADE DIDÁCTICA 6 Tema 8: Recordo Anatomo-fisiológico da pel e os seus anexos.
Tema 9: Estrutura da pel. Funcións. Tipos de pel. Modificacións biolóxicas.
Tema 10: Pel senil. Efectos do sol e os raios UV sobre a pel. Pel do neno e da embarazada.
UNIDADE DIDÁCTICA 7 Tema11: Ulceras e Mal Perforante Plantar. Concepto; Etioloxía; Clasificación; Características;
Tratamento. Técnicas de terapia avanzada.
Tema12: Dermatopatias bacterianas. Concepto; Clínica, Evolución, Tratamento do : Absceso.
Furúnculo. Foliculitis. Antrax. Panadizo. Impétigo. Erisipela. Flemón., Fascite necrotizante.
Linfanxite. Adenite. Celulite. Gangrena.
UNIDADE DIDÁCTICA 8 Tema 13: Procesos vasculares e neurolóxicos periféricos que afectan ao pé.
Tema 14: Situacións especiais na clínica de quiropodoloxía. Soporte vital básico.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A113 A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 C17 21 29 50
Seminario A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 C9 C11 C16 C17 7 7 14
Prácticas de laboratorio A113 A114 A115 A117 A118 A123 A124 A128 B24 B26 C9 C14 C16 C17 18 18 36
Traballos tutelados A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B34 C9 C11 C16 C17 0 26 26
Proba mixta A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 C17 2 20 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, graficas, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.

Seminario Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.

Prácticas de laboratorio A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno, bolígrafo e tesoiras multiusos de uso individual.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
· Coñecer o instrumental, aparataxe e mobiliario necesarios para a práctica da quiropodoloxía.
. Adestrarse no funcionamento, utilización e manexo do instrumental e aparataje.
· Confeccionar unha historia clínica quiropodolóxica.
· Coñecer e realizar distintos tipos de vendaxes e tratamentos de curas de feridas, úlceras e lesions térmicas.
· Realizar técnicas de quiropodia.
· Realizar técnicas de exploración e diagnóstico quiropodolóxico.
· Aplicar métodos de reanimación e resucitación cardiopulmonar.
· Realizar técnicas de tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unhas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
Traballos tutelados Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia.
Proba mixta Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto das sesións maxistrais como dos seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Proba mixta
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
A atención personalizada desenvolvese de maneira programada mediante acordo previo entre o alumnado e a profesora nun horario planificado de atención o alumnado, ou de forma virtual por correo electrónico, teléfono ou Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 C9 C11 C16 C17 A avaliación dos seminarios realizarase en función da presencialidade e da participación de cada alumno/a nas actividades realizadas nos mesmos. 8
Proba mixta A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 C17 Consistirá nun exame de 30 preguntas test, relacionadas cos contidos da materia tanto das sesións maxistrais como dos seminarios, as tarefas, os traballos tutelados e as prácticas de laboratorio. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.

Para superar a proba será necesario obter o 60% de respostas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas restan 1 resposta correcta.

Queda terminantemente prohibido acudir e realizar o exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tableta, auriculares, gravadora, reloxo…). Durante o exame todo o alumnado deberá manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.

60
Traballos tutelados A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B34 C9 C11 C16 C17 Cada grupo de alumnos realizará un traballo asignado por sorteo, devandito traballo entregarase, presentará e expoñerá nunha data previamente determinada pola profesora. Os traballos realizaranse seguindo as directrices proporcionadas pola profesora. Os contidos, presentación e exposición avaliaranse conforme ás devanditas directrices.

Ao comezo do traballo incluirase unha acta ou documento de compromiso do traballo, onde quedará reflectida a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dos traballos tutelados e cronograma das reunións de traballo.

Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante unha rúbrica proporcionada pola profesora. A rúbrica de cada traballo será cumprimentada polo resto dos grupos e pola profesora.

Cada grupo de alumnos realizará unha presentación e exposición do seu traballo.

Para a sua valoración é imprescindible a asistencia, a presentación, exposición, a defensa do trabajo, e a entrega da rúbrica.

15
Prácticas de laboratorio A113 A114 A115 A117 A118 A123 A124 A128 B24 B26 C9 C14 C16 C17 Para superar a materia, a asistencia ás prácticas de laboratorio será obrigatoria na súa totalidade. Na avaliación das prácticas puntuarase a asistencia ás mesmas, avaliación continuada das mesmas, ademais da elaboración, exposición e entrega dunha memoria final de prácticas (describirá os procesos e tratamentos realizados con apoio de fotografías…) que seguirá as directrices correspondentes establecidas pola profesora, coa súa correspondente acta de traballo, enchemento de rúbrica, e irá acompañada dunha análise e valoración das mesmas. 17
 
Observacións avaliación

PARA SUPERAR A MATERIA: é necesario realizar e superar a
totalidade das prácticas de laboratorio, así como superar a proba mixta (nota
que supón o 60 % da nota total da materia onde será necesario alcanzar un
resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas do test). 

 Unha vez superadas as prácticas e a
proba mixta, para superar a materia será necesario obter unha nota media total
igual ou superior ao 50% (nota numérica de 5 sobre 10) da cualificación total
da materia, nota que incluirá a avaliación das metodoloxías da proba mixta,
prácticas de laboratorio, seminarios, rúbricas, tarefas e traballos tutelados.

 No caso de non superar a proba mixta
(resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test, sobre
o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a nota
resultante do resto de metodoloxías avaliadas (prácticas de laboratorio,
seminarios, tarefas, rúbricas, traballos tutelados), mentres non se supere esta
proba mixta. A nota resultante do resto de metodoloxías avaliadas supón o 40%
da nota total da cualificación da materia, puntuación que neste caso é
insuficiente para considerar superada a materia e que só no caso de superar a
proba mixta computará sobre a nota final da materia. 

Para que as actividades propostas de cada metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado
entregará estas actividades propostas seguindo o modelo, tempo e forma
indicados. 

Os coñecementos que se avalían inclúen os contidos tratados nas clases
maxistrais, nos seminarios, nas prácticas de laboratorio, en tarefas, traballos
tutelados, así como o material de traballo e as diapositivas que a profesora
entrega ao alumnado e que está colgado nas plataformas telemáticas dispoñibles
para a materia, ademais de contidos sobre a bibliografía recomendada. Aconsellarase
ao alumnado completar toda a información proporcionada anteriormente
consultando as fontes de información sobre a materia.

No caso de non presentarse ou non superar a proba mixta na primeira
oportunidade, e ter superadas as prácticas, e o resto de tarefas a avaliar, as
cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o
40% da nota total da materia), gardaranse, e estas cualificacións computarán na
segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade supérese a proba
mixta (que supón o 60% da nota total da materia, onde será preciso alcanzar un
resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test). 

 MATRÍCULA DE HONRA. As
condicións para a obtención dunha matrícula de honra son que o alumno obteña
unha nota igual ou superior a 9,5 da cualificación numérica da materia, sexa a
mellor cualificación da clase na oportunidade avaliada e a súa evolución
curricular sexa significativa. En caso de empate realizarase unha proba oral
obxectiva entre os candidatos.

NON PRESENTADO. O alumnado que non realice o 100% das prácticas de laboratorio, será
avaliado como “Non Presentado”, independentemente da súa participación noutras
actividades incluída a proba mixta.

 

2ª OPORTUNIDADE: Ao alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa realización e
superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades (seminarios,
traballos tutelados), aplicásenselle os mesmos criterios e porcentaxes que na
primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes computen na nota final da
materia, terá que superar a proba mixta alcanzando unha puntuación do 60% das
respostas correctas do exame test.

O alumnado que non realizou e superou as prácticas de laboratorio, para
poder superar a materia terá que realizar obrigatoriamente e superar estas
prácticas no seguinte curso académico. Este alumno/para pode volver cursar toda
a materia novamente ou presentarse só ás partes que non realizou e as que non
superou con apto, ademais de ter que facer a proba mixta.

CONVOCATORIAS DE SEGUNDA E POSTERIORES MATRÍCULAS: Para aqueles
alumnos/as que cursen a materia e teñan realizadas e superadas as prácticas
obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, e o resto das
actividades, gardaranse as notas das partes superadas, neste caso terá que
facer a proba mixta, unha vez superada esta proba mixta (que supón o 60% da
nota total da materia, onde será preciso alcanzar un resultado igual ou
superior o 60% de respostas correctas do test), a nota alcanzada computará co
resto das cualificacións superadas. Para superar a materia o estudante deberá
realizar e superar as prácticas de laboratorio, a proba mixta e o resto das
actividades.

 

ALUMNADO CON MATRÍCULA PARCIAL: O alumnado con matrícula parcial
debe comunicalo obrigatoriamente á profesora responsable da materia ao comezo
do curso. Para este alumnado e o resto dos alumnos é obrigatorio asistir ao
100% da realización das prácticas de laboratorio. Este alumno/para debe ter en
conta que na súa condición a presencialidad e participación nas diferentes
actividades (seminarios, tarefas, traballos tutelados) da materia é opcional,
con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse
mediante a realización de traballos dirixidos que o alumno/para realizará de
forma individual e autónoma, previo acordo coa profesora ao comezo do curso.
Para que poida ser avaliado o alumnado que cumpra esta condición terá que
entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. Neste
caso o alumnado, pode acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou optar
pola seguinte opción na que se aplicarán as seguintes porcentaxes: Proba mixta
computará na avaliación o 75%, para superar esta proba o alumno/para terá que
alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test,
prácticas de laboratorio o 15%, e traballo tutelado o 10%. Estes estudantes
terán que superar a proba mixta para que o resto das actividades poidan
computar na nota final da materia.

 DISPENSA ACADÉMICA: O
alumnado que obteña esta condición terá a obrigación de comunicalo á docente.
Neste caso os seminarios substituiranse pola realización dun traballo sobre un
tema relacionado coa materia de Quiropodología I, proposto pola profesora ao
comezo do curso. Para este alumnado, igual que para o resto dos alumnos é
obrigatorio asistir ao 100% da realización das prácticas de laboratorio. As
porcentaxes aplicadas na avaliación serán os seguintes: A proba mixta computará
o 75%, para superar esta proba o alumno/para terá que alcanzar un resultado
igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, a realización das
prácticas de laboratorio supón un 15% e o traballo tutelado o 10%. Para que as
actividades propostas para cada metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado
terá que entregalas en tempo e forma. Estes estudantes terán que superar a
proba mixta para que o resto das actividades poidan computar na nota final da
materia.

CONVOCATORIA DA OPORTUNIDADE ADIANTADA DE AVALIACIÓN: Aqueles
alumnos/as que solicitarán a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran os
requisitos recolleitos na normativa de xestión académica da UDC, concédaselle e
teñan realizadas e superadas as prácticas, poderán presentarse á proba mixta.
Neste caso os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do
alumnado.

 ESTUDANTES DE MOVILIDAD-INTERCAMBIO
(SICUE, ERASMUS, BILATERAL):
O alumnado en condición de
estudante de mobilidade debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor
responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado e todos os demais
é obrigatorio asistir e superar o 100% da realización das prácticas de
laboratorio. No caso de que devanditos estudantes teñan que cursar materias
doutros cursos nos que se poden producir solapamento de horarios, a
presencialidad e participación nas diferentes actividades da materia será
opcional, con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados poderá
obterse mediante a realización de traballos dirixidos propostos pola profesora
ao comezo do curso, ditas tarefas levarán a cabo de forma individual e
autónoma. Para poder ser avaliado o alumnado terá que entregar as actividades
propostas para cada metodoloxía en tempo e forma.

 

 O alumnado nesta condición poderá
acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou á de aplicación das
seguintes porcentaxes: Proba mixta computará na avaliación o 75%, para superar
esta proba o alumno/para terá que alcanzar un resultado igual ou superior ao
60% de respostas correctas do test, prácticas de laboratorio o 15%, e traballo
tutelado o 10%.

FRAUDE DE PROBAS E ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN: Na Realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase o artigo
correspondente da Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias
segundo
a normativa da UDC sobre avaliación e cualificacións dos estudantes. A
comprobación da fraude implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
realización da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira
oportunidade, se fose necesario.

PLAXIO: Na realización dos traballos
da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel
que se obteña a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na
actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que
puidese dar lugar tras o correspondente procedemento

MATERIAL
DOCENTE
.

Tanto o material empregado
na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está
protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996,
do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade
Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia,
exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción

destes materiais para
poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo
electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as
medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou
moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e
una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectual


Fontes de información
Bibliografía básica
  • Hill, Marcia J.: Trastornos cutáneos. Mosby/Doyma 1995
  • Umbert, P.y Sánchez-Regoña, M. Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores 1995.MIX, 
  • GODFREY: Podología. Cuidados del pié. Paraninfo/Thomson Learning.2001.
  • Nuñez Samper M, Llanos Alcázar.  Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie. Masson: Barcelona, 2000.
  • Zalacain A,Ogalla JM,Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie. Edikamed 2008.
  • Toni Bove. El vendaje funcional. Elservier: 2007
  • Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético. Masson 2004.
  • Arcia, A.L./ Fernandez, J.I./ Rodriguez, R. El pie diabético. Ed. Elsevier-Masson: 2004.
  • Aragón Sánchez/Ortiz. El pie diabético. Masson: 2001.
  • Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009.
  • Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guía de protocolo del píe diabético. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogo. 2011
  • Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie. Elsevier: 2007.
  •  Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie. Masson, Barcelona, 2004.
  • Alonso Peña D. Atlas de Dermatología del pie. 1ª Edición . Editorial Panamérica. 2007
  • Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona: Nexus Médica Editores S.L. 2015
  • Viadé Juliá J. Pie diabético: guia práctica para la prevención, evaluación y tratamiento. Editorial Panamérica. 2006
  • Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia de protocolos de pie diabético. Madrid: CGCOP. 2011
  • Sociedad Gallega de Heridas . Biblioteca y documentos de consenso.2018. https://sghweb.es/biblioteca/ 2018.
  • Asociación Española de Enfermería Vascular y Haridas. Guía de Práctica clínica: Consenso sobre úlceras vasculares y pie diabético. Madrid AEEVH, 2017.
  • Rivas Jimenez, M. . Manual de Urgencias. Madrid: Médica Panamericana. 2013
  • SemFYC . Manual de urgencias y emergencias. Barcelona:SemFYC 2012
  •  A.H.A. Recomendaciones RCP. Red. 2015
  • Consejo Europeo de Resucitación. Recomendaciones RCP. Red.2015
  • Jimenez L. Medicina de urgencias y emergencias: guía diagnóstica y protocolos de actuación. Barcelona: Elsevier, 2009.
  • Moya M. Guía rápida de actuación en urgencias. Madrid: ed Médica Panamericana 2008.
  • Castillo M. D, León M.T. Signos y síntomas en urgencias y emergencias. Alcalá la Real (Jaén) 2009.
  • Prieto, J. Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL 2003.
Bibliografía complementaria

- Romo Sanz, Mª Isabel: Tratamiento progresivo de las heridas en medio ambiente húmedo. Gráficas Cervantes S.A. 1999.

 - Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997. 
- Forbes, Jackson, Harcourt, Brace: Atlas de Medicina Interna. 2ª Edición.1997.
 - Goldcher, A.: Podología. Masson S.A.1992.
 - Fitzpatrick, Johnson, Wolff, Polona: Atlas de Dermatología Clínica. 3ª edición. Sursmond.1997
 - Klein, A.R. (ED.): Enfermería de Urgencias. 4ª Edición. Vol. I, II y IV. McGraw-Hill/Interamericana. 1996 
- Goldcher, A.: Podología.. Masson S.A. 1992

 REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS.
 - Revista Española de Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos de España.
 - El Peu. Colegio oficial de Podólogos de Cataluña.
 - Revista Internacional de Ciencias Podológicas 
 - Podología Clínica 
- British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery. 
- The Chiropodest. The Journal of British Podiatric Medicine

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Anatomía específica do membro inferior/750G02104
Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107
Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Patoloxía Xeral Aplicada en Podoloxía /750G02102
Farmacoloxía/750G02109

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Grao/750G02133
Prácticum II/750G02135
Prácticum III/750G02136
Dermatoloxía/750G02124
Prácticum I/750G02134
Podoloxía Preventiva /750G02114
Quiropodoloxía 2/750G02126
Terapéutica Farmacolóxica/750G02122
Cirurxía Podolóxica 1/750G02128
Pé de Risco/750G02131

Observacións

GRABACIÓ, FOTOGRAFIAS E COPIAS. Non se poderán gravar nin fotografar, nin as clases, talleres, exposición de traballos, prácticas de laboratorio nin outros materiais ou actividades relacionados coa docencia da materia, salvo naqueles casos excepcionais nos que a docente outorgue a súa autorización expresa e as persoas interesadas dean o seu consentimento.

IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO

 Na primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas para configurar o cronograma de prácticas, polo que será básico asistir a esta primeira clase da materia.

 O alumnado terá que asistir ás prácticas de laboratorio provisto de bata branca, lentes de protección, máscara, bolígrafo, caderno e tesoiras multiusos. Previamente á realización dalgunha das prácticas informarase o alumnado para que poida adquirir puntualmente certo material necesario para efectuar a práctica.

 Para un mellor aproveitamento das prácticas é recomendable que o alumno/para dispoña do seguinte instrumental: Mango de bisturí do nº 3 e follas de bisturí do nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d, porta-agullas, cizalla, gubia fixa.

Obxectivos de desenvolvemento sostible: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

 • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizalos en papel, non se empregarán plásticos, a impresión será a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.

 • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural @teniendo en cuenta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

 • Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

 • Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia, (usar linguaxe non sexista, propiciar a participación de alumnos/as en clase, cando sexa posible utilizar bibliografía de ambos os sexos) e fomentaranse valores de respecto e igualdade. 

PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel que se obteña a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente procedemento 

MATERIAL DOCENTE.

Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción

destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectual.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías