Identifying Data 2021/22
Subject (*) Chiropody 2 Code 750G02126
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Janeiro Arocas, Julia Maria
E-mail
julia.janeiro@udc.es
Lecturers
Janeiro Arocas, Julia Maria
E-mail
julia.janeiro@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
General description A materia de Quiropodología II forma parte do plan de estudos do título de Grao en Podoloxía como materia obrigatoria. Impártese no segundo cuadrimestre e consta de 6 créditos (4 Cr. teóricos e 2 Cr. prácticos).
Proporciona ao alumnado coñecementos sobre: afeccións da pel susceptibles de tratamento quiropodológico: dermatopatías e queratopatías. O tratamento dos helomas e das súas causas. Toma de mostras para cultivos. Estudo e valoración do paciente candidato a tratamentos quiropodológicos. Coñecer e aplicar probas complementarias en Quiropodología. Onicología, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal.
Contingency plan 1.Modificacións nos contidos, Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías. Metodoloxías docentes que se manteñen: Proba mixta presencial, traballos tutelados. Metodoloxías docentes que se modifican atendendo no seu momento ás directrices sanitarias derivadas da situación covid-19 e segundo normativa da Facultade ( https:// udc.es/é/ fep/coronavirus/.)e a UDC: Sesión maxistral, Seminarios, presentación e exposición de traballos tutelados, para estas actividades o alumno ou parte do grupo de alumnos que en caso de motivos de corentena ou confinamento, non poidan acudir á sesión presencial terá que acreditalo adecuadamente e comunicalo por correo electrónico ao profesorado; neste caso e si as circunstancias son adecuadas , permitirase a súa participación en directo por Teams . Nestas mesmas circunstancias (corentena ou confinamentodo) alumno, previa acreditación xustificada e notificación ao profesorado, permitirase ao alumno recuperar a práctica mediante o cambio excepcional de grupo de prácticas, sempre que isto sexa factible tendo en conta o tipo e operatividade da práctica, atendendo ao nº de alumnos, dispoñibilidade de aparataxe utilizado, instrumental e material necesarios para a realización de dita práctica; en caso de confinamento total substituiranse por sesións en teams e análises de vídeos . 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Realizarase a través dos medios telemáticos institucionais da UDC. 4. Modificacións na avaliación: * Observacións de avaliación: Proba mixta, no caso de que se dean as circunstancias de apartados anteriores ( corentena ou confinamentodo) previa comunicación e acreditación xustificada ao profesorado e sempre en modalidade presencial permitirase realizar unha proba mixta atendendo á normativa da UDC, antes da data de peche de actas. En caso de confinamento total a realización da proba mixta, clase maxistral, prácticas, seminarios, presentación e exposición de traballos realizarase vía telemática mantendo as porcentaxes. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Ningunha.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A113 CE49 -Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. *Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal
A114 CE50 -Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos
A116 CE52 - Coñecer as características específicas dos pacientes diabéticos e de risco e aplicar as técnicas de exploración, estudo, diagnóstico e tratamento do pé diabético
A117 CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis
A118 CE54 - Coñecer e empregar os métodos da toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación
A120 CE56 - - Coñecer e aplicar os métodos de estudo, probas complementarias e valoración do paciente candidato a tratamento quiropodolóxico
A122 CE58- Coñecer e diagnosticar a patoloxía do pé con indicación cirúrxica
A124 CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B34 CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. A113
A114
A116
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. A113
A114
A116
A117
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. A113
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. A113
A114
A117
A122
B23
B24
C9
C11
C14
C16
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. A113
A118
A120
A122
C9
C11
C14
C16
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. A113
A114
A116
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. A114
A116
A120
A124
B24
B25
B26
B30
B34
C9
C11
C14
C16

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE DIDACTICA 1 Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada
UNIDADE DIDÁCTICA 2 Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 3 Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 4 Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada.
UNIDADE DIDÁCTICA 5 Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 6 Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose.
UNIDADE DIDÁCTICA 7 Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas.
UNIDADE DIDÁCTICA 8 Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto.
UNIDADE DIDÁCTICA 9 Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 21 29 50
Seminar A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 7 12 19
Laboratory practice A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 18 18 36
Supervised projects A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 0 21 21
Mixed objective/subjective test A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 2 20 22
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.

Seminar Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.




Laboratory practice


A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno bolígrafo y tijeras multiusos de su uso individual. bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
Supervised projects Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia.
Mixed objective/subjective test Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto de sesións maxistrais como de seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Seminar
Description
La atención personalizada se desarrollará de manera programada mediante acuerdo previo entre el alumnado y la profesora en un horario planificado de atención al alumnado, o de forma virtual por correo electrónico, teléfono y Teams.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios, prácticas de laboratorio e traballos tutelados. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba mixta será necesario obter o 60% de respostas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas da próba test, restan 1 resposta correcta.
Queda terminantemente prohibido acudir ao exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tablet, auriculares, gravadora, reloxo). Durante o exame todo o alumnado deberá de manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
60
Laboratory practice A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade para superar a materia. A avaliación das prácticas realizarase a través da avaliación continuada dos coñecementos, habilidades e destrezas demostrados nas prácticas e a elaboración e entrega dunha memoria final de prácticas e un acta.

17
Supervised projects A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 Os traballos faranse seguindo as directices propocionadas pola profesora.
Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado.
Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado. Cada grupo de alumns realizará unha presentación e exposición do seu traballo. A asistencia e presentación dos traballos e obrigatoria.Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante rúbrica polo resto de grupos e a profesora. A profesora proporcionará ao alumnado a rúbrica de avaliación. Ou alumnado fará unha acta de traballo, nela contemplarase a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dúas traballos tutelados e cronograma de reunións de traballo. E obrigatorio asistir a presentación, exposición e defensa do traballo.
15
Seminar A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 A avaliación dos seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación de cada alumno/a nas actividades a realizar nos mesmos. 8
 
Assessment comments

Para superar a materia é  
necesario realizar e superar a totalidade das prácticas de laboratorio así
como  superar a proba mixta (nota que supón o  60 % da nota total da
materia ondeserá preciso acadar unresultado igual ou superior o 60% de respotas
correctas do test). Unha vez superadas as prácticas e a proba mixta, para
superar a materia será necesario obtener unha nota media total igual ou
superior ao 50% (nota numérica de  de 5 sobre 10) da cualificación total
da materia, nota  que incluirá a avaliación das metodoloxias 
da  proba mixta, prácticas de laboratorio, seminarios e traballos
tutelados. 

No  caso de non superar a proba mixta
(resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test, sobre
o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a nota
resultante do resto de metodoloxías avaliadas  (prácticas de laboratorio,
seminarios e traballos tutelados), mentras non se supere esta proba mixta. A a
nota resultante do resto de metodoloxías avaliadassupón o 40% da nota total da
cualificación da materia, polo tanto a materia non se pode considerar
superada. 

Para que as actividades propostas de cada
metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado entregará estas actividades
propostas en tempo e forma.

Os coñecementos a avaliar incluen os
contidos tratados nas clases maxistrales, nos seminarios, nas prácticas de
laboratorio, nos traballos tutelados, así como o material de traballo e as
diapositivas que a profesora entrega o alumnado  e que está colgado nas
plataformas telemáticas dispoñibles para a materia, e ademáis os contidos da
bibliografía recomendada. Aconsellase o alumnado completar toda a información
proporcionada anteriormente consultando as fontes de información para a
materia. 

No caso de non presentarse ou non superar
a proba mixta na primeira oportunidade, e ter superadas as prácticas, as
cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o
40% da nota total da materia), gardarase, e esta cualificación computarán na
segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade  se
supere  a proba mixta (que supon o 60% da nota total da materia, onde será
preciso acadar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do
test).     

Matricula de honra. As condicións para a obtención dunha matricula de
honra son que o alumno obteña unha nota igual ou superior a 9,5  da
cualificación numérica da materia, sexa a mellor cualificación da clase na
oportunidade avaliada e a súa evolución curricular fose significativa.

Non presentado.O  alumnado que non realice o 100% das prácticas
de laboratorio, será avaliado  como “Non Presentado”, independientemente
da sua participación noutras actividades incluindo a proba mixta.

2ª Oprtunidade: O alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa
realización e superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades
(seminarios, traballos tutelados), aplicaraselle os mesmos criterios e
porcentaxes  que na primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes
computen na nota final da materia, terá que superar a proba mixta acadando unha
puntuación do 60% das respostas correctas  do examen test. 

 O alumnado que  non realizou e
superou as prácticas de laboratorio, para superar a materia  terá que
realizar obligatoriamente e superar estas prácticas no seguinte curso
académico,
 tendo en conta que pode volver cursar toda a materia
novamente ou presentarse só as partes que non realizou e as que non superou con
apto, ademáis de ter que   facer a proba mixta. 

Convocatorias de segunda e posteriores
matrículas
: Para aqueles alumnos/as que cursen a
materia e teñan superadas as prácticas obrigatorias de forma completa coa
cualificación de apto, e o resto de actividades, gardaraselle as notas das
partes superadas, e neste caso terá que facer a proba mixta, unha vez superada
computará co resto de das cualificacións superadas.  Para
superar a materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de
laboratorio e a proba mixta.

Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo
obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para
este alumnado e todos os demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das
prácticas de laboratorio. Este alumno/a debe ter en conta  que na sua
condición  a presencialidade  e participación  nas diferentes
actividades da materia e opcional,  non obstante a cualificación dos
seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización de
traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma,
previo acordo coa profesora ó inicio do curso. Para poder ser avaliado o
alumnado terá que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en
tempo e forma. Neste caso o alumnado, pode  acollerse a modalidade de
avaliación ordinaria, ou a de aplicación dos seguintes porcentaxes: Proba mixta
computará na avaliación o 75%, prácticas de laboratorio o 15%, e  traballo
tutelado o 10%. 

Dispensa académica: No caso do alumnado con condición de dispensa a
asistencia ós seminarios sustituiranse pola realización de un traballo sobre un
tema relacionado coa materia de Quiropodoloxía II, acordado e planificado coa
profesora ó inicio do curso. Para este alumnado,  igual que todos os
demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das prácticas de
laboratorio. As porcentaxes aplicadas na avaliación serán as seguintes: A proba
mixta computará o 75%, a realización das prácticas de laboratorio un 15% e o
traballo tutelado o 10%. Para poder ser avaliadas o alumnadoterá 
entregara as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma.

Convocatorias da oportunidade
adiantada de avaliación 
: Aqueles alumnos/as que solicitasen a
oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos, concédaselle e
teñan superadas as prácticas, poderán presentarse a proba mixta. Neste caso os
criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto de alumnos.

  Plaxio: Na realización dos traballos da materia, o
plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través
da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo
iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber
lugar tras o correspondente procedemento

.


Sources of information
Basic (). .
  1. HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
  2. UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
  3. MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
  4. Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
  5. Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
  6. Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
  7. Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
  8. Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
  9. Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
  10. Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
  11. Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
  12. Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
  13. Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
  14. Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica. 2010. Madrid.
  15. Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. 2008. Barcelona.
  16. Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guia farmacológica de utilización en podología 2010 ". Badalona Nexus Médica 2010
  17. García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
  18. Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A.. ISBN: 978-84-9835-062-3. 2015.
  19. F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas. Barcelona. Esmonpharma. 2008.
  20. Jose Maria Albiol Ferrer, Enrique Giralt de Veciana, Virginia Novel Marti, Jose Manuel Ogalla Rodriguez, A.Jesus Zalacain Vicuña. Papiloma vírico. Revista Española de Podologia.1990; I (6):79-83.
Complementary

? ROMO SANZ, Mª ISABEL: Tratamiento progresivo de las heridas en medio

ambiente húmedo. Gráficas Cervantes S.A. (1999)

? CORDERO, CABREROS, ALLEVATO Y DOMOTTI: Manifestaciones

cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana (1997)

? FORBES, JACKSON, HARCOURT, BRACE: Atlas de Medicina Interna.

Edición.(1997).

? GOLDCHER, A.: Podología. Masson S.A.(1992).

? FITZPATRICK, JOHNSON, WOLFF, POLONA: Atlas de Dermatología

Clínica. 3ª edición. Sursmond (1997)

? KLEIN, A.R. (ED.): Enfermería de Urgencias. 4ª Edición. Vol. I, II y IV.

McGraw-Hill/Interamericana (1996)

? GOLDCHER, A.: Podología.. Masson S.A. (1992)

REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS.

  • Revista Española de Podología.
  • El Peu.
  • Revista Internacional de Ciencias Podológicas
  • Podología Clínica.
  • British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery.
  • The Chiropodest. The Journal of British Podiatric Medicine.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02104
Microbiology and Parasitology/750G02107
Chiropody 1/750G02125
General Concepts of Surgery/750G02127

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Digital Orthopedics and Footwear Therapy/750G02117
Diagnostic Imaging/750G02112

Subjects that continue the syllabus
Preventive Podiatry/750G02015
Podiatric Surgery 2/750G02129
Final Dissertation/750G02133
Practicum II/750G02135
Practicum III/750G02136
Dermatology/750G02124
Practicum I/750G02134
Technics of Anesthesia and Resuscitation in Podiatry/750G02138
Pharmacological Therapy/750G02122
Podiatric Surgery 1/750G02128
Diabetic Foot/750G02131

Other comments

Adaptación de presencialidad a la situación epidemiológica a lo largo del  curso.

 En todas las actividades que se hagan será obligatoria la utilización de mascarillas y el lugar estar provisto  de ventilación, la ubicación y asientos estarán preasignados. No está permitido el consumo de alimentos y bebidas, se asegurará que se cumplan las medidas de prevención e higiene del centro establecidas y publicadas en : https: udc.es/eres/ fep/coronavirus/. Cuando el grupo de docencia magistral supere las indicaciones de aforo del aula, se establecerán grupos rotatorios de docencia híbrida, de este modo los estudiantes que no puedan estar en el aula podrán seguir la docencia de forma telemática esa semana, a la siguiente ya vuelven a la forma presencial, según planificación establecida.
Grabación y fotografía. No se podrán grabar ni fotografiar, ni las clases, talleres, exposición de trabajos ni prácticas de laboratorio salvo en aquellos casos excepcionales en los que la docente otorgue la su autorización expresa y las personas interesadas den su consentimiento.

 IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO. Para la realizarción de las prácticas de laboratorio es un requisito imprescindible acudir a las mismas provistos de bata blanca, gafas de protección, mascarilla, bolígrafo, cuaderno y tijeras multiusos. En la primera clase del curso, se establecerán los grupos de prácticas para configurar el cronograma y la relación de materiales necesarios para estas prácticas de laboratorio, por lo que es básico asistir a esa primera clase de la materia.

Para un mejor aprovechamiento de las prácticas es recomendable que el alumno/a disponga del siguiente instrumental: Mango de bisturí del nº 3 y hojas de bisturí del nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d y porta-agujas.


Objetivos de desarrollo sostenible: Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenible y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sostenible ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol".

• La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia se realizará y se entregarán en formato digital, sin impresión ni empleo de plásticos. En el caso de ser necesario la utilización de papel la impresión será a doble cara, empleando papel reciclado y evitando la impresión de borradores.

• Se debe hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural teniendo en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con los valores de la sostenibilidad en los comportamientos personales y profesionales • Se facilitará la plena integración del alumnado que por razónes físicas, sensoriales, psíquicas o socioculturales, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario y provechoso a la vida universitaria.

 • Se Trabajará para identificar y modificar perjuicios y actitudes sexistas, y se influirá en el entorno para modificarlo  fomentando valores de respeto e igualdad. En el caso de detectar situaciones de discriminación por razón de género se tomarán medidas para corregirlas.

 Plagio: En la realización de los trabajos de la materia, el plagio y la utilización de material no original, incluido aquel que se obtiene a través de internet, sin indicación expresa de su origen y, si es el caso, el permiso de su autor/a, será calificado con suspenso (0,0) en la actividad. 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.