Identifying Data 2020/21
Subject (*) Chiropody 2 Code 750G02126
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Janeiro Arocas, Julia Maria
E-mail
julia.janeiro@udc.es
Lecturers
Janeiro Arocas, Julia Maria
E-mail
julia.janeiro@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A materia de Quiropodología II forma parte do plan de estudos do título de Grao en Podoloxía como materia obrigatoria. Impártese no segundo cuadrimestre e consta de 6 créditos (4 Cr. teóricos e 2 Cr. prácticos).
Proporciona ao alumnado coñecementos sobre: afeccións da pel susceptibles de tratamento quiropodológico: dermatopatías e queratopatías. O tratamento dos helomas e das súas causas. Toma de mostras para cultivos. Estudo e valoración do paciente candidato a tratamentos quiropodológicos. Coñecer e aplicar probas complementarias en Quiropodología. Onicología, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal.
Contingency plan 1. Modificacions nos contidos Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen. Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Prácticas, seminarios, Proba test realizarase de forma virtual.
3. Mecanismos de atención personalizada o alumnado.
Realizaranse a través dos medios telemáticos institucionais da UDC.
4. Modificacions na avaluación.
*Observacions da avaluación
- As modificacions efectuaráse cando as condicions sanitarias así o estipulen, as proebas sobre a materia realizaranse a través dos medios telemáticos institucionais.
5. Modificacions da bibliografía o webgrafía. Ninguna

Study programme competencies
Code Study programme competences
A113 CE49 -Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. *Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal
A114 CE50 -Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos
A116 CE52 - Coñecer as características específicas dos pacientes diabéticos e de risco e aplicar as técnicas de exploración, estudo, diagnóstico e tratamento do pé diabético
A117 CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis
A118 CE54 - Coñecer e empregar os métodos da toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación
A120 CE56 - - Coñecer e aplicar os métodos de estudo, probas complementarias e valoración do paciente candidato a tratamento quiropodolóxico
A122 CE58- Coñecer e diagnosticar a patoloxía do pé con indicación cirúrxica
A124 CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B34 CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. A113
A114
A116
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. A113
A114
A116
A117
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. A113
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. A113
A114
A117
A122
B23
B24
C9
C11
C14
C16
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. A113
A118
A120
A122
C9
C11
C14
C16
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. A113
A114
A116
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. A114
A116
A120
A124
B24
B25
B26
B30
B34
C9
C11
C14
C16

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE DIDACTICA 1 Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada
UNIDADE DIDÁCTICA 2 Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 3 Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 4 Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada.
UNIDADE DIDÁCTICA 5 Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 6 Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose.
UNIDADE DIDÁCTICA 7 Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas.
UNIDADE DIDÁCTICA 8 Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto.
UNIDADE DIDÁCTICA 9 Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 21 29 50
Seminar A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 7 12 19
Laboratory practice A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 18 18 36
Supervised projects A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 0 21 21
Mixed objective/subjective test A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 2 20 22
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.

Seminar Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.




Laboratory practice


A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno bolígrafo y tijeras multiusos de su uso individual. bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
Supervised projects Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia.
Mixed objective/subjective test Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto de sesións maxistrais como de seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Seminar
Description
A atención personalizada desenvolverase de forma programada nos horarios da profesora de atención ao alumnado e de forma virtual por correo electrónico e Teams.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios, prácticas de laboratorio e traballos tutelados. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba mixta será necesario obter o 50% de preguntas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas da próba test, restan 1 resposta correcta.
Queda terminantemente prohibido acudir ao exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tablet, auriculares, gravadora, reloxo). Durante o exame todo o alumnado deberá de manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
60
Laboratory practice A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade para superar a materia. A avaliación das prácticas realizarase a través da avaliación continuada dos coñecementos, habilidades e destrezas demostrados nas prácticas e a elaboración e entrega dunha memoria final de prácticas.

Para superar a proba test será necesario obter o 50% de preguntas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas da próba test, restan 1 resposta correcta.

Queda terminantemente prohibido acudir ao exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tablet, auriculares, gravadora, reloxo). Durante o exame todo o alumnado deberá de manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
17
Supervised projects A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado. 15
Seminar A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 A avaliación dos seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación de cada alumno/a nas actividades a realizar nos mesmos. 8
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario asistir e superar a totalidade das prácticas de laboratorio e superar a proba mixta (co 50% de preguntas correctas do test así como coa superación do 50% das preguntas curtas). Así como obter unha media de 5 na cualificación total da materia incluíndo proba mixta, prácticas de laboratorio, seminarios e traballos tutelados.

No caso de non superar a proba mixta, nas posteriores oportunidades deberá de realizar a totalidade da mesma, indemente de superar algunha das partes.

Convocatorias de segunda e posteriores matrículas: Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame teórico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, seminarios, traballos tutelados do curso académico no que cursase as prácticas de laboratorio segundo as porcentaxes do devandito curso.

Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado é obrigatorio ao 100% a realización da práctica clínicas. A cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización de traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma.

Convocatorias da oportunidade adiantada de avaliación: Para aqueles alumnos/as que solicitasen a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos e concédaselle poderán presentarse ao exame teórico final cuxa cualificación suporá o 100% da cualificación da materia.

A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles alumnos que non se presentan ao exame.

As condicións para a obtención dunha matricula de honra son que o alumno obteña un 90% da cualificación da materia, sexa a mellor cualificación da clase na oportunidade avaliada e a súa a súa evolución curricular fose significativa.


Sources of information
Basic (). .
  1. HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
  2. UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
  3. MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
  4. Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
  5. Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
  6. Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
  7. Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
  8. Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
  9. Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
  10. Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
  11. Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
  12. Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
  13. Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
  14. Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica. 2010. Madrid.
  15. Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. 2008. Barcelona.
  16. Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guia farmacológica de utilización en podología 2010 ". Badalona Nexus Médica 2010
  17. García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
  18. Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A.. ISBN: 978-84-9835-062-3. 2015.
  19. F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas. Barcelona. Esmonpharma. 2008.
  20. Jose Maria Albiol Ferrer, Enrique Giralt de Veciana, Virginia Novel Marti, Jose Manuel Ogalla Rodriguez, A.Jesus Zalacain Vicuña. Papiloma vírico. Revista Española de Podologia.1990; I (6):79-83.
Complementary

? ROMO SANZ, Mª ISABEL: Tratamiento progresivo de las heridas en medio

ambiente húmedo. Gráficas Cervantes S.A. (1999)

? CORDERO, CABREROS, ALLEVATO Y DOMOTTI: Manifestaciones

cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana (1997)

? FORBES, JACKSON, HARCOURT, BRACE: Atlas de Medicina Interna.

Edición.(1997).

? GOLDCHER, A.: Podología. Masson S.A.(1992).

? FITZPATRICK, JOHNSON, WOLFF, POLONA: Atlas de Dermatología

Clínica. 3ª edición. Sursmond (1997)

? KLEIN, A.R. (ED.): Enfermería de Urgencias. 4ª Edición. Vol. I, II y IV.

McGraw-Hill/Interamericana (1996)

? GOLDCHER, A.: Podología.. Masson S.A. (1992)

REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS.

  • Revista Española de Podología.
  • El Peu.
  • Revista Internacional de Ciencias Podológicas
  • Podología Clínica.
  • British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery.
  • The Chiropodest. The Journal of British Podiatric Medicine.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104
Microbiology and Parasitology/750G02107
Chiropody 1/750G02125
General Concepts of Surgery/750G02127

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Practicum II/750G02135
Practicum III/750G02136
Dermatology/750G02124
Practicum I/750G02134
Podiatric Surgery 1/750G02128
Diabetic Foot/750G02131

Other comments
<p>Non se poderán grabar nin fotografiar as clases, obradoiros, nin prácticas salvo en aqueles casos excepcionales nos que adocente outorgue a su autorización expresa.</p><p> IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIOA Para as prácticas de laboratorio é un requisito imprescindible para a súa realización acudir ás mesmas provistos de bata branca, lentes de protección, máscara, cuaderno, bolígrafo e tesoiras multiusos de uso individual. Na primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas para configurar o cronograma e a relación de materiais necesarios. Para un mellor aproveitamento das prácticas e recomendable que o alumno/a dispoña do siguiente instrumental: Mango de bisturí del nº 3 e follasas de bisturí do nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d, alicates, gubia fixa do nº 1. arios para as prácticas de laboratorio, polo que é básico asistir a esa primeira clase da materia </p><p>Para axudar a conseguirunha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número5:“Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plande Acción GreenCampus Ferrol":</p><ul>
  • Aentrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranseen formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobrecara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
  • Débese facer un usosostible dos recursose a prevención de impactos negativos sobreo medio natural tendo enconta a importancia dos principioséticos relacionados cos valores da sostenibilidadenoscomportamentos persoais e profesionais
  • Facilitarase a plenaintegración do alumnado que por razónfísicas, sensoriais, psíquicasou socioculturais, experimentendificultades a un acceso axeitado, igualitarioe proveitoso á vida universitaria
  • Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas, e influirase na contorna paramodificalos e fomentar valores derespecto e igualdade, no caso de detectarsituacións dediscriminación por razón dexénero tomaranse medidas para corrixilas.
  • </ul><p>Narealización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material nonorixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa dasúa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso(0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinariasás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.</p>


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.